varmuuden vuoksi

Filosoffi

Mitkä ovat sellaisia juttuja ja asioita joista tulisit iloiseksi? Mistä pidät? Onko jokin asia tai tekeminen lähellä sydäntä?

25

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runotyttö...

      Soittaminen, laulaminen, runojen kirjoittaminen, työnteko, läheiset ihmissuhteet,eläimet, luonto, oma rauha,.

    • depee

      Välittäviä ihmisiä ympärillä, hyvät keskustelut, soittaminen yhdessä ja muiden kanssa, mielttömän hyvä musiikki, käsityöt

      • Runotyttö...

        Runotyttö ja depee. Mehän ollaan samiksii.. aika lailla.
        Runotyttökin pitää käsitöistä, unohti mainita.


    • Vonkamies69

      Hyvä seksi ja aika monta muutakin juttua, nyt tällä hetkellä tuo seksi kiinnostaisi eniten.

    • ei ole iloa

      Tällä hetkellä elämässä on vaikeita asioita, jonka takia en oikein iloitse enää mistään. Elämässä on tapahtunut liian paljon pahoja, surullisia asioita joihin ei itse pysty mitenkään vaikuttamaan. Eikä mun surut ja murheet tai ilot ketään edes kiinnosta. Jos jostain iloitsen, niin siitä rankaistaan, asiat menee vielä enempi pahempaan suuntaan.

      • Vähästi ilostuva

        Kyllä jokaisella pitäisi olla se yksi ystävä jolle voi kertoa lähestulkoon kaiken. Ja loppupeleissä me kuitenkin ollaan omien onniemme seppiä vaikka välillä tuntuisikin että mitään pahaa ei ole ansainnut. Itselläkin tua karmamittari värähtelee niin pahasti että en edes ihmettele jos jääpuikko niskaan putoaa kauppamatkalla.


      • ei ole iloa
        Vähästi ilostuva kirjoitti:

        Kyllä jokaisella pitäisi olla se yksi ystävä jolle voi kertoa lähestulkoon kaiken. Ja loppupeleissä me kuitenkin ollaan omien onniemme seppiä vaikka välillä tuntuisikin että mitään pahaa ei ole ansainnut. Itselläkin tua karmamittari värähtelee niin pahasti että en edes ihmettele jos jääpuikko niskaan putoaa kauppamatkalla.

        Eipä ole ystäviä joille puhua. Toisaalta eipä tuota viitsi toisen päivää pilata omilla murheillaan, joten ei ihme ettei ole ystäviä. Kukapa mun suruja jaksais kuunnella ja katsella toista joka on kuin maansa myynyt, kun itsellä on asiat kohdillaan ja mieli pirteä. En välittäis vaikka lumet tai jääpuikot tulis katolta niskaan, ei sillä ole väliä. Yks ihminen sinne tänne ei merkkaa missään yhtään mitään. Ja mä en ole missään vaakakupissa minkään arvonen kellekään.


      • Vähästi ilostuva
        ei ole iloa kirjoitti:

        Eipä ole ystäviä joille puhua. Toisaalta eipä tuota viitsi toisen päivää pilata omilla murheillaan, joten ei ihme ettei ole ystäviä. Kukapa mun suruja jaksais kuunnella ja katsella toista joka on kuin maansa myynyt, kun itsellä on asiat kohdillaan ja mieli pirteä. En välittäis vaikka lumet tai jääpuikot tulis katolta niskaan, ei sillä ole väliä. Yks ihminen sinne tänne ei merkkaa missään yhtään mitään. Ja mä en ole missään vaakakupissa minkään arvonen kellekään.

        Kaikki on tärkeitä jollekin, aivan varmasti. Jopa sille jonka perään haikailet.


    • kliksklask

      Ystävät on älyttömän tärkeitä, ei kukaan saa olla yksin. Pitää luottaa ja uskaltaa kertoa omia asioitaan. Kaikki me ollaan omalla tavallamme rikkinäisiä tai vajakkeja, sehän meistä tekee ainutkertaisia. Pitäisi vaan muistaa ystäviä lämmöllä, halata ja huomioida. Jokainen ihminen on laulun arvoinen.

      • ei ystäviä

        Jo Tuosta sun kommentista " jokainen ihminen on laulun arvoinen" tulee mieleen oma versio jota mielessäni olen joskus hoilannut. Eli :" jokainen ihminen on paskan arvonen, jokainen paska ei ole tärkeää..." Eli mä en ainakaan ole ainoakaan laulun arvonen, korkeintaan jonkun pilkkalaulun arvonen voin olla.


      • diipadaapaaehkälöokl
        ei ystäviä kirjoitti:

        Jo Tuosta sun kommentista " jokainen ihminen on laulun arvoinen" tulee mieleen oma versio jota mielessäni olen joskus hoilannut. Eli :" jokainen ihminen on paskan arvonen, jokainen paska ei ole tärkeää..." Eli mä en ainakaan ole ainoakaan laulun arvonen, korkeintaan jonkun pilkkalaulun arvonen voin olla.

        Oletko sä yksinäinen? tai onko sua kiusattu jossakin? Tai onko jotenkin vielä hakusessa monet asiat? Minkälainen ihmiskuva sulla on? Musta tuntuu, että ihmiselle on tärkeää kuulua jonnekin, tekemään jotain kohtuullisen järkevää ja luonteelleen sopivaa. Se tekee ainakin mut aika onnelliseksi, että koen (yleensä), että mulla on joku paikka. Mutta tähän elämän projektiin sitoutuminen voi viedä aikaa ja sehän voi muuttuakin moneen kertaan. Tärkeintä on kuitenkin tajuta, että vaikka tänään tuntuu paskalta, niin silleen ei tule aina olemaan, onhan parempiakin päiviä. Ja itselleni ainakin oli tärkeää tajuta myös, että vaikka oli kaikenlaista typerää tullut tehtyä ja oli muutenkin vähän huonot lähtökohdat monella tavalla, niin itseään ei kannata alentaa, ei ainakaan elämäntapana, että järjestää itselleen vaikka väkisin fiksua tekemisiä, etsii aktiivisesti jotakin kaunista maailmasta (taiteet?) tai mitä tahansa, että uskoisi tähän maailmaan, jossa itsekin voi olla kaunis ja tärkeä.


      • avuton tilanne
        diipadaapaaehkälöokl kirjoitti:

        Oletko sä yksinäinen? tai onko sua kiusattu jossakin? Tai onko jotenkin vielä hakusessa monet asiat? Minkälainen ihmiskuva sulla on? Musta tuntuu, että ihmiselle on tärkeää kuulua jonnekin, tekemään jotain kohtuullisen järkevää ja luonteelleen sopivaa. Se tekee ainakin mut aika onnelliseksi, että koen (yleensä), että mulla on joku paikka. Mutta tähän elämän projektiin sitoutuminen voi viedä aikaa ja sehän voi muuttuakin moneen kertaan. Tärkeintä on kuitenkin tajuta, että vaikka tänään tuntuu paskalta, niin silleen ei tule aina olemaan, onhan parempiakin päiviä. Ja itselleni ainakin oli tärkeää tajuta myös, että vaikka oli kaikenlaista typerää tullut tehtyä ja oli muutenkin vähän huonot lähtökohdat monella tavalla, niin itseään ei kannata alentaa, ei ainakaan elämäntapana, että järjestää itselleen vaikka väkisin fiksua tekemisiä, etsii aktiivisesti jotakin kaunista maailmasta (taiteet?) tai mitä tahansa, että uskoisi tähän maailmaan, jossa itsekin voi olla kaunis ja tärkeä.

        minkä sille mahtaa, jos joku huumaa ja hyväksikäyttää puollustuskyvytöntä ??


    • määräämällämäärään

      Toisen ihmisen tekeminen iloiseksi on parasta :)

      Ehkä johtuu sellaisesta itselläkin, kun ei oikein ole mitään sellaista mitä paljon haluaisi, kun lähes kaikki on elämässä jo koettu, kaikki on niin nähtyä jo.

      Mutta isäntien kanssa jutustelu/vitsailu jalkautuessa ja tyttöjen hymyt tekevät aina iloiseksi.

    • filosofi eteisessä

      Lukeminen, kirjoittaminen, duuni, lenkkeily, hyvä musiikki, bilettäminen, jumittaminen, *lapsen* ihastelu... Onhan noita aina hyvänä päivänä paljon, pahana ei juuri ollenkaan. Elämän pieniä ihmeitä :)

    • mitä vaan,,,,,

      Lukeminen, ulkoilu, musiikin kuuntelu. Ulkoilua pitäisi kyllä harrastaa useammin, haaveilu, unelmat. Pienet arjen asiat, vaikka se että on saanut tiskattua, siivottua, vietyä roskat. Toisten ihmisten seura, tuntemattoman ohikulkijan hymy. Ystävä joka ottaa pitkästä aikaa yhteyttä. Jos mua haluaa ilahduttaa voi se olla vaikka ulkoiluttamista:)

      • Huonoaamu

        Se, ettei käydä vääntämään kädestä heti aamusta, että perkele, se saa loppua nyt tai sulle käy huonosti. Joku rauhallisempi harrastus olis passeli, vaikka uppohangessa kävely tai upporasvassa keittyminen


      • ed anteeksi vain
        Huonoaamu kirjoitti:

        Se, ettei käydä vääntämään kädestä heti aamusta, että perkele, se saa loppua nyt tai sulle käy huonosti. Joku rauhallisempi harrastus olis passeli, vaikka uppohangessa kävely tai upporasvassa keittyminen

        En ole täällä kyllä mitää ilkeää kenellekkään kirjoittanut. Päivällä en kirjoittanut kuin pari viestiä, toisessa kirjoittelin onnenesineestä ja onnennumeroista ja toisessa hamekankaasta. Kumpikaan viesti ei ollut todellakaan negatiivinen. Illalla en kirjoittanu mitään koska nukuin seitsemästä neljään yöllä. Koska olen flunsassa. Oletko varma että et sotke ihmisten viestejä ja täällähän kaikenlaisia provoajia.


      • Auuuuuuu
        ed anteeksi vain kirjoitti:

        En ole täällä kyllä mitää ilkeää kenellekkään kirjoittanut. Päivällä en kirjoittanut kuin pari viestiä, toisessa kirjoittelin onnenesineestä ja onnennumeroista ja toisessa hamekankaasta. Kumpikaan viesti ei ollut todellakaan negatiivinen. Illalla en kirjoittanu mitään koska nukuin seitsemästä neljään yöllä. Koska olen flunsassa. Oletko varma että et sotke ihmisten viestejä ja täällähän kaikenlaisia provoajia.

        Ei tämä ollut tarkoitettu kenellekään eritisesti. En osaa käyttää kunnolla laitetta, sillä minulla raajavamma varpaassa tosin


      • ed
        Auuuuuuu kirjoitti:

        Ei tämä ollut tarkoitettu kenellekään eritisesti. En osaa käyttää kunnolla laitetta, sillä minulla raajavamma varpaassa tosin

        Sattuuhan sitä. Et taida olla henkilö ketä kaipaan koska hän osaa käsittääkseni käyttää tietokoneita. Mutta toivottavasti varvas paranee pian. Varpaissa on paljon hermopäätteitä siksi se tulee niin kipeäksi kun sen satuttaa. Hyvää päivän jatkoa.


    • Anonyymi

      Jaa

    • Anonyymi

      Jos saisin tehdä yksin töitä se helpottaisi paljon.

    • moniakin
      mä tykkään käydä lenkillä
      uimassa varsinkin kesäisin
      ja reissata ja sit kirjoittaa paperille..

      • Olisi upeeta harrastaa joskus 7 lajia
        1. yleisurheilu
        2. judo
        3. nyrkkeily
        4. jalkapallo
        5. koripallo
        6. ammunta
        7. ja mm käydä talvisin höntsäilemässä


    • Anonyymi

      Onhan mulla noita, pyörimässä jaloissa rasittavuuteenkin asti. Ilontuojia.

      • Anonyymi

        Olikin ikivanha aloitus näköjään. No, onni ei koskaan vanhene.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe