Istumapaikan varaaminen Finnair lomalento

Matka lähenee

Tervehdys, laitan tämän kysymykseni tähän kun täällä on kanarian menijöitä lomalennolla.
Yritin varata tänään istumapaikkaa, menolennolle kyllä onnistuu (ohjeissa sanotaan että pitää varata kumpaankin suuntaan erikseen,Aikaisintaan 30 päivää ennen) onko näin että paluulennolle voi varata vasta tulo päivästä laskien 30 päivää.
Ennen sai samalla tehdä varauksen siinä samalla menoo/paluu. Koskee maksavia paikkoja.

Kysyn nyt ensin täältä, en viitsi soittaa Finnairille maksulliseen numeroon
Tiedosta kiitollinen

14

1844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksplusyksonkomeee

Paikan voi varata tosiaan aikaisintaan 30 vrk ennen lähtöaikaa.
      Paluulennon paikan voi varata siis 30 vrk paluulennon lähtöajasta.

• Matka lähenee

Kiitos paljon tiedosta, näin vähän tulkitsinkin tätä, mutta en ollut ihan varma asiasta.

• kapesa
        Matka lähenee kirjoitti:

Kiitos paljon tiedosta, näin vähän tulkitsinkin tätä, mutta en ollut ihan varma asiasta.

Vuosi sitten onnistui varaus samallakertaa vaikka palulentoon oli 37pv
        Olemme taas menossa sinneppäin onko tosiaan muutos tullut?

• Varaaja
        kapesa kirjoitti:

Vuosi sitten onnistui varaus samallakertaa vaikka palulentoon oli 37pv
        Olemme taas menossa sinneppäin onko tosiaan muutos tullut?

Heippa kyllä se muutos on tosiaankin tullut, AM sivuilla sanotaan myös että meno ja paluu pitää varata erikseen, ehkä sitten onnistuu molemmat yhtäaikaan kun tululähtöönkin on vajaa 30 päivää aikaa.

Tässä yksi hätäinen varaaja odottelen nyt pariviikkoa että saan varata tulopaikat.

• Laitanpa tänne.

Aiheeni koskee myös paikan varaamista Finnairin lomalennolta. Matkaan aikaa vajaa kuukausi ja olen kahden päivän aikana yrittänyt tehdä varausta. Pääseen oma varaukseni -sivulle, mutta kun klikkaan lisäpalvelut -linkkiä, tulee ilmoitus, että sivulla on virhe.

Sivun yläreunassa on ilmoitus: "Lentoaikataulut ovat muuttuneet.Tarkista / varaa istuinpaikka-, ruoka- ja muut tilauksesi uudelleen. (15070)"

Osaako joku neuvoa, teenkö jotain väärin, vai onko tuo oma varaukseni -sivu jumissa?

• Riituskainen

Minä kokeilin huvikseni omaa varaustani, vaikken halunnutkaan varata (maksaa) istumapaikkaa. Toimi ihan hyvin.
        Jos lentosi on jokin alla mainituista, niin oma varaus ei toimi.

Finnair ilmoittaa näin:
        Jos lennonnumerosi on jokin seuraavista, lisäpalvelujen tilaaminen on toistaiseksi mahdollista vain puhelimitse: AY1947/AY1948, AY1961/AY1962, AY1963/AY1964, AY1985/AY1986, AY1273/1274, AY1277/AY1278, AY1279/AY1280.

• Laitanpa tänne.
        Riituskainen kirjoitti:

Minä kokeilin huvikseni omaa varaustani, vaikken halunnutkaan varata (maksaa) istumapaikkaa. Toimi ihan hyvin.

Finnair ilmoittaa näin:
        Jos lennonnumerosi on jokin seuraavista, lisäpalvelujen tilaaminen on toistaiseksi mahdollista vain puhelimitse: AY1947/AY1948, AY1961/AY1962, AY1963/AY1964, AY1985/AY1986, AY1273/1274, AY1277/AY1278, AY1279/AY1280.

