Heikohko kieli. Matkaoppaaksi..

petu123123

Hei, olen lukion loppuun käynyt ja harkitsisin matkaoppaan hommia. Pari kaveria ovat oppaita ja kehuvat hommaa vaikka raskasta onkin. mutta mulla on suuri este... mun englannin kielen taito ei oo koskaan koulussakaan ollut kiitettävä. joten kuinka paljon matkanjärjestäjät arvostavat sosiaalisuutta ja ulospäinsuuntautunutta henkilöä enemmän kuin kielitaitoa ? Onko mahdollisuuksia ?

3

305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhsjkdh

No mieti itse, kyllä kieltä täytyy oikeesti osata että pystyt kommunikoimaan paikallisten kanssa.. Toki se harjaantuu kun menet kohteeseen ja alat puhumaan, mutta jonkinlaiset lähtökohdat täytyy olla. Riippuu tietenkin mihin kohteeseen haet. Esim jos Espanja tai Italia sujuu ja haluat sinne ni sillä englannilla sitten ole niin suurta merkitystä. Ei sen täydellinen tartte olla, jos katsoit yhtään matkaoppaat ohjelmaa ja kuulit miten se blondi kohdepäälikkökin sitä englntia väänsi niin härregyyd sentään mä sanon! Et se niin riippuu. Kannattaa hakea ja katsoa pääseekö edes haastiksiin asti!

Ja ps: työ on kivaa vaikkakin rankkaa ja hyvin asiakaslähtöistä. Ja ne asiakkaat osaa olla niini hankalia välillä et tekis mieli lähettää ne seuraavalla lennolla takasin himaan.. Mut sit taas tapaa todella mukavia ihmisiä joiden takia sitä hommaa jaksaa tehä!
      Tsemppiä ;)

• engelise

Eikös se opas ole siellä juuri työssä asiakkaita varten... hullulta tuntuu, että apuna olisi joku, joka osaa kieltä vielä itseä heikommin! Ja jos Turkkiin "joudut" niin siellä et pärjää aina edes englannilla; osa paikallisista ei osaa pätkääkään englantia... että näin.

Olen kyllä niin epäpäteviä oppaita kohdannut, että huhhui sentään. Mieti muuta hommaa ja kerää elämänkokemusta ja kartuta kielitaitoasi!

• jdfuens

Koulun arvosana ei kerro kielitaidosta mitään. Kirjoitin itse lukiossa englannista pari pistettä vajaa C eli B sieltä tuli. Olin todella pettynyt ja harmissani, sillä tiesin etten oikeasti ole "niin huono". Mitä on tapahtunut valmistumiseni jälkeen?

Opiskelin matkailuvirkailijaksi, olin Thaimaassa töissä puoli vuotta ja sen lisäksi reissannut yksin Malesiassa, Australiassa ja Thaimaassa. Deittailin myös pitkään aussipoikaa jonka kanssa ei ollut minkäänlaisia ongelmia keskustella.

Pointtina se, että kielitaito karttuu harjoittaessa joten ei muuta kun alalle vain! Eihän sitä ikinä muuten opi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe