PSA erittäin tappiollinen

åsmån isä

30

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhteisön jäsen

      Todella törkeä valheellinen artikkeli Åsmå on vakuuttanut että PSA konsernilla menee taloudellisesti erittäin hyvin!

      • Tviitteri

        Pahaenteisen hiljaista åsmå-osastolla.

        åsmån kosto ja faktatodistelu tulee olemaan kauheaa katsottavaa...


      • åsmå
        Tviitteri kirjoitti:

        Pahaenteisen hiljaista åsmå-osastolla.

        åsmån kosto ja faktatodistelu tulee olemaan kauheaa katsottavaa...

        Vuosi 2010 oli hyvä. Siitä joskus aikanaan kerroin. Näytät muistavan. Vuosi 2011 oli taasen myynnillisesti huono. Näin on tosiasia.
        En ole koskaan kiistänyt tosiasioita. Ainoastaan valheelliset uutiset.
        Siinä minun ja terojen ero on aina ollut. Ja on.


    • tojo on paha

      Voi jumaliste,joutuuko tässä kohta ajamaan pelkästään tojolla.Eiiii,siinä tapauksessa minusta tulee yleisenliikenteen kulkuneuvojen käyttäjä ja kesät ajelen fillarilla.Tojolla en aja vaikka ilmaiseksi saisin.

      • Tarkkana ny

        Nyyyt tais viesti lipsahtaa väärälle palstalle. Tojolla on ihan omat sivut.


      • 6

        Eihän sulla ole tähänastikkaan ollut mitään muuta kulkuneuvoa, kuin musta maija.


    • tojo on plääh

      On se harmi kun ne siellä kauko-idässä teettävät ruokapalkalla niitä autoja.Siinä sitten eurooppalaiset oikeat perinteiset autokonsernit ovat hätää kärsimässä.Sitten nämä jotka niitä kaukoidän ostavat tekevät karhunpalveluksen koko euroopan taloudelle.Kuka oikeasti haluaa että kiina,japani ym.kaukoidän maat valtaavat koko maailman markkinat,kysyn vaan???Kuka haluaa edistää halpatyövoiman käyttöä maailmassa??

    • eurooppa nousuun

      Joo totta,suomestakin siirretään kaikki tehtaat kohta jonnekkin kiinan kaukomaille.Onko missään enää mitään mieltä!?

      • åsmå

        Olet oikeassa. Suomalaiset aasialaisia tuotteita ostaessaan vaikeuttavat omaa taloudellista tilannettaan. Esim. Suomen kauppa pahasti alijäämäinen. Tuonti vientiä huomattavasti suurempi. Suosimalla eurooppalaisia tuotteita tuetaan yhteisen markkina- alueemme työllisyyttä. Eurooppalainen tuote työllistää Euroopassa. Jos talousahdinko kasvaa Euroopassa, vähentää se Suomen vientiä entisestään ja lisää Suomen osuutta vaikeuksissa olevien EU- maiden tukemisessa.
        Suomalaisen työntekijän palkka on huomattavasti suurempi, kuin esim. Kiinassa. Intiasta puhumattakaan. Ostaessaa halpatuotantomaissa tuotettua tavaraa, vaarantaa oman työpaikkansa.
        Tosin on myönnettävä, että moni eurooppalainenkin valmistaja tuottaa osia halvan tuotannon maissa. Tähän on jouduttu säästösyistä. Esim. autoja tuotetaan liikaa. Kilpailussa pärjätäkseen on kustannuksia pinennettävä. Tuotteen laadukkuus ei ole taloudelliselle menestymiselle yhtä tärkeätä, kuin tuottamisen edullisuus.


      • palstantutkija
        åsmå kirjoitti:

        Olet oikeassa. Suomalaiset aasialaisia tuotteita ostaessaan vaikeuttavat omaa taloudellista tilannettaan. Esim. Suomen kauppa pahasti alijäämäinen. Tuonti vientiä huomattavasti suurempi. Suosimalla eurooppalaisia tuotteita tuetaan yhteisen markkina- alueemme työllisyyttä. Eurooppalainen tuote työllistää Euroopassa. Jos talousahdinko kasvaa Euroopassa, vähentää se Suomen vientiä entisestään ja lisää Suomen osuutta vaikeuksissa olevien EU- maiden tukemisessa.
        Suomalaisen työntekijän palkka on huomattavasti suurempi, kuin esim. Kiinassa. Intiasta puhumattakaan. Ostaessaa halpatuotantomaissa tuotettua tavaraa, vaarantaa oman työpaikkansa.
        Tosin on myönnettävä, että moni eurooppalainenkin valmistaja tuottaa osia halvan tuotannon maissa. Tähän on jouduttu säästösyistä. Esim. autoja tuotetaan liikaa. Kilpailussa pärjätäkseen on kustannuksia pinennettävä. Tuotteen laadukkuus ei ole taloudelliselle menestymiselle yhtä tärkeätä, kuin tuottamisen edullisuus.

        Eurooppalainen autonvalmistus on laajoissa talousvaikeuksissa.

        http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/index.jsp?oid=201203123001

        Lisäksi ainakin Opel.


      • åsmå

    • Perus Pena

      Aasialainen viihde elektroniika parempaa kun vastaava euroopalainen
      laatu vs hinta siksi ostan sitä Japanilaista

      Joka omalla rahalla ostaa auton puntaroi vaihtoehtoja tarkaa vaihtoehtoina
      Japanilainen ja Saksalainen itse päädyin Japailaiseen toki euroopassa valmistettuun josta käsitykseni mukaan rahaa jää valmistus maahan sievoinen summa

      Varmaan liisarit mielellään ottavat åsmån vinkistä vaariin minkä maanosan auton ottavat

      Ja mistä johtuu euroopalainen lama .. tiedotus välineissä puhutaan käsittämistä summista joita pitää laittaa sinne tänne jotta homma ei k.use...

    • Rockefeller

      Japanilaisia tuotteita on nykyään vähenemässä määrin saatavilla. Tojo tehdään monessa maassa ja elektroniikka on useimmiten Kiinassa tehtyä, vaikka merkit ovat perinteisiä Japanilaisia.

      Åsmå on jälleen oikeassa; Euroopassa valmistettuja tuotteita ostamalla luomme työpaikkoja Eurooppaan.

    • On se taas

      oikeassa åsmå tämä tieto vaatii vähintää kauppatieteiden maisterin paperit !!
      joten nyt kaikki Citroen kaupille jotta saadaa lama hellitettyä

      Kysymys Åsmålle kuinka monta esim: C5,Pöso508 tai Passatia pitää ostaa
      jotta saadaan vaikka Kreikka kuiville ?

      • sixten

        "Kysymys Åsmålle kuinka monta esim: C5,Pöso508 tai Passatia pitää ostaa
        jotta saadaan vaikka Kreikka kuiville ?"

        Vastann vaikka ei kysyttykään. EU:n väkiluku on yli 500 miljoonaa, jotta jos vaikka viisi prosenttia heistä ostaisi eurooppalaisen auton niin tekisihän se 25 miljoonaa autoa.
        Myyntihinnaltaan jotain 30.000 €/kpl saa rahaa kiertämään 750 miljardia euroa.


    • Autoja ostamalla

      Ei EU:ta pelasteta pitää tehdä rakenteelisiä muutoksia jotta homma toimii
      toiset maksaa kiltisti toiset kusettavat kirkkain silmin tämäkö on ihailtavaa
      eurooppalaisuuta ??

    • Rakenteelliset Euroopassa muutokset ovat toki tarpeen ja poliitikothan tämän EU:n ovat munineet. Valtionvelka ja ylisuuri julkinen talous ovat heikko yhdistelmä, mutta poliitikkojen täytyy saada puoluetovereilleenkin "vihreä oksa". Eli jos uudistukset virkamiehistä ja poliitikoista ovat kiinni, mitään ei tule muuttumaan.

      Euroopan talous taatusti voi paremmin, jos käytämme Eurooppalaisia tuotteita. Rahan lapioiminen Aasiaan voitaisiin lopettaa; jää enemmän rahaa Kreikkaan lapioitavaksi.

      PSA:n tavoitteena on luonnollisti tehdä voittoa, kuten kaikkien yritysten. Viime vuosi oli heikko, mutta t'ämä vuosi saattaisi olla parempi. Poliitikkojen sotkemat valtiontaloudet alkavat vakautua ja ihmiset jälleen ostavat tuotteita. PSA:lla on uusia malleja ja uudistuksia tulossa mallistoon. Tiedot GM-yhteistyöstä vähän arveluttaa, mutta toivottavasti se jää hankintayhteistyöksi, jolloin komponentteja ehkä saisivat halvemmalla.

    • Lapioiminen Aasiaan

      Miten Aasialaiset merkit jotka tehdään euroopassa onko EU petos
      jos niitä ostaa ja ei jää rahaa lapioitavaksi esim: Kreikkaan ?

    • Jos esim

      PSA pitää tehtaita ulkomailla esim:Kiinassa eikä euroopassa niin
      miksi tavi kuluttajan pitää suosia euroopassa tehtyjä tuotteita
      Jos Hinta vs Laatu ei hanskaa..?

      • åsmå

        Toki järkevä kuluttaja on kiinnostunut tuotteen laadusta. Jos kuitenkin saa valita kahden hyvän tuotteen välillä, niin järkevää on valita kotimainen vaihtoehto. Tai kotimaisen vaihtoehdon puuttuessa eurooppalainen. Vaikka hinta olisikin hieman korkeampi. Näin takaamme kotimaisten ja unionin työpaikkojen säilymisen.
        Kaikki suuret valmistajat ovat siirtäneet tehtaita niihin maihin, jonka markkinoille tuotteensa haluavat. Syitä on monia. Esim. tullit. jne.

        PSA on kuitenkin edelleen hyvin eurooppalainen autonvalmistaja ja kaikki Suomessa myydyt autot tehdään tietääkseni Euroopassa.

        Säilyttämällä myös taloudellisissa ongelmissa olevien maiden maksukyvyn, autamme näitä maita pysymään mukana eurooppalaisessa taloudessa. Näiden maiden ihmiset pystyvät kuluttamaan myös suomalaisia tuotteita. Mikä siis pitkällä tähtäimellä auttaa myös suomalaista taviskuluttajaa.

        Auttamisen ehtona pitää kuitenkin olla välttämättömien rakenteellisten muutosten tekeminen kyseisissä maissa, jotta ne avun jälkeen pystyvät säilyttämään terveen talouden. Islanti on esimerkki maasta, joka on saamassataloutensa kuntoon erittäin suurien talousongelmien jälkeen.


    • Neutraali autoilija

      Itse Ostin 2012 Avensiksen ja sehän on europassa tehty ja suunniteltu
      joten tämäkin vaihtoehto lisää työllisyyttä euroopassa vai mitä
      jos hinta on 3-4 tonnia halvempi kuin vastaava "aito" euroopalainen
      ja perusominaisuudet eivät juurikaan eroa toisistaan nykyään uskallan väittää
      niin tällänen tavis palkansaaja ehkä valitsee halvemman..


      Muuten kyllä rahat jää Suomessa tehtyyn tuoteisiin 90%

      Täällä on useasti maininta ettei esim Japanilaiset autot myy euroopan markkinoilla
      ainoastaa vain Suomessa jossa markkinat ovat mitättömät joten siittä ei saada
      kasvua talouteen

      • mitä

        Olet naiivi. Toyota, kuten muutkin. pitää täällä tytäryhtiöitä jotka maksavat tuloksestaan suurimman osan emoyhtiölle, eli Japaniin. Sillä, että auto kenties suunnitellaan ja valmistetaan täällä Euroopassa, saadaan vain palkkatulojen verotuksesta tuloja, yhtiön voitot valuvat suoraan samurai-poikien maahan. Ja kun firma ei tuota voittoa, se ei myöskään maksa veroja.

        Kaiken kaikkiaan tämä Aasian/Intian (ei Japanin) halpatyövoiman ja toisaalta meidän kuluttajien halpahintoihin sitoutunu vimma on tulossa tiensä päähän. Täältä Euroopasta valuu työnteko halpamaihin, jotka kusettavat työntekijöitä minkä ehtivät. täällä tulee työttömiä joiden kulut vanhenevan populaation kanssa tekevät valtiontaloudesta raunion, on kestämätön yhtälö. Mielenkiintoista katsoa mihin homma johtaa, voittaako itämainen feodaalinen yhteiskunta vai eurooppalainen hyvinvointiyhteiskunta.


      • Vai naivi
        mitä kirjoitti:

        Olet naiivi. Toyota, kuten muutkin. pitää täällä tytäryhtiöitä jotka maksavat tuloksestaan suurimman osan emoyhtiölle, eli Japaniin. Sillä, että auto kenties suunnitellaan ja valmistetaan täällä Euroopassa, saadaan vain palkkatulojen verotuksesta tuloja, yhtiön voitot valuvat suoraan samurai-poikien maahan. Ja kun firma ei tuota voittoa, se ei myöskään maksa veroja.

        Kaiken kaikkiaan tämä Aasian/Intian (ei Japanin) halpatyövoiman ja toisaalta meidän kuluttajien halpahintoihin sitoutunu vimma on tulossa tiensä päähän. Täältä Euroopasta valuu työnteko halpamaihin, jotka kusettavat työntekijöitä minkä ehtivät. täällä tulee työttömiä joiden kulut vanhenevan populaation kanssa tekevät valtiontaloudesta raunion, on kestämätön yhtälö. Mielenkiintoista katsoa mihin homma johtaa, voittaako itämainen feodaalinen yhteiskunta vai eurooppalainen hyvinvointiyhteiskunta.

        Kohta vaikka ranskalaiset siirtävät halppis maihin koska muuten
        eivät selviä veloistaan koska kilpailu on todella kovaa EU sisällä saati maailmalla

        Euroopalainen hyvinvointi yhteiskunta murenee näitten velkavaltioiden takia
        joista osa kusettaa kirkkain silmin ja tampio maksaa

        Ja täällähän on mainittu esim:Toyota ei myy euroopassa joten
        tämä tuskin vaikuttaa ratkaisevasti EU työllisyyteen tai hyvinvointiin

        Jostainhan "syyllinen" löydyttävä aasiasta ? vaikka tämä kriisin on EU itse aiheuttanut huonolla hoidolla ja valvonnalla...

        PS :tuoteet pitää tehdä paremaksi halvemaksi kestävämäksi kun naapurin..


      • gs birotor
        mitä kirjoitti:

        Olet naiivi. Toyota, kuten muutkin. pitää täällä tytäryhtiöitä jotka maksavat tuloksestaan suurimman osan emoyhtiölle, eli Japaniin. Sillä, että auto kenties suunnitellaan ja valmistetaan täällä Euroopassa, saadaan vain palkkatulojen verotuksesta tuloja, yhtiön voitot valuvat suoraan samurai-poikien maahan. Ja kun firma ei tuota voittoa, se ei myöskään maksa veroja.

        Kaiken kaikkiaan tämä Aasian/Intian (ei Japanin) halpatyövoiman ja toisaalta meidän kuluttajien halpahintoihin sitoutunu vimma on tulossa tiensä päähän. Täältä Euroopasta valuu työnteko halpamaihin, jotka kusettavat työntekijöitä minkä ehtivät. täällä tulee työttömiä joiden kulut vanhenevan populaation kanssa tekevät valtiontaloudesta raunion, on kestämätön yhtälö. Mielenkiintoista katsoa mihin homma johtaa, voittaako itämainen feodaalinen yhteiskunta vai eurooppalainen hyvinvointiyhteiskunta.

        Kyllähän se on niin ,että suuret monikansalliset yhtiöt maksavat veronsa sinne jossa se on edullisinta heidän kannaltaan.


    • Xsaristi

      Niin vaan nekin hilkut mitä autoihin laittaa tekee mieli laittaa Citikkaan tai Alfaan. Samojen konsernien muut tuotteet ovat ihan ok myös. Kaikki kunnia japseille ja saksalaisille jotka pitävät arvonsa paremmin mutta tässä jälleenmyyntiasiassa ei voi verrata omenoita ja appelsiineja: Jos uuten sitruuna on jokusen tonnia halvempi kuin samankokoinen japsi niin parin vuoden kuluttua ovat saman hintaisia. KäytettyCitikka tai Fiat voi olla hyvä ostos. No, sitten huoltolaskuihin menee 1500 vuodessa siinä missä japanilaisesta maksaa 500 vuodessa, mutta jälleen, eri kokoisista autoista puhutaan ja eri tavalla mukavasta ajamisesta.

      • .,.

        Kannattaa vaihtaa huoltofirmaa jos huollot on kolme kertaa kalliimpia kuin japanilaisissa. Minulla on ollut kumpiakin ja saman verran mennyt rahaa huoltoihin.


      • 25

        On sulla "järjenjuoksu"!


      • .,.
        25 kirjoitti:

        On sulla "järjenjuoksu"!

        Mikä siinä on vikana? Sanoin:"minulla on ollut kumpiakin ja saman verran on mennyt rahaa huoltoihin". Ja niin menee muillakin kenellä sitikka oikeasti on. Jos kaverilla menee kolme kertaa enemmän niin vaihtaisin huoltofirmaa.


    • pösö mies

      mulla on ollut 504 ti .2kpl 505 gti.605 srti .406 st 406 hdi nyt 607 hdi fap kaikki nämä pösöt on ollut hyviä autoja. psa tekee hyviä autoja vain suomen verotus pilaane ehkä veho konserni saa siihen järkeä ainakin varaosat on laskenu hinnassa

    • me-262

      -Peugeotin halu liittoutua GM:n kanssa voi johtaa molemmat yhtiöt suuriin vaikeuksiin.

      Kaksi tappiota tuottavaa yhtiötä yhteisprojektiin niin vót.
      Nooh, nykymaailmassa tappiollinen autonvalmistus voi kertoa myös siintä, että liiallinen "laadun" kohotus ei ole taloudellisesti kannattavaa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      5717
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2090
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1922
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      65
      1080
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1073
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      977
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      957
    8. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    9. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      882
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      745
    Aihe