Mulla on 5-6kk vanha suomenajo koira mix. Se on muuten ihana koira, mutta lenkeillä se sekoo täysin. Alku lenkki menee ihan hyvin, mutta loppuvaiheessa tai ihan vain puolivälissä se alkaa hyppiä mua vasten, puree mun käsineitä ja käsiä ja/tai välillä se puree myös narua. Se on sille kuin leikkiä. Mä en tiedä miten siinä tilanteessa mä sitä komentaisin. Olen yrittänyt käyttää peltitölkkiä jossa on kiviä sisässä mutta ei mitään reaktiota. Olen myös laittanut tabascoa vanhaan hihnaan ja se ei sitä enään niin paljoa pure. Mutta nyt en tiedä enää mitä tekisin.
Olisiko kenelläkään mitäänneuvoja?!?
Neuvoja, Kiitos!!
2
110
Vastaukset
- höyrypyörykkä
Tuo on ihan tavallista nuoren koiran perseilyä, jokseenkin kaikki tuossa iässä sitä tekevät. Kait se on tylsää nuoresta koirasta se narunjatkona kulkeminen, paineistuu siinä ja haluaisi jotenkin purkaa energiaansa.
Korjaat sen kahdella asialla: kielto tehokkaaksi, ja ennakoit koiran tarpeet.
Kun sillä on se leikkitarve, niin mikset varaisi lenkillä aikaa myös sellaiseen. Pallon heittelyä jossakin tai vetolelun kanssa leikkimistä, sellaista toimintaahan se nuori koira tahtoisi. Tämä leikkiminen ei ala silloin kun koira sitä vaatii, vaan lenkillä riittävän ajoissa, jolloin sinä olet aloitteentekijä.
Leikin lopettamisessa sitten harjoittelette sitä rauhoittumista. Pistät vaan lelun pois, katselet muualle, muutut tylsäksi, ärähdät jos jatkaa hyppimistä, tarvittaessa tiukka ote lyhyestä taluttimesta ja menoksi. Tai astut taluttimelle ja odotat muualle katsellen, että rauhoittuu vaikka istumaan ja sit palkkaat/lähdet rauhallisesti eteenpäin.
Riehuvalle koiralle ei pidä suuttua eikä kiljua, vaan olla rauhallinen ja tiukka, eikä reagoida sen metkuihin. Kiellon pitää mennä läpi. Odotat vaan että rauhoittuu, ennenkuin matka jatkuu.
Leikkihetkiä voi olla parikin kertaa reissun aikana, tuleepahan useammin harjoiteltua sitä rauhoittumistakin. Tärkeä taito. Joka opetellaan, ei se välttämättä heti mene jakeluun, mutta harjoitus tekee mestarin! - kikkelitonttu
sillälailla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812