Huijauspuhelut

Urbaanilegendoja

Kansa pelkää p. jäykkänä noita ns. huijauspuheluita. Eli juttu kuulema menee näin: Saat soiton jostain numerosta ja kun vastaat, niin puhelu katkeaa. Normaali ihminen soittaa takaisin ja saa muka hirveän laskun peräänsä.

En ole oikeasti kuullut kenellekään noin käyneen. Onko kukaan saanut mtään suuria laskuja tuollaisesta. Esimerkkejä numerosta?

Itse en usko noihin, vaan pidän niitä hysteeristen keuhkoajien ähkyinä.

Onko muita esimerkkejä ällistyttävistä laskuista joistakin numeroista?

33

10239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2

      Ei niitä ole oikeesti olemassakaan. Urbaanilgendaa kaikki.
      Teinipeelojen uikutuksia.

    • Maalaislegendaa?

      Jaa,a, oli olemassa tai ei. Itse sain yllättävän laskun numerosta, johon en vastannut saatikka soittanut takaisin. Tosin samasta numerosta tulleen tekstarin luin. Parin viikon jälkeen tuli 20 euron lasku jostain palvelusta, mitä olin muka tilannut. Ihmetytti vain, että minulla oli silloin rekisteröimätön prepaidkortti, mitä en ikinä ollut mihinkään ilmoitellut. En maksanut, eikä karhuja ole näkynyt.

    • kassu

      Tuli huijauspuhelu ja tyhmänä soitin takaisin. Nyt odotellaan sitten sitä laskua mikä olisi tulossa tuli 86 21-.... numerosta shanghaista.

      • plv1

        Menin vastaamaan Keniasta tulleeseen puheluun äsken. Numero oli 254-alkuinen. Sieltä kuului vain kohinaa. Soitin heti operaattorilleni ja kysyin voiko tästä tulla minulle lasku. He pyysivät minua seuraamaan netistä omaa laskuani ja ottamaan heihin heti yhteyttä, jos huomaan laskua kertyneen. Outoa tässä on se, että palasin juuri viikko sitten Kreikasta, jossa käytin puhelinta vain kerran tehdessäni lähtöselvityksen. Vuosi sitten kävi samoin, mutta silloin sain tekstiviestejä ja puhelun. Liekö vain yhteensattuma? Numeroni on salainen ja minulla on mm. viihdepalveluesto.


      • Anonyymi
        plv1 kirjoitti:

        Menin vastaamaan Keniasta tulleeseen puheluun äsken. Numero oli 254-alkuinen. Sieltä kuului vain kohinaa. Soitin heti operaattorilleni ja kysyin voiko tästä tulla minulle lasku. He pyysivät minua seuraamaan netistä omaa laskuani ja ottamaan heihin heti yhteyttä, jos huomaan laskua kertyneen. Outoa tässä on se, että palasin juuri viikko sitten Kreikasta, jossa käytin puhelinta vain kerran tehdessäni lähtöselvityksen. Vuosi sitten kävi samoin, mutta silloin sain tekstiviestejä ja puhelun. Liekö vain yhteensattuma? Numeroni on salainen ja minulla on mm. viihdepalveluesto.

        Mitä sää Keniassa? Normaali järkevä ihminen pysyy kaukana Afrikasta!


      • Anonyymi
        plv1 kirjoitti:

        Menin vastaamaan Keniasta tulleeseen puheluun äsken. Numero oli 254-alkuinen. Sieltä kuului vain kohinaa. Soitin heti operaattorilleni ja kysyin voiko tästä tulla minulle lasku. He pyysivät minua seuraamaan netistä omaa laskuani ja ottamaan heihin heti yhteyttä, jos huomaan laskua kertyneen. Outoa tässä on se, että palasin juuri viikko sitten Kreikasta, jossa käytin puhelinta vain kerran tehdessäni lähtöselvityksen. Vuosi sitten kävi samoin, mutta silloin sain tekstiviestejä ja puhelun. Liekö vain yhteensattuma? Numeroni on salainen ja minulla on mm. viihdepalveluesto.

        näköjään jatkavat edelleen sain puhelun pari päivää sitten .en vastannut kuitenkaan


    • Anonyymi

      Sain tänään kaksi huijauspuhelua mahdollisesti Ugandasta.
      Halusivat puhua Microsott compuristani, jota minulla ei ole,
      mutta tajusin muutenkin, että nyt on kyseessä huijauspuhelu, joten suljin äkkiä.
      Tuleeko näistä jotain harmia pelkästää sillä , että on vastannut ?

      • Anonyymi

        358504913488
        Numerosta soittaa windows support huijaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        358504913488
        Numerosta soittaa windows support huijaus

        Lopettaa heti jos sanoo sille "joor ö skämmer"


    • Anonyymi

      pull your hand myös tehokas stoppari

      • Anonyymi

        Jos aiot haistatella, puhu edes ymmärrettävää englantia :D

        Juu, ei sitä laskua nyt vastaamisesta saa. Takaisin kannattaa soittaa vaan prepaidistä...


    • Anonyymi

      254729149576
      254719462076
      254719521999

      Muutamana päivän sisään noista numeroista soittanu. Kenian suuntanumero. Vitun mulukut kusiaivot..Estoon

      • Anonyymi

        Niin kuin esto vaikuttaisi, kun soittavat tuhansista numeroista....


    • Anonyymi

      Normaali nimenomaan ei soita takaisin päin, homma menee näin, kenellä on tärkeää asiaa ne soittaa kyllä uudestaan, koskee myös kotimaan soittoja, tiedän, monet on uteliaita pakko saada tietää kuka soitti. Kerran vielä soittavat uudestaan JOS TÄRKEETÄ ASIAA.

      • Anonyymi

        Kavereillani ei ole koskaan puheaikaa, pakko soittaa takasin niille hälläriin


    • Anonyymi

      Kuluneen kahden viikon aikana on tullut huijauspuheluja oudoista numeroista (Kymi, Tanska yms) pari puhelua päivässä... puheluihin en ole vastannut... mikä tilanne muilla - onko huijaussoittoja tullut viime aikoina enemmän, kuin "normaalisti"

      • Anonyymi

        Tänään 2 kpl 1 Tanskasta toista en tiedä mistä oli.


      • Anonyymi

        Minulle yritetty soittaa oudoista kotimaisista numeroista eilen kolmesti ja tänään tähän mennessä kerran. Kymin suunnilta väitti puheluiden tulleen. Pistin puhelimeen estoja ja älä häiritse -toimintoja päälle, niin saisi olla rauhassa.


      • Anonyymi

        Eilen keniasta soitettiin 10 kertaa ja kerran whatsappin kautta. Sama numero. Kyseinen numero on piinannu jo vuoden verran. Estossa on mutta eilen tuli whatsapin kautta läpi. Menipä estoon sieltäkin 😁 vituttaa ku puhelin silti kertoo että on yritetty soittaa.


    • Anonyymi

      Kukaan normaali ei soita takaisin, ellei ole puhelufetissi.

    • Anonyymi

      Mulle ei ainakaan ole nyt tullut tähän liittymään (numero salainen) :)

      • Anonyymi

        Salaisiin tulee yhtälailla soittoja eri maista.


    • Anonyymi

      Taas on huijauspuhelukampanja käynnissä. Puolen tunnin sisään tullut kaksi huijauspuhelua: "Do you speak English?" kysyy soittaja. "No, I don't" vastasin. Se oli väärä vastaus!

      35855384787
      447696666082

      Ensimmäinen on olevinaan suominumero ja toinen Iso-Britanniasta.

      • Anonyymi

        Nyt tuli huijauspuhelu 35856520123

        Intian aksentilla englantia puhuva jantteri soitti ja taustalla "call centerin" melua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tuli huijauspuhelu 35856520123

        Intian aksentilla englantia puhuva jantteri soitti ja taustalla "call centerin" melua.

        Nyt tuli huijauspuhelu 4935868603

        Saksan suunnalta puhelu, joka katkeaa heti, kun vastaat. Uskomattoman sinnikäs huijauspuhelujen kampanja menossa, kun kirjaimellisesti päivittäin tulee puheluja!


      • Anonyymi

        Koskaan ei kannata sanoa Jees jees.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskaan ei kannata sanoa Jees jees.

        Taas tuli huijauspuhelu 35337433123

        Taitaa olla Irlannin suuntanumero. Olen jo oppinut, että puhun suomea koko ajan. Nytkin sanoi, että "Hei, hei. Tämä taitaa olla huijauspuhelu." Soittaja sopersi englantia ja laittoi sitten luurin kiinni.


    • Anonyymi

      "Normaali ihminen soittaa takaisin ja saa muka hirveän laskun peräänsä.

      En ole oikeasti kuullut kenellekään noin käyneen. Onko kukaan saanut mtään suuria laskuja tuollaisesta. Esimerkkejä numerosta?"

      aloittaja kirjoitti ja kysyi.

      1. en siis ole normaali, koskaan ei ole tullut mieleen soittaa takaisin.
      2. kyllä niitä laskuja tulee, johtuu siitä että siellä toisessa päässä eivät katkaise linjaa ja on maksullinen numero. suomessa operaattorit ei tunnista tuollaisia maksullisia numeroita.
      Yleensä niitä ei tarvi maksaa ja vähintään puolitetaan.
      Mutta kuka niitä omois tyhmyyksiään julkisesti kertoo.
      --------------------------------------------
      Ja siihen soiton katkeamiseen.
      Eräs pankin asiakaspalvelija soitteli ja otin selvää kaikesta.
      Kun hän taas soitti hän kertoi avoimesti, että tietokone soittaa 5 numeroon yhtä aikaa ja se kuka vastaa ensimmäisenä puhelu yhdistyy.
      Eli ihan fiksua, ei tarvi kauaa odotella.
      Tuolal tarkoitan, niin tekee kaikki puhelinmyyjät, soittavat yhtäaikaa useaan numeroon. Kun soittavat järjestyksessä, puhelu tulee salaiseenkin.
      EI ULKOMAILTA VAARALLISIA soittoja ole kuin muutama sadasta.

    • Anonyymi

      Keniasta tulee jatkuvasti noita viestejä että miksi et vastaa ja kaipaan soittoasi. Alkaa vaan kyllästyä etteikö noita paskiaisia saa millään lopettamaan. Olen nyt viikon skippaillut noita viestejä lukematta ja puheluita yrittäny saada estoon vaan ei auta.

      • Anonyymi

        Minullekin tullut 2023 alkuvuodesta ( lähinnä helmik.)
        Noi parikymmentä tuntematonta numeroa, suunta kyllä se 358.
        Muutama numero useammankin kerran, en ole vastannut. Tai joku kerta en olisi ehtinytkään.
        Kaippa lehtimyyjät soittelevat. Olen minimiin vähentänyt lehtien tulon.
        Joskus melkein kaikki.
        Tuossa etsin tietoja, löysin sivun jossa lueteltiin yli 30 numeroa. Laittelin niitä ylös, katson onko soitettu minulle.
        Tai sitten (kuinka pitkästi?) vielä numeroita, jotka ei käytössä.
        Lehtimyyjille voi kumminkin kohteliaasti sanoa, ettei tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekin tullut 2023 alkuvuodesta ( lähinnä helmik.)
        Noi parikymmentä tuntematonta numeroa, suunta kyllä se 358.
        Muutama numero useammankin kerran, en ole vastannut. Tai joku kerta en olisi ehtinytkään.
        Kaippa lehtimyyjät soittelevat. Olen minimiin vähentänyt lehtien tulon.
        Joskus melkein kaikki.
        Tuossa etsin tietoja, löysin sivun jossa lueteltiin yli 30 numeroa. Laittelin niitä ylös, katson onko soitettu minulle.
        Tai sitten (kuinka pitkästi?) vielä numeroita, jotka ei käytössä.
        Lehtimyyjille voi kumminkin kohteliaasti sanoa, ettei tilaa.

        Nyt tämänkin kirjoitteluni aikana tullut kolme uutta.
        Nyt laitan ylös kaikki. Jospa vastaan 81 loppuiseen, jos neljännen kerran soittanut.
        Olisiko jo viime viikolla.
        Onko teille ruuhkaisesti tullut tuntemattomia numeroita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullekin tullut 2023 alkuvuodesta ( lähinnä helmik.)
        Noi parikymmentä tuntematonta numeroa, suunta kyllä se 358.
        Muutama numero useammankin kerran, en ole vastannut. Tai joku kerta en olisi ehtinytkään.
        Kaippa lehtimyyjät soittelevat. Olen minimiin vähentänyt lehtien tulon.
        Joskus melkein kaikki.
        Tuossa etsin tietoja, löysin sivun jossa lueteltiin yli 30 numeroa. Laittelin niitä ylös, katson onko soitettu minulle.
        Tai sitten (kuinka pitkästi?) vielä numeroita, jotka ei käytössä.
        Lehtimyyjille voi kumminkin kohteliaasti sanoa, ettei tilaa.

        Softa-päivityksen jälkeen puhelin on alkanut ilmoittaa "Mahdollinen häiriösoittaja" tai "Numeroa epäillään huijauksesta". Aika hyvää palvelua, sanoisin! Samalla aukeaa selain, josta näkee mitä numeroon vastanneet ovat siitä tuumanneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe