Sekä HS että Iltasanomat paljastavat tänään, että PAKKORUOTSIn pakottaminen lapsille on täysin turhaa:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/tama-myytti-ruotsin-opiskelusta-ei-pida-paikkaansa/art-1288452488015.html
Tämän uuden tiedon mukaan ne 4.000 ruotsinkielistä, jotka eivät katso tarvitsevansa suomenkielen osaamista, saisivat täydet ruotsinkieliset palvelut koko Suomessa iiman, että yli 5.000.000 suomenkielistä pakotetaan pakkoruotsin opiskeluun.
Tällaista paljastavaa uutisointia tarvittaisiin vain lisää ja useammin, jotta koko pakkoruotsin karmeus ymmärrettäisiin paremmin myös päättäjien keskuudessa.
.
PAKKORUOTSI täysin turhaa, paljastaa HS
11
349
Vastaukset
- Joo, MUTTA...
Tuossa Ilta-Sanomien rkp-tutkimuksen uutisoinnissa oli todella kiero kysymys.
Koko "tutkimus" on tehty tietoisen harhaanjohtavasti.
Ensin kysytään, että "vihaako ruotsia". Jos vastaus on ei, niin se muka tarkoittaa PAKKOruotsin kannatusta!
Miksi ei kysytä oikein " Pitäisikö ruotsin olla vapaaehtoista?" tai " Kannatatko pakkoruotsista luopumista?"
Ota kantaa-kysely oli tehty ruotsiksi!? Lisäksi kysymys oli outo plugga-sanoineen.
Toimituksen tarkoitus oli ilmiselvä. Suurin osa suomenkielisistä ei edes ymmärrä koko kysymystä. Eli juuri ne suurimmat pakkoruotsin vastustajat!
Näin IS pyrkii saamaan mahdollisimman suuren äänisaaliin pakkoruotsin kannattajille. - Anti Viha
Tuo tutkimus on pakkoa kannattavien tapa kääntää keskustelu vihapuheeksi. Ihmisiä ei saa päästää keskustelemaan ruotsin kielen asemasta järkiargumentein.
Argumentteina esim. todellinen tarve, ihmisten muut tarpeet, erilaiset oppijat, Suomen kilpailukyky ja kulttuurisen monimuotoisuuden kehittyminen.
Keskustelu on PAKKO pitää tunnekeskusteluna, jossa "tykkää ruotsista" on sivistyskelposen suomenmaalaisen tunnus ja kaikki kritiikki pakkoruotsia kohtaan on muka vain pienen epäsosiaalisen ryhmän suvaitsemattomuutta ja jopa suorastaan ruotsalaisvihaa.
Logiikan opetus olisi tosiaan tarpeen! - Ekaluokkalaisen äiti
Vihassa on kyllä perää. Minusta ne, jotka pakottavat suomalaislapset lukemaan pakkoruotsia, vihaavat suomalaisia ja haluvat alistaa heidät ylemmän sosiaaliluokan palvelijoiksi.
- Jättebra
Voi hyvänen aika, mikä logiikka. Olen hyvilläni siitä, että olen saanut opiskella vieraita kieliä, sekä toista kotimaista kieltä.
En näe sitä minään alistamisena, vaan kulttuurillisesti mielenkiintoisena.
Koittakaa suomalaiset ymmärtää, että on etuoikeus saada opiskella eri asioita, toisin kuin joissain kehitysmaissa. Ja se ruotsin opiskelu ei kyllä kenellekään tee kipeää. - Etuoikeuspakkoruotsi
Pakkoruotsi on maan johdon ja ylimpien viranomaisten mukaan pakollista sen vuoksi, jotta ruotsinkieliset saavat palvelua omalla kielellään suomenkielisiltä ympäri suomea.
Kysymys on todella suomenkielisten velvollisuudesta palvella "ylempää sosiaaliluokkaa", kuten yllä "Ekaluokkalaisen äiti" kertoi.
Tällainen velvollisuus ei ole enää 2000-luvun tasa-arvon mukaista. Eikö 800 vuotta suomenkielisten palvelusvelvollisuutta ole ollut jo tarpeeksi? - aatu ab
Artikkelissa kerrotaan, että ns pakkoruotsin opetukseen suhtautuu kielteisesti VAIN noin 20 prosenttia peruskoulun oppilaista.
Muuten oppilaat pitävät ruotsin kielen opiskelusta.- 5U55
Mutta yleensä parin vuoden kuluessa huomaavat tehneensä työtä niska limassa ja huijattuna siihen. Siinä teille oikeutta...
- Suomessa olen minä s
Itse en ole koskaan lukenut ruotsia pätkääkään koulussa, ja hyvin oon pärjänny, ruosissakin on käyty monet kerrat, ja hyvin on menny. Jos ruottalaiset ei osaa suomea niin voi voi... en minäkään osaa rutsia.-
- Ossi
Ethän sinä osaa suomeakaan.
- Ossi.ap
siksi hurreillle pitää olla oma kieli..
- Opiskelenespanjaa
Ruotsissa pärjää hyvin englannin kielellä ,koska siellä melkeen kaikki osaa enkkua. Työkielenä Ruotsissa on englanti.
Englannin kielellä pärjää koko maailmassa ja toinen tärkeä kieli on Ranska tai espanja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337301Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213360Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521490Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_221401Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281396PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1821388- 1451271
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport511153Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v167992- 39976