Neuvoja, Kiitos!!

eve

Mulla on 5-6kk vanha suomenajo koira mix. Se on muuten ihana koira, mutta lenkeillä se sekoo täysin. Alku lenkki menee ihan hyvin, mutta loppuvaiheessa tai ihan vain puolivälissä se alkaa hyppiä mua vasten, puree mun käsineitä ja käsiä ja/tai välillä se puree myös narua. Se on sille kuin leikkiä. Mä en tiedä miten siinä tilanteessa mä sitä komentaisin. Olen yrittänyt käyttää peltitölkkiä jossa on kiviä sisässä mutta ei mitään reaktiota. Olen myös laittanut tabascoa vanhaan hihnaan ja se ei sitä enään niin paljoa pure. Mutta nyt en tiedä enää mitä tekisin.

Olisiko kenelläkään mitäänneuvoja?!?

2

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höyrypyörykkä

      Tuo on ihan tavallista nuoren koiran perseilyä, jokseenkin kaikki tuossa iässä sitä tekevät. Kait se on tylsää nuoresta koirasta se narunjatkona kulkeminen, paineistuu siinä ja haluaisi jotenkin purkaa energiaansa.

      Korjaat sen kahdella asialla: kielto tehokkaaksi, ja ennakoit koiran tarpeet.

      Kun sillä on se leikkitarve, niin mikset varaisi lenkillä aikaa myös sellaiseen. Pallon heittelyä jossakin tai vetolelun kanssa leikkimistä, sellaista toimintaahan se nuori koira tahtoisi. Tämä leikkiminen ei ala silloin kun koira sitä vaatii, vaan lenkillä riittävän ajoissa, jolloin sinä olet aloitteentekijä.

      Leikin lopettamisessa sitten harjoittelette sitä rauhoittumista. Pistät vaan lelun pois, katselet muualle, muutut tylsäksi, ärähdät jos jatkaa hyppimistä, tarvittaessa tiukka ote lyhyestä taluttimesta ja menoksi. Tai astut taluttimelle ja odotat muualle katsellen, että rauhoittuu vaikka istumaan ja sit palkkaat/lähdet rauhallisesti eteenpäin.

      Riehuvalle koiralle ei pidä suuttua eikä kiljua, vaan olla rauhallinen ja tiukka, eikä reagoida sen metkuihin. Kiellon pitää mennä läpi. Odotat vaan että rauhoittuu, ennenkuin matka jatkuu.

      Leikkihetkiä voi olla parikin kertaa reissun aikana, tuleepahan useammin harjoiteltua sitä rauhoittumistakin. Tärkeä taito. Joka opetellaan, ei se välttämättä heti mene jakeluun, mutta harjoitus tekee mestarin!

    • kikkelitonttu

      sillälailla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4216
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2189
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1694
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1184
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1109
    10. 22
      1066
    Aihe