Syntisellä ei asiaa taivaaseen!

Näin on.

Jos uskot Jeesukseen Kristukseen ja tunnustat Hänelle syntisi saat KAIKKI syntisi anteeksi ja näin ollen olet synnitön Jumalan lapsi. Mutta jos luulet että sinulla on tästäkin huolimatta syntiä, niin sinulla ei ole mitaan mahdollisuutta päästä taivaaseen. Taivaaseen ei synti eikä näin ollen syntinen pääse.

On kummaa höpötystä tällä palstalla, että sellainen henkilö jonka synnit Jeesus on anteeksi antanut olisi syntinen? Mitkä synnit Jeesus silloin olisi anteeksi antanut? Ei mitään syntejä! Ei sailloin ole saanut mitään anteeksi jos kuitenkin on syntinen.

Ihan helppo vertaus jonka pitäisi tyhmempienkin ymmärtää on tämä. Jos minä olen sinulle velkaa sata euroa ja minä maksan sinulle sinun kanssasi sovitun velkani sata euroa takaisin (ollaan sovittu että korkoa et peri siitä) niin enhän minä ole sinulle enää velkaa.

Samoin on kun Jeesus antaa KAIKKI synnit anteeksi, ei jää enää mitään syntiä jäljelle kun Jeesus on kaikki anteeksi antanut. Silloin olet synnitön. Mutta jos pidät edelleen itseäsi syntisenä, muista että syntisellä ei ole asiaa taivaaseen. Huomaa samalla että kuka sinulle antaa ne syntisi anteeksi jos Jeesuksen anteeksi anto ei sinulle kelvannut, vaan pidät itseasi syntisenä edelleen?

Jeesus on kaikki sinun syntisi antanut anteeksi, mutta sinä sanot että voi minua syntistä poloista. Ymmärrätkö sinä ollenkaan että aliarvioit Jeesuksen sovitustyön ristillä? Kuka mielestäsi antaa sinun kaikki syntisi anteeksi, kun Jeesus ei mielestäsi siihen pysty? Väitäthän sinä edelleen olevasi syntinen?

Vai uskotko sinä jo että olet synnitön kun Jeesus on kaikki sinun syntisi anteeksi antanut? Jos edelleen väität olevasi syntinen, sinulla ei ole paikkaa taivaassa! Niin Raamattu asian sanoo.

32

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä olet saanut anteexi jos olet pyytänyt anteexi . Sitten kuluu jatko siihen mene ja äläkä enää syntiä tehkööt. Ettei teille tapahtuisi jotain vielä pahempi.. Ja mitä se vois olla?? No kaikein pahin on tietysti joutua helvettiin, Elikä ilman parannuxenteko niin se on vain suvaitsuuden ja liperaalioppia jonka julistetaan suuressa katollisessa hurmiossa missä ihmiset julistaa toisille antexiantoa ilman Jeesuxen Voima..
      Joo antexi saa mutta sitten ei pitäisi tehdä enää syntiä koska siinä voi sitten käydä niinkuin Raamatussa sanotaan synti tule malja täynnä ja silloin se on pox padam ja helvettii odottaa Niin on myöskin kirjoitettu että ei ole uutta sovitusuhri jos on kerran sovitettu niin mistä saa uutta Ristiä vaan kauhea ja hirmuinen tuomio odottaa -->26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

• Näin on.

Ei uskovainen Jumalan lapsi voi syntiä tehdäkkään, niin Raamattukin sen sanoo ja itsestäni olen sen huomannu. Joka tekee syntiä ei ole uskossa. Aika helppo ymmärtää. Jos teet syntiä et ole uskossa. Mutta tee silloin parannus!

• HUUTAVAN ÄÄNI
        Näin on. kirjoitti:

Ei uskovainen Jumalan lapsi voi syntiä tehdäkkään, niin Raamattukin sen sanoo ja itsestäni olen sen huomannu. Joka tekee syntiä ei ole uskossa. Aika helppo ymmärtää. Jos teet syntiä et ole uskossa. Mutta tee silloin parannus!

Jos synnitön lähtee Jeesuksen tyköä, niin aivan varamasti synti ottaa vallan. Jeesuksessa uskovainen on SYNNITÖN, ei itsessään.

Joko vihdoin syntyisi ymmärtäväisten ketju:)

Uskovainen ei todella saata tehdä syntiä!

• jaikal.se

>>Raamatussa sanotaan synti tule malja täynnä ja silloin se on pox padam ja helvettii odottaa Niin on myöskin kirjoitettu ettäei ole uutta sovitusuhri jos on kerran sovitettu niin mistä saa uutta Ristiä vaan kauhea ja hirmuinen tuomio odottaa -->26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

• HUUTAVAN ÄÄNI kirjoitti:

Jos synnitön lähtee Jeesuksen tyköä, niin aivan varamasti synti ottaa vallan. Jeesuksessa uskovainen on SYNNITÖN, ei itsessään.

* 1 Joh. "< 1: 5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole mitään pimeyttä.
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valhettelemme emmekä toimi totuuden mukaan.
        7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesusken, hänen Poikansa , veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, etei miellä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valhettelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

' 2: 1 Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puollustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2. Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman.

* Tämä vaan vastapainoksi, Saviksen mieli lauseelle, " ettei ole enää uhria synnin edestä, jos lankeaa." Johannes ja Jeesus ovat kuitenkin erimieltä. Siksi uskon vahvasti, että kyseinen Saviksen painostus, on tarkoitatettu ensikädessä Hebrealaille juutalaisille, jotka lainvanhurskauden ikeestä pelstuessaan, haluavatkin taas palata synägoogaan. Heille tuli olla nakara, muutoin heistä olisi tullut kummallisia lain/armon sekoittajia ja vieneet harhaan muitakin. En kiellä sitä, etteikö panakin voi päätyä samaan tilaan, mutta silloin hän on tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Muussa tapauksessa Jeesus sannoo: " JOKA MINUN TYKÖNI TULEE, SITÄ MINÄ EN HEITÄ ULOS, SILLÄ ITSEÄNI MINÄ EN KIELTÄÄ SAATA."

• Kysyn vaan.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* 1 Joh. "< 1: 5. Tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka julistamme teille: Jumala on valo, hänessä ei ole mitään pimeyttä.
        6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valhettelemme emmekä toimi totuuden mukaan.
        7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesusken, hänen Poikansa , veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8. Jos sanomme, etei miellä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
        9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valhettelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

' 2: 1 Lapseni! Kirjoitan tämän teille, ettette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puollustaja, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

* Tämä vaan vastapainoksi, Saviksen mieli lauseelle, " ettei ole enää uhria synnin edestä, jos lankeaa." Johannes ja Jeesus ovat kuitenkin erimieltä. Siksi uskon vahvasti, että kyseinen Saviksen painostus, on tarkoitatettu ensikädessä Hebrealaille juutalaisille, jotka lainvanhurskauden ikeestä pelstuessaan, haluavatkin taas palata synägoogaan. Heille tuli olla nakara, muutoin heistä olisi tullut kummallisia lain/armon sekoittajia ja vieneet harhaan muitakin. En kiellä sitä, etteikö panakin voi päätyä samaan tilaan, mutta silloin hän on tehnyt Pyhän Hengen pilkan. Muussa tapauksessa Jeesus sannoo: " JOKA MINUN TYKÖNI TULEE, SITÄ MINÄ EN HEITÄ ULOS, SILLÄ ITSEÄNI MINÄ EN KIELTÄÄ SAATA."

Voisitko Mohikaani selittää mitä tarkoitat sanoilla "nakara" ja "panakin"?

Tarkoitatko kakara? Tarkoitatko toisella sanalla pannakkin?

> Heille tuli olla nakara, muutoin heistä olisi tullut kummallisia lain/armon sekoittajia ja vieneet harhaan muitakin. En kiellä sitä, etteikö panakin voi päätyä samaan tilaan,

• ei laveutta
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Jos uskoo laveasti, niin elääkin laveasti.

• 65v,
        HUUTAVAN ÄÄNI kirjoitti:

Synti on vain sana.
        Te olette kiihkoilijoita, teette jumalasta ihmisen kaltaisen pikkusielun.
        Enpä todellakaan haluaisi viettää ikuisuuttani samassa taivaassa kuin te, se olisi pahin mahdollinen vaihtoehto. Ette varmaan itse huomaa kuinka naurettavia kirjoittelette, johan viisivuotiaskin tajuaisi tuollaisten älyttömyyksien täydellisen tolkuttomuuden.

• Näin on. kirjoitti:

Kyllä uskovainenkin voi langeta syntiin, aika sokea pitää olla jos tämän tosiseikan kieltää. Raamatun alkukieli tekee selvän eron syntiin lankeamisen ja synnissä elämisen välillä, valitettavasti suomenkieliset Raamattu käännökset eivät ole tässä yhtä selväsanaisia.

• vanhurskautettu

Toisilla ne synnit jää pois heti uskoontulossa, toisilla pyhityksessä tämän elämän aikana ja toisilla vasta ruumiin ylösnousemuksessa. Näin siis ihmiset itse ajattelevat.

Olisihan se hienoa, jos synnit jäisivät kokonaan pois jo tämän elämän aikana eikä tulisi lainkaan syntiä tehtyä, mutta kolme kertaa olen päättänyt olla syntiä tekemättä ja joka kerta olen syntiin sen päätöksen jälkeen langennut... en taida yrittää enää neljättä kertaa...

• lopeta kirjoittelu

Lihan synnittömäksi tuleminen on harhaoppia! Kannattaa perehtyä vielä 30-40 vuotta tarkemmin kristinuskoon kilvoittelijana ja ristinkantajana, eikä alkaa tuollaisia kirjoittelemaan.

Vanhurskauttaminen on oikeustermi se ei tarkoita synnittömäksi tulemista, vaan syntisen julistamista syyttömäksi. Jumala näkee syyttömyytemme Poikansa Jeesuksen Kristuksen lahjoitettua meille,
      huom. - armosta -, oman vanhurskautensa.

Kristityn vanhurskaus ei siis ole hänen syyttömyyttään (synnittömyyttään), vaan se on armahdus TUOMIOSTA.

• lihan kuolema

nim.lopeta kirjoittelu puhut satuja. Olisi kaameaa jos olisi sellaista olemassa jossa ihmiset saavat olla syntisiä ja sellaisena saavat armahduksen. Tuota tapahtuu maailmassa, mutta ei taivaassa. Taivaasta tehdään syntinen ihminen NIIN UUDEKSI, että hän ei muistutakkaan sitä vanhaa. Se vanha kuolee, KUOLEE.

• Järki käteen

Näyttää olevan vitun vaikeeta tietää mitä Jesse meinaa.
      Aikuiset ihmiset täällä jauhaa jostain fiktiivisesta hahmosta josta kerrotaan vanhassa tarukokoelmassa.

Synnit sinne ja synnit tänne. Mikä vitun hinku teillä sinne taivaaseen on?
      Diktaattorin perseen nuolemista aamusta iltaan. Ei kiitos!
      Pitäkää tunkkinne!

• valkoparta Jesse

Mites jos uskoo Joulupukkiin; pääseekö taivaaseen ?. Miksi ei muutkin satuolennot kelpaa ?

• ml213.

"""On kummaa höpötystä tällä palstalla, että sellainen henkilö jonka synnit Jeesus on anteeksi antanut olisi syntinen? Mitkä synnit Jeesus silloin olisi anteeksi antanut? Ei mitään syntejä! Ei sailloin ole saanut mitään anteeksi jos kuitenkin on syntinen."""

Joo, mutta kerro miten saisin vaimoni uskomaan/tajuamaan, että olen synnitön eli minussa ei olisi syntiä. Harva se viikko hän motkottaa, että olen väärämielinen tai toimin väärin.Itse koen olevani,- niiiiiiiiiiiiin täydellinen ja synnitön ihminen,- mutta mikä ihme vaimooni on mennyt kun hän ei usko täydellisyyteeni/synnittömyyteeni. Mutta, vaimoni ei taatusti ole synnitön kun joka mutkassa vientää sybntiä.

• Näin on.

Ei sitä varmaan ihmisten silmissä ole synnitön, mutta pääasiahan on että jumalan silmin katsottuna on synnitön Jeesuksessa. Näin se menee, tai ainakin tulisi mennä. Jeesus on puhdistanut KAIKESTA synnistä joka hänelle on syntinsä tnnustanut ja uskoo Häneen. Tämä on totuus!

• ml213.
        Näin on. kirjoitti:

Ei sitä varmaan ihmisten silmissä ole synnitön, mutta pääasiahan on että jumalan silmin katsottuna on synnitön Jeesuksessa. Näin se menee, tai ainakin tulisi mennä. Jeesus on puhdistanut KAIKESTA synnistä joka hänelle on syntinsä tnnustanut ja uskoo Häneen. Tämä on totuus!

Juuri noinhan se on, mitä pohdit. Kun ihmisen olemus turmeltui ja siten jokainen ihminen on turmeltunut ja syntiin lankeava käyttäytymiseltään, niin ihminen puhdistuu synnistä JUMALAN silmissä/edessä vain uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön.
        Siis ihmisen olemus pysyy syntisenä/syntiä tekevänä,- mutta usko Jeesukseen sovittajana puhdistaa ihnmisen synnistä.

Jokainen ihminen,- jolla on hitusenkaan näkökykyä, niin näkee aisteillaan miten kaikissa ihmisissä on edelleen syntikäyttäytymistä. Mutta, se taas on totta,- miten uudestisyntyneen ihmisen mieli on kuollut synnille eli hän ei ilakoi tai innostu synnin tekemisestään/lankeemuksestaan.
        Siis kuoleminen synnille ei tarkoita synnittömyyttä tilana,- vaan innostomuutta synnilliselle käyttäytymiselle.

• :-----D
        Näin on. kirjoitti:

" pääasiahan on että jumalan silmin katsottuna on synnitön Jeesuksessa."

Mitä tuo lause tarkoittaa? :D

Pääasia on että Jorman silmin katsottuna on synnitön Maurissa.

• ml213.
        ml213. kirjoitti:

Juuri noinhan se on, mitä pohdit. Kun ihmisen olemus turmeltui ja siten jokainen ihminen on turmeltunut ja syntiin lankeava käyttäytymiseltään, niin ihminen puhdistuu synnistä JUMALAN silmissä/edessä vain uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön.
        Siis ihmisen olemus pysyy syntisenä/syntiä tekevänä,- mutta usko Jeesukseen sovittajana puhdistaa ihnmisen synnistä.

Jokainen ihminen,- jolla on hitusenkaan näkökykyä, niin näkee aisteillaan miten kaikissa ihmisissä on edelleen syntikäyttäytymistä. Mutta, se taas on totta,- miten uudestisyntyneen ihmisen mieli on kuollut synnille eli hän ei ilakoi tai innostu synnin tekemisestään/lankeemuksestaan.
        Siis kuoleminen synnille ei tarkoita synnittömyyttä tilana,- vaan innostomuutta synnilliselle käyttäytymiselle.

""Siis kuoleminen synnille ei tarkoita synnittömyyttä tilana,- vaan innostomuutta synnilliselle käyttäytymiselle."""

Siis innon sammumista synnintekemiseen/lankeemukseen/asiaan on kysymys.Synnin tekeminen aktivoi häpeää tms,- ei innokkuutta eli on kuollut,- mutta toteutuu mitä Paavali opetti Room.7:17.

"Niin en nyt enäätee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu".

• Kaikkea sitä.

Tarkoitatko sinä näin on sitä, että synnit on anteeksi annettu, vaikka ihminen todellisuudessa onkin syntinen? Eikös sitä täällä niinkin opeteta? Minä en sellaista opetusta syö, enkä ota vastaan!
      Tämän palstan yleisopetus on sellainen, että sen jos uskoo, niin ei pääse taivaaseen. Syntinen on syntinen ja jatkaa saastumista ja se on sillä selvä.

• Helmin tytär

Olet todella ymmärtänyt asian väärin Jeesus ei ole oikeutettu antamaan kenenkään syntejä anteeksi. Ainoastaan Jumala voi antaa synnit anteeksi mutta sekin tapahtuu vasta, kun ihminen on kelvollinen anteeksiantoon, joka tapaahtuu sovituksen kautta.

Kristus Jeesuksena tuli ohjaamaan ihmisiä Jumalan käskyjen noudattamiseen, jotka Jumala jo Mooseksen tuomana oli ihmisille antanut. Kirkko on johtanut ihmisiä harhaan opettamalla Jeesuksen syntien anteeksiantamiseen.

Kristus Jeesuksena muistutti käskyistä mutta antoi myös uuden käskyn, että rakastaisimme toisiamme kuten hänkin on meitä rakastanut.

• j.t. von bulke

Näyttäisi siltä, ettet kuulu mihinkään seurakuntaan, hengellisesti raittiiseen kuitenkaan. Uskonsanaliikkeen teemoihin tuo kyllä tietysti kuuluu, mutta sehän ei olekaan hengellisesti terveellä pohjalla. Jommin kummin on laita kohdallasi, eikä hyvältä näytä. Ehkäpä olet vielä sen verran jumalansanaan perehtymätön, että sekin voi vaikuttaa. Epäilen sitä kuitenkin, koska noin "valmiit" käsitykset ovat ihmisellä näistä asioista. Olet siten joko omin toimin tai seurakunnan avustuksella antanut itsesi eksyä pois jumalansanan vankalta ja terveeltä pohjalta. Antakoon Herra sinulle silmävoidetta ja avatkoon korvasikin kuulla Hänen äänensä, ettet peräti kadotukseen harhaoppeinesi joutuisi.

• Armosta pelastettu

Ihminen pelastuu yksin armosta ilman lain tekoja. Synnitöntä ei ole, jos ei muuta syntiä niin ainakin ajatuksen .

• synneistä pois

Ajatuksen synnit ovat pahoja himoja, jotka tulee panna pois ja luopua niistä... Kol 3, 1Piet jne.

• thought crime

Juuri tuo tekee Pohjois-Koreasta paremman paikan kuin Jumalan valtakunta.
        Pohjois-koreassa ajatteleminen on vielä sallittua, eikä siitä rankaista.

• Puhdistuksesta

1. Johanneksen kirje 3
      1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
      2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
      3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
      4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
      5 Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
      6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
      7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
      8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
      9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
      10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      11 Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
      12 eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
      13 Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
      14 Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
      15 Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
      16 Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
      17 Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
      18 Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
      19 Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
      20 että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
      21 Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
      22 ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
      23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
      24 Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

• Näin on.

Mitäs minä sanoin? Minä sanoin että Jeesukseen uskova ei tee syntiä ja on synnitön! Niinhän Raamattu sen sanoo että uskova ei tee syntiä. Eli jos teet syntiä et ole uskossa. On aivan turhaa väittää sitä että uskova tekisi syntiä. Uskova ei tee syntiä. Muista jos teet syntiä et ole uskossa. Jos väität olevasi syntinen, et ole uskossa. Näin yksinkertaista se on, kun Raamatun ymmärtää.

>8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä ******* on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

• ??!!________________

Kuka tähän uskoo?

1.Johanneksen kirje 3

6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

• Näin on.

Minä uskon ja siitä olen kertonu tässä ketjussa!

>6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

• Armo ei muutu

Suomalaisen on vaikea uskoa Armoon. selitetään ja selitetään.

• HUUTAVAN ÄÄNI
        Näin on. kirjoitti:

Minä uskon ja siitä olen kertonu tässä ketjussa!

>6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

Nimimerkki Näin on. Oikeaa asiaa kerrot, kunhan opit kertomaan sitä keskitieltä. Muistan miten Jeesus opetti kulkemaan keksitiellä. Ei toisessa ja toisessa laidassa, vaan kekellä tietä. Vain sieltä voi opastaa toisia. Kummastakaan laidasta sitä ei voi tehdä.

Vaikka sinä itse olisitkin saanut VOIMAN vastustaa syntiä, eli olisit uudestisyntynyt, on sinun velvollisuutesi kertoa ajasta, jolloin et sitä vielä ollut tavoittanut ja saanut. Ensin me jokainen olemme keskenkasvuisia ja armoa tarvitsesevia. Tarvitsemme Sanan siemenestä ravinnon. Emme edes käsitä aluksi mikä on syntiä ja mikä sitä ei ole. Sanan simenestä kasvaa suuri puu ja sen puun oksana me vasta alamme käsittää, että syntiä on laittomuus. Syntiä on Jumalan käskyjen rikkominen.

Ei riitä vielä se, että käsitämme sen. Tuon käsittämisen pitää muuttua meissä teoksi. Usko muuttuu aina teoiksi. Teko on se, että uskovainen alkaa uskon kautta laittaa pois laittomuutta itsestään. Joutuu jopa taistelemaan, joskus kovastikkin saadakseen käskyjen rikkomuksen pois itsestää. Itsestä laitetaan synti pois Jumalan antamalla VOIMALLA. Joka uskoo siihen saa nähdä VOIMAN. Joka ei usko, ei saa nähdä VOIMAA.

Keskitien kulkija käsittää kasvatuksen alla ja lain alla olevaa ja käsittää vapaaksi päässyttä ja siksi hän voi olla lain alaiselle kuin olisi itsekkin lain alainen ja vapaalle samoin vapaa. Hänhän on itse kokonut kaiken.

• Kristuksen lammas

..........Ihan helppo vertaus jonka pitäisi tyhmempienkin ymmärtää on tämä. Jos minä olen sinulle velkaa sata euroa ja minä maksan sinulle sinun kanssasi sovitun velkani sata euroa takaisin (ollaan sovittu että korkoa et peri siitä) niin enhän minä ole sinulle enää velkaa........

Voi kun se oliskin noin helppoa.Mutta minulla on talo jossa kuluu sähköä,vettä ja velkaakin on.Voishan minulle joku tulla sanomaan ,että minä maksan sinun velkasi,mutta huomenna on taas kertynyt uutta,kun kulutamme lisää ja taas minun velat pitäis maksaa.Niin kauan kuin elän minä kulutan,mutta kun kuolen minun kulut hautaamisenn jälkeen melko nopeasti loppuu,mutta siihen asti minä olen velkaa.On siis todella tärkeää että olen hoitanut asiani niin että saan velkani maksettua.Olen yrittänyt lyhentää nopeaan tahtiin ja tunnollisesti,mutta jos ajaudun takous vaikeuksiin,niin minä oletan että voin neuvotella veloistani ja helpotuksesta,kun olen ollut tunnollinen maksaja.

Mutta olisihan se kauheeta jos olisin saanut velat anteeksi ja jatkaisin niin kuin minulla ei velkaa olisikaan vaikka edelleen kulutan ja sitä tulee uutta,koska en voi elää niin etten kuluttaisi jotain.Vaikka olisin maaliman rikkain ihminen,olisin kohta taas velkaa jostakin.Herra ole meille velallisille armollinen velkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3518
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3366
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      57
      2863
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      61
      2673
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2475
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      54
      2181
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1373
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1298
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      365
      1190
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1065
    Aihe