kuolema

että näin

Olin menossa tanssimaan paikalliselle lavalle. Parkkipaikalla oli ambulanssi. Sisäänpääsyportilla makasi mies, jota elvytettiin. Elvytyksestä huolimatta mies menehtyi.
Pitäisikö järjestäjän peruuttaa illan tanssit, vai jatkaa?Jotenkin tuli tyhjä olo tilanteessa.

12

1116

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiantuntija747554

Totta kai tanssit pitää peruuttaa, ettei tule lisää ruumiita. Kuolinsyy oli varmaan orkesterin liiallinen bugg-musiikin soitto.

• Elämää

Satulinnassa tapahtunut myös kuolemantapaus kun olen ollut siellä. Tosi kauan elvytettiin, mutta ei auttanut. Tanssit kuitenkin jatkuivat pitkän katkon jälkeen. Mielestäni voi jatkaa tansseja sitä varmaan olisi toivonut kuollut mieskin, uskoisin. Vaisu tunnelma toki oli tapauksen jälkeen.

• näinsetaisiolla

Olikohan vielä niin, että orkesteri lopetti soittamisen, mutta tanssi jatkui takaosassa koko elvyttämisen ajan.
        Jokatapauksessa ruumis siirrettiin takahuoneeseen ja paikanpitäjä ilmoitti, että koska kyseessä oli aktiivi tanssiharrastaja, todennäköisesti ei olisi hakunnut että tanssit keskeytettäisiin tämän takia ja niitä sitten jatkettiin.

• Elämää
        näinsetaisiolla kirjoitti:

Olikohan vielä niin, että orkesteri lopetti soittamisen, mutta tanssi jatkui takaosassa koko elvyttämisen ajan.
        Jokatapauksessa ruumis siirrettiin takahuoneeseen ja paikanpitäjä ilmoitti, että koska kyseessä oli aktiivi tanssiharrastaja, todennäköisesti ei olisi hakunnut että tanssit keskeytettäisiin tämän takia ja niitä sitten jatkettiin.

Satulinnassa näitä tapauksia on muistaakseni ollut kaksi, joissa molemmilla kerroilla Taikakuu on ollut esiintymässä. Korjatkaa, jos muistan väärin. Ekalla kerralla itse olin ko. tansseissa.

• Viikatemies itse

No sinähän tiedät keskeytettiinkö tanssit. Jos tansseihin mennessä kuolee, niin kuolee todennäköisesti puhtaat alushousut jalassa. Jos mies ei ole ehtinyt tajuttomuudeltaan kärsiä kipua kauan, hän on koullut onnellisessa odotuksessa.

• Jourmua

Milloin ja missä?

• Show must go on

Milläköhän tavalla niiden tanssien peruuttaminen olisi auttanut sitä kuollutta? Ymmärrän kyllä, että tunnelma olisi ollut hiukan vaisuhko, mutta toisaalta ne tanssit olisi sitten voitu pitää kyseisen vainajan muistoksi. Pieni hiljainen hetki alkuun olisi riittänyt.

• näin

Topin muistolle oli hiljainen hetki tansseissa, jossa Taipale esiintyi. Hiljainen hetki tuntuisi itsestäkin sopivalta, jos kuolema korjaisi kesken tanssien. Keskusteluissa viitattu siihen että ''tanssit jatkukoon, sitähän uhrikin olisi toivonut''. Hyvä niin.

• Topia muisteltiin
        näin kirjoitti:

Topin muistolle oli hiljainen hetki tansseissa, jossa Taipale esiintyi. Hiljainen hetki tuntuisi itsestäkin sopivalta, jos kuolema korjaisi kesken tanssien. Keskusteluissa viitattu siihen että ''tanssit jatkukoon, sitähän uhrikin olisi toivonut''. Hyvä niin.

Sama juttu Esakalliolla 13.8. 2011, jolloin Varjokuvan solisti ilmoitti pidettävän hiljaisen hetken Topin muistolle. Yksi Varjokuvan setti oli pelkästään Topin musiikkia. Haikea hieno ilta.

• Luonnollistahan tuo

Minusta se olisi aika kohtuutonta, että mahdollisesti satojen ihmisten lippumaksut pitäisi palauttaa ja orkesterikin lähettää pois. Asiakkaana en ainakaan hyväskyisi sellaista, että tanssit peruttaisiin, mutta lippurahoja ei palautettaisi. Eipä yleensä peruuteta muitakaan maksullisia tapahtumia sen takia, että joku paikalla oleva sattuu kuolemaan sairaskohtauksen vuoksi. Mutta jos tapahtuisi joku onnettomuus, jonka takia ihminen kuolee ja muillekin aiheutuisi vaaraa, niin silloin tietysti pitäisi peruuttaa. Ehkä joku sellainen järjestely olisi järkevä, että tapauksesta järkyttyneille annettaisiin mahdollisuus saada lippurahansa takaisin (mikäli eivät jää paikalle).

• werwe

tkfgr

• Haahkana

Isäni kertoi olleensa 50-luvulla tansseista, joissa sattui kuolemantapaus sairaskohtauksen vuoksi. Tanssit lopetettiin siltä illalta, koska se oli tapa. Nykyisin se 15 e joka on lipuista maksettu, antaa luvan tanssia vaikka hampaat irvessä ja tippa silmässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      45
      3606
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2337
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2266
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2160
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1595
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1522
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      849
    Aihe