Seurallinen hamsteri??? Ja häkistä

kukkuuu.....

Moi, haluaisin hamsterin joka olisi seurallinen... Elikkä mikä hamsteri laji on seurallinen (ihmisiä kohtaan)???? Mikä häkki olisi paras mitäkin hamsteri lajia ohtaan???(duna,terraario vai häkki ja minkä kokoinen?)

7

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie vain

Jos haluaa seurallisen lemmikin ei hamsteria ikävä kyllä kannata ottaa, hamsteri on itsenäinen vaikka muutama laji elääkin pienissä laumoissa.
      Toki hamsteri osoittaa kiinnostustaan ihmistä kohtaan esim.tarkkailemalla ja seuraamalla tämän liikkeitä, mutta silittelystä ja halittelusta harva hamsteri välittää.

Syyrialainen:
      -Suosituskoko 80x40 (pituusxleveys), asumuksena voidaan käyttää häkkiä, dunaa tai terraariota, duna ja terraario parhaimmat vaihtoehdot koska purua saa laitettua paljon. Yksineläjä.

Talvikko:
      -Suosituskoko 50x40, asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Yksineläjä, joissain harvoissa tapauksissa voidaan pitää pareittain.

Campbelli:
      -Suosituskoko 50x40 asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Laumaeläin

Robovski:
      -Suosituskoko 50x40, asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Laumaeläin.

Kiinankääpiöhamsteti:
      -Suosituskoko 50x40, asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Yksineläjä.

Ja tietenkin isompi on aina parempi, niin kääpiöillä kuin syyrialaisella :))

Ps. tässä kätevä sivu
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/
      Ja tässä myös
      http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/

• hamsteri

Jos kaipaat seurallista lemmikkiä, niin en suosittele sinulle hamsteria. Hamsteri on itsenäinen eläin, ja muutenkin herää vasta hämärän tullen (päivisin herättely stressaa hamsteria ja lyhentää elinikää) Voisin suositella sinulle hamsujen sijaan esim. gerbiilejä ? Olen ainakin itse kuullut, että ne ovat päiväeläimiä, ja ehkä seurallisempiakin kuin hamsterit. Toivottavasti löydät itsellesi mukavan lemmikin :)

• hamsuntalvikko

miun molemmil talvikoil on maxi dunat 95cm pituus ja viihtyy hyvin :))

• Omistaja myös
        hamsuntalvikko kirjoitti:

miun molemmil talvikoil on maxi dunat 95cm pituus ja viihtyy hyvin :))

Voi miten ihanan isot asumukset :) Itsekkin olen isojen asumusten kannattaja, saa laitettua niin paljon virikkeitä ja muuta kivaa hamsterille, ja talvikkonikin tykkää asustella 130 litran terraariossaan(=vanha akvaario).

• HANKI TALVIKKO ! Talvikot ovat seurallisia, tai ainakin todella kilttejä ja mukavia. Tavallinen duna riittää, ja helpompi hoitaa, kun esim syyrialaisia. :)

• dunaparasonaina

Juu hyvin riittää kaivasmistakin molemmille kun pohja sen verran korkea eikä purut lennä yli (muutakun ruokakupin päälle=)) Mutta siihen saa hyvin herkkutikut S koukuilla tai rautalangalla ja muutenkin juomapullonreiät ei ole parhaimpia koska hamsu voi näyttää hampaitaan niihin mutta olen laittanut niihin suolakiven ja toiseen herkkurinkulan kiinni sil pidikkeel millä sen saa kaltereihinki

https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQvMF9Beer67Uo7koLyEPslKiqUvNAW-EgATLKDZ4F_4gmcmQv9

Jos tuosta nyt se kuva tulee mutta niillä saa hyvin sen siihen reikään =) ja tietty pajusiltaa tai jotain että hamsu yltää niihin

• talvikontalvikko=)

Minun talvikko oikein puskee käteen kun avaa dunan luukun niin väkisin käteen =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe