Marsun sameat harmaat silmät

Huolissaan

Löytyykö kokemuksia?
Jonkin aikaa olen miettinyt olisiko meidän marsu sokeutumassa sillä käytös on pikkuhiljaa muuttunut. On kyllä pirteä, syö ja juo hyvin yms. Nyt kuitenkin huomasin että molemmat silmät ovat muuttuneet vaalean harmaiksi. Silmät eivät rähmi tai vuoda mitenkään, ovat täysin siistit värimuutosta lukuunottamatta.
Harmaakaihia epäilen itse kun katselin netistä mutta sidekalvontulehdus ilmeisesti voi myös sumentaa silmät.. mutta että molemmat silmät samanaikaisesti?

7

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsumaisteri

Se voi ollA vaikka sairas

• Se cn b

Kannattaa mennä lääkäriin, kun mulla meinaan alko kerran silmät sumeneen ja se ei ollut minusta hauskaa

• Marsu myös täällä

Itelläki oli marsu, jolle tuli sama oire. Se on merkki vanhenemisesta ja minun marsu kuoli puolen vuoden päästä siitä, kun olin harmautta huomannut.

• Vanhuuseiolesairaus

Ei se mikään vanhehemisen merkki ole vaan harmaakaihin tai jonkun muun silmätaudin/vamman.
        Vanhenemisen merkkejä ovat ne jotka syntyy kun eläimen solut eivät uudiudu yhtä nopeasti, esim. karvan oheneminen, värin muuttuminen, ohuempi iho, matalampi vastustuskyky....

• Marsuns a menttänyt
        Vanhuuseiolesairaus kirjoitti:

Ei se mikään vanhehemisen merkki ole vaan harmaakaihin tai jonkun muun silmätaudin/vamman.
        Vanhenemisen merkkejä ovat ne jotka syntyy kun eläimen solut eivät uudiudu yhtä nopeasti, esim. karvan oheneminen, värin muuttuminen, ohuempi iho, matalampi vastustuskyky....

Minunkin marsulla alkoivat silmät sumenemaan ja muutaman kuukauden päästä se kuoli ja olen myös sitä mieltÄ että se johtui silmien sumenemisesta

• Marsu myös täällä
        Vanhuuseiolesairaus kirjoitti:

Oikeastaan se on vanhenemisen merkki. Kun oma marsuni sairastui harmaa kaihiin, niin eräs tuttu eläinlääkäri kertoi, että se voi johtaa kuolemaan. Minun marsuni kohdalla tämä ainakin toteutui.

• Vanhuuseiolesairaus
        Marsu myös täällä kirjoitti:

Oikeastaan se on vanhenemisen merkki. Kun oma marsuni sairastui harmaa kaihiin, niin eräs tuttu eläinlääkäri kertoi, että se voi johtaa kuolemaan. Minun marsuni kohdalla tämä ainakin toteutui.

On totta että ikääntyminen altistaa aika paljonkin kaihille mutta en silti puhuisi vanhuuden merkistä. Omassa mielessäni vanhuuden merkit ovat niitä joita jokainen saa kun vanhenee (eli solujen toiminnan väheneminen), esim. ihon kimmoisuus vähenee ja keho haurastuu.
        Kaihi on vain sairaus joka iskee heikentyneeseen eliöön, mutta ryppyinen iho ei ole sairaus.
        Tämä on siis oma kuvani vanhenemisen merkeistä.

Harmaakaihiin ei kuole, se vain aiheuttaa näön heikkenemisen tai jopa sokeutumisen, mutta jos marsullasi on ollut sarveiskalvontulehdus (joka näyttää aivan kaihilta) niin silloin tulehdus on voinut levitä ja lopulta tappaa marsun. http://personal.inet.fi/cool/djfunk/marsula/body/artikkelit_perushoito.html#silmat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      174
      6431
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1764
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1548
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1300
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      972
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      37
      928
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      96
      887
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      839
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      233
      793
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      789
    Aihe