Canon EF 70-200/4,0 L USM -objektiivi

tiedoton_toivoton

Eli olisi harkinnassa tuo n. 600eur putki. Kuinka kaukaa tällä suunnilleen pystyy kuvailemaan, että kuvista tulee vielä hyviä? Tarkoituksena olisi luontokuvat eläimistä. Linnuista yms.

7

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vakaajallinen

Kyllä luontokuvaukseen tarviit vakaajallisen.

• panoroinnintunnistus

Automaattinen panoroinnin tunnistus toimii tehokkaasti seurattaessa liikkuvia kohteita, ja koska kuvanvakainjärjestelmä on objektiivissa, tulokset ovat nähtävissä etsimessä rajauksen aikana.

EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM

• Tele-Eelis

"Eli olisi harkinnassa tuo n. 600eur putki. Kuinka kaukaa tällä suunnilleen pystyy kuvailemaan, että kuvista tulee vielä hyviä? Tarkoituksena olisi luontokuvat eläimistä. Linnuista yms. "

Kyllä tuo on oikein hyvä objektiivi.
      Piirtää terävää yms.

Mutta pikkusen lyhyt se on jos aikoo kuvata pikkulintuja tai arkoja kohteita

Jos kuvaat muutaman kymmenen senttimetrin kohteita, kuten rastaat, harakat yms, niin täytyy aika lähelle päästä, jotta kohde täyttäisi kuvan suurena.

Siivet levällään kohde on toki isompi, joten ei tarvitse niin lähelle päästä.
      Ja toki jos sijoittaa kohteen maisemaan tms. niin eipä silloin myöskään kohteen tarvitse täyttää koko kuvaa :-)

• EF-L kuva

Kyseinen putki tarkentuu 1.5 metristä äärettömään. Joten mitä tahansa tuolta väliltä voi kuvata.

Tällä viikolla sen saa muuten Rajalan tarjouksesta 500 eurolla !

• Jalustaaa

Tarvitseeko kyseisen objektiivin kanssa käyttää jalustaa vai onnistuuko ihan käsistä kuvaaminen?

• Tärinäkäsi Edward

Canon EF 70-200/4,0 L USM -objektiivilla käsivaralla kuvaaminen vaatii ainakin minulla vähintään 1/500s valotusaikaa, sitä pitemmillä ajoilla en saa tärähtämättömiä kuin silloin tällöin. Tarkoitan siis jos kuvaan 70-200 -putken telepäällä.
        Riippuu tietenkin käsien vakaudesta; jollakin onnistuu jo 1/400s ja hitaammillakin ajoilla, mutta ei minulla. Kummasti alkoivat kuvat parantua, kun suosilla aloin kuvaamaan Tv-asetuksella ja laitan valotusajaksi 1/500s.

Vakaajallinen versio toisi hieman helpotusta, mutta vakaajattoman ja vakaajallisen hintaero on tosi suuri.

Muuten olen tyytyväinen vakaajattoman kuvanlaatuun, ja muutenkin se on mielestäni Canonin parhaita hinta-laatu -suhteeltaan. Varsinkin nyt kun vaihdoin 5DmkII-kameraan, joka sietää korkeampia herkkyyksiä pahemmitta kohinoitta, en ole tuon pitempiä valotusaikoja juurikaan tarvinnut.

Jalustaa kannattaa käyttää, ja sen kanssa kuulapää on ainakin omien kokemusteni mukaan käyttökelpoisempi kuin kinopää.

• jalustan käytöstä ollaan montaa mieltä, jos haluaa mahdollisimman parasta jälkeä niin käyttää jalustaa oli sitten pokkari tai mikä hyvänsä kamera.
      ainahan kameran voi tukea johonkin tietty mutta silloin joudut käyttämään tukipisteen määräämää kuvakulmaa. jalustan käytössä olet vapaampi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      37
      2917
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      2468
    3. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      42
      2147
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2094
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1798
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1399
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1015
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      992
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      934
    Aihe