Työnhaun katkaisu?

-----

Onnistuuko työnhaun katkaisu 2kk:ksi ilman mitään karensseja / omavastuuaikoja, eli että kun palauttaa työnhaun taas voimaan, niin kaikki jatkuu normaalisti ja saa taas ansiosidonnaista? Eikä tuosta siis aiheudu mitään seuraamuksia / ikäviä yllätyksiä?

Ja mielellään faktatietoa, jos joku tietää asiasta enemmän.

8

247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

Onko Suomalaisen pakko ottaa töitä Venäläiseltä yritykseltä??

• seggsf

Jep. 4 kk on sellainen raja eli jos on sen ajan yli olematta työkkärin asiakas, tulee ongelmia.

• Grummerys

Minä olen ollut muutaman kesän poissa kortistosta, olen sanonut, että otan omaa lomaa, eikä tarvi maksaa työmarkkinatukea ja ei ole ollut ongelmia.
        2-3 kk olen ottanut omaa lomaa kesän ajan, niin ei ole tarvinut välittää mitään työvoimatoimistosta.
        Sitä vaan ihmettelen, että virkailijat ovat huuli pyöreänä ihmetellen sanoneet, että miten herranen aika sentään pärjäät, kun et saa työmarkkinatukea.

Nyt olen ollut kohta 4 vuotta poissa kortistosta, koska en kerta kaikkiaan enää jaksanut sitä jatkuvaa työharjoittelu ja kurssitus rumbaa.
        Viimeksi olin työttömyys kurssilla ja en enää mennyt kurssin jälkeen ilmottautumaan kortistoon.
        En todellakaan jaksanut. Olin jo pidempään uupunut ja työvoimatoimiston tapaamis kerroilla piti jaksaa näytellä innostunutta ja skarppia, vaikka mitään toiveita ei ollut pysyvästä työllistymisestä.
        Enkä kyllä oikeassa työelämässä edes jaksaisi olla.

Kerran soittivat työvoimatoimistosta n.3kk jälkeen, kun en ollut enää kortistossa.
        Olivat soittaneet aikaan, jolloin en ollut puhelimen lähettyvillä, eivät ole enää soitelleet sen jälkeen.
        En ole mennyt ilmottautumaan kortistoon, enkä tiedä milloin menen, vai menenkö enää koskaan, kun pienillä säästöillä on tähän saakka pärjätty.
        Ei kyllä yhtään houkuta mennä kortistoon, kun sieltä on kohta 4 vuotta ollut poissa, vaikka mitään tulojakaan ei ole tällähetkellä.

• ??

Onko Suomalaisen pakko ottaa töitä Venäläiseltä yritykseltä??

• bbbbfff

Työssäkäynti alue ratkaisee. Ei työnantaja.

• -----

Kiitos vastauksista. Ilmoitin nyt työvoimatoimiston verkkopalvelun kautta, että olen vajaan 8 vkoa poissa ulkomailla. Ja laitoin liittoon sähköpostia, että tietävät.

Eli päivärahojen maksu jatkuu normaalisti paluun jälkeen?

• 33

""Kiitos vastauksista. Ilmoitin nyt työvoimatoimiston verkkopalvelun kautta, että olen vajaan 8 vkoa poissa ulkomailla. Ja laitoin liittoon sähköpostia, että tietävät.

Eli päivärahojen maksu jatkuu normaalisti paluun jälkeen? """

Työttömyyskassaan se ilmoitus tehdään.

• -----

Kassa sai ilmoituksen työvoimatoimistolta.. Molemmille ilmoitettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      93
      1071
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      742
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      614
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      490
    6. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      482
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    8. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      441
    10. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      38
      434
    Aihe