Saarijärvi

Kesälomalainen

Vietin juuri viikon Saarijärvellä ja menetin sydämeni kaupungille ja kaupunkilaisille. Ehdottomasti kaunein kaupunki missä olen käynyt. Nähtävää ja tekemistä olisi löytynyt vielä paljon, mutta loppui aika kesken. Melkein koko viikon ajan kestänyt sadekaan ei pahemmin haitannut, ihmiset kun olivat aurinkoisia ja ystävällisiä. Palvelu erinomaista.
Sinne on pakko palata takaisin.

23

3465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarijärveläinen

      Todella ihastuit Keski-Suomen Saarijärveen? Hienoa, minä asun siellä :)Itsekin tykkään ihan, etenkin maisemista.

      • Kesälomalainen

        Juuri siihen Keski-Suomen Saarijärveen. Ehkä olit eräs heistä ihanista tapaamistani ihmisistä. Mielettömän välittömiä ja ystävällisiä ihmisiä olette. Kiitos teille :)


      • Lexa
        Kesälomalainen kirjoitti:

        Juuri siihen Keski-Suomen Saarijärveen. Ehkä olit eräs heistä ihanista tapaamistani ihmisistä. Mielettömän välittömiä ja ystävällisiä ihmisiä olette. Kiitos teille :)

        Saarijärvi on todella hyvä mesta. Löysitkö Saarijärven keskustasta liikettä nimeltä Upari? Hyvä ystäväni hoitaa sitä liikettä.


      • Kesälomalainen
        Lexa kirjoitti:

        Saarijärvi on todella hyvä mesta. Löysitkö Saarijärven keskustasta liikettä nimeltä Upari? Hyvä ystäväni hoitaa sitä liikettä.

        Valitettavasti Uparissa en käynyt, muutenkin jäi shoppailu vähiin. Kirkko, hautausmaat, luonto ja jotkut kulttuurikohteet oli enemmänkin niitä tärkeimpiä tutustumiskohteita.
        Sitä ei tiedä vaikka mainitsemasi paikan vielä etsisin, sillä aion vielä palata, liian paljon jäi näkemättä.


      • Anonyymi
        Lexa kirjoitti:

        Saarijärvi on todella hyvä mesta. Löysitkö Saarijärven keskustasta liikettä nimeltä Upari? Hyvä ystäväni hoitaa sitä liikettä.

        Harmi lopettanut sittemmin.


      • Anonyymi
        Lexa kirjoitti:

        Saarijärvi on todella hyvä mesta. Löysitkö Saarijärven keskustasta liikettä nimeltä Upari? Hyvä ystäväni hoitaa sitä liikettä.

        Upari Lelu ja Pelitalo oli hyvä liike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upari Lelu ja Pelitalo oli hyvä liike.

        Lelu ja Pelitalo Upari takaisin ja sitä tuotevalikoimaa vähän parantaisi esim.

        -Isompi konsolipeli valikoima
        -Kattava lautapeli ja palapeli valikoima eri valmistajilta
        -Pelikonsoleita
        -Lahjatavaroita ja pelien fanituotteita
        -Voisihan siellä myydä juhlatarvikkeitakin, karkkia, juomia ja muita herkkuja.

        Vähän niinkuin Puolenkuunpelit myymälät/verkkokauppa on.


      • Anonyymi
        Lexa kirjoitti:

        Saarijärvi on todella hyvä mesta. Löysitkö Saarijärven keskustasta liikettä nimeltä Upari? Hyvä ystäväni hoitaa sitä liikettä.

        Upari takaisin! Miksi se lopetti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upari takaisin! Miksi se lopetti?

        Joo 🙌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lelu ja Pelitalo Upari takaisin ja sitä tuotevalikoimaa vähän parantaisi esim.

        -Isompi konsolipeli valikoima
        -Kattava lautapeli ja palapeli valikoima eri valmistajilta
        -Pelikonsoleita
        -Lahjatavaroita ja pelien fanituotteita
        -Voisihan siellä myydä juhlatarvikkeitakin, karkkia, juomia ja muita herkkuja.

        Vähän niinkuin Puolenkuunpelit myymälät/verkkokauppa on.

        -Figuureita ja vaikka mitä oheistuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -Figuureita ja vaikka mitä oheistuotteita.

        Tai sellainen Puolenkuunpelit tyylinen myymälä?


    • Kake

      Hyvä paikka.
      Olen muuttanut n. 20 vuotta sitten Saarijärvelle.
      Kaunis luonto,mukava ja turvallinen paikka hyvien kulkuyhteyksien varrella.
      En muuta muualle, ellei aivan pakko.
      Ei ole turhaan Runeberg Maamme-laulun sanoihin täältä virikkeitä saanut.
      Paikkakunnalla on paljon luonnonkauniita paikkoja, joita kaikkia ei turisti välttämättä heti löydä.

      • Kesälomalainen

        Aivan, en yhtään niitä virikkeitä ihmettele.
        Onnekseni "oppaanani" oli paikat tunteva henkilö, joka näytti osan parhaista paloista. Sateen välissä pääsin kiertämään Julmat Lammit, jotka ympäristöineen oli elämys. Muuten paikkoja ihasteltiin auton ikkunan läpi, valitettavasti.
        Sinne vielä palaan, koska palaamattakaan en voi olla :)


      • Anonyymi
        Kesälomalainen kirjoitti:

        Aivan, en yhtään niitä virikkeitä ihmettele.
        Onnekseni "oppaanani" oli paikat tunteva henkilö, joka näytti osan parhaista paloista. Sateen välissä pääsin kiertämään Julmat Lammit, jotka ympäristöineen oli elämys. Muuten paikkoja ihasteltiin auton ikkunan läpi, valitettavasti.
        Sinne vielä palaan, koska palaamattakaan en voi olla :)

        Oletko käynyt uudelleen siellä?


    • Lexa

      Oletko käynnyt koskaan Hangossa?

      • Kesälomalainen

        Joudun vastaamaan tähänkin kielteisesti, eli en ole käynyt.


      • Anonyymi
        Kesälomalainen kirjoitti:

        Joudun vastaamaan tähänkin kielteisesti, eli en ole käynyt.

        Tutuu olevan maanpäällinen taivas,kuitenkin asukaskato vaivaa niin kuin näitä muitakin naapuri kuntiakin Saarijärvi on paermminkin eläkeläisten asuinkunta.työttömyyttä on ollut jo vuosikymmeniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutuu olevan maanpäällinen taivas,kuitenkin asukaskato vaivaa niin kuin näitä muitakin naapuri kuntiakin Saarijärvi on paermminkin eläkeläisten asuinkunta.työttömyyttä on ollut jo vuosikymmeniä.

        Huomioi että keskustelu aloitettu vuonna 2004.


    • Anonyymi

      Onkohan aloittaja vielä käynyt Saarijärvellä?

    • Anonyymi

      Miksi se Upari lopetti silloin vuosia sitten. Oliko vuonna 2009?

      • Anonyymi

        Jonkun pitäisi perustaa se uudelleen.


    • Anonyymi

      Kuihtuva kunta "kaupunki" nykyisin... 😕

    • Anonyymi

      Nyt tänne on tullut:

      -Kot Kanagrilli (Shawarmaa, hampurilaisia, ym)

      -Kahvila hyvä olo (Osuuspankin entisissä tiloissa, S-Marketin vastapäätä)

      -Ruustinnan viereen tulee lisää majoitustilaa, kun uusi hotelli on valmis, ensi vuoden vapunaattona pitäisi olla avajaiset.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      231
      1970
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1208
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      1018
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      88
      1016
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      837
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      773
    7. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    8. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      94
      753
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      122
      688
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      681
    Aihe