Kihla- ja Vihkisormukset.

Olen miettinyt että mitä eroa näillä on sormusten ulkonäköön meinaten. Tiedän sen kun mennään kihloihin on kihlasormus ja kun mennään naimisiin on Vihki. Mutta onko hinnoilla tai ulkomuodoilla jotkut tietyt erot?
Olen itse menossa kihloihin, joten olisi aika ajankohtaista jo tietää asiasta enempi.
Kiitos vaivalla vastanneille ;)

4

3444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupsisjuud

      Eipä kait niissä muuta eroa ole kuin että useimmat haluavat/ostavat kihlasormuksensa kivettömänä ja vihkisormukseen sitten haluavat jonkun timantin. Ja hinta määräytyy ihan sen mukaan mikä itseään miellyttää :) Mutta vanha kansa sanoo että kihlasormuksen tulee maksaa miehen 1 kuukauden palkan verran ja vihkisormuksen muistaakseni 2 tai 3 kk palkan verran(mutta ei tarkoita sitä että näin pitää olla).

      Nyky muoti toisaalta on että otetaan niitä timantteja jo kihlasormukseenkin. Mutta sehän siihen hintaan sitten eniten vaikuttaakin että paljonko niitä timantteja haluaa vai haluaako ollenkaan :)

      • kiitos paljon ! :) niin vähän ajattelinkin :)


    • sormustettu

      Minkäänlainen sormus ei ole pakollinen sen paremmin naimisiinmennessä kuin siitä sovittaessakaan (eli kihlauduttaessa). Tuosta seuraa automaattisesti, että jos jonkinlaisen sormuksen haluaa hankkia, sen voi hankkia ihan oman mielen mukaan. Myös hintaluokan voi vapaasti päättää, toki käytettävissä olevien resurssien rajoissa.

    • Piut Paut

      Tämä on ihan makuasia! Itse tykkään timanteista, joten halusin kihlaksi rivitimanttisormuksen, joka on erittäin näyttävä. Myös vihkisormuksessani tulee olemaan timantteja, yksi isompi keskellä ja pienempiä sivuilla. Hintaa sormuksille tulee ihan kivasti, mutta olemme siihen varautuneet. Kerta aion pitää sormuksia lopun ikää sormessani, niin haluan niiden olevan upeat ja sellaiset mitkä oikeasti haluan :) Yhdellä ystävälläni ei ole kuin yksi timantiton rinkula ajamassa niin kihla- kuin vihkisormuksen virkaa ja toisella on taas kaksi paksua rinkulaa ja toisessa timantti, yhdellä on taas tatuointi sormessa. Makuasioita!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe