Mikä on tämä paikka?

Mirka ...

Suomessa oleva paikka, jossa on asukasmäärään suhteutettuna erittäin paljon uskovaisia?

28

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttu juttu

Haluatko muuttaa sinne? Voisit perustaa sinne asunnottomien huoneistokerhon, sinulla kun on asunnottomien asia lähellä sydäntäsi. Kokoontuisitte aina klo 5:30 aamulla ja mukaan pääsisivät kaikki, joilla on puhtaat aivot.

• Mirka ...

Kyseessä on VANKILA .... HEH HEH HEH ...

• Ehkä näin
        Mirka ... kirjoitti:

Kyseessä on VANKILA .... HEH HEH HEH ...

Mahdatkohan sinä saada vankilaan lupaa perustaa sitä kerhoasi asunnottomille? Voi olla, että siellä ei saa portteja lonksuttaa klo 5:30 aamulla.

• EPA+

Uskovaisia vankeja on suhteellisesti yli 40x enemmän kuin ateisti vankeja.

Uskovainen joutuu todennäköisemmin vankilaan kuin ateisti

• Missä suhteessa

"Uskovainen joutuu todennäköisemmin vankilaan kuin ateisti "

Tai sitten moni vankilaan joutunut miettii elämäänsä ja tulee uskoon. Oletko tieteellisesti eritellyt kummasta on kyse, kun noin suorasukaisia uskallat väittää?

• Missä suhteessa kirjoitti:

"Uskovainen joutuu todennäköisemmin vankilaan kuin ateisti "

Tai sitten moni vankilaan joutunut miettii elämäänsä ja tulee uskoon. Oletko tieteellisesti eritellyt kummasta on kyse, kun noin suorasukaisia uskallat väittää?

Se tutkimus, johon keskustelussa viitataan on nimenomaan suoritettu ennen vankilaan menoa.

• Missä viite
        gloriana_demeter kirjoitti:

Se tutkimus, johon keskustelussa viitataan on nimenomaan suoritettu ennen vankilaan menoa.

En minä näe mitään viittausta mihinkään tutkimukseen. Näen vain mielipiteen vailla viitteitä.

• Missä viite kirjoitti:

En minä näe mitään viittausta mihinkään tutkimukseen. Näen vain mielipiteen vailla viitteitä.

Niin se mihin tässä viitataan, ei se mihin tässä on linkki.

En ehdi etsimään tutkimusta nyt mutta ehkä joku toinen ehtii.

• Missä viite kirjoitti:

Löysin meta-analyysin, jossa viitataan tuohon tutkimukseen mutta en osaa linkittää pdf:ä. Mutta mene ihmeessä googleen ja hae tiedeartikkeleita. Itse sen tutkimuksen linkki johon viittasin on toimimaton jostain syystä.

Ateistit ovat aliedustettuina vankiloissa tietenkin mutta sille voivat syyt olla monimutkaisemmat kuin että ateismi tekisi ihmisestä vähemmän rikollisen.

Mutta nyt pitää lähteä.

• Jos viittaat tehtyyn tutkimukseen, jossa kysyttiin vankien kirkkokuntia, niin toivottavasti huomasit, että kysyttiin kirkkoon kuuluvia ei uskovaisia. Suomessakin ev.lut kirkkoon kuuluu n. 78% ihmisistä, kuitenkin suomessa on vain 9% uskovia kristittyjä.
        Jokainen ymmärtää, että suomesta loppus uskovaiset suhteessa tehtyihin rikoksiin, jos ajattelisi sinun mallisi mukaan.

• juhani1965 kirjoitti:

Jos viittaat tehtyyn tutkimukseen, jossa kysyttiin vankien kirkkokuntia, niin toivottavasti huomasit, että kysyttiin kirkkoon kuuluvia ei uskovaisia. Suomessakin ev.lut kirkkoon kuuluu n. 78% ihmisistä, kuitenkin suomessa on vain 9% uskovia kristittyjä.
        Jokainen ymmärtää, että suomesta loppus uskovaiset suhteessa tehtyihin rikoksiin, jos ajattelisi sinun mallisi mukaan.

Niinpä, suurin osa suomalaisista kuuluu luterilaiseen seurakuntaan, kaikki heistä ei kuitenkaan ole uskossa.

Samalla tutkimusmetodilla voisi päätellä että, kun suurin osa suomalaisista kuuluu valtion kirkkoon suurin osa suomalaisista on rikollisia. Perin luotettavaa.

• juhani1965 kirjoitti:

Jos viittaat tehtyyn tutkimukseen, jossa kysyttiin vankien kirkkokuntia, niin toivottavasti huomasit, että kysyttiin kirkkoon kuuluvia ei uskovaisia. Suomessakin ev.lut kirkkoon kuuluu n. 78% ihmisistä, kuitenkin suomessa on vain 9% uskovia kristittyjä.

Jep. Reilumpaa olisi ihmetellä miksi kirkkoon kuuluvat ovat yliedustettuina vankiloissamme.

Korrelloivatko kirkkoon kuuluminen ja epärehellisyys keskenään?
        Tai kirkkoon kuuluminen ja oman edun tavoittelu?

• uskomaton kristitty
        juhani1965 kirjoitti:

juhani1965 taitaa olla itse Jumala, kun pystyy mittaamaan, ketkä ovat uskovia kristittyjä. Hei te kaikki ateistit jotka merkkiä olette halunneet, tuossa se on!

• uskomaton kristitty kirjoitti:

juhani1965 taitaa olla itse Jumala, kun pystyy mittaamaan, ketkä ovat uskovia kristittyjä. Hei te kaikki ateistit jotka merkkiä olette halunneet, tuossa se on!

En kirjoittanut missän kohden, että minä olisin sen mitannut. Tietoni perustuu tutkimukseen:"Usko ja Suomi 2008-tutkimus", jossa kyseistä asiaa oli tutkittu. Tutkimuksen on tehnyt TNS Gallup. Ohessa linkki jos kiinnostaa tutustua: http://www.seurakunnankasvu.fi/

• A10097 kirjoitti:

Jep. Reilumpaa olisi ihmetellä miksi kirkkoon kuuluvat ovat yliedustettuina vankiloissamme.

Korrelloivatko kirkkoon kuuluminen ja epärehellisyys keskenään?
        Tai kirkkoon kuuluminen ja oman edun tavoittelu?

Itse olen tuota joskus pohtinut myös. Siis että miksi kuulua johonkin järjästöön jos ei allekirjoita sen uskomuksia. Tarvittiin Päivi Räsänen avamaan suunsa että osa ihmiset heräs ottamaan kantaa kirkkoon kuulumiseensa. Onkoha se tietynlaista laiskuutta suhteessa hengellisiin tai vakamuksellisiin asioihin? Maailman informaatiotulva on sitä luokkaa että tälläiset asiat hautautuu sen alle?

• juhani1965 kirjoitti:

Itse olen tuota joskus pohtinut myös. Siis että miksi kuulua johonkin järjästöön jos ei allekirjoita sen uskomuksia. Tarvittiin Päivi Räsänen avamaan suunsa että osa ihmiset heräs ottamaan kantaa kirkkoon kuulumiseensa. Onkoha se tietynlaista laiskuutta suhteessa hengellisiin tai vakamuksellisiin asioihin? Maailman informaatiotulva on sitä luokkaa että tälläiset asiat hautautuu sen alle?

OK. Tosin itse en tuossa ollenkaan pohtinut sitä miksi meillä on niin paljon porukkaa, jotka eivät koe kirkkoa itselleen tärkeäksi, mutta eivät ole kehdanneet erotakaan siitä.

En usko tilanteen juontuvan kuvaamastasi laiskuudesta vaan ennemmin kiltteydestä. Ei kehdata aiheuttaa mielipahaa esimerkiksi lähisukulaisille.

Mutta tilanne on muuttumassa. Nykyiset viiskymppiset eivät suutu kirkon jättäville lapsilleen.

• A10097 kirjoitti:

OK. Tosin itse en tuossa ollenkaan pohtinut sitä miksi meillä on niin paljon porukkaa, jotka eivät koe kirkkoa itselleen tärkeäksi, mutta eivät ole kehdanneet erotakaan siitä.

En usko tilanteen juontuvan kuvaamastasi laiskuudesta vaan ennemmin kiltteydestä. Ei kehdata aiheuttaa mielipahaa esimerkiksi lähisukulaisille.

Mutta tilanne on muuttumassa. Nykyiset viiskymppiset eivät suutu kirkon jättäville lapsilleen.

Aivan, voi olla nuinkin, kirkkoon kuulutaan kun suurin osa suvusta kuuluu. Minusta ja ihan kristittynäkin on vain hyvä asia, että ihmiset "heräävät" ottamaan kantaa vakamuksellisiin kysymyksiin ja miettimään sitä omaa vakaamustaan syvemmin.

• uskotar kirjoitti:

Niinpä, suurin osa suomalaisista kuuluu luterilaiseen seurakuntaan, kaikki heistä ei kuitenkaan ole uskossa.

Samalla tutkimusmetodilla voisi päätellä että, kun suurin osa suomalaisista kuuluu valtion kirkkoon suurin osa suomalaisista on rikollisia. Perin luotettavaa.

Näinpä juuri, samaa mieltä.

• Mirka. ..

Tutkimuksiset antaa kuvan että uskonnot lisää rikollisuutta. Onhan rikollisuus vähentynyt eniten niissä valtioissa joissa uskonnot menettäneet eniten merkitystään.

Onneksi en itse ole uskis.

• Niinhän se

"Onhan rikollisuus vähentynyt eniten niissä valtioissa joissa uskonnot menettäneet eniten merkitystään."

Joo, Pohjois-Koreassa ei varasteta kuin juuria ja lehtiä.

• Mirka...

Uskiksilla on ajatusmaailma tosi sekaisin. He kuvittelevat että uskovaisen valtion vastakohta on kommunismi ja diktatuuri. HEH HEH HEH... Tämä sama ongelma on kaikilla uskiksilla.

Uskiksia pitäisi auttaa tajuamaan ettei asiat ole noin hölmösti.

• Silloin tätäkin

He kuvittelevat että uskovaisen valtion vastakohta on kommunismi ja diktatuuri. "

Pohjois-Korea on virallisesti ateistinen valtio. Aivan kuten Neuvostoliitto oli ennen.

• Miten lukea

http://fi.wikipedia.org/wiki/Korean_demokraattinen_kansantasavalta

Lue enemmän, kuvittelet vähemmän.

Ai nytkö sinä luotat Wikipediaan? Kun minä siihen viittasin, sinä valitit että kuka tahansa voi sitä editoida.

"Suurin osa pohjoiskorealaisista ei noudata mitään uskontoa, sillä valtionjohto suhtautuu uskontojen harjoittamiseen kielteisesti. Pääuskontoja ovat perinteisesti olleet buddhalaisuus ja kungfutselaisuus. Maassa ei ole uskonnonvapautta; uskonnonharjoitusta tukahdutetaan ja uskontojen harjoittajia syrjitään.[55]"

Miten minun pitäisi tuo lukea?

Mukava, kun olet oppinut luottamaan Wikipediaan, sillä samainen sivusto sanoo näin:

"North Korea is officially an atheist state in which much of the population is nonreligious.[1][2] North Korea sees organised religious activity as a potential challenge to the leadership.[3]"

Oli kiva auttaa sinua enemmän lukemisen ja vähemmän luulemisen tielle. Pyydä vain minua auttamaan jatkossakin.

• Miten lukea kirjoitti:

Ai nytkö sinä luotat Wikipediaan? Kun minä siihen viittasin, sinä valitit että kuka tahansa voi sitä editoida.

"Suurin osa pohjoiskorealaisista ei noudata mitään uskontoa, sillä valtionjohto suhtautuu uskontojen harjoittamiseen kielteisesti. Pääuskontoja ovat perinteisesti olleet buddhalaisuus ja kungfutselaisuus. Maassa ei ole uskonnonvapautta; uskonnonharjoitusta tukahdutetaan ja uskontojen harjoittajia syrjitään.[55]"

Miten minun pitäisi tuo lukea?

Mukava, kun olet oppinut luottamaan Wikipediaan, sillä samainen sivusto sanoo näin:

"North Korea is officially an atheist state in which much of the population is nonreligious.[1][2] North Korea sees organised religious activity as a potential challenge to the leadership.[3]"

Oli kiva auttaa sinua enemmän lukemisen ja vähemmän luulemisen tielle. Pyydä vain minua auttamaan jatkossakin.

Kyllä wikipediaan tulee suhtautua varauksella ja info on hyvä tarkistaa muistakin lähteistä.

"Miten minun pitäisi tuo lukea?"

"virallisesti maa on yhtenäispuoluejärjestelmä[4], jonka ideologia perustuu jucheaatteeseen.[5]"

Maan virallinen aate on teistinen. Se että uskontojen harjoittajia syrjitään, ei liity ateismiin.

• Opihan nyt lisää

Kyllä wikipediaan tulee suhtautua varauksella ja info on hyvä tarkistaa muistakin lähteistä.

"Miten minun pitäisi tuo lukea?"

"virallisesti maa on yhtenäispuoluejärjestelmä[4], jonka ideologia perustuu jucheaatteeseen.[5]"

Maan virallinen aate on teistinen. Se että uskontojen harjoittajia syrjitään, ei liity ateismiin.

"Kyllä wikipediaan tulee suhtautua varauksella ja info on hyvä tarkistaa muistakin lähteistä. "

Ja sinä käytit mitä muuta lähdettä viitteesi tarkistamiseen. Minä sentään vaivauduin tarkistamaan englanninkieliseltä puolelta, mikä sinulla ei edes käväissyt mielessä.

Englanninkielisestä artikkelista puheenollen, unohditko sinä sen vahingossa johonkin, kun sitä ei näy tuossa viestissäsi? Eikö sinun pitänyt sitä kommentoida jotenkin?

""virallisesti maa on yhtenäispuoluejärjestelmä[4], jonka ideologia perustuu jucheaatteeseen.[5]""

Juche-aate tarkoittaa sosialismia yhdistettynä omavaraisuuteen. Ei sillä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa, jollet sitten tarkoita että tavoite rakentaa kaikki tehtaat maan omin voimin on joku uskonto. Juche ei mitenkään syrjäytä ateismia, koska ne eivät toimi samalla pelikentällä. Juche ei sisällä väittämiä jumalista. Valtion politiikka on kuitenkin ateistista, mutta se ei liity omavaraisuustavoitteeseen.

Sama kuin sanoisit, että Suomi ei ole kristillinen koska se on merkantilistinen. Toinen ei selitä toista, eikä lauseessa ole järkeä.

• Opihan nyt lisää kirjoitti:

"Kyllä wikipediaan tulee suhtautua varauksella ja info on hyvä tarkistaa muistakin lähteistä. "

Ja sinä käytit mitä muuta lähdettä viitteesi tarkistamiseen. Minä sentään vaivauduin tarkistamaan englanninkieliseltä puolelta, mikä sinulla ei edes käväissyt mielessä.

Englanninkielisestä artikkelista puheenollen, unohditko sinä sen vahingossa johonkin, kun sitä ei näy tuossa viestissäsi? Eikö sinun pitänyt sitä kommentoida jotenkin?

""virallisesti maa on yhtenäispuoluejärjestelmä[4], jonka ideologia perustuu jucheaatteeseen.[5]""

Juche-aate tarkoittaa sosialismia yhdistettynä omavaraisuuteen. Ei sillä ole mitään tekemistä uskonnon kanssa, jollet sitten tarkoita että tavoite rakentaa kaikki tehtaat maan omin voimin on joku uskonto. Juche ei mitenkään syrjäytä ateismia, koska ne eivät toimi samalla pelikentällä. Juche ei sisällä väittämiä jumalista. Valtion politiikka on kuitenkin ateistista, mutta se ei liity omavaraisuustavoitteeseen.

Sama kuin sanoisit, että Suomi ei ole kristillinen koska se on merkantilistinen. Toinen ei selitä toista, eikä lauseessa ole järkeä.

"Juche ei sisällä väittämiä jumalista. "

Väität siis että siihen ei sisälly ajatusta, että johtaja on jumala?

Ja kyllä olen tarkistanut lähteeni.

"Valtion politiikka on kuitenkin ateistista, mutta se ei liity omavaraisuustavoitteeseen."

Myös Suomi olisi tällä perusteella virallisesti ateistinen maa.

• Hyviä uutisia

"Juche ei sisällä väittämiä jumalista. "

Väität siis että siihen ei sisälly ajatusta, että johtaja on jumala?

Ja kyllä olen tarkistanut lähteeni.

"Valtion politiikka on kuitenkin ateistista, mutta se ei liity omavaraisuustavoitteeseen."

Myös Suomi olisi tällä perusteella virallisesti ateistinen maa.

"Väität siis että siihen ei sisälly ajatusta, että johtaja on jumala?"

Ei sisälly. Voithan toki koettaa löytää jonkun sellaisen pohjoiskorealaisen väittämän. Et löydä. Ylisanoja johtajistaan toki toitottavat, mutta jumalaksi eivät väitä.

"Ja kyllä olen tarkistanut lähteeni."

No mitä ne kertovat siitä englanninkielisen Wikipedian lainauksesta?

"Myös Suomi olisi tällä perusteella virallisesti ateistinen maa."

Kiva kuulla ateistilta, että Suomen valtion politiikka on ateistista. Tällä palstalla on niin paljolti älämölöä päinvastaisesta. Ateisti1982 etunenässä parkumassa, kun maitokaupan ovi ei aukea joulupäivänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3508
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3336
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      54
      2836
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      57
      2642
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2465
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      49
      1867
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1309
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1268
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      355
      1148
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1033
    Aihe