Huomasin tuon Finnairin ilmoituksen, missä muutamien lentojen lisäpalvelut täytyy hoitaa puhelimitse. Tuossa listassa ei ole kuitenkaan lentoa AY1503, johon yritän paikkaa varata.

Päivitin javan koneestani, ei auttanut sekään. Täytyy aamulla soittaa Finnairille ja varata paikka puhelimitse. Vielä kokeilen sivua läppärillä, jos sillä pääsis läpi.

Kiitos vastauksestasi.

• se edellinen.
        Riituskainen kirjoitti:

Finnair ilmoittaa näin:

Eipä päässyt läppärilläkään varaamaan. Siis aamulla soitto Finskille ja samalla mainita hieman tuosta sivusta.

• Laitanpa tänne. kirjoitti:

Huomasin tuon Finnairin ilmoituksen, missä muutamien lentojen lisäpalvelut täytyy hoitaa puhelimitse. Tuossa listassa ei ole kuitenkaan lentoa AY1503, johon yritän paikkaa varata.

Päivitin javan koneestani, ei auttanut sekään. Täytyy aamulla soittaa Finnairille ja varata paikka puhelimitse. Vielä kokeilen sivua läppärillä, jos sillä pääsis läpi.

Kiitos vastauksestasi.

Finnairin nettisivujen kautta ei voi varata paikkoja, jos on menossa Kristina Cruisesin risteilyille. Näin vaikka Kristina Cruises kyllä löytyi alasvetovalikosta, josta valitaan matkatoimisto. Tai näin ainakin oli marraskuussa. Nuo lennot saattavat kuulua tuohon aiemmin kerrottuun listaan?

• tmai
        se edellinen. kirjoitti:

Eipä päässyt läppärilläkään varaamaan. Siis aamulla soitto Finskille ja samalla mainita hieman tuosta sivusta.

Toimii hienosti ainakin nyt 28.2
        Paikat varannut

• Laitanpa tänne.
        blues_brother kirjoitti:

Finnairin nettisivujen kautta ei voi varata paikkoja, jos on menossa Kristina Cruisesin risteilyille. Näin vaikka Kristina Cruises kyllä löytyi alasvetovalikosta, josta valitaan matkatoimisto. Tai näin ainakin oli marraskuussa. Nuo lennot saattavat kuulua tuohon aiemmin kerrottuun listaan?

Kyseessä normaali lomalento Gran Canarialle. Nyt ongelma ratkennut. Siitä juttua alempana.

• Laitanpa tänne.
        tmai kirjoitti:

Toimii hienosti ainakin nyt 28.2
        Paikat varannut

Soitin eilen maanataina Finnairin lomalentoihin ja kerroin, ettei netistä voi varata paikkaa. Epäilivät minun olevan väärällä sivulla ja kerroin millä sivulla olen. Oikea oli nettiosoite.

Kerroin virkailijalle, että sivun yläreunassa lukee punaisella: "Lentoaikataulut ovat muuttuneet.Tarkista / varaa istuinpaikka-, ruoka- ja muut tilauksesi uudelleen. (15070)".

Virkailija tajusi, että syy on siinä ja myönsi mokan olevan Finnairin. Sain paikat puhelimella ja eivät veloittaneet 10 euron palvelumaksua. Pyysin poistamaan sen tekstin ja virkailija lupasi heti ottaa yhteyttä sivun laittajaan. Hieman myöhemmin teksti oli poistunut ja oma paikkavaraukseni näkyi siellä. Myös muut lisäpalvelut pelasivat.

Kallishan tuo puhelu oli, mutta saavathan nyt toisetkin nyt varata lisäpalveluita ko. lennolle netistä.

• seisomapaikallekko

Miksi istumapaikka täytyy varata,eikö niitä riitäkään kaikille?

• kapesa

No jos olet vaikka pitkä ja haluat jalkatilaa enemmän. Paikkoja vain muutama etriveissä ja exit paikoilla. Paikka kaikille tietenkin löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe