Onko mahdollista olla vaihdossa kahta vuotta?

tahdon tietää :)

Varmasti hyvin tapauskohtainen kysymys, eikä joka paikassa onnistu, mutta haluaisin tietää onko mistään yliopistosta mahdollista lähteä vaihtoon niin, että olisi 2v putkeen samassa paikassa?
Kyse tapauksesta, jossa kotimaan yliopisto ei tee yhteistyötä kohdemaan yliopiston kanssa, eli oppilas itse hankkii paikan maksaa lukukausimaksut yms. Jos opiskelija suoriutuu loistavasti vuodestaan ja viihtyy muutenkin, niin onko edes teoriassa mahdollisuutta, että pystyisi jäämään toiseksi vuodeksi. Tietysti niin, että kohdemaan yliopisto asian hyväksyisi.
Tokihan se on varmasti aikamoista paperisotaa...
Entä onnistuukohan vaihto kokonaan yliopistosta toiseen?

1

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3-3

Tunnen muutaman kaverin, jotka olivat Japanissa 1 3 vuotta. Ensin tavallisena vaihtarina vuoden ja sitten jatko-opiskelijana 3 vuotta (eli jäivät suorittamaan maisteriopinnot sikäläiseen yliopistoon). Ainakin kys. yliopistossa riitti, että hankkii itselleen jonkun professorin tuen (= joku proffa on halukas ottamaan sinut "siipiensä alle", eli ryhtyy mentoriksi) ja opiskelija on ns. "Self Supporting", eli maksaa kaikki kulut itse.

Jonkin valmiin vaihto-ohjelman puitteissa voi olla hankalaa ellei jopa mahdotonta. Mutta jos itse hankit vaihtopaikan, niin se lienee kiinni ennen kaikkea siitä, millaisen sopimuksen saat sen kohdeyliopiston kanssa aikaan. Tiedän lisäksi tapauksia, että suomalainen opikelija on lähtenyt ulkomaiseen yliopistoon tekemään esim. gradunsa yms. ja ollut sitten siellä pari vuotta.

Kuten sanoit, varmasti hyvin tapauskohtaisia juttuja, joissa ratkaisee ennen kaikkea oma aktiivisuus ja se, miten hyvin osaa perustella miksi näin haluaa tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4308
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      137
      3021
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2342
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      45
      2254
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1832
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1539
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      148
      1384
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe