Ave verso D4D hyytyy

jästi

Osaiskos joku kertoa mikä vaivaa aveani. VM-01 Avensis verso 2.0 D4D. Ostin pari vuotta sitten kyseisen auton, johon oli vaihdettu merkkiliikkeessä juuri uusi turbo (tojon alkuperäinen). Turbonvaihdon jälkeen ajettu n.40 000km. Nyt auto on alkanut välillä hyytymään. Ei anna ottaa kierroksia. Mittaristossa ei pala mikään valo, tai auto ei muuten oirehdi. Hyytyminen saattaa loppua ja auto palaa normaaliksi noin minuutin "sitkeän ajon" jälkeen. Joskus se ei palaa, vaan joutuu pysähtymään ja sammuttamaan auton ja käynnistämään uudelleen. Merkkiliikkeessä käytettyäni ongelmaa ei testerit näytä, ja ei ole sattunut juuri silloin hyytymään kun olemme huoltomiehen kanssa käyneet testiajolla. Tuskinpas voi olla turbossakaan vikaa kun kohtuu tuore kuitenkin tuo nykyinen.
Onko kellään ollut samoja probleemia?

77

7760

    Vastaukset

    • scv-venttiilit on tyyppivika, mikä oman epäilyni mukaan johtuu puutteellisesta naftasuotimesta. Antaa tällöin kyllä vikakoodia 78(8), mutta ei välttämättä. Toyotalla vaihtavat venttiilit ja vika ilmenee taas alle 100 tkm ajettuna.

      Vaihtoehtoinen korjaus on vaihtaa naftasuodatin ja laittaa kaksi purkkia Liqui Moly Diesel Purgea täyteen tankkiin ja ajella normaalisti tankki tyhjäksi. Ei tarvitse polkea kierroksia, kuten ennen savutestiä. Itselläni kokeilematta on täyttää suodatin raaàlla purgella ja antaa käydä tyhjäkäyntiä 10 min. Omassa kulkineessani vikavalo on nyt pysynyt poissa kohta vuoden tämän liotushoidon ansiosta. Oireena oli juuri hyytyminen ja tahmominen korkeilla kierroksilla. Tuntui kuin ei saanut polttoainetta.

      • Ok. täytyy kokeilla tuota liqui moly diesel purgea. Naftasuodin kyllä vaihdettu. Tarkoitatko svc-venttiilillä mitä?, tai onko sama kuin EGR-venttiili?


      • jästi kirjoitti:

        Ok. täytyy kokeilla tuota liqui moly diesel purgea. Naftasuodin kyllä vaihdettu. Tarkoitatko svc-venttiilillä mitä?, tai onko sama kuin EGR-venttiili?

        ne venttiilit ovat korkeapainepumpun osia. Maksavat vaihdettuna reilu 500€, mutta testaa ensin liotus ja anna palaute toimiko. Itselläni ei yhden purkin liotus vielä auttanut, mutta toinen kerta ja kaksi purkkia tankissa jo tepsi.

        Scv-venttiilivika ilmenee herkemmin, jos polttoaine on kylmää, tankki tyhjä tai polttoainesuodattimella paljon ajettu, eli tilanteissa, joissa joutuu vähän kovemmin imemään ainetta. Täsmääkö kokemuksiisi?


      • ile D-4D kirjoitti:

        ne venttiilit ovat korkeapainepumpun osia. Maksavat vaihdettuna reilu 500€, mutta testaa ensin liotus ja anna palaute toimiko. Itselläni ei yhden purkin liotus vielä auttanut, mutta toinen kerta ja kaksi purkkia tankissa jo tepsi.

        Scv-venttiilivika ilmenee herkemmin, jos polttoaine on kylmää, tankki tyhjä tai polttoainesuodattimella paljon ajettu, eli tilanteissa, joissa joutuu vähän kovemmin imemään ainetta. Täsmääkö kokemuksiisi?

        Ok. En ole pannut merkille mikä on ollut polttoainemäärä tankissa sillä hetkellä, mut alan seuraamaan, ja ensi tilassa tuota liuotusta ja vielä kerran suotimen vaihtoa tekemään. Kiitti sulle vinkeistä. pistän tänne tietoa miten auttaa. Eräs taksikuski ehdotti EGR-venttiilin ohitusta. Kuulemma takseissa samantyyppistä vikaa (joskin ei hyydy, mutta "nuhaisuutta" ja tehottomuutta) kun paljon seisottavat tyhjäkäynnillä.


      • jästi kirjoitti:

        Ok. En ole pannut merkille mikä on ollut polttoainemäärä tankissa sillä hetkellä, mut alan seuraamaan, ja ensi tilassa tuota liuotusta ja vielä kerran suotimen vaihtoa tekemään. Kiitti sulle vinkeistä. pistän tänne tietoa miten auttaa. Eräs taksikuski ehdotti EGR-venttiilin ohitusta. Kuulemma takseissa samantyyppistä vikaa (joskin ei hyydy, mutta "nuhaisuutta" ja tehottomuutta) kun paljon seisottavat tyhjäkäynnillä.

        Vanhemmissa on vesikiertoinen egr ja se kestää paljon paremmin tukkeutumatta kuin gen2 Ave ja uudemmat, joissa jäähdytystä/lämmitystä ei ole. Itse putsautin egr:n 400 tkm:in kohdalla. Arvoituksesksi jäi, oliko siellä mitään, mutta käyntiin ei juuri vaikutusta ollut. Ehkä alavääntö ainakin hetkeksi piristyi.

        Egr on siitä hyvä toimiessaan, että se nopeuttaa kylmänä lämpenemistä (juuri tämä vesikiertoinen) ja siten alentaa kulutusta. EGR tukittuna tietty saa olla huoleti, että uutta möhnää ei tukkeeksi kerry.

        Kesällä pahin nuhaisuuden aiheuttaja on kurasta tukkeutunut välijäähdytin. Ecu leikkaa tehoja, kun ahtoilman lämpötila nousee liian korkeaksi. No tästä ei ole kyse, jos nuhaisuus on ollut talvella, jolloin välijäähdytin on täysin turha.

        Ja vielä on katalysaattori, joka vanhemmiten muuttuu nokiloukuksi ja tukkeutuu. Jos autosi savuttaa kolmosella ja suuremmilla vaihteilla kiihdytettäessä ja turbo on uusittu, niin todennäköisesti pakopuoli ahdistaa.


      • Melkoista poppamiestouhua...


      • jästi kirjoitti:

        Ok. täytyy kokeilla tuota liqui moly diesel purgea. Naftasuodin kyllä vaihdettu. Tarkoitatko svc-venttiilillä mitä?, tai onko sama kuin EGR-venttiili?

        Omat kokemukset vähän heikkoja - vikojahan se ei korjaa ja kone ei välttämättä ole tukossa. Oma filosofia on että lisäaineita voi kokeilla sitten kun kone on muutenkin vaihtokypsä.


    • Jästi. selviskö vika? Mulla Rav4 samaa vikaa,alkaa nykimään kun kierrokset 4000 ja savuuttaa melko paljon kun polkaisee. Mittaristoon tuli moottorin häiriövalo palamaan ja ilmoittaa tyhjennä polttoainesuodatin.

      • Morjensta taas.
        Reilu 4kk ja n.35000 ajoa puhdistuksen jälkeen. Auto edelleen hyytyy silloin tällöin. Turbossa ei ole vikaa.(tämä todettu toyota huollossa) Suuttimia vaihdettu 2 kpl. Polttoainesuodattimia useita, osa PA-putkistosta, PA-pumppu(pirun kallista) hetken jo luulin että nyt loppui, mutta taas teki sen n. viikko sitten.

        500 km kesälomareissu ja lähes 10 kertaa kun ajat tienposkeen ja sammutat ja käynnistät uudelleen, niin huumori loppuu.

        Luovutan osaltani ja hyväksyn sen tosiasian, että loppu on tullut autolleni. Kestihän se kuitenkin kunnioitettavat 479 000 km. (tämä on jo reilusti yli toyotan tehtaan/maahantuojan odotuksen)

        Kaikki loppuu aikanaan. Nyt lähtee Ave vaihtoon. Suunnittelin laittavani Bensiini avensiksen vm 2011. 2.0 valvematic jospa se olis vähänkään luotettavampi


      • jästi kirjoitti:

        Morjensta taas.
        Reilu 4kk ja n.35000 ajoa puhdistuksen jälkeen. Auto edelleen hyytyy silloin tällöin. Turbossa ei ole vikaa.(tämä todettu toyota huollossa) Suuttimia vaihdettu 2 kpl. Polttoainesuodattimia useita, osa PA-putkistosta, PA-pumppu(pirun kallista) hetken jo luulin että nyt loppui, mutta taas teki sen n. viikko sitten.

        500 km kesälomareissu ja lähes 10 kertaa kun ajat tienposkeen ja sammutat ja käynnistät uudelleen, niin huumori loppuu.

        Luovutan osaltani ja hyväksyn sen tosiasian, että loppu on tullut autolleni. Kestihän se kuitenkin kunnioitettavat 479 000 km. (tämä on jo reilusti yli toyotan tehtaan/maahantuojan odotuksen)

        Kaikki loppuu aikanaan. Nyt lähtee Ave vaihtoon. Suunnittelin laittavani Bensiini avensiksen vm 2011. 2.0 valvematic jospa se olis vähänkään luotettavampi

        Saako noita (tukkeutuva katalysaattori, egr tms) puhdistumaan siten että rasittaa/kuormittaa konetta pitemmän ajanjakson esim. hinaamalla vaunua tms. esim. tunnin tai kaksi. Ainakin bensakoneesta palaa kaikki kököt pois kun luukuttaa pari tuntia as.vaunu perässä. Sen jälkeen kone kehrää kuin kissa.


      • tojoveturi kirjoitti:

        Saako noita (tukkeutuva katalysaattori, egr tms) puhdistumaan siten että rasittaa/kuormittaa konetta pitemmän ajanjakson esim. hinaamalla vaunua tms. esim. tunnin tai kaksi. Ainakin bensakoneesta palaa kaikki kököt pois kun luukuttaa pari tuntia as.vaunu perässä. Sen jälkeen kone kehrää kuin kissa.

        Jotain myönteistä luukuttamalla tapahtuu. Ainakin kytkin jämäköityy, kun pölyt lentävät kierrosten myötä, kenties turbon pakosiivet puhdistuvat ja männänrenkaista irtoaa piki. Pari kertaa huomannut Euroopan reissun jäljiltä tämän. Tulos vaan ei ole kovin pysyvä ja Tampereen reissu nopeudella 138 km/h ei riitä puhdistukseen, joten Suomen oloissa tarvitsee sen lisäkuorman.

        Mielestäni ainut keino pitää nykydieseli puhtaana, olisi suunnitella kaikki saastelaitteet niin, että niissä olisi nipat pudistusaineita varten, ja niitä tungettaisiin joka toisen öljynvaihtohuollon yhteydessä. Tarvittaessa osat irrottaen ja ultraäänellä tai toholla boostaten.

        Kevennyksenä omatoimihuolto englantilaiseen tapaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=SjQRf46Ksu0

        Ja tässä paras bongaamani korjaamoversio kaverin itse rakentamilla laitteilla:

        http://www.youtube.com/watch?v=w4ABTo42tKA


      • ile D-4D kirjoitti:

        Jotain myönteistä luukuttamalla tapahtuu. Ainakin kytkin jämäköityy, kun pölyt lentävät kierrosten myötä, kenties turbon pakosiivet puhdistuvat ja männänrenkaista irtoaa piki. Pari kertaa huomannut Euroopan reissun jäljiltä tämän. Tulos vaan ei ole kovin pysyvä ja Tampereen reissu nopeudella 138 km/h ei riitä puhdistukseen, joten Suomen oloissa tarvitsee sen lisäkuorman.

        Mielestäni ainut keino pitää nykydieseli puhtaana, olisi suunnitella kaikki saastelaitteet niin, että niissä olisi nipat pudistusaineita varten, ja niitä tungettaisiin joka toisen öljynvaihtohuollon yhteydessä. Tarvittaessa osat irrottaen ja ultraäänellä tai toholla boostaten.

        Kevennyksenä omatoimihuolto englantilaiseen tapaan:

        http://www.youtube.com/watch?v=SjQRf46Ksu0

        Ja tässä paras bongaamani korjaamoversio kaverin itse rakentamilla laitteilla:

        http://www.youtube.com/watch?v=w4ABTo42tKA

        Tai sitten voisi olla ihan niin, että Tojo ei osaa dieselkoneita tehdä!


      • jästi kirjoitti:

        Morjensta taas.
        Reilu 4kk ja n.35000 ajoa puhdistuksen jälkeen. Auto edelleen hyytyy silloin tällöin. Turbossa ei ole vikaa.(tämä todettu toyota huollossa) Suuttimia vaihdettu 2 kpl. Polttoainesuodattimia useita, osa PA-putkistosta, PA-pumppu(pirun kallista) hetken jo luulin että nyt loppui, mutta taas teki sen n. viikko sitten.

        500 km kesälomareissu ja lähes 10 kertaa kun ajat tienposkeen ja sammutat ja käynnistät uudelleen, niin huumori loppuu.

        Luovutan osaltani ja hyväksyn sen tosiasian, että loppu on tullut autolleni. Kestihän se kuitenkin kunnioitettavat 479 000 km. (tämä on jo reilusti yli toyotan tehtaan/maahantuojan odotuksen)

        Kaikki loppuu aikanaan. Nyt lähtee Ave vaihtoon. Suunnittelin laittavani Bensiini avensiksen vm 2011. 2.0 valvematic jospa se olis vähänkään luotettavampi

        Toiset ei opi.

        Muut osaa kyllä tehdä toimivia dieseleitä.


    • egr scv....

    • scv yleisin vika

    • Minulla on Avensis Verso D4D.Autossa nykimisongelmaa suurilla kierroksilla koko ajan.Vikakoodi B1251.Herjaa,turboahdin,moottorintehostus- raja ylitetty.Turbo puhdistettu edellisen omistajan toimesta 40.tuhat.kilom.sitten ,EGR-venttiili puhdistettu juuri mutta edelleen häiriövalo syttyy sillointällöin.Vika korjaantuu virtaa pois käyttämällä.Kesällä ennen Norjan reissua vaihdoin noin 4000km:iä ajetun paksumman ilmansuodattimen tilalle ohuemman ilmansuodattimen ja toimi koko reissun moitteettomasti.Vika kuitenkin palasi taas ja polttoaineen kulutus noin 10 l sadalla on minusta aika suuri määrä.Onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä vioista tällaisessa autossa??

      • Kato keskustelu Avensis verso Apua


      • 10l 100km??? Osta riussi!


    • Dieselin lisäaine auttaa .
      Liuotushoitoa savuttamiseen ja tehon hävikkin.

    • Jarrut hanikoi vastaan. Satulat jumissa, niin ei jaksa kiertää ajossa.

    • Taitaa olla D4D-kone laukeamassa. Sehän on surullisen yleistä. Niistä ei oikein pääse eroonkaan, kun kukaan ei noita huoli vaidossa, kun niiden kestävyysongelmat on jo kaikkien tiedossa...

      • D4D pelissä tosiaan helposti jää musta pekka käteen...


      • Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.


      • Toyota_Corolla kirjoitti:

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.

        Ootko tosissaan, nli mainitut on ihan ongel.attomia tojoon verrattuna. D4D on tosiaan surullinen tapaus.


      • Toyota_Corolla kirjoitti:

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.

        "Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin..."

        Saahan sitä Tero unelmoida.


      • Toyota_Corolla kirjoitti:

        Toyotan D4D dieseleissä on kuitenkin paljon vähemmän ongelmia kuin Mersun, BMV, Pösön ja volkkarin dieseleissä. Lienee kuitenkin paras diesel tällä hetkellä. Niissä viat on ollut melko harvinaisia.

        Joopa joo, takaisinkutsu tälläkin hetkellä USA:ssä ja tulossa Suomeen. Tai siis useampikin ehkä, mutta juuri tuohon nykimiseen liittyen.


      • Takaisinkutsijariitää kirjoitti:

        Joopa joo, takaisinkutsu tälläkin hetkellä USA:ssä ja tulossa Suomeen. Tai siis useampikin ehkä, mutta juuri tuohon nykimiseen liittyen.

        trollipojulla ei meinaa vuorokaudessa tunnit enää riittää. Aloitti eilen 01.01 klo 5.11 trollauksensa ja oli linjoilla vielä tänä aamuna klo 2.46. Kahden tunnin yöunilla ei jaksa sitkeinkään skitsofreenikko kovin kauaa. Trollipojun romahdus on siis tulossa.


    • mistäs tuota saa ostaa Liqui Moly Diesel Purgea

      • Autotarvikeliikkeistä, esim. Motonetista. Itse laitan aina suodattimeen vaihdon yhteydessä. Loput tankkiin. Puoli vuotta olen ajellut Pro Dieselillä, aika näyttää käykö liotushoito tarpeettomaksi.


    • Voisko joku auttaa olen vaihtanut suuttimen ja nokka-akselin tunnistimen ja puistattanut egr-venttiilit silti vika vaan ilmenee heittää lämpimänä moottorin vika valon päälle jos kierrokset laskee alle 1300 mutta matka ajossa ei ole hämminkiä jä lämpimänä starttaa pitkään mikä voisi enään olla vikana?

      • Just aukaisin yhden d4d moottorin öljypohjan. Ja öljysiivilä aivan tukossa. Ei antanut kierroksia ja moottori saattoi sammua kesken ajon.


    • ei mitään vikaa,eihän tojotassa vikaa ole;)

    • 490tkm ajettu d4d avensis hyytyy syttyy häiriövalo ,kun sammuttaa moottorin ja starttaa uudelleen niin sen jälkeen toimii moitteettomasti suodattimia vaihdettu polttoaine vaihdettu turbo vaihdettu erg venttiili putsattu,,ilmamassamittari vaihdettu,,,ja eikun valo tulee aika ajoin ,,,ja kohta auto vaihdettu,,,,,v....u kun toyotakaan ei ole enää auto,,,,,,,,,niikuin ennen,,,

      • Omistan vm-02 olevan Avensis Verso turbo diesel. Kilometrejä jo 530 tuhatta. Tyyppivikana on, että suihkujen juuressa olevat tiivisteprikat alkavat vuotamaan ja syntyy karstoittumista moottoriin. Moottoritilan alla oleva sihti menee tukkoon, joka voi särkeä moottorin. Koska tässä vaiheessa ajokilometrejä on paljon, voi tiivisteiden vaihtotyö tuottaa yllätyksen, kun karstainen osa ei irtoa. Helpompi on vaan puhdistaa se tukkeutunut öljysihti sieltä alhaalta, ja tarkistaa jatkossa, että tämä sihti siis ei mene tukkoon. Kun turbo alkaa ns. ontua, eli nykii ja syttyy häiriövalo, ovat todennäköisesti turbon siivekkeet jotenkin vioittuneet tai eivät vaan toimi kunnolla. Näin minulle ovat ammattilaiset kertoneet.


      • poropeukalo kirjoitti:

        Omistan vm-02 olevan Avensis Verso turbo diesel. Kilometrejä jo 530 tuhatta. Tyyppivikana on, että suihkujen juuressa olevat tiivisteprikat alkavat vuotamaan ja syntyy karstoittumista moottoriin. Moottoritilan alla oleva sihti menee tukkoon, joka voi särkeä moottorin. Koska tässä vaiheessa ajokilometrejä on paljon, voi tiivisteiden vaihtotyö tuottaa yllätyksen, kun karstainen osa ei irtoa. Helpompi on vaan puhdistaa se tukkeutunut öljysihti sieltä alhaalta, ja tarkistaa jatkossa, että tämä sihti siis ei mene tukkoon. Kun turbo alkaa ns. ontua, eli nykii ja syttyy häiriövalo, ovat todennäköisesti turbon siivekkeet jotenkin vioittuneet tai eivät vaan toimi kunnolla. Näin minulle ovat ammattilaiset kertoneet.

        Mitä tarkalleen tarkoitat mootoritilan alla olevalla sihdillä t Toyota


    • Kauheeta luettavaa.
      Mutta onhan se mahtavaa että Tojon luotettavuus on 100 % aina korjausten välillä.
      Katsastushuollosta katsastukseen ajaessa on varmaan aina se jännityksen paikka, että kestääkö kasassa.

      • Joskus voi olla tiheempikin korjausväli tosiaan, mutta korjausten jälkeen pelaa kuin Fukushiman vessa.


      • loistavasti pelaa kirjoitti:

        Joskus voi olla tiheempikin korjausväli tosiaan, mutta korjausten jälkeen pelaa kuin Fukushiman vessa.

        On se vaan siunattua, että korjausten jälkeen pelaa.


      • ubyo54mlmvre kirjoitti:

        On se vaan siunattua, että korjausten jälkeen pelaa.

        Ei vaan korjauksen jälkeen aina pelaa kuin laskutus. Muutamalla dieselillä ajanut ja Ihmettelen että noi tojoteinit jaksaa irviä Volkkarin ja peukkarin dieseleille - ei Tämä ainakaan parempi ole. Toista kertaa joulun jälkeen otin vara-auton alle.


    • meikäläisen rav4 2,0 D4D:ssä myös kiihdytyksissä nykimistä ja moottorihäiriön valon syttymistä, mutta ongelmat ilmenevät aina vain 2000-2500 kierrosten välillä. 2500 kierroksista ylöspäin kaasua saa kyllä polkea ihan huolettomasti. 3 kertaa olen käyttänyt merkkihuollossa mutta mitään vikaa ei ole löytynyt. ilmamassamittari vaihdettu ja erg-venttiili puhdistettu.

      • Itellä oli toyotan kans samoja oireita. Merkiiliikkeen testeri ei löytänyt vikaa, kokeilin kaikenlaista ja kun sitten otin korkeapainepumpusta ventiilin irti ja vedin akulta johdot ja napsuttelin sitä (napsu samallalilla vaikka vaihtoi virran ja maajohdon ventiililissä ristiin) ja vähän ilmalla puhdistelin sitä niin on sen jälkeen toiminu jo 3 kuukautta moitteita. Ventiili oli se jonka johdot kun irrotta niin auto käynnistyy ei sitä venttiiliä mistä johdot irrotettua auto ei käynnisty. Kanntaa koittaa elvyttää sitä ilman venttiilin irrotusta, ottaa akulta johdon pätkillä virtaa ja maata ja napsuttellee sitä venttiiliä ja johtoliitin takas ni johan ruppee toimimaan.


    • niiettä bensakoneet toivottomia kierroskoneita. ja tiisselit ei tahtois kiertää olleskaan.

    • Sama vika! Todella vaarallinen tilanne sattui ohitustilanteessa, kun alkoi lyömään kierroksia alas, vaikka kaasu oli pohjassa.

    • Itellä Corolla Verso D4D-05, sammui kun kytkimen polkas pohjaan esim. risteyksessä. Laitoin Pro-Tecin CommonRail Rail Diiseli putsaus aineen, joka voitele hyvin. Homma korjautui joksikin aikaa eli voitelun puute oli. Pro-Tecillä on todettu muitakin toimivia aineita.

    • Kannattaa viedä pyytää tojotalta takaisinkutsua niin selvittävät ja korjaavat ongelman.

    • Tämähän kuulostaa ihan voittajapirssiltä. Aika paljon vikaa. Toki kilometritkin ihan kunnioitettava.

    • Vanhemmissa tojo diisseleissä kun tehot alkaa häviämään voi käyttää urea toimintaa, eli pippeli tankkaus putkeen ja anna liristä. Jo litra kusta naftan seassa tekee ihmeitä

    • Muistan että jonkun tukkeutuvan suodattimen voi jättää kokonaan pois huollon yhteydessä, mikähän suodatin se olisi ollut? Niitähän tartyee vain katsastuksessa.

      • Joo ne onki tehtaalla laittanut vähän ylimääräsiä osia, että tee se itse miehelle jää koriin remontin jäljiltä osia, mitä itseasiassa ei tarvitakkaan.


      • Tarkoittanee DPF filsua...


    • Aika paljon vikoja 500 000 km ajetuissa autoissa, joiden vaihtoarvo voi olla 1000 euron luokkaa. Hintaa ihmettelee, kun parhaimmillaan rahalla saa kahdesta kolmeen 200 000 km tai alle ajettua Fiat Bravaa.

      Yleensä autot kestävät vikaantumatta, mutta Toyotaan vakavat viat tuntuvat kasaantuvan. Ei ole ihme, ettei yrityksillä ole varaa ajaa noilla autoilla.

      • Tohjo laatu on erittäin tasaista, kun D4D pommikoneet poksahtelee, kerta toisensa jälkeen, alle 200 tkm lukemin. Ei tule pienintäkään yllätystä käytetyn tohjon ostajalle - jos moottori on vaihdettu 120 tkm kohdalla, niin sama on taas edessä 240 tkm kohdalla ;-D


    • rolli pojuntunnistaapihetikirjotuksesta.

      • Kolmekymppinen tojoteroko se sieltä Vantaan kerrostaloslummista taas avautuu. Näitkö taas märkiä unia mopoista vai tojoista (se ja sama?) vai peräti yh-äitisi tisseistä? Oletko jo saanut peruskoulun oppimäärän suoritettua?


    • No se, että turbo on vaihdettu viimeksi 40tkm sitten ei tietenkään sulje pois sitä vaihtoehtoa että se olisi hajonnut uudestaan. Toinen murheenkryyni noissa on se kansi ja sitten on vielä kaikki muu. Siitä vaan pajalle työntelemään. Ja muista ensi kerralla autoa valitessasi että tojo on laadukas vain terojen mielissä.

      • Toyotaa mustaava trollipoju on näköjään mennyt vappuna sekaisin yh-äipän tekemästä simasta kun vastailee omiin juttuihinsa vuodelta 1012.


    • Eiköhän tämä vuoden 2012 auto ole jo kunnossa ja käsitelty yli neljän vuoden aikana riittävästi. Olisiko tässä vuosien välillä jossakin muussakin Toyotassa ollut vikaa. Jos ei, niin jätetään tähän.

    • Minulla oli scv-venttiili. Oireet samat. Eli ei suostunut ottamaan normaalisti kierroksia. Jotenkin tukkoisen tuntoinen.

    • Veikkaus. EGR-venttiili, MAP-anturi. Ilmamassamittari.

    • Veikkaus: kaveri on jo siirtynyt länsiautoihin ja myynyt Aven jollekin Terolle hirmuhintaan. Tero on täällä tähän asti kuola roiskuen selittänyt Tojon laadun ylivertaisuutta, mutta nyt on pitänyt irtisanoa liittymä ja myydä tietokone ja se kuuluisa Rais. Tero on oppinut raskaimman kautta.

    • Oisikohan kansi mennyt?

      • Eihän niistä mene kuin kannentiiviste! Korjauskin on helppo - moottori vaihtoon.


      • tiivisteen_vaihto kirjoitti:

        Eihän niistä mene kuin kannentiiviste! Korjauskin on helppo - moottori vaihtoon.

        Eikö Helikoililla ja sikakitillä saa korjattua?


      • Helikatti kirjoitti:

        Eikö Helikoililla ja sikakitillä saa korjattua?

        En ole kokeillut mutta arvaan, että jäähdytysjärjestelmän täyttäminen sikakitillä vähentää nestevuotoja selvästi.


      • yxMurheWähemmän kirjoitti:

        En ole kokeillut mutta arvaan, että jäähdytysjärjestelmän täyttäminen sikakitillä vähentää nestevuotoja selvästi.

        Mutta pidä siinä se raja, ettet jäähdytysjärjestelmään mitään helicoileja tuuppaa. Jossain se raja. Vaikka neuvottaisiinkin.


      • etteiMitäTahansa kirjoitti:

        Mutta pidä siinä se raja, ettet jäähdytysjärjestelmään mitään helicoileja tuuppaa. Jossain se raja. Vaikka neuvottaisiinkin.

        ei mitää sikakittejä sun helikoileja

        tojotapapan ikineuvon mukaan vaan järvivettä runsaasa annostuksena niin pysyy ja paranoo


    • Taksi nyki. Kuski ihmetteli. Auto oli menossa vaihtoon,ei kertonut mikä tilalle. Tietty jos kaupungissa ajaa paljon.

    • Omassa 04 avensiksessä sammuu ellei pidä kierroksia korkealla kesken ajon, polttoainesuodatin vaihdettu 2x jo parin tonnin välillä jolloin pelittää taas hetken. Dieselsuodattimen sisältä tuleva polttoaine mustia hileitä täynnä.. Onko ideoita?
      400,000km ajettu

      • Mulla 2003 Verso D4D, ajettu vasta 497 000km. Rupes jo viime vuonna joskus perhana pätkimään ja vikavalo syttyi. Korjaantui itsekseen jollain polttoaineen sekaan lorautettavalla liotusliemellä. Mutta nyt alkoi uudestaan, ja tehot hukkuu pitemmäksikin aikaa.
        No merkkiliikkeen analyysi on OBD-koodi P0627 eli likimain "polttoaineen ohjauspiirin katkos".
        Vittaa SCV-venttiiliin tai siihen liittyvään johdotukseen. Korjauksena tarjoavat dieselpumpun vaihtoa. Ei oikein kiinnosta laittaa niin paljon rahaa vanhaan koslaan, varsinkin kun vika voi olla mottoorinohjausyksikönkin puolella piuhoissa.

        Välillä potkii ihan hyvin, eli turboviasta ei kannata puhua.
        Punasen SCV-venttiilin vaihdoin ite, kun sellaisen sain ilman pumppua hankituksi ihmeen kaupalla.
        Mutta vaikutti kaks viikkoa, ja sitten häröily tuli taas.

        Huonoksi on mennyt nää vehkeet, kun ei puolta miljoonaa km saa tauluun ilman häiriötä.
        No nyt nää hommat varmaan korjaantuu, kun tulee Baijerilaisen MoottoriWerstaan koneet Tojoihinkin.

        Toivottavasti valot ei kuitenkin palaa sen jälkeen. Kuka sitä nykyään tietää, vaikka johtosarjat tulis silti samoista tehtaista!!!

        Taidan vaihtaa korealaiseen. Ne eivät vielä oo kusettaneet mua.


      • Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu, ja pelaa loistavasti: vaihdoin sen toisenkin (vihreän) SCV-venttiilin itse, ja on siitä lähtien toiminut 4000 km häiriöttä.

        Vaihtohomma oli helppo, kunhan puhtaudessa on huolellinen. Osankin sain Denson maahantuojalta reilulla 200 eur. On kyllä aikas suolainen kilohinta tuollaisesta tupakansytyttimen kokoisesta mokkulasta, mutta ei siis tarvi koko pumppua ostella ja vaihdella.


      • Huono_tullut_paremmaksi kirjoitti:

        Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu, ja pelaa loistavasti: vaihdoin sen toisenkin (vihreän) SCV-venttiilin itse, ja on siitä lähtien toiminut 4000 km häiriöttä.

        Vaihtohomma oli helppo, kunhan puhtaudessa on huolellinen. Osankin sain Denson maahantuojalta reilulla 200 eur. On kyllä aikas suolainen kilohinta tuollaisesta tupakansytyttimen kokoisesta mokkulasta, mutta ei siis tarvi koko pumppua ostella ja vaihdella.

        "Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu"

        Luultavasti saat sillä ajettua miljoonan, kaksikin. Käymättä edes sen hytissä.


      • jaseLentääkin kirjoitti:

        "Sama Verso 2003, nyt 504 000 ajettu"

        Luultavasti saat sillä ajettua miljoonan, kaksikin. Käymättä edes sen hytissä.

        Mukavaa kun on näin positiivisesti asiaan suhtautuvia ja tulevaisuuteen myönteisesti katsovia palstalaisia :D


    • Jaa että Tojoissa ei koskaan mitään vikaa???

      • Juu ei. Ominaisuus. Ruoste ja dieselin hajoaminen, ne on ominaisuuksia.


    • Nippusiteellä saa korjattua toitsun!

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia etsii asuntoa

      Sofia kertoi juuri instassa viettäneensä aamupäivän asuntoa metsästäen. Toivottavasti jotain löytyy, en tiedä millainen on tilanne Helsingissä. Nyt j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      5284
    2. Koronavilkku pääsi MAAILMANENNATYKSEEN!

      THL kertoi tänään, että Koronavilkkua on ladattu noin 2,5 miljoonaa kertaa. Missään maassa koronaseurantasovellusta ei ole väestöön suhteutettuna lada
      Maailman menoa
      157
      3579
    3. Aarniolla ei ole kivaa ihmisvarastossa

      Vankila on vain ihmisvarasto. .. Ihmis­varastos­sa Jari Aarnio kertoo oloistaan kahden muun vangin kanssa samalla suljetulla osastolla – “Elämä on tää
      Maailman menoa
      150
      3377