Rajalan suolainen hinta 67 mm uv-suotimesta

67mm

Kysyin tänään kun käväisin ja meinasin pudota persiilleni. 70 e!!! Googlasin ja tilasin netistä 15 e 1,5 e postikuluja. Aikamoinen ero.

15

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laatu maksaa rahalas

ihan tavallinen hinta tuo 50-70€

jos sait 15 eurolla, niin olet ostanut jonkin paskamerkkisen halpisromun

• Hukkaan meni

Rahasi, hyvää ei saa halvalla, mutta ei teikäläisten markettipakettien ostajille laatu
      mitään merkitsekään, siittä vaan räps, räps.

• 9*16

esimerkki: hoyan 58mm uv rajalassa 45€, verkkokaupassa 22€.
        samoja kameroita kamerakaupoissa myydään kuin marketeissakin jos et ole sattunut huomaamaan.

• Vähän sama juttu kuin autoissa, Mersu maksaa uutena vaikka 50 k€ mutta jonkun pikkuauton, vaikka sitikan, voi saada 10 k€ hintaan ja molemmathan kulkevat määreen henkilöauto alla. Sama juttu se saattaa vaikuttaa noiden suodattimienkin hintaan.

• 67mm

Pakko jatkaa kun kommentoitiin. Merkki oli Hoya. Minulla ei aiemmin ole ollut ongelmia merkin kanssa. Ehkä ne ongelmat alkaa nyt kun kun halvalla sain?

• piratepoi

Joo, netistä löytyy.. Hoyakin, varmaan ihan piraatti-Hoyaa halvalla.

• 31

Hoyalla on erilaisia UV-suodattimia, HMC, Pro1 ja HD, joista kallein maksaa tuplasti halvimman hinnan. Yleensä nettikamerakaupoissakin on suodattimilla tosi suolainen hinta, ei kannata ostaa kameran mukana.

• Kantsiiko katsella?

Hoyalla on erilaisia suotimia, mutta myyjillä myös erilaisia hintoja.: Hoya - pyöröpola -67 Pro 1 Canoniin 140 ! euroa Rajalassa, Telefotossa 68 euroa . Näinköhän ja luinkohan oikein?

• turha kapistus

Unohda UV-suodatin! Sitä ei tarvita. Pidät apinasuodattimen obiskan päässä aina paitsi kuvatessa. Vastavalosuoja suojaa optiikkaa jo mukavasti ja on paljon tärkeämpi kuin halpa muovinpala.

En ole käyttänyt missään optiikassa UV-suodinta enää vuosiin. Ei objektiivi ole kummosempi kuin silmälasit, joita putsaan joka päivä.

• Mekaaninen suoja

Veikkaan, että tässäkin syynä hankintaan on ollut tuo linkissä ollut viimeinen lause: "Objektiivin suojaaminen on sitten eri juttu."

Objektiivia suojataan mekaaniselta iskulta, ei valolta.

• Ja samalla pilataan

se vähäkin kuvanlaatu mitä sillä objektiivilla olisi ollut.
        Vastavalosuoja on myös mekaaninen suoja, käytetään sitä ennemminkin.

• -Objektiivia suojataan mekaaniselta iskulta, ei valolta. -
      puhut asiaa.
      itse käytän hoyan kirkkaita, eli ei uv, suojana objektiiville.
      kuvasin tossa yhden keikan taidelasia mikä sinänsä ei ole helppoa. kinkkisimmissä kohdissa otin tuon suojan pois mutta ei vaikutusta. pyöröpolasta oli jossain kohtaa hyötyä kun ei vaan saanut säädettyä valoja niin että "pahat " heijastukset katoiaisivat.
      ihan vinkkinä aloittelijoille, alkakaas kuvata kaikkia lasiesineitä mitä teillä on kotona. silloin tiedätte mitä valokuvausharrastus on: hikeä, verta, kyyneleitä, kiroilua ja suunnatonta vitutusta epäonnistumisesta :)

• alkakaas

Mitä ideaa on valittaa täällä jonkun tarvikkeen hintaa?
      Kenenkään ei ole pakko ostaa.

”hikeä, verta, kyyneleitä, kiroilua ja suunnatonta vitutusta epäonnistumisesta :)”
      —”ihan vinkkinä” sellaista se on joka hommassa jos ei osaa

• Cover

Pelkkä aito ja alkuperäinen Nikon D90 näytönsuoja on kohtuuttoman kallis verrattuna cover versijoon samasta tuotteesta..muttei yhtä hyvä..digitarvikkeesta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      38
      2852
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2448
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      41
      2055
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1788
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1389
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      982
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe