Jotain outoa tapahtunut, kun canon ixus 300 HS:n kuvien latausikoni katosi työpöydältä itsestään (??). Ensin siis kävi näin. En osaa tai en löydä canonin ohjelmaa enää, tai siis en osaa
Sain ladattua kuvat kamerasta käyttämällä zoom browseria (joka tuli mukana kun aikanaan latasin koneelle kameran ohjelmat). Mutta nyt sitten kuvakansiossa on kaikkien kuvien ja videoitten lisäksi näkyvissä jokin -THM-läpyskä. Ne häiritsee kuvien järjestelyä ja kaikkea...eli 10 videota, n kuvaa 10 ..THM-läpyskääja n kpl .THM-läpysköitä. grrr...
Miten saan nuo .THM:t pois näkyvistä?? :( ..tai siis saako niitä pois?
Siis mihin kummaan kameran ohjelma on voinut kadota??
kansioitten sisältö näyttää tällaiselta:
http://i1105.photobucket.com/albums/h341/renandeli3/1-Winter-on-Squirrel-Hill-2011/February-2012/mit-nuo-on.jpg
Miten saan piiloon .THM-läpyskät kuvakansiosta
13
155
Vastaukset
käynnistä/kaikki ohjelmat ja sieltä haet uusiksi tuon latausikonin työpöydälle.
itselleni tulee myös noita .thm läpysköitä mutta olen kylmästi poistanut ne. en ole huomannut että se vaikuttaisi mihinkään.oravakuvaaja kirjoitti:
veikeän oloinen orava :)
tuli oikein hyvälle tuulelle kiitoksestasi :)
niin ja pois saa ku klikkaa siniseksi ja delete.
- älä hävitä niitä !
.THM "läpysköitä" ei pidä poistaa !!!
Jokaista videota kohti kamerasi tekee yhden .thm (thumbnail) tiedoston.
Jos aiot editoida kys. videoita ZoomBrowserilla, se ei onnistu ilman .thm tiedostoja.- älä hävitä niitä !
Canonin kameroiden .mov videoiden editointi sujuu halvimmin ja parhaiten juuri ZoomBrowserilla, koska ei pilaa videon laatua tms.
- oravakuvaaja
älä hävitä niitä ! kirjoitti:
Canonin kameroiden .mov videoiden editointi sujuu halvimmin ja parhaiten juuri ZoomBrowserilla, koska ei pilaa videon laatua tms.
Hyvä tietää, että ZB on laadukaampi. Olen käyttänyt tähän asti windowsin movie makeria. Voinhan käyttää, opetella, ZoomBrowserin keinoja, vaikka sainkin sen kameran latausohjelman palautumaan johon olen tottunut, eikä ole ne .TMH-ikonit häiritsemässä omissa kansioissa. - kai ne 'thumbnailit' on siinäkin jota mieluummin käytän, mutta ne on vain piilossa (??)
Muistan hämärästi että WIN XP:ssä osasin laittaa 'asetukset'-ikkunassa ruksin pois tai päälle niin että ne eivät näkyneet (vanha kameran videohin ne tulivat myös (joku CanonPowerShot), mutta tästä WIN 7:sta en ole jaksanut etsiä samaa kohtaa - kun en tiedä oikeita termejäkään enää.. kaikki muuttui win 7:ssa. oravakuvaaja kirjoitti:
Hyvä tietää, että ZB on laadukaampi. Olen käyttänyt tähän asti windowsin movie makeria. Voinhan käyttää, opetella, ZoomBrowserin keinoja, vaikka sainkin sen kameran latausohjelman palautumaan johon olen tottunut, eikä ole ne .TMH-ikonit häiritsemässä omissa kansioissa. - kai ne 'thumbnailit' on siinäkin jota mieluummin käytän, mutta ne on vain piilossa (??)
Muistan hämärästi että WIN XP:ssä osasin laittaa 'asetukset'-ikkunassa ruksin pois tai päälle niin että ne eivät näkyneet (vanha kameran videohin ne tulivat myös (joku CanonPowerShot), mutta tästä WIN 7:sta en ole jaksanut etsiä samaa kohtaa - kun en tiedä oikeita termejäkään enää.. kaikki muuttui win 7:ssa.älä välitä ylläolevasta jutusta.
ne voi poistaa ihan huoletta eikä se vaikuta mihinkään, ei edes muokkaukseen.
tietämättöämät vaan heitävät mutua.
ZB kyllä käy siinä missä movie makerkin videonmuokkaukaseen mutta ihan sama poistatko nuo trumbnailit tai ei, se ei todellakaan vaikuta sun tekemään videoon mitenkään eikä sen muokkaukseen eikä laatuun eikä toimivuuteen.- älä hävitä niitä !
harrastelijakirurgi kirjoitti:
älä välitä ylläolevasta jutusta.
ZB kyllä käy siinä missä movie makerkin videonmuokkaukaseen mutta ihan sama poistatko nuo trumbnailit tai ei, se ei todellakaan vaikuta sun tekemään videoon mitenkään eikä sen muokkaukseen eikä laatuun eikä toimivuuteen.Olen KOKEILLUT ja tosiaan on ZoomBrowserissa noin kuin sanoin. Ei ole mitään mutu-tietoa. En tiedä sitten onko ZB:n versioissa eroa tässä suhteessa.
- älä hävitä niitä !
harrastelijakirurgi kirjoitti:
älä välitä ylläolevasta jutusta.
ZB kyllä käy siinä missä movie makerkin videonmuokkaukaseen mutta ihan sama poistatko nuo trumbnailit tai ei, se ei todellakaan vaikuta sun tekemään videoon mitenkään eikä sen muokkaukseen eikä laatuun eikä toimivuuteen.Äsken vielä testasin jutun, ja kyllä näin on. Ilman .THM tiedostoa .MOV videon leikkaustoiminto ei onnistu. .THM on oltava samassa kansiossa kuin itse video.
Ilman .THM:ää ZB:n Edit Movie tehtävässä, kun video on esikatseluikkunassa, File -> Cut movie kun näpsäyttää, ilmestyy teksti "Can not cut" tms.
Jos taas .THM tiedosto on tallessa, leikaus onnistuu kyllä.
ZB versio 6.7.2.33 älä hävitä niitä ! kirjoitti:
Äsken vielä testasin jutun, ja kyllä näin on. Ilman .THM tiedostoa .MOV videon leikkaustoiminto ei onnistu. .THM on oltava samassa kansiossa kuin itse video.
Ilman .THM:ää ZB:n Edit Movie tehtävässä, kun video on esikatseluikkunassa, File -> Cut movie kun näpsäyttää, ilmestyy teksti "Can not cut" tms.
Jos taas .THM tiedosto on tallessa, leikaus onnistuu kyllä.
ZB versio 6.7.2.33Mulla onnistuu ilman THM:iä, tosin ei kamerani (SX220 HS) edes tee niitä. Versio on 6.7.1.32.
joo en kinaa sun kans. en ottanut tuota ZB:tä huomioon sillai, koska en ole koskaan käsitellyt sillä videoita.
tietty olet oikeassa, koska oot testannut sen. mä käytän videonmuokkaukseen vegas prota ja se ei tarvitse tuota tiedostoa. eikä tarvii kyllä moviemakerkaan.
joten kumpikin on oikeassa omalla tavallaan :)- ____________________
.mov on Applen formaatti ja sen leikkaus sujuu parhaiten softalla, joka on alunperin tehty Macille. Siksi voisin suorilta käsin suositella Avidia.
Paremmat (=kalliimmat) Avidit ainakin käyttävät nimenomaan .movia natiivisti, eli eivät konvertoi sitä mihinkään muotoon (mitä nyt käärii sen omaan kääreeseensä ja näin vaihtaa päätettä, mutta tiedosto pysyy silti samanmuotoisena).
Todennäköisesti myös edullinen Avid Studio toimii tässä suhteessa samalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h373137- 522694
- 1412580
- 1582114
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201888- 771845
- 401509
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa251338- 511057
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To241032