Miten Karpathokselle..?

ehkä kesäkuussa 2012

Ko. saari kiinnostaisi, mutta on hankalaa löytää edullisin tapa mennä ja tulla sinne Helsingistä. Matkatoimistot pyytävät vain soittamaan ja kyselemään; äkkilähtöjä ei sinne ole eikä löydy (ole??) suoria lentoja suomesta. Kertokaa joilla on tietoa.

13

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T

      Kreikanlomat.fi Oletko kokeillut soittaa sinne?

      • ehka kesäkuussa 2012

        Juu..kyselin sähköpostilla. Ei vielä vastausta.


    • i rodiaki

      Yksi mahdollisuus, joka tuli mieleeni: Hanki pelkät lennot Rodokselle (tarjontaa on paljon) ja jatka sieltä paikallisella reittilaivalla Karpathokselle. Laivalipun hintaa en heti netistä löytänyt, mutta ei varmaan paljon kukkaroa rasita.

      • ehkå kesäkuussa 2012

        Osuit oikeaan. Tämä on minunkin teoria sinne menosta ja tulosta. Rodokselle saa vielä äkkärinä lentolippuja. Löysin yhden Karpathos blogin, jossa pari suomalaista neitoa oli viime kesänä jonkinlaisessa työharjoittelussa siellä. He olivat lentäneet Ateenasta sinne jollakin pienellä potkurikoneella...?
        Olen aiemmin pari Kreikan reissua tehnyt ja sinne silti haluttaa uudestaan ja uudestaan. Näitä saarikohteita riittää.
        Kypros on vielä mietinnässä ja Ibizan eteläpuoleinen pieni saari Formentera.
        Aika työlääksi menee jos rodoksesta hyppää karpathoksen paattiin ja perillä varsinainen lomanviettopaikka olis se Lefkaksen kylä....:PPP


      • rodostrianta
        ehkå kesäkuussa 2012 kirjoitti:

        Osuit oikeaan. Tämä on minunkin teoria sinne menosta ja tulosta. Rodokselle saa vielä äkkärinä lentolippuja. Löysin yhden Karpathos blogin, jossa pari suomalaista neitoa oli viime kesänä jonkinlaisessa työharjoittelussa siellä. He olivat lentäneet Ateenasta sinne jollakin pienellä potkurikoneella...?
        Olen aiemmin pari Kreikan reissua tehnyt ja sinne silti haluttaa uudestaan ja uudestaan. Näitä saarikohteita riittää.
        Kypros on vielä mietinnässä ja Ibizan eteläpuoleinen pieni saari Formentera.
        Aika työlääksi menee jos rodoksesta hyppää karpathoksen paattiin ja perillä varsinainen lomanviettopaikka olis se Lefkaksen kylä....:PPP

        Mä lensin sinne Rodokselta viime syksynä, hinta oli 68 e meno-paluu. Lentoja oli silloin kaksi päivittäistä, pienellä potkurikoneella. Aivan ihana saari, suosittelen :)


      • i rodiaki
        ehkå kesäkuussa 2012 kirjoitti:

        Osuit oikeaan. Tämä on minunkin teoria sinne menosta ja tulosta. Rodokselle saa vielä äkkärinä lentolippuja. Löysin yhden Karpathos blogin, jossa pari suomalaista neitoa oli viime kesänä jonkinlaisessa työharjoittelussa siellä. He olivat lentäneet Ateenasta sinne jollakin pienellä potkurikoneella...?
        Olen aiemmin pari Kreikan reissua tehnyt ja sinne silti haluttaa uudestaan ja uudestaan. Näitä saarikohteita riittää.
        Kypros on vielä mietinnässä ja Ibizan eteläpuoleinen pieni saari Formentera.
        Aika työlääksi menee jos rodoksesta hyppää karpathoksen paattiin ja perillä varsinainen lomanviettopaikka olis se Lefkaksen kylä....:PPP

        "Aika työlääksi menee jos rodoksesta hyppää karpathoksen paattiin ja perillä varsinainen lomanviettopaikka olis se Lefkaksen kylä..."

        Onhan siinä oma vaivansa. Itse tykkään matkustamisesta niin paljon, että "työläys" ei haittaa. Minulle itse matka on usein mieleenpainuvampi kokemus kuin päämäärä.

        Lentäminen on helppo ja nopea tapa matkustaa, mutta pieni laivamatka sinisellä Aigeianmerellä on rentouttava kokemus.


      • rodostrianta
        i rodiaki kirjoitti:

        "Aika työlääksi menee jos rodoksesta hyppää karpathoksen paattiin ja perillä varsinainen lomanviettopaikka olis se Lefkaksen kylä..."

        Onhan siinä oma vaivansa. Itse tykkään matkustamisesta niin paljon, että "työläys" ei haittaa. Minulle itse matka on usein mieleenpainuvampi kokemus kuin päämäärä.

        Lentäminen on helppo ja nopea tapa matkustaa, mutta pieni laivamatka sinisellä Aigeianmerellä on rentouttava kokemus.

        Karpathokselle oli ainakin syys-lokakuun vahiteessa käytännössä mahdoton päästä muuten kuin lentäen. Keskellä kesää sesongin ollessa kuumimmillaan varmaan pääsee laivallakin.


      • i rodiaki
        rodostrianta kirjoitti:

        Karpathokselle oli ainakin syys-lokakuun vahiteessa käytännössä mahdoton päästä muuten kuin lentäen. Keskellä kesää sesongin ollessa kuumimmillaan varmaan pääsee laivallakin.

        Niin varmasti onkin, mutta alkuperäinen kirjoittaja toimi nimimerkillä: "ehkä kesäkuussa 2012".

        Laiva ja joskus lentoliikenne Rodokselta on usein poikki etenkin talvimyrskyjen aikaan. Olen kyllä itse mtkustanut Rodolta Karpathoksen kautta Kreetalle maaliskuussa autolautalla. Hyvin toimi, vaikka kovasti keikutti.


      • rodostrianta
        i rodiaki kirjoitti:

        Niin varmasti onkin, mutta alkuperäinen kirjoittaja toimi nimimerkillä: "ehkä kesäkuussa 2012".

        Laiva ja joskus lentoliikenne Rodokselta on usein poikki etenkin talvimyrskyjen aikaan. Olen kyllä itse mtkustanut Rodolta Karpathoksen kautta Kreetalle maaliskuussa autolautalla. Hyvin toimi, vaikka kovasti keikutti.

        Olen mäkin lokakuussa 2010 tullut sellaisella laivalla Ateenasta Rodokselle joka poikkesi myös Karpathoksella. Mutta viime syksynä ei löytynyt yhtään sopivaa laivayhteyttä, lentoja sentään oli kaksi päivässä. Ja hintakin edullinen :)

        Mä vain halusin tuoda esille sen että Karpathos ei nyt ole päivittäisen laivayhteyden päässä ainakaan kuumimman sesongin ulkopuolella.


      • i rodiaki
        rodostrianta kirjoitti:

        Olen mäkin lokakuussa 2010 tullut sellaisella laivalla Ateenasta Rodokselle joka poikkesi myös Karpathoksella. Mutta viime syksynä ei löytynyt yhtään sopivaa laivayhteyttä, lentoja sentään oli kaksi päivässä. Ja hintakin edullinen :)

        Mä vain halusin tuoda esille sen että Karpathos ei nyt ole päivittäisen laivayhteyden päässä ainakaan kuumimman sesongin ulkopuolella.

        Oikeassa olet!


    • T

      Älkää kertoko aina omista tekemisistänne, vaan vastatkaa esitettyyn kysymykseen. Ehdotin tuota kreikanlomat.fi eli matka-atlas, jonne pitää soittaa ihan oikeasti. Toinen vaihtoehto on selata kaikki matkanjärjestäjät (eipä monta) ja etsiä lähin saari, jolle tehdään valmismatkoja. Sieltä käsin sitten Karppaamaan..

      • rodostrianta

        No, Karpathokselle ei ole Suomesta suoria lentoja (se lukee myös Kreikanlomien nettisivulla). Lähin sellainen saari on Rodos ja sinne löytyykin sitten eri matkanjärjestäjiltä pelkkiä lentoja. Esimerkiksi Finnmatkoilla kesäkuun 9. iltalennolla 355 e/hlö. Koska kone vasta illalla Rodoksella niin joutuu yöpymään siellä. Kesä aikatauluja ei vielä näy Olympic:llä mutta nyt maaliskuussa hinta on 38 euroa/suunta. Ja kaikki nämä tiedot löytyivät googlettamalla :)


      • Jonnekin muualle...
        rodostrianta kirjoitti:

        No, Karpathokselle ei ole Suomesta suoria lentoja (se lukee myös Kreikanlomien nettisivulla). Lähin sellainen saari on Rodos ja sinne löytyykin sitten eri matkanjärjestäjiltä pelkkiä lentoja. Esimerkiksi Finnmatkoilla kesäkuun 9. iltalennolla 355 e/hlö. Koska kone vasta illalla Rodoksella niin joutuu yöpymään siellä. Kesä aikatauluja ei vielä näy Olympic:llä mutta nyt maaliskuussa hinta on 38 euroa/suunta. Ja kaikki nämä tiedot löytyivät googlettamalla :)

        Kävin muutama vuosi sitten ko. saarella. Ei ollut minun makuuni. Hiekkarantoja vain muutama pieni. Kävin Olympoksen kaupungissa päivän retkellä. Siellä oli heinäkuussa niin he'vetin kylmä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe