Muutama kysymys.. Help!

menkkojevihaaja4ever

oon taas tänne kirjottamassa, eli mulla alko joskus 22.2 menkat (siis ei silloin ekaa kertaa alkanut, vaan, you know, joka kuukausi... (-.-) ) ja tähän päivään asti on kestäny!! Edelleen siis vuotoa tulee, mutta äärimmäisen niukasti. Yleensä mun menkat on kestäny 3-7pv (vaihtelee) ja eka kerta, kun näin pitkään. Miks näin pitkään? Tai mistä te sen voitte tietää, mun kroppa, mutta onko jtn tietoo ees mistä VOIS johtua ja pitääks mennä lääkäriin tms.

Ja pariin muuhun kysymykseen: saako menkkoja mitenkään lyhyemmiksi?? Mulla on niukat menkat, mutta ne kestää tavallisimmin viikon (joskus harvoin 3-5pv) ja en todellakaan haluis, että kestäis noin kauan! Ovishan tulee jo viikon päästä niiden loputtua.... :/

Ja sitten kuukautisten siirtoon liittyen, niin onko niillä siirtopillereillä jtn sivuvaikutusta? Esim voiko vatsaa turvottaa, voiko ne kasvattaa rintoja tms?? Mun pitäs saada siirrettyä mahdollisesti niitä joskus kuukauden päästä, kun mulla on kisat (harrastan kilpaurheilua), ja menkat pilais varmasti suoritusta, sillä en oikein tykkää liikkua niiden kanssa .. ;s

6

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr

Voithan käydä lääkärissä ja pyytää e-pillereitä, ne voisivat lyhentää vuotoa. Mitä muuten tarkoitit tuolla että ovulaatio tulee jo viikon päästä kuukautisten loppumisesta, siis mitä merkitystä sillä on koska eiväthän kuukautiset silloin ala uudestaan? Vai onko sulla pahat kivut ovulaation aikaan?

• Koita kestää

Vuotosi on siis kestänyt nyt 10 päivää. Uskoisin että seuraavat kuukautisesi ovat myöhemmin taas saman mittaiset kuin ennenkin. 8päivänkin vuotokin on vielä ihan normaalia, mutta jos sinulla on toistuvasti yli 8päivän kuukautiset, kannattaa käydä varmuuden vuoksi lääkärissä. Don't worry !

Jotkut väittävät että kuukautisvuotoa saisi lyhyemmäksi syömällä e-pillereitä säännöllisesti, asiaa ei ole kuitenkaan lääketieteellisesti todistettu. E-pilleristä ei tule mitään haittavaikutuksia, joten voit huoletta kokeilla niitä. E-pillereitä voit myös käyttää kuukautiskipujen hoitoon.

Kuukautisia pystyy siirtämään. Apteekista löytyy kuukautisten siirtopillereitä mutta tarvitset reseptin niiden ostamiseen. Juttele vaikka terveydenhoitajan kanssa asiasta, hän varmaankin saisi hankittua reseptin. Primolut Nor nimellä löytyy apteekista. Yleisiä haittavaikutuksia on ollut päänsärkyä ja pahoinvointia joskus myös kuukautisten poisjäämistä. Primolut Nor:ista voit lukea tuosta linkistä lisää.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1025&d=17779&i=BAYER_PRIMOLUT N, PRIMOLUT NOR_PRIMOLUT Nor 10 mg tabletti

• ?

"Jotkut väittävät että kuukautisvuotoa saisi lyhyemmäksi syömällä e-pillereitä säännöllisesti, asiaa ei ole kuitenkaan lääketieteellisesti todistettu. E-pilleristä ei tule mitään haittavaikutuksia, joten voit huoletta kokeilla niitä."

Siis mitä ihmettä? Asiaa ei ole lääketieteellisesti todistettu? Aika monella pillereiden käyttö vaikuttaa vuotoon vähentävästi ja siihen on ihan lääketieteellinen perustekin olemassa. Jatka tiedon etsimistä, ehkä löydät faktat.

Ja kehtaat ihan tosissaan väittää, ettei pillereistä tule mitään haittavaikutuksia? Voi hyvää päivää. Se mahdollisten haittavaikutusten lista on aika hiton pitkä.

• menkkojevihaaja4ever

mr: ei mulla oo kipuja oviksen aikaan eikä kuukautistenkaan aikaan, mutta mun ovulaatio on aika runsas. Tai no, emmätie runsas... Ainakin kun vessassa käyn niin läpinäkyvää limaa tulee 'naruna' ;s

Voivatko e-pillerit mitenkään tehdä muuta kuin vähentää & lyhentää menkkoja, esim. kasvattaa rintoja tai muuta vastaavaa? En haluaisi mitään tuollaisia sivuvaikutuksia...

Täytyykö siirtopillereitä syödä jtn 2vk ennen kuukautisten alkua? Jotain tuollaista olen kuullut. Vai täytyykö ihan vain pari päivää ennen niiden alkua? Mulla ei ole ihan päivän tarkkaa kuukautisten alku, joten mielellään alkaisin syömään melko aikaisin, koska tuo alkamispäivä välillä heittelee vähän.

• fjdklsaökjfds

Kuukautisia kannattaisi siirtää jo edellisellä kierrolla, koska siirtopillereiden aikana voi hyvinkin tulla tiputteluvuotoa koko ajan. Kaikilla ei tietenkään välttämättä tule, joillakin tulee.

Siirtopillerit aloitetaan 3-4 päivää ennen oletettua alkamispäivää. Niitä syödään kolme kertaa päivässä (aamu, päivä ja ilta) hyvin kellontarkasti. Pillereitä syödään niin kauan kun halutaan siirtää kuukautisia (siinä on kyllä maksimimäärä päiviäkin). Kuukautiset alkavat parin päivän sisällä, kun siirtopillereiden syönti lopetetaan. Seuraavat kuukautiset tulevat normaalin kiertopäivämäärän mukaisesti.

E-pillereiden sivuvaikutuslista on pitkä kuin nälkävuosi.
      Lue täältä:

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=8270&i=BAYER_YASMIN

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1016&i=BAYER_DIANE NOVA

tai googleta e-pilleri pakkausseloste.

Minulle tuli oireita: pahoinvointi, oksentelu, huimaus, hajuaistin herkistyminen, ihon kuivuminen.

• Heip,
      Primolutia otetaan kerran vuorokaudessa, ei kolmesti (onneksi)! itselläni ei ainakaan tiputtelua ole tullut, paitsi jos siirtää yli viikolla. Toki jos säännölliset menkat, kannattaisi aina siirtää jo edellisiä...
      En ole primoluteista saanut mainittavia sivuvaikutuksia käytön aikana, mutta siirron jälkeiset menkat on olleet tavallista kipeämmät!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      5
      3130
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2158
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      116
      1778
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1116
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      996
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      36
      793
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      675
    Aihe