6.lk terveystarkastus

tyttö olen

Tästä varmaaan on jo oseita keskusteluja mutta en sattunu löytämään. Eli siis mitä siellä tehään ja saako koko ajan olla ainakin alkkarit ja rintsikat päällä?

77

12928

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttö

      Mietin ite samaa joten vastailkaa?

    • asdjhlssweiyewr

      Alkkarit saa olla ainaki, paitsi että se vaa vilasee housuihin. Rintsikat piti ainaki itellä ottaa pois, se vaa vähä tunnusteli päältä, ei se oo mikkää paha.

      Sit siellä vaa mitataan pituus, paino, katotaan näkö yms normijutut. Ei kannata stressata sitä, se on ihan iisi. Tai ainaki itelläni oli 5-6 v sitte.

    • arvuuttajapellekaksi

      Voi, voi. Muistan kun aikoinaan itsekkin panikoin näitä 6.lk terveystarkastuksia. Oon poika, ja vastaan nyt sillain miten mulle tehtiin. Eka kaikki normaalit painot ja pituudet, sitten pyydettiin laskeen housuja sen verran että näki onko mun kivekset laskeeutunu jo, sillä pojilla kivekset (etenkin vasen) laskee murrosiässä. Uskon siis että tytöiltäkin katsotaan vaan näitä intiimialueita sen verran, että nähdään onko murrosiän muutokset jo alkanut. Ei siinä ole mitään hävettävää, terveydenhoitajat ovat ammattilaisia ja heillä on vaitiolovelvollisuus. Eivät he puhu teistä kenenkään kanssa, paitsi teidän itsienne.

      • ei pahs

        Mulla; rintsikat ja alkkarit päällä, katto paino
        ja pituuden, katto ryhdin, ja sitte sängylle makaamaan , tunnusteli munasarjoja, veti alkkarit alas katto onko karvoja pillus ja tutki sitä. Sitte kans katto rintojs ja puristeli vhä.


      • easy biisi
        ei pahs kirjoitti:

        Mulla; rintsikat ja alkkarit päällä, katto paino
        ja pituuden, katto ryhdin, ja sitte sängylle makaamaan , tunnusteli munasarjoja, veti alkkarit alas katto onko karvoja pillus ja tutki sitä. Sitte kans katto rintojs ja puristeli vhä.

        Herran jestas! Hyvä et miulla ei tehty tollasia ois tullu traumat! Täst on kyl jo monta vuotta mut miulla vaan paita pois, tutki selän (ryhdin?) sellai et piti roikottaa käsiä varpaita kohti ja noussa ylöspäi hitaasti, sit paita takasii, paino pituus näkö kuulo nopsaa ja sit pääsinkii veks. Iha iisiä älä panikoi :)


      • jeps sama
        easy biisi kirjoitti:

        Herran jestas! Hyvä et miulla ei tehty tollasia ois tullu traumat! Täst on kyl jo monta vuotta mut miulla vaan paita pois, tutki selän (ryhdin?) sellai et piti roikottaa käsiä varpaita kohti ja noussa ylöspäi hitaasti, sit paita takasii, paino pituus näkö kuulo nopsaa ja sit pääsinkii veks. Iha iisiä älä panikoi :)

        sama juttu. Ei pitäny mitään alusvaatteita riisuu eikä sen jälkeenkään missään terveystarkastuksissa yläasteella tai lukiossa.


      • munasarja

        Saanko kysyy mite se pysty tunnustelee sun munasarjoja? Nehän on ihmisen sisällä kohdun molemmin puolin....
        No mut joka tapauksessa mun 6lk tarkastuksessa ei kyllä mitään alapäätä tai tissejä katottu. En sitte tiiä minkälaisia teiän terkat ollu :D


      • Anonyymi
        ei pahs kirjoitti:

        Mulla; rintsikat ja alkkarit päällä, katto paino
        ja pituuden, katto ryhdin, ja sitte sängylle makaamaan , tunnusteli munasarjoja, veti alkkarit alas katto onko karvoja pillus ja tutki sitä. Sitte kans katto rintojs ja puristeli vhä.

        tämä ei ole todelaan näin rinsitkat ja alkarit saa koko ajan pitäää päällä ja sit se kattoo näön pituuden ja puhuu perheestä elämästä ja kattoo ryhdin ja keskustelee murrosiästä ja sanoo et onko kaikki hyvin ja voi antaa siteitä mukaan ja kattoo painoin ja se o ihan normaali ja jos tuntuu epämukavalta aina voi kieltäityä


      • Anonyymi
        jeps sama kirjoitti:

        sama juttu. Ei pitäny mitään alusvaatteita riisuu eikä sen jälkeenkään missään terveystarkastuksissa yläasteella tai lukiossa.

        Sulla oli kehittyny murrosikä normaalisti, siksi ei ollut mitään kummoista.


      • Anonyymi

        Itellä 5lk. Terkka tarkastuksesta jäi traumat ensin kysy et miten menee kaverit ja kaikki mitä nyt kysyikin. Sitten piti riisuuntua kalsareille (oon siis poika) ja sitten vei mut nurkkaan ja sanoi että nyt pitäisi katsoa että sulla on kaksi kivestä sitten sanoin ok ja laskin mun housut ja pyysi nostamaan pippeliä no sitten nostin ja kokeili kahen sormen välissä kiveksiäni ei kauheen pahoja traumoja jäänyt mut ei tuntunu kovin kivalta kun nainen hiplaa kiveksiäni ja onneks otti mut nurkkaan niin ettei äiti nähny.


    • traumoja

      Meillä piti ottaa rintsikat pois kun se tutki ryhdin..

    • :) :) :)

      Olen siis 13 vuotias tyttö, joka oli viime vuonna kutosella. Onko sulla alkanut jo kuukautiset? Itselläni on ja alkoi jo 11 toista vuotiaana. Kerroin tämän viime vuonna sille terveystarkastajalle. Ja se ei siksi tehnyt mitään. Kaverit on kyllä sanonut mitä tehtiin, onneks mulle ei tehty mitään. Joten uskon että se mitä tarkastuksessa tapahtuu, riippuu sitä, kuinka kehittynyt fyysisesti on. :)

      • pelkään

        Tarkottaaks tää, et mun 6lk tarkastukses ois pitäny ottaa housut pois ym?
        Menkat alko 5lk siis..
        Pelkäsin jo pelkkää siin huonees olemista mun äiti on ollu ala-asteel 7lk mun tarkastuksis mukaa jotenn oisin saanu traumat..
        Ja se meiän terkka on ollu mul neuvolast asti en ois halunnu joutuu sen tutkittavaks :/
        Olin siis sillo jo niin kehittyny et pituus oli sama ku nykyää ja no painoo tullu liikaa lisää eh mut nii


    • se sama

      kiitokisia. mulla ei oo kuukautiset vielä alkanu... voisitko kertoo mitä sun ei niin kehittyneille kavereille tehtiin?

      • noHUHHHUH

        Hei älä hätäile, lääkäri ei suutu jos sanot ettet haluu ottaa paitaa pois tai et se tutkii sun housuihi. Sanoin ite aikoinaa ja se vaa kysy et oonko varma ja ku sanoin et joo ni ei sit mitään, vähä piti nostaa paitaa ku tutki ryhdin mut ei mitää muuta. Meijän tarkastuksessa ei kyl mitää alapäitä tutkittu onneksD: siuta ei voi pakottaa mihkää ja kukaa ei saa kattoo siuta alaviistoo sen takii jos et haluu jonkuu koskevan liikaa ja se on siusta epämiellyttävää! Kaikilla on oikeutensa jote sano vaa suoraa jos et haluu tehä siel jotai mitä siulta edellyttäis.


    • niin se on

      Ei kannata stressa lääkärit tekee vaan työtään ja haluu sun parasta

      • ite kutosella

        Normit jutut, lisäksi lapusta katotaan ite että missä vaiheessa rintojen kasvu ja alapään karvasuus on sit terkka kysyy onko kuukautiset alkanu ja jotain (ite en tiedä mitä sit tapahtuu kun ei oo kuukautiset alkanu) että näin vuonna 2012


    • ToinenTYTTÖ6LK

      Olen siis itse kuudennella, ja tarkastuksessa olen käynyt juu. Aluksi voin sanoa, että tarkastus riippuu koulusta ym... Meillä sai pitää alkkarit ja rintsikat päällä, eikä intiimialueisiin koskettu, eikä niitä tarvinnut näyttää. Meillä oli sellainen vihko missä oli kuvia rintojen eri kehitysvaiheista, ja niistä piti sitten näyttää missä vaiheessa itse suunnilleen on. Sitten kyseltiin että onko menkat alkaneet tai onko karvoitusta ym. Lisäksi käytiin normit paino pituus ym. Ja sitten oli joku että mitattiin selkä ettei selkäranka ole vino. Pojista tiedän sen verran, että ainakin meidän koulussa pojilta kokeiltiin kivekset, ja kyseltiin että onko märkiä unia tullut ym. Muuten samat jutut.

      • Yökköä

        Hyyyyyyi ei kai koska oon 5lk 😭


    • seiskalla

      ensin ihan normi jutut pituus paino jne. sitten lapusta katotaan ite että missä vaiheessa rintojen kasvu ja alapään karvasuus on.

    • niiiiiiiiiiiiiiiiin

      Sama ku edellisel! ^

    • -

      Mun muistaakseni meillä ei ees ollu 6 lk terkkarii, 7 lk vasta.

    • 7lk tyttö

      Mulle ei tehty mitään erikoista,sain pitää alkkarit ja rintsikat.Ryhdissä
      raotti rintsikoita selkä puolelta että näki lavat.Älä stressaa kellään ei
      oo oikeutta intiimi alueita sorkkia ilman lupaa.;)

      • 244544

        Entäs poikien pallitarkastus yläasteella ja ala-asteella? Siellä on pakko ottaa housut pois ja ne hiplaa palleja.


      • hevonpasakaa
        244544 kirjoitti:

        Entäs poikien pallitarkastus yläasteella ja ala-asteella? Siellä on pakko ottaa housut pois ja ne hiplaa palleja.

        Ei ne mulle tommosta tehny, jos ne tommosta teki ni mitäs et pannu hanttiin


    • Onnekas

      Meillä katottiin ryhti (piti ottaa rintsikat pois), pituus, paino ja kyseltiin kaikkee (olin siis viimevuonna siellä)
      Mut oon kuullu mun kavereilta jotka on vuotta nuorempii et niillä katottiin housuihin ja tutkittiin rinnat ja sit noi muut :o

    • Olikivaa t:13vtyttö

      Ite sain olla koko 6lk tarkastuksen paidat ja housut päällä xD. Mittas verenpaineen ja pituuden ja painon, haukku läskiks ja otti seuraavan. Neeext!

      • Huehuehue

        Heh onnekas. Ittelläni kun olin kutosella pari vuotta sitten niin mä valitsin mun kehityksen paperilapulta, että miten on kehitettyny.


    • helloeverybody

      meil ainakin sai olla rintsikat ja pikkarit koko ajan mittaa pituuden ja painon ja ryhdin ja se kysy et näöstä ja kuulosta et jos sanoo jtn niistä ni sit tarkastetaa nekin :DD jos tajusitte

      • lauta

        Mä en omista rintsikoi joo oon kutosel. Mut ei mul oo siin rintoje kohal mitää. Nii saankoHa olla toppi pääl?


    • Oonks mä ny jotenkin helvetin outo, kun meillä ei ees kyselty mitään kutosella? (Olen siis poika.)

    • Epätoivoinen

      Meil ei varmaa oo tänäkään vuonna terkkariaxD 8( vai 9 )viikkoo kouluu jäljellä ja kukaan kutosista ei oo käyny terkkaril tai lääkäril tänä vuonna. Viime vuonna (5lk) kaikilla oli pikanen terkkari ja osalla lääkärin tarkastus. En tiiä onko tänä vuonna? Ite oon myös nyt kutosella enkä oo pätkän vertaa kehittynyt ruumiiltani, rintoja ei ole (kirjaimellisesti) ja karvoitusta on kaks vammasta haituvaa. Valkovuoto alko 4lk mut kuukautisia ei ole. Pituuskasvuakaan ei ole vielä tullut (olen nyt siis 154cm ja 44kg (oon lihottanu ihteeni et rinnat kasvais.. )) Harrastan urheilua ja elän terveellisesti joten en tajua missä on mennyt vikaan.. O_O. Kait minusta sitten tulee tällänen kitukasvunen kääpiö jolla ei oo rintoja :¨( Kaikilla muilla (vanhemmilla siis (äiti, mummi..) on isot rinnat ja ovat kuulma ainakin äitillä kasvaneet jo nuorena (piti jonkun valistuksen). Hävettää käyä saunassa siskon kanssa (joka on siis kaks vuotta nuorempi) ku silläkin on isommat rinnat, ja serkulla joka on vuoden nuorempi. Oon aina ollu suvun "laihin" ja painoin viime vuonna 39kg. (5kiloa olen siis itseäni lihottanut) ja 152cm pitkä. (Terkkarilla siis) Joten... mikä neuvoksi?

    • Epätoivoinen

      Ps. En siis oo käyny itse siellä lääkärin tarkastuksessa. Vain terkkarin tarkastuksesta joka aina valittaa mun huonosta näöstä (2.75 ja 3.00)

    • plörööö

      Tyttöjen tarkastuksesta en ole ihan varma mutta meidän voin kertoa millanen tarkastus meillä pojilla oli. Paikalla oli lääkäri ja terkkari.Piti riisua niin että vain alkkarit oli jalassa ja mennä seisomaan lääkärin eteen. Lääkäri tunnusteli vatsaa ja veti sitten alkkarit alas. Sitten se hieman venytteli pippeliä, puristeli kiveksiä ja veti esinahan taakse.

      Oli toi hieman noloa kun sekä lääkäri ja terkkari olivat naisia. En tajua miks sen terkkarinkin piti olla paikalla kattomassa sitä. Tytöillä on kuulemani mukaan ihan normaali tarkastus eli pituus ja paino kun tytöt menevät myöhemmin kuitenki ihan oikealle pimppilääkärille

      • Anonyymi

        Siis mun koulu terkkari sano et meil on toukokuus tarkastus. Saadaan HPV rokottee toka osa ja muuta en tiedä. Siis mun alapää kiihottuu kun luen näitä! Onks tuttuu?


    • Tyttö:)

      Meillä piti olla ihan alasti se paineli rintoja ja katto alapään ja sit nää ihan normijutut

      • Emma999

        Ihan normijutut, immenkalvostaki se vaan kysy et onko ehjä jne jotai


    • lääkäritonkusipäitä

      Siis mitä h********???? Meillä 6lk. tarkastuksessa katottiin ryhti, näkö, kuulo, paino, ja pituus. Ei edes harkittu mtn. rintsikoiden pois ottoa tms! Sen sijaan kahdeksannella luokalla "kaiken kattavassa tarkastuksessa" mies lääkäri käski alusvaatteisillaan selälleen makaamaan, kuulosteli maksaa, kokeili munasarjoja tms. ja sitten, TUNKI KÄDEN HOUSUIHIN!!! Huomasi varmasti, että liikahdin poispäin, koska kokeili vain nopeasti ja käski sitten nousta seisomaan. Tutki ryhtini (omistan ystävän nimeltä skolioosi) ja sitten käski ottamaan rintsikat pois. Epäröin ehkä 0,1 sekuntia ja otin sitten ne rintsikat pois. Lääkäri tuijotteli niitä hetken, sekä sivulta että edestä, ja huokaili liiankin tyytyväisesti. Sitten lääkäri näytti peukkua ja sanoi että okei, pue päällesi vaan. Ja koko homman huippu oli se fakta, että lääkäri katseli huomaavaisesti muualle kun otin rintsikoitani pois, vain tuijottaakseen rintojani seuraavat 5 minuuttia!! Silloin vitutti ja paljon.

    • kasiluokkalainen

      Ihan normijuttuja, ei hätää :) mitataan pituus, punnitaan, katotaan hampaat ja tunnustellaan rinnat ja munasarjat.

    • minä

      ei nois tarkastuksis mitää rintoja puristella tai kaivella intiimialueita! jokku urpot vaa keksii tänne jotai juttuja pelotellakseen.
      meiän koulus kutosen terkkarilla katotaan kaikki perus pituus paino ryhti yms. sit se terkkari antaa jonku vihkosen mis lukee tietoa murrosiästä jne ja sit saa lähtee.

      • tiedoksivaann

        Se vaihtelee kouluittain, mitä tehdään.


    • Tarkastuksesta on aina oikeus kieltäytyä.

    • Hyvinmeneeäläpelkää

      No meil oli kaikki normit, paitsi et mul oli seläs jotaa et sen piti kattoo tarkemmin ku mul oli sellaset toppi liivit nii se ei nähny kunnol nii jouduin ne riisuu pois ku se katto mun selkää. Etupuoleltki olkapäit sun muita liikutteli ees taas ja otti hiukset pois rintojen eestä ja käski laittaa ponkkarille kuminauhalla kun mulla ei ollut omaa, ponnarii,oli kyllä hieman ahdistava olo. Sitten vielä makaamaan sängylle ja veti pikkareita alas niin paljo, että näki onko karvoitusta ja kokeili pulssia alapään sivuilta siitä hieman ylempää. Sitten jutustelua hetki. Vasta sen jälkeen sain pukea päälle, oli hieman ahdistavaa siinä istua kun terkkari katsoo minua ja kyselee murrosiästä. Paljaat rinnat ja alkkarit vain päällä. No totesi skolioosin, lievän kylläkin. Hyvä vain että selvisi.


      Opetus: laita kaiken varalta klipsu rintsikat!

      Nojaa nyt 7lk kaverini ei ollut laittanut rintsikoita ollenkaan päälle tarkastukseen.... Mukavaa varmaan

    • Heidi12x

      Saa olla housut. Siel katotaan pituus, paino, ryhti, rintojen kehittyminen, nännien kovettuminen ja kysytään allergiat jne, ihan normikamaa.

    • Koettuon

      Höpö höpö, siellä mitään rintoja katella. Pitää ottaa paita ja housut kun punnitaan ja katotaan ryhti, sitten vaatteet päälle ja kysellään kavereista ja menkoista. 7lk taas pitää näyttää piirretyistä kuvista kehityisvaihe joka on lähimpänä omaasi, eli rintojen ja karvoituksen eri vaiheet. Muistakaa että mihinkään ei ole pakko suostua ja saat aina kieltäytyä ottamasta vaatteita tai vastaamaan kysymyksiin. 8lk on sitten lääkärintarkastus jossa jutellellaan myös murrosiästä ja siellä painellaan alavatsaa, eipä muuta sen kummempia.

    • Enhaluu

      Siis joo näitte keskustelujen jälkeen kyllä olen menossa ennen tarkistusta puhumaan terkkarille mitä tehdään onko pakko jotai esim alapää juttui ja sillee ja siitä päätän meenkö sinne, vaihan kouluu vai en vaa mee😌

    • kaksvuottasittekävin

      Se vaihtelee ihan koulusta riippuen. Meillä oli ekaks ne normijutut ja näi, sit piti ottaa liivit pois ja tunnusteltiin pikasesri siittä päältä ettei oo mitää "patteja" sielä. Sit just kysyttii menkoista ja immenkalvosta, ei mitää kummempaa

    • tuetäjä

      no meillä piti näyttää kuvista että millanen on oma alapää ja rinnat niiku kuinka paljo kehittynyja sit perus pituus paino jutut sit piti olla alusvaatteis ja se kokeili munsarjat ja vähä tunki kättä alushousuihin niin että tunsi onko karvoja ja rintsikat oli poissa ku katottiin ryhti ei ollu paha tarkastus ja mulla oli nais lääkäri

    • dontbesoscared

      Hei te jotka ootte sinne menossa älkää pelätkö. Ei se mitään tissejä ala puristella.
      Oma kokemus ei ollu järin mukava...no ekaks käski riisua päällyspaidan ja housut HUOM SAIN OLLA TOPILLA. Mitattiin kaikki perus, pituus, paino, tms.. Sitten se mittas ryhdin ja sen jälkeen käski kääntyä. Sit se ihan yllättäen kurkkas mun pikkareihin. Sen jälkeen se vaa kirjotti jotain ja sano että kivat pikkarit sulla.
      Ei muuten kauhee mutta lääkäri oli karvanen mies.

    • ONKO123

      Eli siis onko vanhemmat mukana 6luokan koululääkärillä?

      • Huehuehue

        Riippuu koulusta.


    • Jupsi

      Meil oli vaan sillee et testattiin kuulo näkö pituus paino ja sitten piti ottaa paita ja housut pois ja tarkisti selän. Olis saanu siis jättää päälle alkkarit ja rintsikat mut mul ei ollu sillo viel rintsikoit *lol*

    • inhottava.tosikko

      Osaapa olla hauskaa.

      Eikö kellekään koskaan tule mieleen kysyä terkkarilta etukäteen?

    • TotisintaTotta

      6.lk ei tarvitse ottaa mitään pois paitsi jos katotaan ryhti nii paitaa vaa vähän ylös. Muuten ei mitään paitsi ehkä munasarjat (painelee vaa mahan alaosaa) kuulo, näkö, pituus ja paino. Ei tarvii hätäillä. Omavalintaisesti myös kohdunkaulansyövän rokotus, itse otin eikä sattunu, tuntu vaan paine. Niitä rokotuksia tulee siis 2, toinen tulee 5kk päästä. Eli ei tarvitse pelätä, mukavaa kesää :)

    • eTtäJaAhA

      juu oon TOSI myöhäs mut jos joku 6lk tarvii apuu nii älkää uskoko noit: "joo se kaiveli mun pilluu ja puristeli tissei" kosk oikeesti mulla ei katottu ku ryhti, paino, pituus , paineli vähän mahaa ja kyseli mult kaikkee. :D

      • Huehuehue

        Jälleen kerran osa voi olla oikeita ja osa väärää tietoa, koska se riippuu täysin koulust.


    • ei tapahtu mitään, normaalista tarkastuksesta poikkeavaa!!

      pojathan ne pimpit pääsee sitten tutkimaan, tai jos lepakko niin nainen tai jos on bi nii molemmat.

      jos on nykyajan muunsukupuolinen, niin siitä en tiedä niistä kun alan olla jo keksi ikäinen. =)

    • raparperipoika03

      Ei sinne ole ees pakko mennä, Suomen lakien mukaan voi kieltäytyä kaikista lääkärintarkastuksista. Tai jos menet, niin voit ihan hyvin sanoa, että muniin tai tisseihin ei saa koskea, eikä se silloin saa niin tehdä.

    • Anonyymi

      Älkää uskoko noita juttuja. 5lk ensin tytöiltä sekä pojilta katottiin perus pituus paino kuvio näkö ja ryhti. yms nais terkkari sekä lääkäri terkkari vanhempi lääkäri oli nuorempi sit pojillla piti mennä makaamaan patjalle ja lääkäri paineli mahaa ja ja maksan tarkasti sit laitto käden nivusiin tutkiakseen pulssin. sitten kysyi saako kattoa kivekset ja sanoin joo sitten laski housuja. ja sano että kaksi kivestä on laskeutunut. ja minä olin ainoa joka sai infulenssa rokutksen tytöillä oli kuulemma painellut rintoja ja sen kummemin intiivi alueille ei koskenut muuta kuin nivus pulssin katto. eli pojilta katotaan että onko kivekset laskeutunut yms. ja tytöillä vähän rinstikoita pitää ottaa pois. ja älkää uskoko että tyttöjen tarvii mennä jollekin Pimppilääkärille sekään ei pidä huultaan.

    • Anonyymi

      kuudennen luokan Lastenlinnan lääkärintarkastus suoritettu, siellä ihan perus jutut. eka katto veren paineen. sit sydämmen,keuhkot,kuulon,näön,hampaat ja vasaralla testas refleksin, ja that,s it oli joku 40v Nainen oon poika. Joskus oli vähän toisellainen ku nouori nainen katto siinä pöydällä P''pelin sit 5lk koulus piti nopee näyttää et onko laskeutunut.

    • Anonyymi

      Olen tosi myöhässä, mutta kuitenkin jotkun 12v tänne vielä tulee:) Itselläni testattiin paino, pituus, ryhti yms.. ja kuulo. (liivit sain pitää päällä)Meillä oli sen verran pieni koulu joten mitään näöntarkistusta tai sänkyjä ollut. Terkkari ystävällisesti kysyi että voinko laskea alushousujani vähän nähdäkseen karvoituksen. Ei käsitellyt tai muuta kummoisempaa. Sain pistää housut jalkaan. Vähän rintoja testaili, paineli, heilutti yms vain testaakseen että onhan kasvanut normaalisti (liivit edelleen päällä) Lopuksi kyseli vähän menkoista, parisuhteista ja yhdynnästä:) Ei kummoisempaa.

    • Anonyymi

      Siis ote oo. Tänä vuon 6lk nii mitä siel siis tehää? (Asun tampereel ) nii onks joku muu kokeneempi?? Vastatkaa pls

      • Anonyymi

        Tuhannennen kerran: asiassa on useinkin koulu- ja kuntakohtaisia eroja. Kysy etukäteen terkkarilta!!!


      • Anonyymi

        Mäki asun tampereel niin saako mitään vastauksii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäki asun tampereel niin saako mitään vastauksii

        Riisutaan kalsareille ja otetaan: pituus, paino, verenpaine, näkö, ryhti.
        Antaa pari rokotusta. Kullia ei oo pakko näyttää vaikka 5lk tarkastukseen kuuluu puberteettistatus. Se voi kysyä onko kulli kasvanut ja onko karvoja ja saatko esinahan taakse.
        Antaa jonkun vihon murrosiästä ja kysyy onko kysyttävää tai ongelmia murkkuiässä.
        Sitäpaitsi terkkari antaa jonkun kyselylapun etukäteen jossa on kysymyksiä murrosiästä ja kasvusta joten ei oo pakko näyttää munia.


    • Anonyymi

      No mä oon 6lk ja haluisin tietää katotaanko siellä näkö, karvotus ja rinnat. Sen takia näkö, koska mulla on aika paska näkö. Ja sen takia karvotus ja rinnat, koska haluisin tietää oonko kehittynyt hyvin. Menkkoja mulla ei oo vielä alkanu, mutta rinnat on kasvanut hyvin ja karvoja on paljon

    • Anonyymi

      Tää tulee nyt aika myöhässä,mut joku tänne kumminkin vielä tulee.Eli siis mulla oli eilen 6lk terveystarkastus,ensin kyseli multa kaikkee esim.kavereista,kuulumisia,kuukautisista yms sitte katottiin perus piitus,paino ja ryhti,kun katottiin ryhti sai olla liivit ja housut päällä mut paita piti ottaa pois.

      No sitte viimeisenä nopeesti kurkkas liiveihin ja housuihin mut siis ihan vaa nopeesti et onko kehittynyt miten.Kokoajan sai mulla olla housut ja liivit päällä.Muistakaa että aina voit kieltäytyä.Poikien tarkastuksesta en tiiä mut tossa mun 6lk (tytön) terveystarkastus.😃

    • Anonyymi

      Eikö 11 vuotiaat tytöt jo muuteki ajele pillukarvat pois?

    • Anonyymi

      olen eeeeriiittääin myöhässä mutta joo 6lk tarkastuksesta en tiedä koska vasta edessä mutta 5lk tarkastuksesta jäi traumat. Taisi olla lääkärin tarkastus mutta muuten perus jutut mitä kaikilla mutta kurkkas rintojen kehityksen ja piti myös laskee housuja sen verran et näki onko karvotusta mutta iha kauhee kokemus ja jos kutosella ny o sama nii en varmana ennää suostu

    • Anonyymi

      Oon aika myöhässä tässä lol

      Eli alusvaatteet sai kokoajan olla päällä, katottii perus pituus, paino, ryhti yms.
      Se terkkari kysy jotai perusjuttuja just et onks menkat alkanu, miten koulussa, onko kavereita ja semmosia.
      Sit se kysy et otanko hpv rokotteen toisen osan ja piikkikammoisena ja ku ei ollu aikasemmin kerrottu en siinä hetkes pystyny, mut kannattaa ottaa mulle se tuli vaa yhtäkkiä kun ei kukaan ollu kertonu et tulis rokotus

    • Anonyymi

      Teekkarit on vain 1-5-8luokilla

    • Anonyymi

      Mitä 6 luokan tyttöjen terveystarkastuksessa oikeesti tehään haluun tietää rehelisesti

      • Anonyymi

        Pituus paino näkö kuulo verenpaine mitataan ja rokote jos on tarve


    • Anonyymi

      Joo mietin kanssa samaa, että mitä muka siellä tyttöjen terveystarkastuksessa oikeasti tehdään ja onko nuo monessa paikassa puhutut jutut jotain urbaanilegendaa vai omista mielikuvista syntyneitä juttuja.
      Ainakin omat naispuoliset kaverit ovat sanoneet, että ihan perustarkastus on. Eli ei tarvitse "esitellä itseään" olemalla alasti tms.
      Eikä jätkilläkään mitään ihmeitä tehdä, eli vaatteet päällä saa olla koko tarkastuksen ajan.
      Ei ronkita kiveksiä, että ovatko jo laskeutuneet, eikä räplätä kalua muutenkaan.

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe