Muurariksi

trtretret

Osaako kukaan neuvoa että missä muualla kuin Tampereella voi opiskella muurariksi ilman työkokemusta tai rakennusalan koulutusta. Itse asun Savon alueella. Niin ja jos joku on valmistunut lähiaikoina muurariksi niin onko töitä löytynyt, kokeneelle nyt löytyy se on nyt sanomattakin selvää.

10

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ergondia

      Hei, jos en väärin muista niin Kouvolassa oli ainakin joskus 3kk muurarikoulutus. Kysy ihmeessä heiltä!:)

      t: talonrakentajaksi opiskeleva

      • trtretret

        Kiitos vastauksesta. Tiedätkö opetellaanko siellä samalla laatoitusta. Mietityttää vaan että mitä tuossa 3kk ehtii oppimaan.


      • uyt678iuy
        trtretret kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Tiedätkö opetellaanko siellä samalla laatoitusta. Mietityttää vaan että mitä tuossa 3kk ehtii oppimaan.

        Miksei 3kk:ssa opi? Oppiihan Virolaisetkin kaikki rakennusalan ammatit laivamatkalla Tallinnasta Helsinkiin!


    • FAKTIAssa

      Forssan aikkari eli Faktia kouluttaa muurareita. Ennen oli 3kk koulutusjaksoja joita voi sitten valita kuinka monta kävi. Peruskurssi Jatko tulisijamuuraukset laattahommat=12kk, siinä ajassa oppii jo paljon ja töissä sitten vuosien mittaan oppii muurariksi;) En tiedä mikä siellä on tän päivän käytäntö, kysymällä selviää.

    • 11+11

      Haluaako joku nyt oikeasti vielä muurariksi nykypäivänä? Oletko mielenvikainen vai etkö vain tiedä asioista? Isoisäsikö sinulle on kehunut muurarin "ammattia"? Ei suomalaisia muurausfirmoihin ole palkattu enää vuosiin, ja työehtosopimusta ei vain noudateta.

      • Kyllä näin on

        Et tiedä mistään mitään, ole hiljaa. Älä mee mihkään 3kk turhaan koulutusjöötiin vaan hae reippaasti apumieheksi muuraushommiin ja siitähän se lähtee 100% varmuudella jos oikeesti kiinnostUsta löytyy.


    • HönöFromOulu

      Aikuiskoulutus puolelle raksapuolelle, siellä erikoistua muuraukseen / laatoitukseen kuten allekirjoittanuy tällä hetkellä

    • abynum

      Hönöt sopii vielä muurareiksi. Ei tule enää paljoa omakotitaloihinkaan tiiliverhoiluja, täystiilitaloista nyt puhumattakaan. Kerrostaloihin tulee vain PK-seudulla ja tiedättehän ketkä siellä nää raskaimmat työt tekee. 2007 näin viimeksi suomalaisen muurarin työmaalla, virolaisia on tullut vastaan jonkin verran.

      • suomalainenmuulali

        Jaa kyllä meillä on kaikki muurarit suomalaisia. Tällä hetkellä meitä 130:n hengen paikkeilla. Ja töitä riittää enemmän ku tarpeeks. Eli on vielä kunniallisiakin firmoja olemassa


    • 456785467

      130 muurarin firmaa ei ainakaan Suomessa ole olemassa. Jos tarkoitat koko Suomen jäljellä olevia muurareita, niin voikin pitää paikkaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe