H-2B-viisumi

31

Kysynpä nyt vielä täältäkin kun toiselta foorumilta ei irtoa vastauksia.

Eli onko kellään kokemusta kyseisetä viisumista? Olisi 3-4kk pitkä työpaikka tiedossa, mutta mietin vielä tuota viisumin saantia, kun pitäisi päästä melko nopeasti lähtemään. Ilmeisesti työnantajan sitä pitäisi hakea kun on kyseessä lyhyt duuni, jossa olisin ns. kiireapulaisena, mutta joku sanoi ettei tätä mallia saa hakea Suomesta tulevat työntekijät...?! Onko lie totta, ja jos ei niin onko tuota vaikea saada? Iso firma kyseessä.

Olisin tosi kiitollinen kaikista neuvoista! Vähän nihkeetä etsiä itse tietoa, kun tästä varsinkin suomeksi löytyy tosi vähän mitään.

6

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

      Onko sinulla puhelin? Jos on, soita Yhdysvaltojen lahetystoon Helsinkiin. Siellahan ne viisumiasiat tiedetaan ja sielta sita kuitenkin joudut hakemaan.
      Luuletko etta tavalliset turistit ovat asiaan perehtyneet tai etta USAn kansalaisilla olisi mitaan mielenkiintoa edes ottaa asiasta selvaa?

      • 31

        No, oman kokemukseni mukaan täällä on paljon ihmisiä joita ei kyllä "tavallisiksi turisteiksi" pysty luokittelemaan, mutta jokainen tavallaan. Mun mielestä erilaiset viisumit kyllä on mielenkiintosia, ja olettaisi että USAan matkustaa myös "tavallisten turistien" ja "USAn kansalaisten" lisäksi myös muuta kansaa ihan Suomesta käsin. Vai olenko tosiaan eka suomalainen joka lähtis sinne tekemään lyhempää duunia?

        Lähetystöstä eivät aio sanoa mitään tarkempaa ennen kuin on sopimus kädessä. Ite en halua sopimust tehdä, ennen kuin tiedän että pääsen lähtemään.

        Mut kiitti nyt kumminki näsäviisaasta vastauksestasi.


      • 20
        31 kirjoitti:

        No, oman kokemukseni mukaan täällä on paljon ihmisiä joita ei kyllä "tavallisiksi turisteiksi" pysty luokittelemaan, mutta jokainen tavallaan. Mun mielestä erilaiset viisumit kyllä on mielenkiintosia, ja olettaisi että USAan matkustaa myös "tavallisten turistien" ja "USAn kansalaisten" lisäksi myös muuta kansaa ihan Suomesta käsin. Vai olenko tosiaan eka suomalainen joka lähtis sinne tekemään lyhempää duunia?

        Lähetystöstä eivät aio sanoa mitään tarkempaa ennen kuin on sopimus kädessä. Ite en halua sopimust tehdä, ennen kuin tiedän että pääsen lähtemään.

        Mut kiitti nyt kumminki näsäviisaasta vastauksestasi.

        Kaikkiin tyoperaisiin viisumeihin vaaditaan tyosopimus USAsta joten sait aivan asianmukaisen vastauksen. USAlainen tyonantaja joutuu sita viisumia hakemaan jos viitsii siihen rumbaan lahtemaan parin, kolmen kuukauden takia.
        Kiireapulaisia loytyy kylla tastakin maasta joten mahdollisuutesi nayttavat olevan zero to none.


      • 31
        20 kirjoitti:

        Kaikkiin tyoperaisiin viisumeihin vaaditaan tyosopimus USAsta joten sait aivan asianmukaisen vastauksen. USAlainen tyonantaja joutuu sita viisumia hakemaan jos viitsii siihen rumbaan lahtemaan parin, kolmen kuukauden takia.
        Kiireapulaisia loytyy kylla tastakin maasta joten mahdollisuutesi nayttavat olevan zero to none.

        Tiedätkö itse millaisen hakemuksen työnantajan täytyy täyttää ja paljon se heille maksaa? Minä tiedän, enkä sitä ihan rumbaksi kutsuis. Enkä myöskään viisumihakemusta, joka netissä täytetään. Mutta ehkä sulle muutamien papereiden täyttäminen on kauhean suuri työ, tai itse olen ehtinyt elämäni aikana monen moista tekemään, jolloin 30 sivua hakemusta ei tunnu miltään.

        Yhtiöllä on monesta eri maasta työntekijöitä, joten ilmeisesti ne on ihan viitsineet muutamienkin kuukausien takia hommat hoitamaan (meille kun voi maksaa huonompaa palkkaa ilman kokemusta). Ite olin tässä lähinnä kiinnostunut siitä, että kuinka kauan viisumin käsittelyssä menee. Jos ei ole mahiksia lähteä, niin etsin töitä muualta. Ei ole sen kummempi homma.

        Miksi suomalaisten on niin hiton vaikea hyväksyä, että aina kaikki ei ole TODELLA VAIKEAA, varsinkin ulkomaille lähteminen työn perässä? Joo, USAan ei noin vain lähdetä, mutta ihan oman kokemuksen mukaan siellä kuitenkin ulkomaalaisia ihan laillisestikin työskenteelee suuria määriä. Ihan tavallisissa, paskahommissa. Tämmöstä peruspessimistisyyttä pakoon täältä lähtis niin kauas kun vaan pääsee, vaikka itsekin siellä näytät olevan. (Juuri Amerikkaan "päässeet" suomalaiset vasta pahimpia onkin. Kun ne tietää aina niin paljon paremmin ja ovat nyt hienossa maassa, johon muilla ei voi olla kuin erittän vaikea päästä, koska niin se oli heille itselleenkin.)

        No, enivei, ainakin on käyny selväksi että tuota H-2B:tä suomalaiset voi käyttää. Taidan jatkaa tätä keskustelua siis (avuliaan) konsulaatin kanssa, kun täältä ei sitä paljon haluttua omakohtaista kokemusta löydy.


      • 20
        31 kirjoitti:

        Tiedätkö itse millaisen hakemuksen työnantajan täytyy täyttää ja paljon se heille maksaa? Minä tiedän, enkä sitä ihan rumbaksi kutsuis. Enkä myöskään viisumihakemusta, joka netissä täytetään. Mutta ehkä sulle muutamien papereiden täyttäminen on kauhean suuri työ, tai itse olen ehtinyt elämäni aikana monen moista tekemään, jolloin 30 sivua hakemusta ei tunnu miltään.

        Yhtiöllä on monesta eri maasta työntekijöitä, joten ilmeisesti ne on ihan viitsineet muutamienkin kuukausien takia hommat hoitamaan (meille kun voi maksaa huonompaa palkkaa ilman kokemusta). Ite olin tässä lähinnä kiinnostunut siitä, että kuinka kauan viisumin käsittelyssä menee. Jos ei ole mahiksia lähteä, niin etsin töitä muualta. Ei ole sen kummempi homma.

        Miksi suomalaisten on niin hiton vaikea hyväksyä, että aina kaikki ei ole TODELLA VAIKEAA, varsinkin ulkomaille lähteminen työn perässä? Joo, USAan ei noin vain lähdetä, mutta ihan oman kokemuksen mukaan siellä kuitenkin ulkomaalaisia ihan laillisestikin työskenteelee suuria määriä. Ihan tavallisissa, paskahommissa. Tämmöstä peruspessimistisyyttä pakoon täältä lähtis niin kauas kun vaan pääsee, vaikka itsekin siellä näytät olevan. (Juuri Amerikkaan "päässeet" suomalaiset vasta pahimpia onkin. Kun ne tietää aina niin paljon paremmin ja ovat nyt hienossa maassa, johon muilla ei voi olla kuin erittän vaikea päästä, koska niin se oli heille itselleenkin.)

        No, enivei, ainakin on käyny selväksi että tuota H-2B:tä suomalaiset voi käyttää. Taidan jatkaa tätä keskustelua siis (avuliaan) konsulaatin kanssa, kun täältä ei sitä paljon haluttua omakohtaista kokemusta löydy.

        Tule sitten kertomaan miten asia sujui.
        BTW olen USAn kansalainen.


    • bettamanuel

      On aivan totta, että suomalaiset eivät voi hakea H2B-viisumia.

      Voit tarkistaa asian itse täältä:
      http://travel.state.gov/visa/temp/types/types_1271.html#1

      "Effective Jan. 18, 2012, nationals from the following countries are eligible to participate in the H-2B program: Argentina, Australia, Barbados, Belize, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, Costa Rica, Croatia, Dominican Republic, Ecuador, El Salvador, Estonia, Ethiopia, Fiji, Guatemala, Haiti, Honduras, Hungary, Iceland, Ireland, Israel, Jamaica, Japan, Kiribati, Latvia, Lithuania, Macedonia, Mexico, Moldova, Montenegro, Nauru, The Netherlands, Nicaragua, New Zealand, Norway, Papua New Guinea, Peru, Philippines, Poland, Romania, Samoa, Serbia, Slovakia, Slovenia, Solomon Islands, South Africa, South Korea, Spain, Switzerland, Tonga, Turkey, Tuvalu, Ukraine, United Kingdom, Uruguay, and Vanuatu."

      Jos olet jonkun edellä mainitun maan kansalainen, niin sitten onnistuisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe