Moi, haluaisin hamsterin joka olisi seurallinen... Elikkä mikä hamsteri laji on seurallinen (ihmisiä kohtaan)???? Mikä häkki olisi paras mitäkin hamsteri lajia ohtaan???(duna,terraario vai häkki ja minkä kokoinen?)
Seurallinen hamsteri??? Ja häkistä
7
1011
Vastaukset
- Mie vain
Jos haluaa seurallisen lemmikin ei hamsteria ikävä kyllä kannata ottaa, hamsteri on itsenäinen vaikka muutama laji elääkin pienissä laumoissa.
Toki hamsteri osoittaa kiinnostustaan ihmistä kohtaan esim.tarkkailemalla ja seuraamalla tämän liikkeitä, mutta silittelystä ja halittelusta harva hamsteri välittää.
Syyrialainen:
-Suosituskoko 80x40 (pituusxleveys), asumuksena voidaan käyttää häkkiä, dunaa tai terraariota, duna ja terraario parhaimmat vaihtoehdot koska purua saa laitettua paljon. Yksineläjä.
Talvikko:
-Suosituskoko 50x40, asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Yksineläjä, joissain harvoissa tapauksissa voidaan pitää pareittain.
Campbelli:
-Suosituskoko 50x40 asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Laumaeläin
Robovski:
-Suosituskoko 50x40, asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Laumaeläin.
Kiinankääpiöhamsteti:
-Suosituskoko 50x40, asumuksena voidaan käyttää dunaa tai terraariota. Yksineläjä.
Ja tietenkin isompi on aina parempi, niin kääpiöillä kuin syyrialaisella :))
Ps. tässä kätevä sivu
http://www.hamsteriyhdistys.fi/
Ja tässä myös
http://www.hamsteriyhdistys.fi/foorumi/ - hamsteri
Jos kaipaat seurallista lemmikkiä, niin en suosittele sinulle hamsteria. Hamsteri on itsenäinen eläin, ja muutenkin herää vasta hämärän tullen (päivisin herättely stressaa hamsteria ja lyhentää elinikää) Voisin suositella sinulle hamsujen sijaan esim. gerbiilejä ? Olen ainakin itse kuullut, että ne ovat päiväeläimiä, ja ehkä seurallisempiakin kuin hamsterit. Toivottavasti löydät itsellesi mukavan lemmikin :)
- hamsuntalvikko
miun molemmil talvikoil on maxi dunat 95cm pituus ja viihtyy hyvin :))
- Omistaja myös
hamsuntalvikko kirjoitti:
miun molemmil talvikoil on maxi dunat 95cm pituus ja viihtyy hyvin :))
Voi miten ihanan isot asumukset :) Itsekkin olen isojen asumusten kannattaja, saa laitettua niin paljon virikkeitä ja muuta kivaa hamsterille, ja talvikkonikin tykkää asustella 130 litran terraariossaan(=vanha akvaario).
HANKI TALVIKKO ! Talvikot ovat seurallisia, tai ainakin todella kilttejä ja mukavia. Tavallinen duna riittää, ja helpompi hoitaa, kun esim syyrialaisia. :)
- dunaparasonaina
Juu hyvin riittää kaivasmistakin molemmille kun pohja sen verran korkea eikä purut lennä yli (muutakun ruokakupin päälle=)) Mutta siihen saa hyvin herkkutikut S koukuilla tai rautalangalla ja muutenkin juomapullonreiät ei ole parhaimpia koska hamsu voi näyttää hampaitaan niihin mutta olen laittanut niihin suolakiven ja toiseen herkkurinkulan kiinni sil pidikkeel millä sen saa kaltereihinki
https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQvMF9Beer67Uo7koLyEPslKiqUvNAW-EgATLKDZ4F_4gmcmQv9
Jos tuosta nyt se kuva tulee mutta niillä saa hyvin sen siihen reikään =) ja tietty pajusiltaa tai jotain että hamsu yltää niihin- talvikontalvikko=)
Minun talvikko oikein puskee käteen kun avaa dunan luukun niin väkisin käteen =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18011299
- 565381
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462627- 382301
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441735Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381393Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371319Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61226Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261159