Nukkekammoako?

Vauvakuumetta

Ostin reborn vauvanuken jossa on vinyyliset jäsenet ja pää. Vartalo siihen on tehty kankaasta ja sisällä on muovirakeita ja lasihelmiä, pehmusteena jotakin vanua.
Reborn taitelija on maalannut nuken aihiosta aidon vauvan näköiseksi. Värikerroksia on tehty n. 8.
Nukke ehti ilahduttaa minua n. viikon kun aloin saamaan siitä hengitysvaikeuksia. Minulla on astma ja mm allergioita joillekin kasveille ja pölylle. Syön antihistamiinia ympäri vuoden 1 kpl päivässä.
Laitoin nuken lämpimään ulkovarastoon ja oireet hävisivät. Otin sen taas takaisin ja oireet palasivat n vuorokauden kuluessa.
Tein kaikkiaan kolme kokeilua. Viimeisellä kerralla nukke ehti olla n 5 tuntia asunnossa eri huoneessa kuin itse olin. Olin vaihtanut sille vaatteita ja otin sen hetkeksi syliini kun katselin tv, tä. Yhtäkkiä tunsin kovaa kuumotusta kädessäni joka lepäsi nuken jalalla ( ei paljaalla). Hengittäminenkin tuntui vaikealta taas ja kiikutin nuken kiireesti pois. Mieheni vei sen taas varastoon. Nyt hengitysoireet ovat hieman hellittäneet, mutta oikean kämmenen punotus, kuumotus ja arkuus,( on kuin poltettu), ei ole mennyt ohi. Olenko voinut altistua kumille niin paljon yhtäkkiä, että olen tullut sille pahasti allergiseksi ja mitä minun asian kanssa pitäisi tehdä?

1

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos oireet ovat nukesta, kyseessä on hyvin äkäinen allergia jollekin nuyken pintakäsittely- tai homeenestoaineelle. Sellaisista ei viime aikoina ole ollut alan lehdissä kirjoituksia. Varminta olisi käydä allergialääkärillä (nukke mukana), joka tekee tarvittaessa testejä. Ei ongelma muuten selvinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      63
      6180
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5599
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4426
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      55
      3873
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3795
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3219
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      67
      2979
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59