Hintoja?

T.K

Onko kellään tietoa,paljonko vartiointiliikkeet veloittavat asiakkailtaan tarjoamistaan palveluista? Eli paljonko asiakkaat meistä maksavat? Noin suurin piirtein. Olis hauska tietää esim. hälykäynnin hinta. aina puhutaan rahasta, muttei hinnat koskaan kantaudu meidän rivivartijoiden tietoisuuteen...

20

9596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jesse krisse

      No esimerkin vuoksi pari tiedonjyvää:

      Muutama vuosi sitten hälykäynti maksoi eräällä isohkolla firmalla keskisuuressa kaupungissa 150 mummonmarkkaa.

      Tyypillisesti esim. marketeissa yksi vartijatyötunti maksaa asiakkaalle kutakuinkin 40-50 euroa. Vaihtelua toki on suurestikin sopimusten muiden osien vaikutuksesta, mutta noin niinkuin pintapuolisena ohjenuorana.

      • Guard

        Hälytyskäynti noin 100 €
        Tuntiveloitus noin 40-50 €/riippuu sopimuksesta.
        Hinnat noin hintoja Secu

        Halpojahan ne on siinä mielessä mitä maksaa esim.
        päivystävän huoltomiehen käynti esim A.. /450€ käynti öisin.


      • jesse krisse
        Guard kirjoitti:

        Hälytyskäynti noin 100 €
        Tuntiveloitus noin 40-50 €/riippuu sopimuksesta.
        Hinnat noin hintoja Secu

        Halpojahan ne on siinä mielessä mitä maksaa esim.
        päivystävän huoltomiehen käynti esim A.. /450€ käynti öisin.

        Joo toi esimerkkini hälykäynnistä oli sellainen pikainen "turha" käynti ja hinta oli 150 mk joskus 5-10 vuotta sitten 100.000 asukkaan kaupungissa.


      • stewe
        Guard kirjoitti:

        Hälytyskäynti noin 100 €
        Tuntiveloitus noin 40-50 €/riippuu sopimuksesta.
        Hinnat noin hintoja Secu

        Halpojahan ne on siinä mielessä mitä maksaa esim.
        päivystävän huoltomiehen käynti esim A.. /450€ käynti öisin.

        Täällä mailla on
        hälytysvalvonta perusmaksu n 40
        käynti 35-80
        ja tuntiveloitus 25

        alv 0


      • jesse krisse
        stewe kirjoitti:

        Täällä mailla on
        hälytysvalvonta perusmaksu n 40
        käynti 35-80
        ja tuntiveloitus 25

        alv 0

        Tuo tuntihinta ihmetyttää? Eihän sillä maksa edes vartijan TES:n mukaista palkkaa työnantajan pakollisia kuluja avl:lää. Mistä se kate revitään?


      • T.K
        jesse krisse kirjoitti:

        Tuo tuntihinta ihmetyttää? Eihän sillä maksa edes vartijan TES:n mukaista palkkaa työnantajan pakollisia kuluja avl:lää. Mistä se kate revitään?

        Arvolisäveronhan maksaa toimeksiantaja, ja sen verran kuin olen kouluja käynyt, olen antanut itseni ymmärtää että tarjoukset tehdään AINA ilman ALVia.
        Tässä yön pitkinä tunteina selvittelin, että vakiasiakkaille piirikäynti 2krt/yössä maksaisi kuukaudessa 300e. Voiko se todellakin olla niin halpaa?
        Toisaalta se selittäisi sen, kun firmassa pyritään säästämään, ensimmäisenä tungetaan yhteen piiriin sellainen määrä kohteita, että noheva piirivartija saa otsa hiessä ravata tikkien perässä.
        Katteet on kyllä todella pienet! Ihmetyttää myös, että firmat polkevat hintoja aina vain alemmas ja alemmas. Sitten sanotaan että vartijan duunia pitäisi arvostaa (itse kylläkin arvostan), ja hinta kuitenkin duunista on miniminimini. No, ei toisaalta meikäläistä haittaa kunhan palkka pysyy ainakin edes nykyisellään ja duunia riittää..


      • jesse krisse
        T.K kirjoitti:

        Arvolisäveronhan maksaa toimeksiantaja, ja sen verran kuin olen kouluja käynyt, olen antanut itseni ymmärtää että tarjoukset tehdään AINA ilman ALVia.
        Tässä yön pitkinä tunteina selvittelin, että vakiasiakkaille piirikäynti 2krt/yössä maksaisi kuukaudessa 300e. Voiko se todellakin olla niin halpaa?
        Toisaalta se selittäisi sen, kun firmassa pyritään säästämään, ensimmäisenä tungetaan yhteen piiriin sellainen määrä kohteita, että noheva piirivartija saa otsa hiessä ravata tikkien perässä.
        Katteet on kyllä todella pienet! Ihmetyttää myös, että firmat polkevat hintoja aina vain alemmas ja alemmas. Sitten sanotaan että vartijan duunia pitäisi arvostaa (itse kylläkin arvostan), ja hinta kuitenkin duunista on miniminimini. No, ei toisaalta meikäläistä haittaa kunhan palkka pysyy ainakin edes nykyisellään ja duunia riittää..

        Siis tokihan piiripalvelu muuten on kalliimpaa, ja hinta riippuu aina kohteen koosta yms. mutta tuo minun heittämä hintani oli nimenomaan ylimääräinen hälykäynti kohteessa.

        Ja tuo 40-50 euroa per tunti per vartija oli markettivartijan hinta Etelä-Suomen alueella.


      • aaa
        jesse krisse kirjoitti:

        Siis tokihan piiripalvelu muuten on kalliimpaa, ja hinta riippuu aina kohteen koosta yms. mutta tuo minun heittämä hintani oli nimenomaan ylimääräinen hälykäynti kohteessa.

        Ja tuo 40-50 euroa per tunti per vartija oli markettivartijan hinta Etelä-Suomen alueella.

        Mikäköhän tänkin topicin tarkoitus on? Kaikki tietää ettei noi edellä kuvatut hinnat pidä paikkansa! Tuntiveloitus on aika pitkälti 17e-34e. Hälykäynnit 34e, paitsi kotiasiakkaille on myyty täysin ilmaisia käyntejä hälylaitteen mukana. Työnantajamaksuineen vartija maksaa aika tarkasti 15e tunti, kyllä se liikevoitto tehdään jostain ihan muusta. Näin seculla..


      • KEM
        aaa kirjoitti:

        Mikäköhän tänkin topicin tarkoitus on? Kaikki tietää ettei noi edellä kuvatut hinnat pidä paikkansa! Tuntiveloitus on aika pitkälti 17e-34e. Hälykäynnit 34e, paitsi kotiasiakkaille on myyty täysin ilmaisia käyntejä hälylaitteen mukana. Työnantajamaksuineen vartija maksaa aika tarkasti 15e tunti, kyllä se liikevoitto tehdään jostain ihan muusta. Näin seculla..

        Vai 15 € tunti,-ei mikään vartiointifirma tee
        töitä tuolla hinnalla.
        Johan esim. minun keskituntiansio on yli 15 €/tunti.


      • aaa
        KEM kirjoitti:

        Vai 15 € tunti,-ei mikään vartiointifirma tee
        töitä tuolla hinnalla.
        Johan esim. minun keskituntiansio on yli 15 €/tunti.

        joo niin munkin. en sanonut että 15e laskutetaan vaan pienin summa oli 17e ja olen sen sopparin itse nähnyt. ollaan molemmat huonoja työläisiä kun ansaitaan liian paljon..


      • Jaffa
        aaa kirjoitti:

        Mikäköhän tänkin topicin tarkoitus on? Kaikki tietää ettei noi edellä kuvatut hinnat pidä paikkansa! Tuntiveloitus on aika pitkälti 17e-34e. Hälykäynnit 34e, paitsi kotiasiakkaille on myyty täysin ilmaisia käyntejä hälylaitteen mukana. Työnantajamaksuineen vartija maksaa aika tarkasti 15e tunti, kyllä se liikevoitto tehdään jostain ihan muusta. Näin seculla..

        peruspalkalla tekevä vartija maksaa aika tarkasti 22 euroa per tunti firmalle.

        mitä hälykäynteihin tulee niin hinnat vaihtelee TODELLA paljon, meillä vaihtelee väliltä 25-85 euroa (viikonloppuisin tupla hinta)


    • Ammattiostaja

      Hälytyskeskuspalvelun kuukausimaksu 35-55 euroa.
      Hälytyskäynnit(=ajot), arkisin 50 euroa, viikonloppuisin (perjantai klo 18.00 - maanantai klo 06.00) ja arkipyhisin 70 euroa. Itse vastaan erään ketjun vartiointi- ja kiinteistönhoito soppareista - sopimukset tehtiin 1990 luvulla vielä kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Nyt voimassa toistaiseksi, kolmen kuukauden irtisanomisajalla.

    • Wartija

      Mitäköhän hinnat ovat nykyään - vajaa 10 vuotta myöhemmin? Paljonko on nousua, laskua tuskin hinnoissa on ja kilpailua vähemmän kun vartiointifirmoja on ostettu ja sulautettu.

    • vaksipaksi

      Entä mites tänäpäivänä noin suunnilleen maksaa perus piirikäynnit tai paikallisvartija myymälässä arikipäivisin? Onko hinnat tullut ropinalla alas kovan kilpailun tuloksena?

    • jhljkhlj

      Pääsääntöisesti alle 25€/tunti. Tarkista itse lukemalla jonkin julkisen kilpailituksen kautta voitetun sopimuksen tarjousasiakirjat. Asiakirjat ovat julkisia.

      • onko järkeä vai ei

        Tuosta voisi heittää esimerkkinä vaikkapa Hyvinkään viimekesäisten asuntomessujen vartiointipalvelut (kohdevartiointi), jotka voitettiin tehtäväksi hinnalla 19€/h (alv0).
        Siitä voi hyvin laskea paljonko jäi "katteeksi" tarjouskilpailun voittaneelle firmalle työntekijäkulujen jälkeen...


    • Zesbaliina

      Patrol käynnit myymälään (Vartija käy useita kertoja päivän aikana myymälässä pyörähtämässä) maksaa enemmän kuin se, että vartija seisoo kohteella esim. 2-3 tuntia päivässä. Patrol käynnit yleensä maksaa noin 10e käynti, tuntivartijan jäpitys kohteella 20-30e/tunti.

    • KLB.

      Vaikuttaa "nappikaupalta" koko ala.

    • luti

      Te nyt unohdatte ettei vartijan palkka ole ainoa kulu, onhan siellä esimiehiä j myyjiäkin elätettävänä sekä kiinteistöjen vuokrat ja piirivartioinnissa autokulut. Ja tietysti osakkeenomistajillekin pitää olla oma osuutensa. Tuntilaskutus taitaa pyöriä siellä 70€/h samoin hälytyskäynnit. Viikonloput tuplana, siis jo perjantai-illasta maanantaiaamuun vaikka sunnuntailisää maksetaan vain pyhäpäivistä. Arkipäivien päivähälytyskäynneistä peritään myös korkeampaa hintaa(!).

    • 1612

      Hälytyskäynti on 70€/kerta. Jos joutuu olemaan pitempään niin sitten menee tuntiveloitukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe