Rajoituskoodi

Mikä helv

Mikä ihme tuo rajoituskoodi on käynnistin puhelimen uudestaan pinkoodin jälkeen pitää pistää joku rajoituskoodi ja tulee varoitus Puhelimen käyttö rajoitettu
MISTÄ TUON KOODIN LÖYTÄÄ?
Nokia 3200

59

77073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwer

      meitsillä ihan sama ongelma. mitä teit ennen tota?
      käytitkö ehkä datakaapelia ?

      mulla ei auttanu mikään muu kuin viedä puhelin korjaukseen- takuu oli voimassa ja sain ilmaseks.

      on kaks kertaa käyny noin. tuntus liittyvän mun netistä tilailtuun datakaapeliin.

      sama puhelinmalli.

      • jep

        käytin datakaabelii dku-5
        takuu on viel voimassa pitänee viedä liikkeeseen


      • takuu

        pitikö sun näyttää kaikki ostokuitit ja sun muut?


      • pandora
        jep kirjoitti:

        käytin datakaabelii dku-5
        takuu on viel voimassa pitänee viedä liikkeeseen

        Oon käyttäny datakaapelii ca-42. Hyvi on toiminu, kunnes... Anna rajoitus koodi... Takuu voimas viäl joten maanantaina remonttii! Voi vittu!! Mitäs sil välil??? Onneks meil on varapuhelin! Paitsi et se on paska 3510i. Ei mahu ees taskuu!! Ja kaikki tiedot katoo!!


      • Apua tarvitseva.
        jep kirjoitti:

        käytin datakaabelii dku-5
        takuu on viel voimassa pitänee viedä liikkeeseen

        Mulla sama homma, mut en käyttäny kaapelii :/ Enkä löydä sitä koodia mistään paikasta, voisiko joku auttaa ? =)


    • Inska

      Minulla on juuri samanlainen ongelma. Käytin datakaapelia DKU-5 ja puhelimesta loppui akku.
      Uudelleen käynnistäessä puhelin kysyi rajoituskoodia. Vien puhelimen huomenna huoltoon
      Nokia 6220

    • Keijon HANHET

      Saman jutun teki mulla ja nyt kyllä vituttaa ankarasti!!!!!

      • Tietoa

        Homma hoituu kortinvaihdolla oman operaattorisi luona.


      • mä vaan
        Tietoa kirjoitti:

        Homma hoituu kortinvaihdolla oman operaattorisi luona.

        Pikku korjaus... Se vika on puhelimes, EI kortissa!! Testasin kolmee eri korttii. Kaikis sama juttu!! :D


      • Ei ole
        mä vaan kirjoitti:

        Pikku korjaus... Se vika on puhelimes, EI kortissa!! Testasin kolmee eri korttii. Kaikis sama juttu!! :D

        Minun tapuksessa vaittaa etta sim kortti ei ole paikoillaan ja sitten kysyy koodia. Tosin vain kun kaytan organgen korttia. Saunalahden kortilla toimii ongelmitta.


    • Tutkain

      Soitin Elisan (silloin vielä Radiolinja) asiakaspalveluun ja kysyin sitä. Kyse siis on ymmärtääkseni 3xPIN koodivirheen jälkeen kysyttävästä PUK-koodista?

      • manteli

        Siis ei oo sama vika... RAJOITUSKOODIA kysytään, ei puk-koodia!! :D


      • sa,maaa

        mullaki tuloo aina se rajotus paska


    • cgi

      rajoituskoodi tuli myös itselleni.. puhelimesta loppu akku kesken mp3 toiston ja laitoin laturiin. seuraavan kerran katoin puhelinta "rajoituskoodi". käynnistin uudelleen.

    • ruiskaunokki

      Iselläni on Nokian 3060 puhelin ja tekee samaa.
      Ei voi muuta sanoa kuin että NOKIAN KAIKKI PUHELIMET ON TÄYSIÄ PASKOJA !!!!!! Mulla hajos jo kolmas puhelin malli.

      • jagaed

        ei muuta kuin laitetta huoltoon jos rajoituskoodia kyselee...


    • kerpele945757

      mul tuli kans toi rajoituskoodi.
      kokeilin sim-korttiani kahteen eri puhelimeen mut se ei toiminu vieläkään et VIKA EI VOI OLLA PUHELIMASSA!!!!!!!!!!!!!
      voiko joku ystävällisesti auttaa?asiakaspalvelusta(DNA) kysyin mut ne ei ees tietäny mikä se rajoituskoodi oli!!!

      • sannamkj

        Eli jos on kytky niin ei toimi kuin yksi sim siinä laitteessa.


      • ei kai
        sannamkj kirjoitti:

        Eli jos on kytky niin ei toimi kuin yksi sim siinä laitteessa.

        Taas yksi kaikkitietävä...
        Rajoituskoodilla ei ole mitään tekemistä kytkyn kanssa tässä tapauksessa. Ja sille toiselle nerolle joka väittää vian olevan kortissa: Vika on puhelimessa.


      • zoorts
        ei kai kirjoitti:

        Taas yksi kaikkitietävä...
        Rajoituskoodilla ei ole mitään tekemistä kytkyn kanssa tässä tapauksessa. Ja sille toiselle nerolle joka väittää vian olevan kortissa: Vika on puhelimessa.

        toimii ku irrotat akun ja laitat takas


      • Poiz
        zoorts kirjoitti:

        toimii ku irrotat akun ja laitat takas

        Anteeks vaa ei ainakaa mallissa 5140 toimi mikään akun irottaminen kokeilin simiä toisessa puhelimessa ja toimi


      • ettekö te tajunnu !!
        sannamkj kirjoitti:

        Eli jos on kytky niin ei toimi kuin yksi sim siinä laitteessa.

        se on vaa jos ostat kytkyllä puhelime nii sitte ku se aika loppuu se kortti ei enää kelpaa ja voit käyttää pelkkiä esim ... soneran jos sen kytky on ja jos haluu laittaa eri kortin nii pitää esim ny sielt soneralt kysyy siihe rajotus koodi !!!!! nii voit laittaa muitaki kortteja !!!


    • joku sano että kun puhelimen buuttas niin alko taas toimii.miten puhelin buutataan?

      • ainaki

        rupes toimiin kun pistin puhelimen päälle ja sit kun oli se rajoyus koodi homa niin otin akun ja si kortin pois sit pistin takas ja toimi ihan hyvin


    • tosi mukavaa ku ne ei vastaa.

      luulin, että puhelimessani jonka ostin 30.12.2007
      olisi vikaa, ja kysyin nokialta:
      miksi puhelin kysyy rajoitus koodia?
      voisitteko lähettää.

      pian nokialta tuli viesti:
      ota yhteys liittymäntarjoajaan, ja soita sen asiakaspalveluun.

      mutta ei ne vastaa sieltä.
      koodia ne jokku ei tie, jokku ei löydä.
      ja kerran ku oli yks viisas en kerenny puhuu loppuu.

      • OlenTöissäHelpdeskissä

        Heippa,

        Olen itse helpdeskissä töissä ja ihan kaikkien kyselyä helpottaen... Rajoituskoodi on puhelimen oma ominaisuus jonka käyttäjä asettaa tarkottaa käytännössä sitä että operaattori ei tälläsiä koodeja tiedä. Paras vaihtoehto viedä puhelin huoltoon!


    • PapattiMatti

      Mulla kävi samoin kun istuin baarireissussa puhelimen päällä. Akun ja sim-kortin irroitus ja uudelleen kiinnitys auttoi tällä kertaa.

      Ilmeisesti näppäinlukko ei ollut päällä jolloin "Puhelimen käyttö rajoitettu"-tilan sai aktivoitua tietyillä näppäinpainalluksilla.

      En tosin aio uudestaan selvittää millä painalluksilla sen sai päälle. :D

    • paskana.

      Sulla on SIM-kortti paskana jos noin käy. Koita toista korttia puhelimeen, jos sillä toimii niin kortti on sökö. Kävi sama täällä. Eli operaattorilta uutta korttia hakemaan...

      • vikaa!

        Ei ole kortissa vikaa kun se suostuu muissa puhelimessa toimimaan. Ja vaikka laittaisin eri kortin vikapuhelimeen, niin se vaan edelleen kysyy sitä rajoituskoodia.


      • Hanna
        vikaa! kirjoitti:

        Ei ole kortissa vikaa kun se suostuu muissa puhelimessa toimimaan. Ja vaikka laittaisin eri kortin vikapuhelimeen, niin se vaan edelleen kysyy sitä rajoituskoodia.

        Mulla on nokiapuhelin Elisan kytkykaupalla, joka on maksettu. Eli puhelin on maksettu. Laitoin DNA:n sim kortin puhelimeen ja puhelin alkoi huutaa rajoituskoodia. Otin sim-kortin pois, ja akun pariin otteeseen. Ei auttanut. Laitoin Elisan sim-kortin puhelimeen...Kappas kappas...Puhelin ei huutanut enää rajoituskoodia...Että silleen...Kyllä tais olla kytkykauppa homma. TÖRKEETÄ!!! Puhelin on mun. Se on maksettu. Elisalla ei pitäisi olla enää mitään asiaa puuttua siihen mikä sim kortti mun maksamassa puhelimessa on!!!!!!!!!


      • Hanna
        Hanna kirjoitti:

        Mulla on nokiapuhelin Elisan kytkykaupalla, joka on maksettu. Eli puhelin on maksettu. Laitoin DNA:n sim kortin puhelimeen ja puhelin alkoi huutaa rajoituskoodia. Otin sim-kortin pois, ja akun pariin otteeseen. Ei auttanut. Laitoin Elisan sim-kortin puhelimeen...Kappas kappas...Puhelin ei huutanut enää rajoituskoodia...Että silleen...Kyllä tais olla kytkykauppa homma. TÖRKEETÄ!!! Puhelin on mun. Se on maksettu. Elisalla ei pitäisi olla enää mitään asiaa puuttua siihen mikä sim kortti mun maksamassa puhelimessa on!!!!!!!!!

        Mulla on myös uusi elisan kytkykauppapuhelin, jota ei ole vielä edes maksettu. Sekin nokia. Siihen kyllä voi laittaa kyseisen DNA sim-kortin, ja toimii. Ehkä vanhat kytkykauppapuhelimet tai vain jotkut mallit eivät hyväksy muita simkortteja...täytyy soitella tekniseen tukeen ja kysellä "rajoituskoodia"...


      • veripa
        Hanna kirjoitti:

        Mulla on myös uusi elisan kytkykauppapuhelin, jota ei ole vielä edes maksettu. Sekin nokia. Siihen kyllä voi laittaa kyseisen DNA sim-kortin, ja toimii. Ehkä vanhat kytkykauppapuhelimet tai vain jotkut mallit eivät hyväksy muita simkortteja...täytyy soitella tekniseen tukeen ja kysellä "rajoituskoodia"...

        Hei
        Ostin aikoinaan Soneran liittymän, jossa tuli puhelin matkassa. Kyseinen NOKIA 6233 oli Soneran toimesta lukittu toimimaan vain tietyllä SIM- kortilla. vaihdoin Saunalahteen ja sen Sim- kortilla puhelin ei toiminut ilman rajoituskoodin näppäilyä. Soitin Soneran asiakaspalveluun p. 0200 17 000 ja sieltä lähetettiin välittömästi ns. purkukoodi, jonka näppäilemällä rajoituskoodipyyntöön, puhelin alkaa toimia.


      • ihkudaa1234

        no täällä kokeiltu puhelimeen 4 sim korttia mitkä kaikki toimivat muissa puhelimissa :) mutta puhelin ei kyselee varoituskoodia telefinlandin ja dnan sim korteissa, mutta oma saunalahden liittymä kyllä pelittää tuon ongelma puhelimen kanssa. :D


      • Correct !
        ihkudaa1234 kirjoitti:

        no täällä kokeiltu puhelimeen 4 sim korttia mitkä kaikki toimivat muissa puhelimissa :) mutta puhelin ei kyselee varoituskoodia telefinlandin ja dnan sim korteissa, mutta oma saunalahden liittymä kyllä pelittää tuon ongelma puhelimen kanssa. :D

        Mistä kaupasta hommasit puhelimen ?


      • Bälli
        Hanna kirjoitti:

        Mulla on nokiapuhelin Elisan kytkykaupalla, joka on maksettu. Eli puhelin on maksettu. Laitoin DNA:n sim kortin puhelimeen ja puhelin alkoi huutaa rajoituskoodia. Otin sim-kortin pois, ja akun pariin otteeseen. Ei auttanut. Laitoin Elisan sim-kortin puhelimeen...Kappas kappas...Puhelin ei huutanut enää rajoituskoodia...Että silleen...Kyllä tais olla kytkykauppa homma. TÖRKEETÄ!!! Puhelin on mun. Se on maksettu. Elisalla ei pitäisi olla enää mitään asiaa puuttua siihen mikä sim kortti mun maksamassa puhelimessa on!!!!!!!!!

        Vaikka se puhelin on maksettu, niin se ei automaattisesti poista sitä "lukkoa". Sen purkukoodin voi pyytää erikseen sitten, kun on kytky hoidettu loppuun.


      • hjfndb
        Hanna kirjoitti:

        Mulla on nokiapuhelin Elisan kytkykaupalla, joka on maksettu. Eli puhelin on maksettu. Laitoin DNA:n sim kortin puhelimeen ja puhelin alkoi huutaa rajoituskoodia. Otin sim-kortin pois, ja akun pariin otteeseen. Ei auttanut. Laitoin Elisan sim-kortin puhelimeen...Kappas kappas...Puhelin ei huutanut enää rajoituskoodia...Että silleen...Kyllä tais olla kytkykauppa homma. TÖRKEETÄ!!! Puhelin on mun. Se on maksettu. Elisalla ei pitäisi olla enää mitään asiaa puuttua siihen mikä sim kortti mun maksamassa puhelimessa on!!!!!!!!!

        sit ku kytky on loppu pitää käydä operaattorilla poistattaa rajoituskoodi


    • Rajoitus koodi tulee jos yrittää laittaa kytkypuhelimeen toisen operaattorin korttia

    • 5230

      Mulla 5230 ei hyväksy ulkomaanpuheluja- tarttis asetuksista laittaa joku koodi-operaattori ei tiedä koodiasiasta mitään, nokian tuki vain sanoo, että vaihda 00 tai . Akkua ja sim-korttia olen iroittellit, ei auta. Tarttee varmaan mennä kauppaan "valittamaan" asiasta...

    • LmothaphukinG

      Vittu vaikka vasaralla menee resettii.. Mutta siis iha tosissaa vittu että on aivotonta porukkaa .D "VIEN HUOLTOON"
      ite en oo vieny mtn huoltoon paitsi yli turvajännitteen ylittävät asennukset. En edes autoa vaikka en ole tee-se-itse mies. Olen vain lahjakas ja hyvin älykäs narsisti. TYYTYKÄÄ SIIHEN ROTAT, SIKS MULLA ON RAAHAA OSTAA VAIKKA LADYGAGAN VERKKARIT

      MUISTAKAA:
      Itseoppinut on ainoa oppinut. Muut ovat opetettuja.

      • ...

        Näitä ongelmia oli jo vuonna 2004 ennen kuin mitään kytkypaketteja oli olemassakaan! 7250i puhelimessa kun laitoin dku-5 datakaapelin paikoilleen niin puhelin sammui ensin ja sitten kun käynnisti uudelleen niin kysyi rajoituskoodia. Soitin soneralle asiasta, he eivät tienneet mitään mistään rajoituskoodista. Vein puhelimen takuuhuoltoon ja siellä ne päivittivät sen uudelleen! EI JOHTUNUT SIM-KORTISTA. Nykyajan kytkypuhelimista ei ole kokemusta kun en ole siihen buumiin lähtenyt mukaan. Halvempaa on ostaa kaupasta


    • noobie n 6555

      minulla kun puhelin kysyy pin niisen saatuaan ilmoittaa että puhelinmen käyttö on rajoitettu ja rajoituskoodia odottaa. edellisen omistajan dna liittymä toimi minun telefinland ei. se huolto ei käy. Onkohan mahdollista formatoida koko puhelimen muisti ja korvata käyttis?

    • Puhelimen voi resetoida tehdasasetuksille mutta käyttistä ei voi asentaa uudelleen eikä vaihtaa toiseen.

    • Ana Lyytikko

      Joo kysyyvät puhelimen IMEI-koodin ja antavat sitä vastaan purkukoodin mikäli kytkypuhelimen määräaikaisuus on päättynyt ainakin Soneralla 0200 17000.

      Huom. vain kolme kertaa voi yrittää sen jälkeen sitä, sen jälkeen sitä ei saada kuin huollossa auki ja kymmenen kertaa jos yrität puhelin menee lukkoon kokonaan ja on täysin käyttökelvoton sen jälkeen.

    • TheNelli42

      ei se mistään vitun kaapelista johu mullon joku dna liikkeestä ostettu kännykkä ja ittelläni on saunalahti liittymä ja mutta se känny kysyy rajotuskoodii mut sitä se vaan on et eri liittymä

    • nokialaisen omistava

      Alalla työskentelevänä:

      *Rajoituskoodi ja suojakoodi puhelimesta, ei operaattorista kiinni (jos kysyy rajoituskoodia, toimita huoltoon. Tällä ei mitään tekemistä SIM-lukituksen kanssa. Jos laittaa toisen operaattorin kortin lukittuun puhelimeen, kysyy puhelin purkukoodia tai ei vaan yksinkertaisesti kytkeydy verkkoon)
      *IMEI = puhelimen sarjanumero
      *Purkukoodi = SIM-lukitun kytky-puhelimen lukituksen purkuun
      *PIN 1 ja 2, sekä PUK 1 ja 2 kiinni SIM:istä, eli operaattorilta

    • omakohtainen kokemus

      Empiirinen havainto: Käsissä vanha Soneran (Nokia jotain) kytkypuhelin, jossa kytkyaika mennyt umpeen. Alkuperäisen SIMmin vaihto Soneran prepaid:ksi, minkä jälkeen puhelin vaati Rajoituskoodia eikä siis mikään toiminut. Soitto Soneran palvelunroon ja sieltä annettiin purkukoodi, jonka näppäilyn jälkeen rajoituskoodi poistui. Tässä kohtaa oli hyvä tietää se vanha puhelinnumero, jonka tietojen kautta oikea koodi löytyi.

    • `Eke`

      Mulla on tuo Nokia 7230 ja kyselee kun laittaa erikoodin. en tiä missä takuu on mutta melekeen uusi puhelin ei mitään vikaa, ei tippunut, ei naarmuja. Helvetin Nokian puhelimet. Ostin vissiin Kytkynä. Onko se siitä kiinni. jos on niin aika PA... mikä se nyt olikaan :)

    • muhamikki123

      Huah ku retartdit vauhdissa. Itsellä kysyy rajoitinkoodia, akun irrottaminen ja takisin laitto ohittaa ongelman toistaiseksi mutta välillä vika tulee uudestaan. Myös puhelin herjaa että sim-kortti ei muka olisi kiinni. Tämä puhelimeni EI ole mikään helvetin kytkypuhelin, eli sanoisin että tällä ei ole mitään tekemistä onko kytkypuhelin vai ei, ei ainakaan minun tapauksessani.

    • Ärtystää!

      OMG kun vaihdoin DNA:lta Saunalahteen niin SIM-kortin vaihdon jälkee se rupes sitä kysyy.. ei mikään auta!!! OMGGG

    • kytky

      Heip, minä selvitin sen rajoituskoodin.Soitin siihen firmaan mistä olin kytky kaupalla hommannut puhelimen.Eli se rajoituskoodi juttu tuli siihen kun laitoin toisen firman sim kortin.Niin eli soitin siihen firmaan ja pyysin koodin sieltä, kyselivät puhelimen jotain numerosarjoja ja lähettivät sitten tekstiviestinä sen koodin.Puhelin alkoi toimia eri firman kortilla eli se liitty kytky kaupan puhelimeen.

    • Kyllä harmitti

      Otin akun irti ja odotin 30 sekunttia. Kytkin uudelleen ja toimii.

    • KAKKAPÄÄT

      mul on nokia 3120 classic ja on KYTKY ja ei toimi kuin se yksi kortti ei toimi saunalahden vaan DNAN ;(

    • peku611

      operaattorilta rajoituskoodi....niin rupeaa toimimaan muillakinkorteilla
      nämä kytkypuhelimet.
      rajoitus on sen takia ettet myy puhelinta kesken sopimuskauden ja tee näin maksamatta puhelinta operaattorille.
      pyydä koodi operaattoriltasi sopimuskauden loputtua EI keskenkauden!

    • RAYMOOGLE

      jaajaajaajaajaajaajaajaajaa

    • heidikki1

      akku otettu irti, kortti pois ja irti olivat yli puol tuntia.. wtf!? kesken puhelun, ilman mitään datakaapeleita tää kävi. ei kytky ja käytössä muutenki ollut jo varm kolme vuotta. sapettaa.

    • Minä vaan

      Viestini myöhäistä edellä oleville, mutta jos joku tämän jälkeen tarvitsee tietoa. Vaihdoin operaattoria uusi simkortti kysyi rajoituskoodia. (Tarkoitti sitä että edellinen operaattori oli koodannut kännykkäni käyttämään vain heidän simkorttia.)
      Menin entisen operaattorin "putiikkiin" ja siellä poistettiin "mokomakin kysely", soitti ensin asiakaspalveluun ja kyseli sieltä tietoja, ilmoitti sinne imei-koodin (löytyi puhelimesta) ja sieltä annettiin koodi jolla rajoituskoodi poistettiin, eikä maksanut mitään. Että sillai.

    • Rehtorisi

      Rajoituskoodi (retard-code) estää henkisesti rajoittuneiden (debiilien, imbessillien, idioottien ja vääräuskoisten tuppikullien) puhelimen käytön. Tarkoituksena on estää sinua löytämästä informaatiota, joka saattaa olla kehityksellesi vahingollista.

    • TälläToimii

      Soon Operaattorin sim-lukitus. Jos muistat operaattorin jolta olet kytkyn ostanut niin kato imei-koodi akun alta ja pyydä operaattorilta purkukoodi.

    • noksu3210

      EI toimi enää noin ainakaan vuonna 2017,juuri soitin operaattorille ja sanoivat että he eivät enää näin vanhoihin (nokia 3120c) pysty tuota koodausta avaamaan,ainoastaan voi soittaa toiselle operaattorille jonka kortin puhelimeesi haluat JA lähettämään sieltä asetukset puhelimeen niin homma toimii.
      TAI vastaavasti ottamalla sen operaattorin kortin joka siihen kuuluukin.
      Rajoitetut puhelut tarkoittaa vain tuota että on aikoinaan kiinnitetty johonkin operaattoriin joskus sillon ennen,nyt homma muuttunut

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe