Miten saan piiloon .THM-läpyskät kuvakansiosta

oravakuvaaja

Jotain outoa tapahtunut, kun canon ixus 300 HS:n kuvien latausikoni katosi työpöydältä itsestään (??). Ensin siis kävi näin. En osaa tai en löydä canonin ohjelmaa enää, tai siis en osaa


Sain ladattua kuvat kamerasta käyttämällä zoom browseria (joka tuli mukana kun aikanaan latasin koneelle kameran ohjelmat). Mutta nyt sitten kuvakansiossa on kaikkien kuvien ja videoitten lisäksi näkyvissä jokin -THM-läpyskä. Ne häiritsee kuvien järjestelyä ja kaikkea...eli 10 videota, n kuvaa 10 ..THM-läpyskääja n kpl .THM-läpysköitä. grrr...

Miten saan nuo .THM:t pois näkyvistä?? :( ..tai siis saako niitä pois?

Siis mihin kummaan kameran ohjelma on voinut kadota??
kansioitten sisältö näyttää tällaiselta:

http://i1105.photobucket.com/albums/h341/renandeli3/1-Winter-on-Squirrel-Hill-2011/February-2012/mit-nuo-on.jpg

13

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynnistä/kaikki ohjelmat ja sieltä haet uusiksi tuon latausikonin työpöydälle.
      itselleni tulee myös noita .thm läpysköitä mutta olen kylmästi poistanut ne. en ole huomannut että se vaikuttaisi mihinkään.

      • oravakuvaaja kirjoitti:

        Kiitos!!

        http://i1105.photobucket.com/albums/h341/renandeli3/1-Winter-on-Squirrel-Hill-2011/February-2012/kiitti-vaan-sulle-1.jpg

        veikeän oloinen orava :)
        tuli oikein hyvälle tuulelle kiitoksestasi :)


    • niin ja pois saa ku klikkaa siniseksi ja delete.

    • älä hävitä niitä !

      .THM "läpysköitä" ei pidä poistaa !!!

      Jokaista videota kohti kamerasi tekee yhden .thm (thumbnail) tiedoston.

      Jos aiot editoida kys. videoita ZoomBrowserilla, se ei onnistu ilman .thm tiedostoja.

      • älä hävitä niitä !

        Canonin kameroiden .mov videoiden editointi sujuu halvimmin ja parhaiten juuri ZoomBrowserilla, koska ei pilaa videon laatua tms.


      • oravakuvaaja
        älä hävitä niitä ! kirjoitti:

        Canonin kameroiden .mov videoiden editointi sujuu halvimmin ja parhaiten juuri ZoomBrowserilla, koska ei pilaa videon laatua tms.

        Hyvä tietää, että ZB on laadukaampi. Olen käyttänyt tähän asti windowsin movie makeria. Voinhan käyttää, opetella, ZoomBrowserin keinoja, vaikka sainkin sen kameran latausohjelman palautumaan johon olen tottunut, eikä ole ne .TMH-ikonit häiritsemässä omissa kansioissa. - kai ne 'thumbnailit' on siinäkin jota mieluummin käytän, mutta ne on vain piilossa (??)

        Muistan hämärästi että WIN XP:ssä osasin laittaa 'asetukset'-ikkunassa ruksin pois tai päälle niin että ne eivät näkyneet (vanha kameran videohin ne tulivat myös (joku CanonPowerShot), mutta tästä WIN 7:sta en ole jaksanut etsiä samaa kohtaa - kun en tiedä oikeita termejäkään enää.. kaikki muuttui win 7:ssa.


      • oravakuvaaja kirjoitti:

        Hyvä tietää, että ZB on laadukaampi. Olen käyttänyt tähän asti windowsin movie makeria. Voinhan käyttää, opetella, ZoomBrowserin keinoja, vaikka sainkin sen kameran latausohjelman palautumaan johon olen tottunut, eikä ole ne .TMH-ikonit häiritsemässä omissa kansioissa. - kai ne 'thumbnailit' on siinäkin jota mieluummin käytän, mutta ne on vain piilossa (??)

        Muistan hämärästi että WIN XP:ssä osasin laittaa 'asetukset'-ikkunassa ruksin pois tai päälle niin että ne eivät näkyneet (vanha kameran videohin ne tulivat myös (joku CanonPowerShot), mutta tästä WIN 7:sta en ole jaksanut etsiä samaa kohtaa - kun en tiedä oikeita termejäkään enää.. kaikki muuttui win 7:ssa.

        älä välitä ylläolevasta jutusta.
        ne voi poistaa ihan huoletta eikä se vaikuta mihinkään, ei edes muokkaukseen.
        tietämättöämät vaan heitävät mutua.
        ZB kyllä käy siinä missä movie makerkin videonmuokkaukaseen mutta ihan sama poistatko nuo trumbnailit tai ei, se ei todellakaan vaikuta sun tekemään videoon mitenkään eikä sen muokkaukseen eikä laatuun eikä toimivuuteen.


      • älä hävitä niitä !
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        älä välitä ylläolevasta jutusta.
        ne voi poistaa ihan huoletta eikä se vaikuta mihinkään, ei edes muokkaukseen.
        tietämättöämät vaan heitävät mutua.
        ZB kyllä käy siinä missä movie makerkin videonmuokkaukaseen mutta ihan sama poistatko nuo trumbnailit tai ei, se ei todellakaan vaikuta sun tekemään videoon mitenkään eikä sen muokkaukseen eikä laatuun eikä toimivuuteen.

        Olen KOKEILLUT ja tosiaan on ZoomBrowserissa noin kuin sanoin. Ei ole mitään mutu-tietoa. En tiedä sitten onko ZB:n versioissa eroa tässä suhteessa.


      • älä hävitä niitä !
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

        älä välitä ylläolevasta jutusta.
        ne voi poistaa ihan huoletta eikä se vaikuta mihinkään, ei edes muokkaukseen.
        tietämättöämät vaan heitävät mutua.
        ZB kyllä käy siinä missä movie makerkin videonmuokkaukaseen mutta ihan sama poistatko nuo trumbnailit tai ei, se ei todellakaan vaikuta sun tekemään videoon mitenkään eikä sen muokkaukseen eikä laatuun eikä toimivuuteen.

        Äsken vielä testasin jutun, ja kyllä näin on. Ilman .THM tiedostoa .MOV videon leikkaustoiminto ei onnistu. .THM on oltava samassa kansiossa kuin itse video.

        Ilman .THM:ää ZB:n Edit Movie tehtävässä, kun video on esikatseluikkunassa, File -> Cut movie kun näpsäyttää, ilmestyy teksti "Can not cut" tms.

        Jos taas .THM tiedosto on tallessa, leikaus onnistuu kyllä.

        ZB versio 6.7.2.33


      • älä hävitä niitä ! kirjoitti:

        Äsken vielä testasin jutun, ja kyllä näin on. Ilman .THM tiedostoa .MOV videon leikkaustoiminto ei onnistu. .THM on oltava samassa kansiossa kuin itse video.

        Ilman .THM:ää ZB:n Edit Movie tehtävässä, kun video on esikatseluikkunassa, File -> Cut movie kun näpsäyttää, ilmestyy teksti "Can not cut" tms.

        Jos taas .THM tiedosto on tallessa, leikaus onnistuu kyllä.

        ZB versio 6.7.2.33

        Mulla onnistuu ilman THM:iä, tosin ei kamerani (SX220 HS) edes tee niitä. Versio on 6.7.1.32.


    • joo en kinaa sun kans. en ottanut tuota ZB:tä huomioon sillai, koska en ole koskaan käsitellyt sillä videoita.
      tietty olet oikeassa, koska oot testannut sen. mä käytän videonmuokkaukseen vegas prota ja se ei tarvitse tuota tiedostoa. eikä tarvii kyllä moviemakerkaan.
      joten kumpikin on oikeassa omalla tavallaan :)

    • ____________________

      .mov on Applen formaatti ja sen leikkaus sujuu parhaiten softalla, joka on alunperin tehty Macille. Siksi voisin suorilta käsin suositella Avidia.
      Paremmat (=kalliimmat) Avidit ainakin käyttävät nimenomaan .movia natiivisti, eli eivät konvertoi sitä mihinkään muotoon (mitä nyt käärii sen omaan kääreeseensä ja näin vaihtaa päätettä, mutta tiedosto pysyy silti samanmuotoisena).

      Todennäköisesti myös edullinen Avid Studio toimii tässä suhteessa samalla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe