Uusin kovalevyn

Taas se hajosi

vanhalle koneelle. Uuusikin kovalevy on vanha, Western Digitalin Caviar 21000.
Kone herjaa jotakin, pitäisikö tälle olla joku ajuri vai mitä?
W95 ei asennu loppuun asti, jotain menee ristiin ja CD-asemat eivät toimi oikein. Musiikki-CD:tä ei tunnista ollenkaan ja data-cd:stäkin vain sisällyksen ylimmän tason, ei muuta.
Pitääkö olla ajuri vai onko jotain muuta yhteensopimattomuutta???

8

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qs8MA0

      Joo. Kyllä siinä jotain häikkää on ja jotain pitäisi tehdä.

      • Taas se hajosi

        On löytynyt seuraavaa:
        Ohjauspaneeli > Ominaisuudet: Järjestelmä
        Umpilevyohjaimet
        ! Ensisijainen IDE -ohjain (yksi fife)
        Ominaisuudet: Yleiset - laitteen tila: Tämä laite ei ole läsnä, ei toimi oikein tai kaikkia sen ohjaimia ei ole asennettu. Ota yhteys laitteistovalmistajaan (Code 10)

        ! Toissijainen IDE -ohjain (yksi fife)
        Samat tekstit kuin yllä

        Standardi Dual PCI-IDE ohjain
        näyttäisi olevan kunnossa, ei herjaa vikaa kuten nuo kaksi ! -juttua. I/U -alueet ovat samat kuin molemmissa ei-kunnossaolevissa, mutta järjestys eri.

        Sanooko tämä kenellekään mitään ja jos, niin mitä pitäisi tehdä?
        Ja mihin laitteistovalmistajaan? Kovalevyjen, emolevyn, koneen kasaajaan (liike lopetettu jo kauan sitten)? Ja mikä koodi on Code 10?

        Kai näitä palstoja joku osaavakin lukee, vaikka ei siltä näytä?


    • wd

      Onko jumpperit asetettu oikein?

    • Taas se hajosi

      Jumpperit on oletettavasti oikein. Toisella master, toisella slave. Sama CD-asemilla.

    • arvotaan seuraava

      "...tai kaikkia sen ohjaimia ei ole asennettu."

      Olisikohan tuossa vihjettä?
      Emolevyn ajureitahan se varmaan kaipaa, jos olet tosiaan Win95:sta asentamassa niin ajurien kanssa voi olla varsin köyhää.

      • Taas se hajosi

        Emolevyn ajureita??? Mitä ne ovat? Ei ainakaan koneen mukana sellaisia aikanaan tullut...

        Toiseen vanhaan koneeseen tein saman tempun. W95 asentui neljännellä yrittämällä ja kumpikin CD-asema toimi normaalisti.
        Kolmella ensimmäisellä yrittämällä ei käynnistynyt siitä viimeisestä asennukseen kuuluvasta sammutuksesta, neljännellä alkoi toimimaan.

        Windows ei ole yhteensopiva itsensäkään kanssa?
        Kaikki kertakäyttökamaa?


      • arvotaan seuraava
        Taas se hajosi kirjoitti:

        Emolevyn ajureita??? Mitä ne ovat? Ei ainakaan koneen mukana sellaisia aikanaan tullut...

        Toiseen vanhaan koneeseen tein saman tempun. W95 asentui neljännellä yrittämällä ja kumpikin CD-asema toimi normaalisti.
        Kolmella ensimmäisellä yrittämällä ei käynnistynyt siitä viimeisestä asennukseen kuuluvasta sammutuksesta, neljännellä alkoi toimimaan.

        Windows ei ole yhteensopiva itsensäkään kanssa?
        Kaikki kertakäyttökamaa?

        Emolevyn mukana tulleella rompullahan ne on jos wintoosa ei itse sisällä. Emon valmistajan sivuilta voi vielä yrittää löytää. Jos se emo on paljon ysiviitosta uudempi, ajureita tuskin löytyy mistään.


    • Taas se hajosi

      Homma toimii nyt nilkuttaen. Aikani jumppereita siirtelin ja taas kokeilin, niin sainkin toisen kovalevyn toimimattomaksi, tietysti se isompi rikkoutui.Toinen on kaapelivalinnassa ja noteerataan aina slavena liittimestä riippumatta, mutta nyt kone toimii yhdellä kovalevyllä niinkuin pitääkin. Ja ennenkaikkea CD-asemat toimivat.

      Ei tullut emolevyn mukana romppua eikä muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      925
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      705
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      670
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      41
      648
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      88
      577
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      553
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      473
    Aihe