kamera sammuu kuvan oton jälkeen

8+16

mistähän johtuu että kamerani sammuu välillä kuvan oton jälkeen? ruutuun ilmestyy teksti "kennon puhdistus" ja kameran näyttö pimenee - ihan kuten kameran sammuttaessa. malli on canon eos 450D.

11

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuinka vanha akku? jospa se sohlaa.

    • aloittaja.

      akku yhtä vanha kuin kamera, eli olisikohan noin 1,5-2v..

      • kyllä sen sitten vielä pitäisi toimia.
        kinkkisempi juttu kun se on epäsäännöllistä, se sulkee pois sen että asetuksissa olisi joku "sammuta kamera 10 sekunnin jälkeen" asetus päällä.
        yksi vaihtoehto on tietty että se vaan jostain syystä kuumenee liikaa ja sammuu sen tähden.


    • KysynVaan-76

      Kannattaisikohan katsoa ohjekirjasta kohdasta "kennon puhdistus" kun se kerran sitä tekstiä vilauttaa? Voisi selventää asiaa...

    • aloittaja.

      KysyVaan, mutta en kai muuten täällä kyselisi jos olisin löytänyt ohjekirjan tai vastauksen kysymykseeni.......

      • eikös tule?

        Eikös ohjekirja tule ostetun kameran mukana?


      • jos kameran asetuksissa on kennonpuhdistus päällä niin tuo ilmestyy näyttöön aina kun avaat tai suljet kameran, ei siinä sen kummempaa.
        ja ohjekirjan löydät canonin sivuilta pdf:nä.
        kameran runko on tavallaan tietokone, joten aina on bugi- mahdollisuus softassa.
        esimerkkinä: kamerassani ei toiminut pystykuvauksessa alunperin "vatupassi" mutta firmwarepäivityksen jälkeen se alkoi toimia.
        valmistajan sivuilla kyllä kerrotaan esim missä kohtaa kamera tilttaailee, eli se ei ole välttämättä rikki vaan ominaisuus.


      • aloittaja.
        eikös tule? kirjoitti:

        Eikös ohjekirja tule ostetun kameran mukana?

        lueppa kuule vastaukseni uudestaan äläkä jankuta.


      • aloittaja.
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        jos kameran asetuksissa on kennonpuhdistus päällä niin tuo ilmestyy näyttöön aina kun avaat tai suljet kameran, ei siinä sen kummempaa.
        ja ohjekirjan löydät canonin sivuilta pdf:nä.
        kameran runko on tavallaan tietokone, joten aina on bugi- mahdollisuus softassa.
        esimerkkinä: kamerassani ei toiminut pystykuvauksessa alunperin "vatupassi" mutta firmwarepäivityksen jälkeen se alkoi toimia.
        valmistajan sivuilla kyllä kerrotaan esim missä kohtaa kamera tilttaailee, eli se ei ole välttämättä rikki vaan ominaisuus.

        kiitos vastauksesta mutta et huomannut että kirjoitin aloituksessani kameran sammuvan kuvan oton jälkeen, itse sitä en siis sammuta vaan se sammuu itsestään.


      • 13+20
        aloittaja. kirjoitti:

        kiitos vastauksesta mutta et huomannut että kirjoitin aloituksessani kameran sammuvan kuvan oton jälkeen, itse sitä en siis sammuta vaan se sammuu itsestään.

        Jotenkin tuntuu, että olisi huono akku. Kuvan oton jälkeen kamera kuluttaa hiukan enemmän virtaa ja jännite laskee sen verran, että kamera luulee tulleensa sammutetuksi. Paras olisi tietysti kokeilla toisella akulla.
        Toinen mahdollisuus on kosketushäiriö, akun napoja voisi yrittää puhdistella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe