Mitä maksaa ruoka ?

Espanja kutsuu

Katselin RyanAirin lentoja, ja halvalta näytti.

Mistään ei kuitenkaan käynyt ilmi, mitä ruuat koneessa maksaa ? Eli kyseessä olisi pidempi lento ja haluaisimme koko porukalle lämpimän aterian.

30

1956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokaile kotona

      Kovin usein ovat nuo lämpimät ruuat loppu, varmistat ruuan saannin istumalla ihan koneen etu- tai takaosassa josta kärryt lähtevät liikkeelle. Koneiden ruuat ja juomat kun tankataan aamulla basessa, muualla niihin ei täydennuksiä tehdä.

    • Espanja Kutsuu

      Paha se on kotonakaan ruokailla, jos lento takaisin lähtee klo 6 aamulla...

      Sitäpaitsi kyllä yli neljän tunnin lennolla pitää jo jotakin syötävääkin olla.

      Eikö noita ruokia voi varata ja maksaa etukäteen ?

      • rAIKKU

        Jos lento lähtee Málagasta (=FR base) 6.00 aamulla, niin silloin koneeseen on juuri tankattu täysi ruokasatsi, eli ruuat ei ainakaan loppu. Takaisin tullessa Treelta/Turusta osa ruuista saattaa olla jo loppu, niin kuin tossa jo mainittiinkin. Raikulla EI voi ostaa ruokia etukäteen, myöskään mitään virallista ruokalistaa ei ole netissä. Toi edell. viestissä linkkaamani lista saattaa olla jo osin vanhentunut, mutta antaa suuntaa, mitä koneessa tarjolla / paljonko maksaa.

        Itse en ole tosin koskaan ostanut Raikulta tota ylihinnoiteltua moskaa, vaikka n. 50 lentoa ko. firman koneilla jo takana. Jos haluat varmistua siitä, että saat koneessa ruokaa, suositten OMIEN EVÄIDEN mukaan ottamista. Me ollaan aina mussutettu omia eväsleipiä, se on täysin sallittua nimittäin (vaikka muuta voisi luulla, kun lomalennoillakin on kielletty omat sapuskat "hygieniasyistä"):

        "Can I bring my own food onboard?
        Passengers are welcome to bring their own food onboard, however, in the interest of safety passengers must not carry hot drinks onboard." http://www.ryanair.com/fi/questions/can-i-bring-my-own-food-onboard


      • Mökille lentävä
        rAIKKU kirjoitti:

        Jos lento lähtee Málagasta (=FR base) 6.00 aamulla, niin silloin koneeseen on juuri tankattu täysi ruokasatsi, eli ruuat ei ainakaan loppu. Takaisin tullessa Treelta/Turusta osa ruuista saattaa olla jo loppu, niin kuin tossa jo mainittiinkin. Raikulla EI voi ostaa ruokia etukäteen, myöskään mitään virallista ruokalistaa ei ole netissä. Toi edell. viestissä linkkaamani lista saattaa olla jo osin vanhentunut, mutta antaa suuntaa, mitä koneessa tarjolla / paljonko maksaa.

        Itse en ole tosin koskaan ostanut Raikulta tota ylihinnoiteltua moskaa, vaikka n. 50 lentoa ko. firman koneilla jo takana. Jos haluat varmistua siitä, että saat koneessa ruokaa, suositten OMIEN EVÄIDEN mukaan ottamista. Me ollaan aina mussutettu omia eväsleipiä, se on täysin sallittua nimittäin (vaikka muuta voisi luulla, kun lomalennoillakin on kielletty omat sapuskat "hygieniasyistä"):

        "Can I bring my own food onboard?
        Passengers are welcome to bring their own food onboard, however, in the interest of safety passengers must not carry hot drinks onboard." http://www.ryanair.com/fi/questions/can-i-bring-my-own-food-onboard

        Kovin on monesti ruuat loppu jo aamulla basesta lähtiessä, eivät tankkaa aina kaikkia laatuja mukaan. Saattaa tietysti myös olla, että leivänvääntäjillä on toimitusvaikeuksia. Takanani on myös yli 70 raikun lentoa, joista ainakin puolet base kentiltä. Itse syön jonkin lämpimän koneessa, silloin harvoin kun niitä saa. Viimeksi Gironasta aamulla lähtiessäni, koneessa ei ollut yhtään mitään lämmitettävää ruokaa, jos kahvia ei lasketa.


    • Espanja kutsuu

      Taidetaanpa sittenkin lentää Air Finlandilla...

      Hinta on melkein sama, lähtö Helsingistä ja paljon parempi aikataulu.

    • jeevesjeeves

      Ja itse lennän tasan Ryanairilla, koska lento on Helsinkiin ja aikataulu on huonompi kun Ryanairilla. Jos ostaisin air Finlandilla menopaluun, olisi menolento todellakin yöllä 2.10 perillä Malagassa! Ja paluulento laskeutuu Helsinki-Vantaalle 19.30, josta julkisia liikennevälineitä käyttämällä olen kotona lähempänä puolta yötä. Ja hinnat kumpaankin suuntaan kaksin tai kolmin kertaiset. Ja Ryanairilla kenttä löytyy 20 minuutin paikallisbussimatkan päästä.

      Tietysti usealle tuo Air Finland on parempi, ja terve kilpailu varmistaa hyvät vaihtoehdot eri puolille suomea.

      • Espanja kutsuu

        Ainakin niinä päivinä mitä minä katsoin, niin lähtö Helsingistä Malagaan on klo 15.30, perillä 19.30 ja paluu Malagasta lähtee klo 20.30 ja saapuu Helsinkiin 02.10. Katsoitkohan aikataulun jotenkin väärin päin ?

        Valovuosia parempi ratkaisu, kuin RyanAir jossa paluulento lähtee klo 06.25 aamulla... Tuossa saa yhden päivän enemmän perillä.

        Lisäksi RyanAir:n hinta on neljältä on 1002.84 euroa, Air Finlandin 1327.

        Eroa vaivaiset kolmesataa euroa. Sen takia en halua menettää yhtä lomapäivää ja ajaa yli 200 km ylimääräistä Turkuun.


      • rAIKKU
        Espanja kutsuu kirjoitti:

        Ainakin niinä päivinä mitä minä katsoin, niin lähtö Helsingistä Malagaan on klo 15.30, perillä 19.30 ja paluu Malagasta lähtee klo 20.30 ja saapuu Helsinkiin 02.10. Katsoitkohan aikataulun jotenkin väärin päin ?

        Valovuosia parempi ratkaisu, kuin RyanAir jossa paluulento lähtee klo 06.25 aamulla... Tuossa saa yhden päivän enemmän perillä.

        Lisäksi RyanAir:n hinta on neljältä on 1002.84 euroa, Air Finlandin 1327.

        Eroa vaivaiset kolmesataa euroa. Sen takia en halua menettää yhtä lomapäivää ja ajaa yli 200 km ylimääräistä Turkuun.

        Myös Norwegian lentää Málagaan:

        Meno : Helsinki - Malaga
        6:00

        Helsinki

        9:50

        Malaga


        Paluu : Malaga - Helsinki

        10:35

        Malaga

        16:25

        Helsinki


      • rAIKKU
        Espanja kutsuu kirjoitti:

        Ainakin niinä päivinä mitä minä katsoin, niin lähtö Helsingistä Malagaan on klo 15.30, perillä 19.30 ja paluu Malagasta lähtee klo 20.30 ja saapuu Helsinkiin 02.10. Katsoitkohan aikataulun jotenkin väärin päin ?

        Valovuosia parempi ratkaisu, kuin RyanAir jossa paluulento lähtee klo 06.25 aamulla... Tuossa saa yhden päivän enemmän perillä.

        Lisäksi RyanAir:n hinta on neljältä on 1002.84 euroa, Air Finlandin 1327.

        Eroa vaivaiset kolmesataa euroa. Sen takia en halua menettää yhtä lomapäivää ja ajaa yli 200 km ylimääräistä Turkuun.

        Niin, onko tuohon summaan 1002.84 euroa/4hlöä laskettu mukaan luottokorttimaksut ja ruumaan menevät laukut, joista siis veloitetaan vielä lisämaksu, (jos siis ette aio matkustaa pelkän ilmaisen 10 kg:n käsimatkatavaran kanssa ja maksaa matkaa Mastercard Prepaidilla, josta ei oteta lisämaksua)?


    • Espanja kutsuu

      Tottakai siihen on laskettu mukaan kaikki ne kulut jotka maksettavaksi tulisi. Olisihan se pöljää vertailla hintoja jotka eivät ole vertailukelpoiset, eikä niin ?

      Minä en ainakaan ala hankkimaan uusia kortteja jokaista satunnaista hankintaa varten. DC, Visa ja MC löytyvät jo lompakosta, niillä pitää pärjätä. Kaikilla yhtiöillä on jokin "toimitusmaksu" tai "luottokorttimaksu", sen suuruus vain vaihtelee ja FR:llä se on suurin tähän asti kohtaamani. Esim tuonne Malagaan on Air Finlandin "varausmaksu" suuruudeltaan 15 euroa, Ryanair:llä 48 euroa. Eivätkä nuo Prepaid:tkään aina ilmaisia ole, vaan niissä on omat piilokulunsa kuten kk-maksut tai latausmaksut.

      Tuota Norwegiania katsottiin myös, aikataulu ei muuten ole tuo vaan samankaltainen Air Finlandin kanssa (pari tuntia aiemmin molempiin suuntiin) eli ihan ok. Mutta Norwegian oli jo selkeästi kalliimpi 1525,20 euron hinnallaan.

    • RYNKKY!!

      No hei! Kyllä aikuinen kestää 4h olla syömättäkin?? Oletko sitten tottunut mässäilemään tunnin välein? Kyllä Rynkyssä välipalaa piisaa, on hotareita yms ei se nyt siis mitään oikeaa ruokaa ole, mutta kyllä sillä hyvin pärjää seuraavalle kentälle:) Ja sitäpaitsi, mikset ota koneeseen omia eväitä? niin me Rynkkylaiset ainakin tehdään, itse kaivan laukusta banaanin, marspatukan ja sämpyläleivän ja maukasta on:)

    • Espanja kutsuu

      Aikuinen ehkä kestääkin, mutta lapsi ei.

      Ruokailu on mukava tapa tappaa aikaa, neljän (ja puolen btw) lennosta menee siinä mukavasti yksi tunti kuin siivellä.

      Sitäpaitsi jos lähtö on aamulla kuuden aikaan, niin ei siinä mitään ehdi ennen lähtöä syömään. Se 4 tuntia on tehokasta käyttää juuri siihen ruokailuun, koska mitään muutakaan siinä ei juuri voi tehdä.

      Mutta kävihän se tosiaan selväksi jo toisesta postauksesta, että ruokaakin saa (joskin voi olla tuurista kiinni). Ei se se ruoka ollut joka meidän sai Air Finlandiin päätymään.

    • detertythgt

      Oliko tämä kenties:

      "Hei lennän Ryanairilla, kertokaa minulle Ryanairista"

      "No arvasinhan että Ryanair on paska, lennänkin Air Finlandilla"

      "No hei!, enhän minä oikeasti minnekään ole menossakaan, kunhan trollailen"

      • dfgss

        Nimenomaan, ettei vaan ollutkin trolli? Sitäpaitsi, jos se 400 euroa, jonka maksatte AirFinlandille näköjään ihan suosista enemmän kuin Ryanairille tosta lentojen loppusummasta, on teidän porukalle (=perheelle?) pikkuraha, niin miksi ylipäätään harkitset lentoa Rynkyllä? Oisko suosista kannattanut vaan heti varata AirFinlandin lennot, eikä turhia kirjotella tänne. Niin, ja kohta varmaan kirjotat, että "lennetään AirFinlandilla, koska halutaan suosia suomalaista..." Ja p4sk4t, itse suosin Rynkkyä, koska Rynkyn tulo kk:n päästä esim. juuri Turkuun kehittää alueen turismia ja luo uusia työpaikkoja, ei pelkästään lentoasemalle vaan myös hotellialalle, paikallisliikenteeseen, museoihin, ravintoloihin jne. kaikkialle, mihin turistit vain jättävät rahaa. Nyt kun olette päättäneet lentää AIrFinlandilla, menee rahat vain Karppisen paksuun lompakkoon...

        SUOSI SUOMALAISTA, LENNÄ RYANAIRILLA!!


    • Espanja kutsuu

      No ei ollut trolli.

      Jos RyanAirin aikataulu olisi ollut parempi (lähtö Malagasta puolenpäivän nurkilla) niin sillä olisi menty. Nyt tuo aikataulu on sellainen, että paluumatka olisi liian epämukava.

      Tuon Air Finlandin vain löysimme siinä vaiheessa kun olimme jo puoliksi päättäneet RyanAirin ottaa mutta vielä teimme viimeisen tarkistuksen muusta tarjonnasta.

      Kokonaan off-topic, mutta kun RyanAir aloittaa suomalaisten rahtaamisen Turusta Eurooppaan, niin miten se kehittää Turun turismia ? Parkkipaikan pitäjällä Turussa kyllä liikevaihto kasvanee...

      • uhnji

        Sillä tavalla se kehittää turismia, että aina tällaisten reittien avaamisen seurauksena tulee matkailijoita, jotka tulevat esim. Turkuun, vaikka muuten eivät olisi ikinä tulleet.

        Eli on ihmisiä, jotka harrastavat itselleen tuntemattomien kaupunkien exploraamista, koska Ryanair sen halvalla mahdollistaa.

        Myös opiskelijat lähtevät mieluummin sellaiseen kaupunkiin vaihtoon, jonne on helppo ja halpa matkustaa kuin sellaiseen johon ei ole. Varsinkin jos kaupunki ei ole entuudestaan tuttu.


    • raikkuMatkaaja

      Yksi vinkki ruokailuun liittyen on, että ostaa kentältä turvatarkastuksen jälkeen sopivaa evästä koneeseen. Itse ostan aina kentältä vähintään vesipullon turvatarkastuksen jälkeen. Etuna on että vesipullo on käytettävissä koneeseen jonotuksen aikana ja heti koneessa (tärkeää kesähelteessä) ja lisäksi vesipullo saattaa maksaa kentällä hieman vähemmän kuin koneessa. Pitää vaan muistaa ne painorajat eli jos laukku on mitoitettu gramojen tarkkuudella, niin pulloa ei kannata laittaa laukkuun :)

      Sopivaa syötävää koneeseen ovat ainakin pähkinät ja suklaa.

      Olen ostanut koneesta lämpimiäkin ruokia. Esim. lämmitettävä "papumuhennos" oli ihan ok, joskin ei mikään iso annos. Samoin lämmitetty leipä (baquette) oli hyvää, vaikka täytettä ei ollutkaan kovin runsaasti :) Koneesta ostettu keltainen hedelmäjuoma (pullossa) oli erittäin hyvää, suosittelen.

      • rAIKKU

        "kun RyanAir aloittaa suomalaisten rahtaamisen Turusta Eurooppaan, niin miten se kehittää Turun turismia ?"

        Niin, Raikun liikeideana ei ole myydä etupäässä paikkoja lentokoneeseen, niin kuin perinteisillä "kallislentoyhtiöillä" vaan myydä matkailua ja täten syntyy uusia työpaikkoja kahteen kaupunkiin (myös lähialueille), joiden välillä reittiä lennetään. Jotta ihmiset lähtisivät katsastamaan vaikkapa Beziersin kaupungin Etelä-Ranskassa, laitetaan lipun hinnaksi 7€, jotta se houkuttelisi lähtemään rantalomalle juuri sinne (kukapa juuri sinne muuten lähtisi, kun Nizzaankin pääsisi??). Jotta taas Raikku pystyisi tarjoamaan noita lippuja tuohon hintaan, Beziersin lentokenttä antaa sille matalat laskeutumismaksut kentän käytöstä.

        Toinen konsti saada matkailijoita, on avata reitti jonkin suurkaupungin kupeeseen, jolloin pieni kunta/kaupunki hyötyy siitä työllistämällä porukkaa lentokentällä, hotellialalla, paikallisliikenteessä jne. Näin esim. Tukholmassa: Raikku ei lennä Arlandaan vaan 100 km:n päähän Stokiksesta Nyköpingin lentokentälle (Skavsta) tai Västeråsiin. Kiitoksena pienistä laskeutumismaksuista Raikku jopa mainostaa Nyköpingiä omissa lentokoneissaan:

        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1281316/M/
        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1325663/M/
        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1229279/M/

        Tämän perusteella varmaan tajuat, miksi Raikku ei lennä edelleenkään Hgistä, vaan Treelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Syynä tietenkin myös se, ettei Hki-Vantaalta löydy sopivaa halpaterminaalia, toisin kuin Turussa tai Treella. Heh, varmaan järkyttyisit, jos näkisit ton Turku Terminal 2 halpaterminaalin :)

        Elikä nyt vain sitten toivotaan, että "eksoottinen" Suomen Turku houkuttelisi matkailijoita Belgiasta (myös Pohjois-Ranska, Etelä-Hollanti, Länsi-Saksa, Luxemburg), Etelä-Espanjasta (Andalusia), Itä-Espanjasta (BCN, myös Etelä-Ranska) ja tietenkin Briteistä suur-Lontoon alueelta. Eipä Turkuunkaan moni varmaan lähtisi ilman Raikun halpoja hintoja noilta alueilta. Ja vaikkei turisteja tulisi paljoa tänä vuonna, niin suomalaista työvoimaa pitäisi kannattaa itse lähtemällä noihin kohteisiin, jotta varmistutaan siitä, että reitit pysyy vastaisuudessakin hengissä. Noi halpalentoyhtiöt nimittäin tuppaa lopettamaan reitit, mikäli täyttöaste ei tyydytä niitä. Esim. Norwegian lopettaa pian reitin Turusta, samoin Wizzair lopetti pari vuotta sitten Riian ja Varsovan lyhyeen:
        yle.fi/alueet/turku/2010/05/wizz_air_lopettaa_turku-varsova_-lennot_1678058.html

        Niin kuin tossa jo todettiin, AirFinlandilla lentäminen kasvattaa lähinnä Karppisen lompsaa, koska kukapa espanjalainen sieltä Andalusiastakaan lentää tänne Suomeen noilla hinnoilla, kun Raikulla on Málagastakin noita vaihtoehtoja, mistä valita ja huomattavasti huokeammalla.

        Ja hei te siellä PK-seudulla, Raiku tulo Turkuun hyödyttää myös teitä. Kesällä avataan nimittäin halpabussiyhteys Turun terminaalista Hkiin: www.onnibus.fi/turku-helsinki
        Tossa on ainakin luotiin heti Raikun ansiosta muutama työpaikka lisää (bussikuskit, sihteeri hallinnossa jne.)


      • Raikulla lentävä
        rAIKKU kirjoitti:

        "kun RyanAir aloittaa suomalaisten rahtaamisen Turusta Eurooppaan, niin miten se kehittää Turun turismia ?"

        Niin, Raikun liikeideana ei ole myydä etupäässä paikkoja lentokoneeseen, niin kuin perinteisillä "kallislentoyhtiöillä" vaan myydä matkailua ja täten syntyy uusia työpaikkoja kahteen kaupunkiin (myös lähialueille), joiden välillä reittiä lennetään. Jotta ihmiset lähtisivät katsastamaan vaikkapa Beziersin kaupungin Etelä-Ranskassa, laitetaan lipun hinnaksi 7€, jotta se houkuttelisi lähtemään rantalomalle juuri sinne (kukapa juuri sinne muuten lähtisi, kun Nizzaankin pääsisi??). Jotta taas Raikku pystyisi tarjoamaan noita lippuja tuohon hintaan, Beziersin lentokenttä antaa sille matalat laskeutumismaksut kentän käytöstä.

        Toinen konsti saada matkailijoita, on avata reitti jonkin suurkaupungin kupeeseen, jolloin pieni kunta/kaupunki hyötyy siitä työllistämällä porukkaa lentokentällä, hotellialalla, paikallisliikenteessä jne. Näin esim. Tukholmassa: Raikku ei lennä Arlandaan vaan 100 km:n päähän Stokiksesta Nyköpingin lentokentälle (Skavsta) tai Västeråsiin. Kiitoksena pienistä laskeutumismaksuista Raikku jopa mainostaa Nyköpingiä omissa lentokoneissaan:

        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1281316/M/
        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1325663/M/
        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1229279/M/

        Tämän perusteella varmaan tajuat, miksi Raikku ei lennä edelleenkään Hgistä, vaan Treelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Syynä tietenkin myös se, ettei Hki-Vantaalta löydy sopivaa halpaterminaalia, toisin kuin Turussa tai Treella. Heh, varmaan järkyttyisit, jos näkisit ton Turku Terminal 2 halpaterminaalin :)

        Elikä nyt vain sitten toivotaan, että "eksoottinen" Suomen Turku houkuttelisi matkailijoita Belgiasta (myös Pohjois-Ranska, Etelä-Hollanti, Länsi-Saksa, Luxemburg), Etelä-Espanjasta (Andalusia), Itä-Espanjasta (BCN, myös Etelä-Ranska) ja tietenkin Briteistä suur-Lontoon alueelta. Eipä Turkuunkaan moni varmaan lähtisi ilman Raikun halpoja hintoja noilta alueilta. Ja vaikkei turisteja tulisi paljoa tänä vuonna, niin suomalaista työvoimaa pitäisi kannattaa itse lähtemällä noihin kohteisiin, jotta varmistutaan siitä, että reitit pysyy vastaisuudessakin hengissä. Noi halpalentoyhtiöt nimittäin tuppaa lopettamaan reitit, mikäli täyttöaste ei tyydytä niitä. Esim. Norwegian lopettaa pian reitin Turusta, samoin Wizzair lopetti pari vuotta sitten Riian ja Varsovan lyhyeen:
        yle.fi/alueet/turku/2010/05/wizz_air_lopettaa_turku-varsova_-lennot_1678058.html

        Niin kuin tossa jo todettiin, AirFinlandilla lentäminen kasvattaa lähinnä Karppisen lompsaa, koska kukapa espanjalainen sieltä Andalusiastakaan lentää tänne Suomeen noilla hinnoilla, kun Raikulla on Málagastakin noita vaihtoehtoja, mistä valita ja huomattavasti huokeammalla.

        Ja hei te siellä PK-seudulla, Raiku tulo Turkuun hyödyttää myös teitä. Kesällä avataan nimittäin halpabussiyhteys Turun terminaalista Hkiin: www.onnibus.fi/turku-helsinki
        Tossa on ainakin luotiin heti Raikun ansiosta muutama työpaikka lisää (bussikuskit, sihteeri hallinnossa jne.)

        Sen verran oikaisen, että tuo koneessa lukeva kaupungin nimi, on ihan maksullinen mainospaikka. Sen voit vaikka sinä ostaa, jotta saat siihen oman nimesi. Jossain oli aikoinaan hintakin, että kuinka paljon se maksaa ja mitä sopimukseen kuuluu. Tarkkaan en sitä enään muista, mutta kymppitonneista siinä kuukaudessa puhutaan. Joten ihan hyvä bisnes tuo koneiden nimeäminen Raikulle on, ilmaiseksi sitä ei todellakaan siihen saa.


      • Ei koskaan Nizzaan
        rAIKKU kirjoitti:

        "kun RyanAir aloittaa suomalaisten rahtaamisen Turusta Eurooppaan, niin miten se kehittää Turun turismia ?"

        Niin, Raikun liikeideana ei ole myydä etupäässä paikkoja lentokoneeseen, niin kuin perinteisillä "kallislentoyhtiöillä" vaan myydä matkailua ja täten syntyy uusia työpaikkoja kahteen kaupunkiin (myös lähialueille), joiden välillä reittiä lennetään. Jotta ihmiset lähtisivät katsastamaan vaikkapa Beziersin kaupungin Etelä-Ranskassa, laitetaan lipun hinnaksi 7€, jotta se houkuttelisi lähtemään rantalomalle juuri sinne (kukapa juuri sinne muuten lähtisi, kun Nizzaankin pääsisi??). Jotta taas Raikku pystyisi tarjoamaan noita lippuja tuohon hintaan, Beziersin lentokenttä antaa sille matalat laskeutumismaksut kentän käytöstä.

        Toinen konsti saada matkailijoita, on avata reitti jonkin suurkaupungin kupeeseen, jolloin pieni kunta/kaupunki hyötyy siitä työllistämällä porukkaa lentokentällä, hotellialalla, paikallisliikenteessä jne. Näin esim. Tukholmassa: Raikku ei lennä Arlandaan vaan 100 km:n päähän Stokiksesta Nyköpingin lentokentälle (Skavsta) tai Västeråsiin. Kiitoksena pienistä laskeutumismaksuista Raikku jopa mainostaa Nyköpingiä omissa lentokoneissaan:

        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1281316/M/
        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1325663/M/
        www.airliners.net/photo/Ryanair/Boeing-737-8AS/1229279/M/

        Tämän perusteella varmaan tajuat, miksi Raikku ei lennä edelleenkään Hgistä, vaan Treelta, Turusta ja Lappeenrannasta. Syynä tietenkin myös se, ettei Hki-Vantaalta löydy sopivaa halpaterminaalia, toisin kuin Turussa tai Treella. Heh, varmaan järkyttyisit, jos näkisit ton Turku Terminal 2 halpaterminaalin :)

        Elikä nyt vain sitten toivotaan, että "eksoottinen" Suomen Turku houkuttelisi matkailijoita Belgiasta (myös Pohjois-Ranska, Etelä-Hollanti, Länsi-Saksa, Luxemburg), Etelä-Espanjasta (Andalusia), Itä-Espanjasta (BCN, myös Etelä-Ranska) ja tietenkin Briteistä suur-Lontoon alueelta. Eipä Turkuunkaan moni varmaan lähtisi ilman Raikun halpoja hintoja noilta alueilta. Ja vaikkei turisteja tulisi paljoa tänä vuonna, niin suomalaista työvoimaa pitäisi kannattaa itse lähtemällä noihin kohteisiin, jotta varmistutaan siitä, että reitit pysyy vastaisuudessakin hengissä. Noi halpalentoyhtiöt nimittäin tuppaa lopettamaan reitit, mikäli täyttöaste ei tyydytä niitä. Esim. Norwegian lopettaa pian reitin Turusta, samoin Wizzair lopetti pari vuotta sitten Riian ja Varsovan lyhyeen:
        yle.fi/alueet/turku/2010/05/wizz_air_lopettaa_turku-varsova_-lennot_1678058.html

        Niin kuin tossa jo todettiin, AirFinlandilla lentäminen kasvattaa lähinnä Karppisen lompsaa, koska kukapa espanjalainen sieltä Andalusiastakaan lentää tänne Suomeen noilla hinnoilla, kun Raikulla on Málagastakin noita vaihtoehtoja, mistä valita ja huomattavasti huokeammalla.

        Ja hei te siellä PK-seudulla, Raiku tulo Turkuun hyödyttää myös teitä. Kesällä avataan nimittäin halpabussiyhteys Turun terminaalista Hkiin: www.onnibus.fi/turku-helsinki
        Tossa on ainakin luotiin heti Raikun ansiosta muutama työpaikka lisää (bussikuskit, sihteeri hallinnossa jne.)

        Vai ei kannattaisi muuten Beziersiin mennä, kun Nizzaankin pääsisi...... Ei taida kirjoittaja tietää, että kuinka suosittu paikka tuo Beziersin kenttä on ja miksi..... kannattaa ottaa selvää, voit yllättyä aika paljon. Lähialueella on aika suuri salaisuus, jonka takia sinne on kesäsin koneet täynnä.


      • CdA
        Ei koskaan Nizzaan kirjoitti:

        Vai ei kannattaisi muuten Beziersiin mennä, kun Nizzaankin pääsisi...... Ei taida kirjoittaja tietää, että kuinka suosittu paikka tuo Beziersin kenttä on ja miksi..... kannattaa ottaa selvää, voit yllättyä aika paljon. Lähialueella on aika suuri salaisuus, jonka takia sinne on kesäsin koneet täynnä.

        Lentäisin heti Beziersiin kun vain suomesta sinne lento olis...tai edes kunnon yhteys jonnekin mistä sinne lennetään.
        Niinpä joutuu nyt lentämään Gironaan ja ottamaan sieltä auton jolla suhailla siihen parinkymmenen kilometrin päähän ko. kentästä. Positiivista tämäkin, onhan se paljon lähempänä kuin Barcelonan omat kentät.


      • rAIKKU
        CdA kirjoitti:

        Lentäisin heti Beziersiin kun vain suomesta sinne lento olis...tai edes kunnon yhteys jonnekin mistä sinne lennetään.
        Niinpä joutuu nyt lentämään Gironaan ja ottamaan sieltä auton jolla suhailla siihen parinkymmenen kilometrin päähän ko. kentästä. Positiivista tämäkin, onhan se paljon lähempänä kuin Barcelonan omat kentät.

        Raikulla pääsee Stokiksesta (Skavsta) Beziersiin. Nyt ei ole vielä tänä vuonna ollut hiton halpoja tarjouksia tolle välille, mutta vuosi sitten, kun lennot alko, sinne pääsi 45 SEK/suunta (siis 45 Sverigen kruunua, ei euroa!). Eri asia on sitten, jaksaako lähteä Viikkarila kyntämään ton lätäkön yli. Mulle se ei ole ollut koskaan ongelma, käyväthän monet täältä Turusta laivallakin, joten siinä samassa sitten vähän viiniä tullessa reppuun Isabellalta (kun on edelleenkin noi nesterajoitukset, eikä kovanluokan budjettimatkaaja mitään f***ing laukkuja ruumaan ota, joten ei voi sitten ostaa halpoja viinejäkään sieltä, missä niitä valmistetaan...). Niin, kaikille ei toi Stokiksessa ravaaminen sovi, mutta siihen on jo totuttu, Standstedin kylmää lattiaakin on kokeiltu muutaman kerran, mutta laivan hytissä oon nukkunut aina parhaiten mihin tahansa lentokentällä vietettyyn yöhön verrattuna..


    • Laskutehtävä18

      "Ja hei te siellä PK-seudulla, Raiku tulo Turkuun hyödyttää myös teitä. Kesällä avataan nimittäin halpabussiyhteys Turun terminaalista Hkiin: "

      Viimeksi olen kaukolinjan bussilla matkustanut joskus viime vuosituhannella, enkä näe syytä aloittaa sitä uudelleen kun autokin on keksitty.

      Kyllä minä käytän paljonkin julkisia liikennevälineitä, taksia ja lentokonetta.

      • zippo0

        No sitten et varmaankaan lennä raikulla. Ei meinaan tule kovinkaan halvaksi taksi reissu Pirkkalaan tai Turku-Ruskolle.

        On se hieno että ihmisillä on arvoja, kuten se ettei ikinä liiku bussilla tai junalla, niin kuin jotkut vitun köyhät? eiks ni. Kuka sellasii luuserei onkaan tänne kuksinut.


    • Laskutehtävä22

      No enhän minä nyt tietenkään taksilla ajaisi Niipperistä Turun lentokentälle vaan omalla autolla.

      Se nyt ei vain ole minkäänlaista realismia ensin matkustaa Helsingin keskustaan (n. 40 min), vaihtaa siellä kaukolinjan bussiin (20 min) ja sitten ajaa sillä kaukolinjan bussilla Turun lentoasemalle (2-3h ?) eli kuluttaa matkaan joka omalla autolla vie puolitoista tuntia vähintään kaksin tai jopa kolminkertainen aika. Rahaakin tuohon kuluisi nelihenkisellä seurueella (mistä AP:llä oli kyse) moninkertaisesti bensarahojen edestä.

      Kyllä minulle on Raikun halvat lennot kelvanneet, jotain rajaa siinä kuitenkin on miten paljon itseään on valmis kiduttamaan.

    • turku ou hoi

      Öö, meinaako turkulainen tosiaan maksaa yli 300e enemmän matkasta vain, jotta saisi koneessa lämpimän ruoan?
      :)

    • Lento Jonnekkin

      Olihan tuossa muutakin:

      - AP oli ilmeisesti pääkaupunkiseudulta
      - Aikataulu oli Air Finlandilla parempi
      - tuo 300 euroa oli neljältä hengeltä, siis 75 euroa per lärvi

      Ymmärrän nuo perusteet vallan hyvin. Pelkästään edestakainen ajo pääkaupunkiseudulta Turkuun maksaa noin 150 euroa joten loppujen lopuksi hintaero kutistuu tuosta vielä lisää.

      Minä takia muuten Raikun aikataulut usein ovat tuolla tavalla epämukavat, jommassa kummassa päässä ollaan liikkeellä joko sika-aikaiseen aamulla tai übermyöhään illalla ? Varmasti menettävät tuon takia enemmänkin asiakkaita.

      • valitse R Y A N A I R !

        Mitenkähän ketjun aloittajan lennoille kävi, tulikohan takkiin vai ehdittiinkö sitä lentää lennot ennen konkurssia? Oli niin tai näin, mitäpä tässä taas opittiin, kannattaa valita tasapainoinen ja vuosi toisensa jälkeen voittoa tekevä yhtiö, eli irlantilainen R Y A N A I R , jos haluaa päästä varmasti matkaan, eikä menettää rahojaan!!


      • maydaymaydaymayday
        valitse R Y A N A I R ! kirjoitti:

        Mitenkähän ketjun aloittajan lennoille kävi, tulikohan takkiin vai ehdittiinkö sitä lentää lennot ennen konkurssia? Oli niin tai näin, mitäpä tässä taas opittiin, kannattaa valita tasapainoinen ja vuosi toisensa jälkeen voittoa tekevä yhtiö, eli irlantilainen R Y A N A I R , jos haluaa päästä varmasti matkaan, eikä menettää rahojaan!!

        Tasapainoinen?

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10856030


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe