Kyllästynyt1

Ammattikuvaaja.

Minulla on tuhansia valokuvia aiheesta kuin aiheesta.
Omistan Nikonia, Canonia sekä filmikameroita useita merkkejä Minolta. Praktica jne.
Mitä minä teen tässä valokuvaussekametelissä näillä kuvilla. Eilen kuvani oli huippuluokkaa nyt tavallista kamaa markkinoilla. Voit myydä kuvia ok. Kohta alat ottaa vain kuvia joita luulet myyväsi. Ostat kalliita kameroita vain kun kuvittelet että kohta olet maailman luokan kuvaaja ja määräät hinnat, näin ei valitettavasti ole. Joka päivä ilmestyy markkinoille uutta verta. Kuvalla ei ole väliä vaan kuvankäsittelyohjelmalla ja sen hallitsemalla olet pitemällä kuin uskotkaan. No harrastus sanot sinä. Miksi tarvit kuusenoksan taltioimiseen tuhansien eurojen kameroita siksi että haluat päteä arsenaalisellasi. Olen voittanut useitakin palkintoja ja jopa tienannut rahaakin kuvillani mutta loppupeleissä olen maksanut kalustostani enemmän kuin ole tienannut. Tiedän joukossa on aina helmiä ja purjehdus on kalliimpaa mutta kun lukee teidän juttujanne hämmästelee oikeasti tähänkä on tultu. Kuvatkaa elämää älkää pyrkikö täydellisyyteen voin taata sillä menestyy paremmin kuin kanan joka sulan terävyydellä. Halusin tällä vuodatuksella tuoda esiin sen mitä valokuvauksella haetaan. muistoja. Varis on varis vielä 100 vuoden päästä mutta inhimillinen tapahtuma yms jaksaa kiinnostaa vuosienkin päästä ja on todella muuttunut siinä välissä..

10

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on tuhansia?

      Mitä minä teen tässä valokuvaussekametelissä näillä kuvilla
      —pitääkö kuvilla tehdä jotakin? Mitä teet muilla harrastuksilla?
      Mitä minä teen tuhansille juoksulenkeille jättämilläni jalanjäljillä, entä pöytalaatikkoon kirjoittamillani teksteillä?

      … kuvankäsittelyohjelmalla ja sen hallitsemalla olet pitemällä kuin uskotkaan
      —paljonko tarvitaan zoomia, että olen yhtä pitkällä?

      … tuhansien eurojen kameroita siksi että haluat päteä arsenaalisellasi
      —tämä on tosi ikävää. Minuakin harmittaa kun muut pätevät tuhansien eurojen kameroilla ja taltioivat kuusenoksia.

      … ”Minulla on tuhansia valokuvia aiheesta kuin aiheesta.”
      —haiseeko tässä pätemisen tarve?
      … Halusin tällä vuodatuksella tuoda esiin sen mitä valokuvauksella haetaan. muistoja.
      —jäikö sinulle muistoja tuhansista kuvista vai menikö elämä hukkaan?

      Varis on varis vielä 100 vuoden päästä
      —onko ihminen vielä 100 vuoden päästä ihminen?
      Entä jos ei ole niin kuka katselee kuviamme?

      mutta inhimillinen tapahtuma yms jaksaa kiinnostaa vuosienkin päästä
      —onko niin, että eläimellinen tapahtuma ei jaksa kiinnostaa vuosien päästä

    • vanha varis

      ”Varis on varis vielä 100 vuoden päästä mutta inhimillinen tapahtuma yms jaksaa kiinnostaa vuosienkin päästä”

      Joo se on kai ihan sama kuin vanhat tv-ohjelmat
      Vanhat luontodokumentit ei kiinnosta mutta inhimillinen tosi-tv BigBrother yms jaksaa kiinnostaa vuosienkin päästä.

      On hienoa kun tietää mikä tänään tapahtuva kiinnostaa tulevia sukupolvia.

    • 10*3

      Minulle tuli kaverini kanssa riita kun hän väitti että Suomi on hyvinvointivaltio Minä taas väitin , että Suomi on kulissi hyvinvointivaltio.
      Kirjoituksesi perusteella olin oikeassa. Esim tapauksesi osotoittaa mielenterveyshuollon alasajon. Puhumattakaan muusta alasajosta.........

    • miljoonia?

      hassuinta on,että vanhasta luontokuvasta(lampi kuutamolla) maksettiin äskettäin yli kaksi miljoonaa. Ketä kiinnostaa kuva jossa ei ole mitään inhimillistä tapahtumaa. Ei kenenkään kannata kuvata tuollaisia, ei ainakaan tuhansia;/)

    • Lottovoittajako!?

      Voittaahan joku lotossakin: Pientä rajaa puolustukseen. Vaan ostaa joku kalliita autojakin.

    • juuniin

      Ainainen saivartelijoitten armeija oikein hyökkääpi asiaa kirjoittavaisten niskaan. Toinen puoli ei edes ymmärrä lukemaansa, kun jo alkaa sen päiväinen poskienpaukutus. Mieshän kirjoittaa asiaa, naatiskelkaa kuvaamisesta kukin omalla tavallanne. Ihan vaan omaksi iloksi, ja sillä taidolla ja kalustolla minkä itse kukin omaa. Peace ja Love.

    • Pelkkä Harrastelija

      Harrastaa voi niin monella tavalla....

      - Jollekin tärkeintä valokuvauksessa on se lopputulos, eli kuvat.
      - Toinen nauttii valokuvauksesta, eli siitä tekemisestä, valokuvaustapahtumasta
      - Kolmas kuvankäsittelystä
      - Neljännelle kuvat ja valokuvaus on toisarvoista harrastuksen keskittyessä valokuvausvälineiden keräilyyn ja vertailuun

      Kirjoituksestasi jäi sellainen vaikutelma, että yrität opettaa muille kuinka ja millaisilla välineillä pitää harrastaa. Miksi ihmiset eivät saisi tehdä omalla ajallaan ja omilla rahoillaan mitä haluavat?

      Jos joku haluaa kuvata kuusenoksaa tuhansien eurojen kameralla niin anna kuvata. Tai jos toiselle on tärkeää, että tintin jokainen sulka on terävä, niin mikä sinä olet sanomaan, että hän keskittyy vääriin asioihin?

      Kaikki eivät hae valokuvauksella, tai valokuvauksesta samoja asioita kuin sinä.

      Nimität itseäsi ammattikuvaajaksi, mutta kirjoitat että: "...olen maksanut kalustostani enemmän kuin ole tienannut." Tuon perusteella olet kyllä pelkkä harrastelija, ja voisin niputtaa sinut siihen sakkiin joka vain haluaa päteä arsenaalillaan. Elantosihan olet hankkinut oikealla ammatillasi...

    • Olet väärässä! Ei saa ostaa markettimuovirimpulaa! Muuten naapurit nauraa!

    • kamalaa on

      ”Miksi tarvit kuusenoksan taltioimiseen tuhansien eurojen kameroita siksi että haluat päteä arsenaalisellasi.”

      Tuollainen on kyllä raivostuttava teko. Varmaan kuvas kuusenoksaa pelkästään meitä muita ärsyttääkseen.

      ”Ostat kalliita kameroita vain kun kuvittelet …”
      Tuollaiset tyypit jotka hankkii pelkästään yhtä kuusenoksan kuvaa varten useampia tuhansien eurojen kameroita on suorastaan masentavia. Tässä menee hermot ja koko elämä ihan piloille tuollaisten takia.

    • näin on

      Halvalla kameralla säästää hermoja ja rahaa, mielikuvitusta saa rutkasti enemmän:) kuusenoksastakin voi saada hienon kuvan käyttämällä mielikuvitusta ja vaihtelemalla kuvakulmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      942
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      731
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      667
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      645
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      624
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      588
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe