Näyttää siltä, että

omatoiminen

loppuivat valmismatkat Lankalle kaikilta matkanjärjestäjiltä, se on voi voi kaikille pakettimatkaajille.

13

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ready_dteady_go?

      Just meinasin laittaa tänne kyssärin, et tekeekö Finnmatkat ollenkaan ens talvena Sri lankaan matkoja kun ei myynnissä ole vieläkään. Sivuilla kyllä mainostavat kohdetta, mikä on aika törkeetä jos matkoja ei tehdä.

      Lasten kanssa se tulee edullisemmaks noi valmismatkat. Siksi vielä valitsen valmista;)

      • noccon

        Ei ainakaan 2012-2013 matkoissa löydy Sri Lankaa, kuten ei muillakaan matkanjärjestäjillä..


      • Onkohan ihan noin?

        Me on reissattu lasten kanssa (17, 9 ja 7 vuotiaat nyt) useampana talvena omatoimisesti ja melkoisen halvalla on menty, että en ihan usko valmismatkojen edullisuuteen. Lentoliput halpisyhtiöltä ja sitä rataa, tarvittavat viisumit on hoidettu itse, majoitus ei ole ollut ongelma. Usein on rahaa saatu kulumaan vaan puolet valmismatkan hinnasta!


    • Matkaaja

      Juuri Sri Lankasta palanneena ja maahan ihastuneena mietin, että miksi valmismatkoja ei sinne tehdä ensi talvena?

      • yxyx

        Ei ole ollut tarpeeksi kysyntää matkoille.


    • Hettiarachi

      Suomalaiset tietää vain THAIMAA ja Väli meri maita valitettavasti.........jotkut ei tiedä missä on edess Sri lank1a.

      • Tietää moni...

        Kyllä moni tavis tietää myös Goan, joka on koko Intia... Vaan Sri Lankasta puheen ollen, kun ei olla siellä vielä ehditty käymään ja meille ei ole koskaan noi valmismatkat istuneet. Sattui nyt niin, että ensi talven matkakohde on vielä hakusessaan ja yhtenä vaihtoehtona on heitelty, että mentäis Sri Lankaan koko perheen voimin.
        Joten kokemuksia Sri Lankasta, jos ootte perheen kanssa matkanneet. Meillä on muksut (8 ja 10v.) aika omatoimisia ja tottuneet kyllä matkaamaan meidän mukana.


    • suddi

      Aivan sl-laisten oma syy. Hinnoittelivat itsensä jo ulos. Taisi iskeä ahneus helpon rahan toivossa.
      Tämä on toisaalta hyvä uutinen meille omatoimimatkaajille :-) taas tuli tilaa !!!!

    • Suddi

      Aivan oma syy; srilankalaisiin iski ahneus helpon rahan toivossa ja hinnoittelivat itsensä ulos vuodessa.
      Hyvä uutinen toisaalta meille vakikävijöille. Tuli taas tilaa :-)
      Onneksi edullisia lentoja löytyy paljon.

      • kurjuutta

        Vuosi sitten Sirlankassa käyneenä en ihmettele yhtään, että sinne ei tehdä enää matkoja. Paikan negatiiviset asiat on parempi jättää kertomatta, perempi, että sinne haluavat tekevät omat johtopäätöksensä paikasta.


      • Ei niin kurjaa
        kurjuutta kirjoitti:

        Vuosi sitten Sirlankassa käyneenä en ihmettele yhtään, että sinne ei tehdä enää matkoja. Paikan negatiiviset asiat on parempi jättää kertomatta, perempi, että sinne haluavat tekevät omat johtopäätöksensä paikasta.

        No kerropa ne negatiiviset asiat? Ainakaan pari kuukautta sitten mm. Hikkaduwassa käyneenä negatiivisia puolia ei mun mielestä ole sen enempää kuin monessa muussakaan matkakohteessa.


    • Suosittelen!

      Kerron muutaman asian, joka jäi mieleen matkasta. Ihmiset olivat välittömiä, ystävällisiä ja siellä tunsi olonsa melko turvalliseksi. Tietysti poikkeukset vahvistaa säännön ja kauppamiehet/naiset ovat oma lukunsa:)

      Kaikki lapset käyvät koulua, ei kerjäläisinä kaduilla!!!! Heille ei ole suotavaa antaa rahaa hallituksen toiveesta, että pysyvät koulussa. Pitävät kyllä suklaasta ja toffeesta:) Muutama vanhus tuli kohdalle, joka kerjäsi.

      Hotellit, joissa majoituimme, olivat keskitasoa ja sinänsä ihan "tavallisia". Oli kaikki tarpeellinen ja siistiä. Luksusta hakevat eivät ehkä tyytyväisiä, mutta tavalliselle matkaajalle ihan hyviä...

      Aurinkoa oli riittävästi, muutama sadepäivä antoi syyn vähän levätä välillä auringosta ja nähtävyyksistä! Jonkin verran eläimiä...käärmeitä, apinoita(jollain alueella oli paljon, jossain ei taas yhtään), liskoja ja lintuja...muutama norsu...lähinnä siellä orpokodissa...

      Jos tupakoit, varaa omat mukaan(kalliita siellä), ja varaudu siihen, että tupakointi ei ole suotavaa julkisella paikalla, mm.kaduilla ja kahviloissa.

      Maan kulttuuriin ei kuulu kaljan ja viinan kanssa läträys, joten jos haet tälläista toimintaa lomallesi, maa ei ole oikea! Hotelleista kyllä löytyy, mutta ei mitään "katukuppiloita". Iltaelämä aika rauhallista, keskittyy hotelleihin ja loppuu jo ennen puoltayötä. Myöskään naisia ei ole niille, jotka kuvittelevat Sri Lankan olevan kuin Thaimaa...

      Suosittelen maata sellaisille, jotka ovat avarakatseisia ja haluavat nähdä aina jotain uutta avoimin silmin ja mielin! Kaikki ei tietenkään toimi niin jouhevasti, kuin meillä täällä Suomessa ja terveydenhuollossa on puutteita. Liikkumiseen pitää varata aikaa, joskin uusi moottoritie on valmistunut...sitä ei vain kukaan uskalla käyttää, kun pitäisi ajaa niin kovaa vauhtia:) Ja paljon jää näkemättä, jos kiireellä vain ajaa eteenpäin näkemättä sitä paikallista elämää hitaammalla matkavauhdilla. (Matkoihin pitää varata kolmin/nelinkertainen aika Suomeen verrattuna).

      Mutta mielipiteitä on niin monia kuin on ihmisiäkin ja itsekin melkein kaduin lähtöä, kun toisten mielipiteet olivat niin negatiivisia. Mutta onneksi lähdin, minä ja 14v lapsi ihastuimme maahan ja ehkä saamme vielä mahdollisuuden joskus palata sinne...

    • reissuun

      Mikä siellä Sri Lankassa nyt sitten on niin kallistunut? Koskeeko tämä myös vähemmän turistien valtaamia paikkoja? Itse olen kiinnostunut näkemään aitoa Sri Lankaa, en suomalaisturistien suosikkijoukkokohteita, joten jos vielä tavallisen kansan asuttamilla paikoilla on kohtalainen hintataso, olen iloinen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5769
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      99
      1955
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1759
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1315
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe