LVI-ala

egergege

Mimmoista työtä tehdään LVI-alalla (tiedän että putkitöitä mutta olisi kiva tietää enemmän.) Ja mimmoinen on LVI-alan koulu?

3

784

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putkijokke

Todella vaihtelevaa hommaa. En ala nyt sepustamaan muuta kun että aika vaativa ammatti loppupeleissä. Noin 5 vuotta menee ennen kuin opit homman. Työpaikat on nyt kiven alla mutta 2-3 vuoden päästä voi olla toisin.

• gegrgegrerge

Onko mukana joku työkaveri vai yksinkö pitää työt tehdä?

• putkijokke

No riippuu oletko huollossa vai asennustehtävissä. Yleensä asentajia on työmassta riippuen 2-8kpl yleisesti noin 5 henkeä. Työ on nykyään sellaista että yksin asennat ja jos apua tarviit esim: kankien nostamisessa kattoon niin sitten voit hieman apuja saada.Välillä oikeen vituttaa kun kahden miehen työt pitäisi yksin hoitaa samalla aikataululla.Työ on sinäänsä haastavaa ja mukavaa joskin vanhat patut saattavat vittuilla vuoden kaks asennustavoistasi kun ovat niin pinttyneet omiin tapoihinsa ja luulevat olevansa parhaita.Kyllä ne siitä rauhoittuu aikaa myöden mutta ärsyttävää se toki on. Itse työskentelin aikaisemmin hitsarina ja aina sai neuvoja kokeneemmilta ja välillä ihan kehujakin, ei ikinä vittuiltu.Olisipa se näin talotekniikassakin mutta valittetavasti ei! Mutta jos kestää tuota vittuilua vuodenkin niin tervetuloa alalle.Tuolla yle areenassa oli joskus ainakin sellainen video jossa alaa esiteltiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      196
      1892
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      997
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      137
      962
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      213
      728
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      62
      678
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      666
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      24
      664
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      602
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      578
    Aihe