Alottelevalle 16v satunnais transtytölle vinkkejä?

16v

Vinkkejä kuinka kannattais pukeutua ja meikata jotta näyttäsin naisellisemmalta. Kiitti vinkeistä jo etukäteen :)

32

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8748tr76t76rt

      Katso mallia ikäisistäsi tytöistä. Meikkauksen opettelemiseksi voi mennä myös kursseille ellei löydy sopivaa tyttökaveria neuvomaan.

      • 16v

        No toi eka vinkki toimis, mut en kuuitenkaan julkisesti uskaltais tyttönä kadulla kuljeksia enkä oikeen kaveritytöltäkään uskalla kysyä nii lähinnä jotain kotikonsteja meikkaukseen.


      • ..............
        16v kirjoitti:

        No toi eka vinkki toimis, mut en kuuitenkaan julkisesti uskaltais tyttönä kadulla kuljeksia enkä oikeen kaveritytöltäkään uskalla kysyä nii lähinnä jotain kotikonsteja meikkaukseen.

        Netistä ja lehdistä löytyy aika paljon meikkausohjeita.


    • glkesdngdlejn

      Pahoittelen aloittajalle heti etukäteen, mutta teen nyt sinun aiheeseesi liittymättömän sivukysymyksen niin sanotuille transnaisittelijoille:

      Tässä meillä on nyt "transtyttö", joka on vielä "satunnainen transtyttö".

      Mitenkäs tämä transtyttö -määritelmä? Onko sekin "yleisesti hyväksytty" määritelmä nuorelle "transsukupuoliselle" naiselle, vai voiko transvestiitkin ym. satunnaiset osa-aikailijat sitä käyttää?

      Tiedätte varmasti, että transvestiitit käyttävät todella paljon tätä transtyttö-määritelmää itsestään eri paikoissa. Samoin jotkut käyttävät sitä transnaista ja jotkut transmiestä. Entäpä transpoika? Sitäkin näkee.

      Kertokaapa nyt miten tämä menee silleen yleisesti hyväksytysti ja virallisen lääketieteellisesti ja oikeaoppisesti, että kaikki varmasti osaavat olla korrektisti translaatikoita.

      Aloittajalle vielä pahoittelut ja sinun ei tarvitse tästä välittää. Kutsut itseäsi juuri sellaiseksi kuin lystäät, tässä ei kritisoida sinua..

      • 1+3

        Herne pois nenästä!


      • kiinnostaa5000

        Eikö viesteistä tullut selväksi, että kyseessä on tyyppi, joka haluaa meikata ja pukea itsensä tytöksi? Häntä tuskin kiinnostaa kenenkään transsukupuolitransvestisuustransmikälie-nimitykset. Jos on epäselvyyksiä, voi aina selittää asia sellaisena kuin se on, eikä jaotella porukkaa termeihin ja viitata heitä niihin.


      • ubkjkjb
        kiinnostaa5000 kirjoitti:

        Eikö viesteistä tullut selväksi, että kyseessä on tyyppi, joka haluaa meikata ja pukea itsensä tytöksi? Häntä tuskin kiinnostaa kenenkään transsukupuolitransvestisuustransmikälie-nimitykset. Jos on epäselvyyksiä, voi aina selittää asia sellaisena kuin se on, eikä jaotella porukkaa termeihin ja viitata heitä niihin.

        Tuli selväksi ja se että tuli selväksi tuli selväksi myös tuosta vastauksesta. Siitä tuli myös selväksi, ettei aloittajan edes ollut tarkoituskaan olla kiinnostunut siitä viestistä. Se tehtiin aika selväksi.

        Viestistä tulee myös selväksi, että siinä ollaan samaa mieltä viestisi loppuosan kanssa ja kritisoidaan niitä, jotka eivät olisi. Sitten siitä tulee vielä selväksi että pahoiteltiin aloittajalle pientä aihesieppausta ja sivurönsyilyä.

        Lukutaitoa, kiitos.

        Ja tietty ne transnaisittelijat ja transmiehittelijät voisivat selittää siinä sivussa miten ne oikeaoppiset laatikot menevät vaikkapa tämän transtyttö-termin tapauksessa, jota tapaa enemmän transvestiittien kuin transsukupuolisten joukossa.


      • Nimi S. Mies-.
        ubkjkjb kirjoitti:

        Tuli selväksi ja se että tuli selväksi tuli selväksi myös tuosta vastauksesta. Siitä tuli myös selväksi, ettei aloittajan edes ollut tarkoituskaan olla kiinnostunut siitä viestistä. Se tehtiin aika selväksi.

        Viestistä tulee myös selväksi, että siinä ollaan samaa mieltä viestisi loppuosan kanssa ja kritisoidaan niitä, jotka eivät olisi. Sitten siitä tulee vielä selväksi että pahoiteltiin aloittajalle pientä aihesieppausta ja sivurönsyilyä.

        Lukutaitoa, kiitos.

        Ja tietty ne transnaisittelijat ja transmiehittelijät voisivat selittää siinä sivussa miten ne oikeaoppiset laatikot menevät vaikkapa tämän transtyttö-termin tapauksessa, jota tapaa enemmän transvestiittien kuin transsukupuolisten joukossa.

        Jos on pitänyt munat kuuskolmoseks asti ja omien sanojensa mukaan on transmies, onko silloin nainen?


      • Kanafarmari
        Nimi S. Mies-. kirjoitti:

        Jos on pitänyt munat kuuskolmoseks asti ja omien sanojensa mukaan on transmies, onko silloin nainen?

        Vaimoni laittaa tosi hyvää ruokaa ja pesee naisten vaatteeni.


      • Scäppä duubi
        Kanafarmari kirjoitti:

        Vaimoni laittaa tosi hyvää ruokaa ja pesee naisten vaatteeni.

        Eihän tiitit saa enää diagnoosia, kun eivät ole virallisesti sairaita.


      • Kissamies49
        Scäppä duubi kirjoitti:

        Eihän tiitit saa enää diagnoosia, kun eivät ole virallisesti sairaita.

        Minä juon vodkaa.


    • 16v

      Hei ei millään pahal mut mä haluisin tähän enemmän vinkkejä enkä kielioppia ja nimityksiä :) Mä oon sit 175cm ja 85kg et jos se auttais hahmottaa et millasia vaatteita vois käyttää.

      • klnlkn

        Ei tarvitse keskittyä tuohon sivuraidekeskusteluun. Vinkkejä tulee sitten jos tänne eksyy ihmisiä jotka niitä osaavat sinulle antaa. Suurin osa palstalla keskustelevista on transsukupuolisia korjausprosessin käyneitä, joilla ei ole hirveästi vinkkejä antaa osa-aikaiseen tyttöilyyn, siksi voi jäädä hiljaiseksi ja tulee aivan muita sivurönsyjä. Ei niistä tarvitse välittää.


      • klnlkn kirjoitti:

        Ei tarvitse keskittyä tuohon sivuraidekeskusteluun. Vinkkejä tulee sitten jos tänne eksyy ihmisiä jotka niitä osaavat sinulle antaa. Suurin osa palstalla keskustelevista on transsukupuolisia korjausprosessin käyneitä, joilla ei ole hirveästi vinkkejä antaa osa-aikaiseen tyttöilyyn, siksi voi jäädä hiljaiseksi ja tulee aivan muita sivurönsyjä. Ei niistä tarvitse välittää.

        Vinkkejä ilman sivukoukeroita saattaisit saada paremmin Puuterista, puuteri.org . Sieltä saattaa löytyä hyvässä lykyssä myös uusia ystäviä.


      • Birgitte-Marie

        Hei poika !

        Olen nuori satunnaistransumies. En juuri meikkaa mutta pukeudun omaksi ilokseni naiseksi ja katselen itseäni peilistä. Pukeutuminen tarkoittaa käytännössä että puhallan ilmapallosta itselleni rinnat ja laitan ne t-paidan sisään. Käytän vyötä pitämään rinnat ylhäällä.

        Kasvoni ovat kauniit luonnostaan - ehkä hiukan naiselliset.

        Joskus meikkaan. Aloitan huulista. Olen huolellinen jotta huulipuna menisi vain huuliin eikä sivuun. Käytän huulissa runsaasti huulipunaa - se on hyvän näköistä. Levitän väriä varovasti myös poskiini. Se on todella tärkeää jotta kasvoni alkavat näyttää erooottisilta. Olen hyvännäköinen.


      • kkhjkhj
        Birgitte-Marie kirjoitti:

        Hei poika !

        Olen nuori satunnaistransumies. En juuri meikkaa mutta pukeudun omaksi ilokseni naiseksi ja katselen itseäni peilistä. Pukeutuminen tarkoittaa käytännössä että puhallan ilmapallosta itselleni rinnat ja laitan ne t-paidan sisään. Käytän vyötä pitämään rinnat ylhäällä.

        Kasvoni ovat kauniit luonnostaan - ehkä hiukan naiselliset.

        Joskus meikkaan. Aloitan huulista. Olen huolellinen jotta huulipuna menisi vain huuliin eikä sivuun. Käytän huulissa runsaasti huulipunaa - se on hyvän näköistä. Levitän väriä varovasti myös poskiini. Se on todella tärkeää jotta kasvoni alkavat näyttää erooottisilta. Olen hyvännäköinen.

        Tuosta kommentista havaitsee hyvin kuinka tarpeellista on saada meikkaus- ja pukeutumisoppia muualta, vaikkapa ammattilaisilta. Ensimmäiset kunnolliset meikkausopit sain kosmetologilta jolla kävin meikissä ja pyysin neuvomaan. Pukeutumisneuvoja löytyy lehdistäkin ellei kaveripiiristä löydy sopivaa tyttöä/naista neuvomaan. Ilmapallot rintoina on todella kaukana aidon näköisistä, eikä edes tunnu aidoilta.

        Aloittajalla ei ilmeisesti ollut tarvetta eroottisuuteen vaan halusi naisellista ulkonäköä ja silloin ollaan vähän eri pohjalla liikkeellä. Usein käy niin kun mies pukeutuu naiseksi, vedetään kunnolla yli, eikä se ole mikään kaunis näky.


      • Birgitte-Marie
        kkhjkhj kirjoitti:

        Tuosta kommentista havaitsee hyvin kuinka tarpeellista on saada meikkaus- ja pukeutumisoppia muualta, vaikkapa ammattilaisilta. Ensimmäiset kunnolliset meikkausopit sain kosmetologilta jolla kävin meikissä ja pyysin neuvomaan. Pukeutumisneuvoja löytyy lehdistäkin ellei kaveripiiristä löydy sopivaa tyttöä/naista neuvomaan. Ilmapallot rintoina on todella kaukana aidon näköisistä, eikä edes tunnu aidoilta.

        Aloittajalla ei ilmeisesti ollut tarvetta eroottisuuteen vaan halusi naisellista ulkonäköä ja silloin ollaan vähän eri pohjalla liikkeellä. Usein käy niin kun mies pukeutuu naiseksi, vedetään kunnolla yli, eikä se ole mikään kaunis näky.

        Jaa.

        Kun teen sen omaksi ilokseni ja omissa oloissani ei kenellekään ole haittaa menekö jonkun mielestä överiksi vai ei. Pidän mieluummin hauskaa omalla tavallani ketään häiritsemättä kuin arvostelen muita.

        Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.


    • 16v

      Mistä muuten voisin hankkia enemmän ikästeni tyttöjen vaatteita niin etteivät vanhempani huomaisi, koska asia kuitenkin melkoisen arka minulle?

    • Hankintaa tuskin kukaan huomaa, jos teet sen isossa kaupungissa tai jos asut pienellä paikkakunnalla, toisessa paikassa kyläillessäsi. Kotona niiden säilytys ilman tarkan äidin silmän havaitsemaa onkin vaikeampi juttu. Itsekin luulin aikanaan aloittavani pukeutumisen kaikilta salassa, mutta on selvinnyt myöhemmin, että kyllä se huomattu oli.

    • hattivatti

      Tämä ketju on ollut hiljainen jo jonkin aikaa, mutta vastailen nyt silti mikäli aloittaja sattuu vielä lukemaan.

      Itse olen ikäisesi tyttö (en kuitenkaan transtyttö, selaan näitä keskusteluja ihan vaan mielenkiinnosta), ja suosittelen että ihan rohkeasti vaan kysyisit suvaitsevaisilta kaveritytöiltä vinkkejä ja apua, jos sinulla sellaisia on. He voivat lainata sulle meikkejä ja vaatteita, kierrellä kanssasi kaupassa naisten osastolla mikäli se tuntuu yksin kiusalliselta ja opettaa ihan livenä meikkaamaan. Aika moni tyttö voi olla yllättävänkin suvaitsevainen ja innokas auttamaan, väittäisin että ainakin japani-harrastajat/ gootit/ emot/ scenet ovat usein enemmän kuin iloisia mikäli pääsevät auttamaan kaveripoikia meikkaamisessa (vaikka se olisikin vain vappua tms varten), samoin lgbt -porukka.

      Mikäli sinulla ei ole kaverityttöjä tai et kehtaa kysyä heiltä, niin tässä olisi vielä muutama neuvo. Nettiä kannattaa hyödyntää mahdollisimman paljon, youtubesta löytyy meikki tutoriaaleja kaikenlaisiin tyyleihin, samoin kuin transihmisten kokemuksia ja neuvoja. http://www.kappahl.com/fi/products/inspiraatio1/Inspiraatio/Tyyliopas/Loyda-vartalosi/H-VARTALO/

      • ei alkuperäinen

        Erittäin syvä kumarrus ja kiitos hattivatille asiallisesta, kiihkottomasta ja aidosti välittävästä kirjoituksesta! Tällaista suhtautumista tarvitaan enemmän. Miksi kukaan kysyisi täältä mitään kun vastauksena on päin naamaa sylkevää arvostelua.


      • Alkuperäinen 16v

        Kiitos hattivatti arvostan ton tyyppisiä vastauksia ja mielessä kävikin että haluisitko sä opettaa ja neuvoa mua naisellisuuden alkeissa? :)


    • Tyttöpoikanen

      Hei sulle.
      Ymmärrä oikein hyvin tilanteesi, kun olin itse siitä 15v ja päivät meni miettiessä miten saisin hommat tehtyä oikein. salaa käytin äidin ja sisareni asuja ja meikkejä (kauheella tuloksella usein), sitten lpoulta tapahtui se väistämätön. Jäin kiinni harrastuksestani, kun olin täysissä asuissa, mitkä olin äidiltä lainannut.
      Olin häpeissäni monta päivää, enkä uskaltanut katsoa äitiä silmiin, mutta hän otti asian puheeksi ja silloin uskalsin kertoa hänelle kaiken. Helpotuin valtavasti, kun hän sanoi tienneensä jo kauan, että lainasin hänen vaatteitaan. Ei nimittäin puhtaita saa takaisin hyllyyn ihan pestyn näköisinä.
      Sitten hän kysyi, että halusinko, että hän auttaisi asiassa, jos niin paljon halusin olla tyttönä. Siitä alkoi onnellisin aikani. Äiti auttoi ja opetti meikkaamaan, pukeutumaan ja myöhemmin tuli myös sisareni mukaan. Kun isä oli usein matkoilla, minä olin tyttönä kotona. Pienestä koostani johtuen, ei minua moni olkisi pojaksi epäillytkään. Muutaman kerran olimme ulkona kolmestaan syömässäkin ja oli todella onnellinen. Nyt kun olen jo naimisissa ja minulla on ymmärtäväinen vaimo, olen ajatelleut (pelännyt), että mitä jos pojastani kasvaa samanlainen... Nyt kuitenkin suosittelen sinulle, että koetat saada äitisi, tai jonkun todella hyvän tyttöystävän kaveriksi asiassa. Se on vapauttava tunne, kun saa puhua asian auki sellaisen kanssa, joka ymmrätää, eikä tuomitse.

      • klkjhlj

        Eihän tuossa ole mitää pelättävää vaikka poikasi olisi samanlainen. On aika harvinaista että taipumus tällaiseen periytyy, joten on epätodennäköistä että poikasi osoittautuisi samalaiseksi.


      • jelppa mii :)

        mä olen 14v ja ihan samassa tilanteessa. Isäni ei oikein hyväksy minua (ainakaan naiseksi pukeutuneena) ja en osaa oikein meikata ja haluaisin olla tyttönä ja käydä vaikka syömässä tampereella äitini kanssa jos se vain hänelle sopisi .. :/ (asun parkanosssa..) ja rakastan sitä kun saan pukeutua, mutta penistä on hankala saada piiloon., olisko kenellään vinkkeja ja vinkkejä myös siihen mistä saisin tehtyä rinnat (muista kuin sopivan kokoisiksi täytetyistä vesi-ilmapalloista..)
        kiitos jos joku osaa auttaa :)


    • 14

      sama! 14v

      • jelppa mii :)

        moi. meillä vois olla yhteisiä kokemuksia ja niistä vois keskutella, jos kiinnostaa :)


    • 6987DD

      Youtubesta löytyy tosi hyviä makeup tutoriaaleja missä neuvotaan ihan perus juttuja. :) Ja eihän sitä muulla kun harjottelemalla opi. Ei me naisetkaan huippu meikkaajia olla syntyessämme.

      Vaatteista sen verran että jos tahdot esimerkiksi. vyötäröä, niin korsetit on tosi käteviä. Minkälainen vartalo malli sinulla on? Sen tietäminen auttaisi oikeanlaisten vaatteiden etsinnässä.

      Tuohon kun joku kysyi miten saada tissit. Niin mulla ei käytännön kokemuksia ole, mutta veikkaan että tälläinen voisi toimia: Ostat rintaliivit, sen kokoiset mitkä tahdot, mieluiten runsaasti topatut. Sitten täytät rintaliivit, pumpulilla ja vaikka vessapaperilla :D Toppaukset siksi että ne peittävät sen 'muhkuraisuuden' jos sitä tulee. Jos ei kovin avonaisia paitoja käytä niin ongelmaa ei pitäisi kai syntyä.

      • Mme Butterfly

        Kannattaa hankkia kunnon irtosilikonit niihin rintaliiveihin. Silikoneja saa jo melko edullisesti ja ne tuntuvat lähes oikeilta rinnoilta.


      • jelppa mii :)
        Mme Butterfly kirjoitti:

        Kannattaa hankkia kunnon irtosilikonit niihin rintaliiveihin. Silikoneja saa jo melko edullisesti ja ne tuntuvat lähes oikeilta rinnoilta.

        Kiitos vastauksesta :) mutta mistä tälläisiä irtosilikoneja voisi hankkia?


      • .
        jelppa mii :) kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta :) mutta mistä tälläisiä irtosilikoneja voisi hankkia?

        Netistä postimyynnistä saa halvemmalla. "Ammattitasoa" olevia (rintasyöpäpotilaat käyttävät) myy Amoena.


    • Rougea poskeen

      Iltasanomissa oli joku aika sitten meikkikoulu. Saattaa löytyä niiden arkistosta vieläkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe