apua!

Auttakaa

Musta on tullu iha outo! En saa mitään tehdyks ja väsymys on koko ajan päällä. Mun piti alottaa muutama aine näin hiihtolomal mut en oo saanu mitää viel alotetuks ku aika suhahtaa suorastaan ohi! No mitä mä sit oon tehny? EN MITÄÄN. Onko tämä normaalia, talvimasennusta, vitamiininpuutosta, nestevajaus? Antakaa neuvoja, kiitos

4

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5

Minulla on neuvo, joka tuskin sinua millään tavalla auttaa, mutta annan sen silti. Neuvo menee näin: Asioihin pitää osata tarttua. Jos aina vain jahkailee ja jahkailee, sanoen itselleen "Teen sen tunnin/päivän/milloin-minkäkin-aikayksikön kuluttua", käy niin, että asiat jäävät tekemättä. Asiat pitäisi - ainakin oman näkemykseni mukaan - pyrkiä tekemään heti, kun on aikaa niiden tekemiseen. "Ensin työ, sitten huvi", kuten sanonta kuuluu.

• latnamoroo

Ei se outoa ole jos on välillä aut.Silloin on kyseessä väsymystila henkisen tai ruumiillisen ylirasituksen aikaansaamana.Tila paranee kun tietynlainen virike tai aktiviteetti alkaa kiinnostamaan .Näin on ollut minulla ja tiedän,että masentuneena ja kaiken mielenkiinnon menettäneenä ei kertakaikkiaan mikään ulkopuolinen vire tehoa,ennenkuin luontaisesti tilanne helpottaa.

• 5

"Silloin on kyseessä väsymystila henkisen tai ruumiillisen ylirasituksen aikaansaamana."
        "masentuneena ja kaiken mielenkiinnon menettäneenä"

Masennus ym. mielenterveysongelmat ovat vakava asia, mutta nähdäkseni kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin alkaa syyttämään niitä omasta saamattomuudestaan. En tarkoita tätä tekstiä niinkään nimimerkille "latnamoroo", vaan aiheen aloittajalle. On vaarallista, jos heti vaikeiden aikoijen/hetkien koittaessa, menee piiloon jonkin diagnoosin taakse, sillä silloin on helppo luovuttaa - ja siitä se varsinainen saamattomuuden ja masennuksen kehä vasta alkaakin!

• loma on välillä ok
        5 kirjoitti:

"Silloin on kyseessä väsymystila henkisen tai ruumiillisen ylirasituksen aikaansaamana."
        "masentuneena ja kaiken mielenkiinnon menettäneenä"

Masennus ym. mielenterveysongelmat ovat vakava asia, mutta nähdäkseni kannattaa miettiä kahdesti, ennen kuin alkaa syyttämään niitä omasta saamattomuudestaan. En tarkoita tätä tekstiä niinkään nimimerkille "latnamoroo", vaan aiheen aloittajalle. On vaarallista, jos heti vaikeiden aikoijen/hetkien koittaessa, menee piiloon jonkin diagnoosin taakse, sillä silloin on helppo luovuttaa - ja siitä se varsinainen saamattomuuden ja masennuksen kehä vasta alkaakin!

Ei siinä minusta ole mitään outoa jos hiihtolomalla lomailee. Oletko lukiossa, korkeakoulussa vai missä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2245
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1393
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      845
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      50
      628
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe