Käyttöjärjestelmä SSD-asemalle..

pekka1238

elikkä kyselisin että kummin olette tehneet, puhdas asennus vai kloonattu, jos jollain nyt sattuisi olemaan kokemusta. Tarkoitus olisi asentaa vain käyttis ja muutama yleisimmin käytetty ohjelma sekä pari peliä, muu roina menisi vanhalle levylle.
SSDlevy ei tule olemaan kuin 120 giganen mutta kait siihen jotain mahtuu.
Tuo asennus vaan vähän askaruttaa, luin jostain että kannattaa tehdä puhdas uusiksi asennus, käyttis tulee olemaan seiska 64 bit, pro.

12

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhdas asennus on varmaan paikallaan kun on ihan erityyppinen levy.

    • **********

      Jos imagella vedetään, niin SSD:lle tulee koko orkesteri ja sulla oli valikoidusti tarkoitus siihen laittaa.
      Tilantarpeet on kaikilla omanlaisensa, itelle riittäisi kuuskymppinenkin.

      • pekka1238

        joo, jos imagen teen niin totta mooses siivoan ensin raskaalla kädellä. Jäljelle ei paljon muuta saisi jäädä kuin pelkkä winukka. Mutta luulen että asennan uusiksi, pieni vaivahan siinä on mutta pelataan varman päälle.


      • pekka1238 kirjoitti:

        joo, jos imagen teen niin totta mooses siivoan ensin raskaalla kädellä. Jäljelle ei paljon muuta saisi jäädä kuin pelkkä winukka. Mutta luulen että asennan uusiksi, pieni vaivahan siinä on mutta pelataan varman päälle.

        Siinä asennusvaiheessa Windows tutkii laitteiston ja se SSD levy voi vaatia jotain omia säätöjä käyttöjärjestelmään. Minä asentaisin ilman muuta uusiksi.


    • xd46h7

      Joo, ei kannata tuo levyn siivous ja kloonaus, vanha levy jo valmiiksi "sekaisin" ja muitakin ongelmia voi tulla imagen teossa ja toimivuudessa, levyt aivan erityyppiset joka suhteessa.

    • Force GT 120gb owner

      Ehdottomasti puhdas asennus SSD.lle. Ja laita ennen asennusta BIOSista AHCI tila tuolle SSD.lle muutoin suorituskyky kärsii hieman.

      • pekka1238

        joo tuosta AHCI luin ja piti ihan käytä bios´sta vilkasemassa onko siellä sellasta kohtaa ja löytyihän se, tämä emo ei ole ihan viimoisinta mallia, eli ei löyty SATA3 liittimiä jonkalainen tuleva levy tulee olemaan mutta se ei ole kuulemma iso haitta ja ainahan voi ostaa lisäkortin jossa SATA3 on. Tuommosta vähän ajattelin http://www.multitronic.fi/?prod=U3S6 saispahan samalla USB3 liittimet.


      • GT owner
        pekka1238 kirjoitti:

        joo tuosta AHCI luin ja piti ihan käytä bios´sta vilkasemassa onko siellä sellasta kohtaa ja löytyihän se, tämä emo ei ole ihan viimoisinta mallia, eli ei löyty SATA3 liittimiä jonkalainen tuleva levy tulee olemaan mutta se ei ole kuulemma iso haitta ja ainahan voi ostaa lisäkortin jossa SATA3 on. Tuommosta vähän ajattelin http://www.multitronic.fi/?prod=U3S6 saispahan samalla USB3 liittimet.

        Et välttämättä tarvitse moista lisäkorttia. Minkä mallinen SSD sinulla on? Ja onko emossa edes sata 2 portit? ( sata 2 = 3GB/s eli n.450MB/s )


      • pekka1238
        GT owner kirjoitti:

        Et välttämättä tarvitse moista lisäkorttia. Minkä mallinen SSD sinulla on? Ja onko emossa edes sata 2 portit? ( sata 2 = 3GB/s eli n.450MB/s )

        SSD-levy tulee olemaan SATA3 liitänällä Corsair FORCE GT 120G , käy kyllä SATA2:kin mutta pikkasen ilmeisesti nopeus kärsii.


      • Kerr0ppa

        miten onnistui? :o


    • heihei_ssd

      Seiska kirjoittaa välimuistia tuhottomia määriä ja tuhoaa ssd-levyn alta aikayksikön.

    • Monen aseman mukana tulee siirto-ohjelma. SSD levylle asennus menee nopeasti ja tarvittavat ajurit kannattaa ladata etukäteen. Image ei järkevä kun levyn geometria erilainen. Linuksin olen siirtänyt ihan cp -a komennolla (asennusmedialla) ja asentanut lataajan sen jälkeen uudestaan. Toki osiointi ja tiedostojärjestelmä pitää tehdä ensin. Windows ei oikein tykkää tuosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      619
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      49
      510
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe