Minulla on sellainen mielikuva, että Tallinnanristeilyillä käy eniten keskiluokkaan ja alempaan keskiluokkaan kuuluvia ihmisiä, kuten duunaria eli siivooja, rekkakuskia,keittäjää ynnä muita vähemmän hienoihin ammatteihin lukeutuvia. Ja sitten varakkaammat kuten insinöörit, johtajat, lakimiehet ja lääkärit perheineen lentävät etelään. Lentäminen on siis kalliimpaa kuin laivalla oleminen vuorokauden.
Sen verran olen itse lentänyt, että olen pannut merkille ettei oikeastaan näy semmoista köyhempää sakkia kuten taas risteilyillä näkyy olevan: nuhjuiset vaatteet ja tupakanpoltto sekä ryyppääminen.
Millaiset ihmiset käyvät Tallinnanristeilyillä?
30
894
Vastaukset
- se työläisakka
Juu, yläluokkaiset rouvat matkustavat hienostuneeseen Tukholmaan, työläisakat menee Tallinnaan viinaostoksille. Se on tullu selväksi jo aikaa sitten.
En kuulu yhtikäs mihinkään luokkaan, koska olen Pohjoismaalainen ja täällä Suomessa tai Ruotsissa ja Tanskassa ei ole luokkia. Olen erikoislääkäri ja olen juuri tilaamassa Tallinnan tai Pärnun matkaa bussilla ja laivalla. Opiskeljatytär tulee mukaan. En käytä alkoa yhtään, mutta nahkatakkini on vanha ja musta. Nuhju mikä nuhju.
Tukholmassakin kä'yn tietty mielelläni. Mukava kaupunki. Ja halvalla mennään. En mene karibialle enkä Thaimaahan koskaan. En halua maksaa niin paljoa. Hyvää matkaa niille, jotka sinne haluavat.- rherfr
boxi kirjoitti:
En kuulu yhtikäs mihinkään luokkaan, koska olen Pohjoismaalainen ja täällä Suomessa tai Ruotsissa ja Tanskassa ei ole luokkia. Olen erikoislääkäri ja olen juuri tilaamassa Tallinnan tai Pärnun matkaa bussilla ja laivalla. Opiskeljatytär tulee mukaan. En käytä alkoa yhtään, mutta nahkatakkini on vanha ja musta. Nuhju mikä nuhju.
Tukholmassakin kä'yn tietty mielelläni. Mukava kaupunki. Ja halvalla mennään. En mene karibialle enkä Thaimaahan koskaan. En halua maksaa niin paljoa. Hyvää matkaa niille, jotka sinne haluavat.En kuulu yhtikäs mihinkään luokkaan, koska olen Pohjoismaalainen ja täällä Suomessa tai Ruotsissa ja Tanskassa ei ole luokkia. Olen erikoislääkäri ja olen juuri tilaamassa Tallinnan tai Pärnun matkaa bussilla ja laivalla. Opiskeljatytär tulee mukaan. En käytä alkoa yhtään, mutta nahkatakkini on vanha ja musta. Nuhju mikä nuhju. "
Ehkä sinulle ei ole olemassa luokkia mutta rasvanahka duunari tietää ja tuntee mihin luokkaan kuuluu.
- tyylitietoinen herra
Nuhjuinen porukka laivoilla on viron rakentajia joita täällä sorretaan. Toivottavasti
aloittaja antoi pojille vähän pesää että molemmilla meni matka ratevasti.
Annoit niin tarkan kuvauksen että olet silminnäkijä.
Mutta minä hyväksyn matkustamisesi laivoilla. En ole katkera enkä kateellinen.
Olen myös samaa mieltä matkustajista,reissukavereistasi. Pulit ja bultsarit, huumeongelmaisia, itsensä myyjiä,tupakoivia kaljan ryystäjiä. Miten muuten itse viihdyit.
Lentäen välimerelle,noin 200 e Risteily Karibialla 3400 e Tuossa erehdyit.
Toki Vironlaiva vie 20 e - Lentokalakukko
Olet oikein laskeskellut, että lentäminen on kalliimpaa. Hienosti toimittu. Itse risteilen Tallinnaan tai jonnekin muualle, lennän kaukomatkoille. Olenkohan duunari vai hieno ihminen?
- Pieneläkeläinen
Perhebudjettini johdosta olen hakenut Tallinnasta hammassiltani ja samalla korjauttanut suomalausen lekurin tunaroiman juurihoidon.
Aikaisemmin teetätimme siellä koko perheen silmälasit.
Em. matkojen yhteydessä vierailimme säännöllisesti oopperassa.
3 jouluviikkoa on mennyt Kalev Spa:ssa.
Tuliaisiksi olemme ostaneet savulihoja ja jotain muuta silmiin osunutta sekä pari muovipulloa 80%:a juomaa.
Kaljan massiiviraahaajia en ymmärrä mutta jotainhan siinäkin täytyy olla.
Risteilymme ovat jakautuneet Karibian, Välimeren molempien päiden ja Atlantin kesken.
Jos haluan juopotella halvalla niin teen sen Espanjan asunnollamme.
Noilla Tallinnan laivoilla eniten minua on häirinnyt nuorten kännikäisten mellastus käytävillä ja avoimissa hyteissä. - se ois sit siinä
Riittää, että katsot sarjat Tallinna ja Tuuri televisiosta, niin tiedät minkälainen väki käy Tallinnassa.
- lady in youi
ehei!
eivät kaikki Tallinkävijät ole wannabe-julkku"tähtiä", joita typerissä tositeeveeohjelmissa esintyy!
Tuurissa en ole käynyt enkä aiokaan käydä, Tallinnassa olen käynyt lukuisia kertoja ja kesällä taas Piritan oopperajulhille.
kaikki on suhteellista, hyvät keskustelijat. onko "hienompaa" matkustaa kalliisti ja
ilmaa saastuttaen esim. sinne Floridaan (suomalaisalueelle toisten suomalaisten keskuuteen!?) kuin piipahtaa naapurissa jonne Hesasta pääsee yhtä helposti kuin lähiostoskeskukseen Mitä luokittelua!
Olen käynyt Tuurissa, olen käynyt Tallinnassa, harrastan oopperaa, perkaan kalaa, osaan useaa kieltä, teen väitöskirjaa, olen isossa sairaalassa töissä, pesen vessaa, olen käynyt Tel Avivissa, New Yorkissa, Minskissä, Pohjois-Kyproksella, naapurin luona,
Luen kalatarjouksia lehdestä, vien joulukuusen tammikuun lopulla ulos, mutta työkämpässäni toisessa kaupungissa on vielä joulukoristeet. Soitan frontside ollieta ja don giovannia.
Ihmiset ovat huomattavasi monipuolisempia ihan joka suuntaan, kuin mitä joku ammattiluokittelu kuvittelee.
Ja eikun Tallinnaan ja jos oikein olen törsätuulella, ostetaan tyttären kanssa joku hieno sapuskakin! Ihan ollaan molemmat menon päällä!
- alempiarvoinen
Olen sitä alaluokkaa, siivooja, kerran olen käynyt Tallinnassa, enkä toista kertaa mene, ei ollut mun paikkani.
Olen kyllä käynyt yli kymmenessä muussa maassa, Keniasta Meksikoon ja muut siltä väliltä.Nimim. Alempiarvoinen:Et ole yhtään mitään alaluokkaa!!!! Olet ammatiltasi siivooja ja se on ihan kunniallinen ja tarpeellinen ja välttämätön työ, Olen itse opiskeluaikana siivonnut sairaalaa Ruotsissa ja se oli ihan kovaa kunnon työtä eikä mitään alaluokkaa!
Oletkin matkustellut paljon!
- käyty on
Kysymys kuului;
Millaiset ihmiset käyvät Tallinnanristeilyillä?
Vastaus;
kaikenlaiset- turha vakuutella
Ootko aivan varma. ? Kysyn vaan.
- ei pidä yleistää
ei kyllä ihan pidä paikkaansa tuokaan....en ole ikinä käynyt Tallinassa enkä käy....muuten on lähes kaikki paikat maailmassa nähty ja nyt lähdössä 26 kerran Floridaan 4 kk.
turha vakuutella kirjoitti:
Ootko aivan varma. ? Kysyn vaan.
Ihan kaikenlaiset!
Ihmisen yleensäkin kannattaa hankkia viihtyväinen luonne, joka on tyytyväinen vähempäänkin. Jos on aina nenä rutussa ellei ole viimeisen päälle fiiniä, ei koskaan viihdy missään. Itse olen siis erik. lääkäri ja viihdyn melkein missä vaan. Jos ei Tallinnan laivalta osaa viihtymistä repiä, on ihan turhan nirso tässä elämässä. On suuri lahja ihmiselle olla siinä kunnossa, että voi laivalle mennä ja on suuri lahja, että Viroon voi nykyään mennä ja on suuri lahja että on rauhan aika.
Pakkoko sitä on itse kännätä ja viinaa raahata, jos ei halua. Olen absolutisti enkä osta pulloa mitään mistään. Ja viihdyn erinomaisesti. Ylihintaa jostain karibiasta en vain halua maksaa.- 77889555566666622222
boxi kirjoitti:
Ihan kaikenlaiset!
Ihmisen yleensäkin kannattaa hankkia viihtyväinen luonne, joka on tyytyväinen vähempäänkin. Jos on aina nenä rutussa ellei ole viimeisen päälle fiiniä, ei koskaan viihdy missään. Itse olen siis erik. lääkäri ja viihdyn melkein missä vaan. Jos ei Tallinnan laivalta osaa viihtymistä repiä, on ihan turhan nirso tässä elämässä. On suuri lahja ihmiselle olla siinä kunnossa, että voi laivalle mennä ja on suuri lahja, että Viroon voi nykyään mennä ja on suuri lahja että on rauhan aika.
Pakkoko sitä on itse kännätä ja viinaa raahata, jos ei halua. Olen absolutisti enkä osta pulloa mitään mistään. Ja viihdyn erinomaisesti. Ylihintaa jostain karibiasta en vain halua maksaa.On se tosiaankin hieno juttu että nykyään Virossa voi noin vain käydä kuka hyvänsä. Ehkä ei tällaista ihan nuoret osaa arvostaa mitenkään.
Minä kävin ensimmäisen kerran elämässäni Virosssa ja Tallinnassa vasta 2010, mutta sittemmin olen käynyt noin kerran kuussa. Nyt minulla on jo oma kämppäkin siellä, uusi ja hieno, ihan Tallinnan uudessa keskustassa. Kyllä ne osaa sielläkin tehdä hienoa, ja sellaista mitä ei meillä näekkään.
Myös muutamaan virolaiseen naiseenkin olen tutustunut skypessä ja tapaillutkin heitä olen, sellaisia jo vähän vanhempia leskinaisia jostain Pölvamaalta, itse olen siis n.s. vanhapoika. Kyllä se on mielenkiintoista havaita miten kulttuurierieroja ja eroja jopa fyysisen ulkonäönkin suhteen esiintyy jo maantieteellisesti näinkin lähellä asuvien kesken. Tähän on varmasti vaikuttanut sekin kun Viro on ollut meiltä suljettu niin pitkään. Ruotsinlaivoilla ja Tukholmassa vaan minäkin nuorena Turusta tai Naantalista kävin, eikä silloin vielä ollut mitään asiaa Viroon.
- anna mun kestää
No eipä tuokaa mitään järkevää ole, 26 kerta samaan paikkaan.
Se on kuule tuon matkaajan ihan oma asia. Jos hän haluaa elää niin, niin se on hänelle järkevää. Hyvää matkaa vaan!
- Pieneläkeläinen
Järkee tai ei. 42-kertaa samassa paikassa Espanjassa.
Muualla sitten hieman useammin.
- Vasta vähän nähty
"muuten on lähes kaikki paikat maailmassa nähty"
No paljon on nähty. Vaikka ei riitä satakaan ihmisikää! - ei ikinä
Ei mistään hinnasta meikä lähde ryöstettäväksi virulandiaan. Ei maitse eikä meritse, ei edes ilmateitse, ei.
- huron tekijä
käyn panemassa halpoja yksin huoltajia 30-50e 2 varvii lutkutusta.
- titteli
Olen käynyt useita kertoja tulen käymään edelleen heti kun ilmat sallivat.Pärny on oikein ihanne paikkani.Ja sitten olen nyt vielä hyvin toimeen tuleva eläkeläinen.
- hyvinpyyhkii
Suomalaisten örveltämistä vironlaivalla . hyvä suomi :((
http://www.youtube.com/watch?v=zj8cb3YQIzo&feature=plcp&context=C3eb5140UDOEgsToPDskJ8cjD7xYmZ-ZcUPXo9rRlR - yh-yksin
sellaiset jotka ovat köyhiä ja viinaan meneviä eli "juopot" Naisista yleensä ne joilla ei ole asiat kunnossa ja elävät siivellä tai miestä pitävät "sossuna"
- Tekn. log
Olen pienipalkkinen työntekijä =10.89€/h. Teen ylitöitä ja säästän aina puolivuotta rahaa, jotta voi lähetä pitemmälle matkalle. En kuitenkaan ole nuo mitä sä mainitsit.
Minua ei kiinnosta Tallinna tai Ruotsi.
Ai niin, tiedän ja tunnen monia rekkakuskea, jotka lomaileva koko lomakuukauden ulkomailla, joten kyllä heillä luulis olevan aika paljon rahaa.
Ei useinkaan lentäminen ole niin kallista, jos lomailee vähintään 1 viikon. Minunkin viikon matka (hotelli mukaan laskien muut mukavuudet retket) maksoi yhteensä 1050€. Kohta matkaan lähden :)
Tiedän ja tunnen monia, jotka eivät tykkää matkustaa kauemmaksi, vaikka rahaa olisi ihan tarpeeksi. Moni haluaakin matkustaa vain koto Suomessa. - BBXXBB
Tallinnassa käy rupusakki ja köyhät eläkeläiset :)
- 77778889999955555555
No Tallinnassa tai ainakin Tallinnan laivoilla käydään paljon pääasiallisena syynä ostosten tekeminen. Ei siinä hienoissa vatteissa viihdytä jos on vaikkapa lähemmäs 40kg kärryillä kulkeva laivakassi hoidettavana. Ja kyllä Virosta muutakin kannattaa ostaa kuin vain viinaa ja kaljaa, mitä nyt joka tapuksessa aina paljon sieltä tuodaan.
Tosin tuskin ainakaan yläluokka tällaista Viron ososmatkailua juurikaan harrastaa, mutta kyllä siellä monenlaistakin matkailijaa ainakn seassa on, eikä kaikki ollenkaan niin köyhää sakkia. Niin, ja sinulle yläluokkaa on nuo lakimiehet ja lääkärit, miksei niinkin, mutta ei ne nyt niin kauhiastas yläluokkaa ole, ja on sitä monenlaista väkeä jo meidänkin maassamme. - vissiin duunari
En ole käynyt Virossa muuten kuin 3-4 kertaa Tallinnassa. Ihastelen vanhaa kaupunkia, täällä sisäsuomen kunnassa meillä ei ole vanhoja rakennuksia. Lapsemmekin ovat käyneet kerran Tallinnassa ja ihastuivat aitoon vanhaan kaupunkiin (samalla tosin ihmettelivät niitä, jotka viitsivät raahat kahdeksankin laatikollista olutta tai lonkeroa huterilla kärryillä mukanaan - kärryjen renkaat hajoilivat ja olutlaatikot levisivät terminaalin käytäville).
Viime reissulla ostin Kaubamajan kosmetiikkaosastolta voiteen, jota en saa omalta paikkakunnaltani enkä läheisestä kaupungista. Edellisellä reissulla en ostanut mitään, kävin vain ihanassa kahvilassa nauttimassa kupillisen kahvia, palan suklaakakkua ja pienen lasillisen likööriä.- että näinnnnnnnnnnnn
No kaljan tuomista minäkin vähän ihmettelen, kait sekin on sitten sen verran halvempaa että kannattaa. Mutta esim. hyvää vodkaa saa kympillä litra ja sen tuominen ainakin kannattaa. Jos saat vaikka 30litraa kärryilläsi tulemaan niin siitä saa 300€ voittoa Sumen hintoihin nähden ja laivareissu on vain jotain 50-60€ netistä tilattuna, jotkut tarjousristeilyt tätäkin halvempia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611654IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597926Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut922920Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982238Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1522168Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81636- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin531084Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782