Pienten lasten "meno"

rinteessä.....

Olin laskettelemassa ja minusta pienten lasten meno rinteessä oli aivan järkyttävää touhua!!
Sellaiset "vaahtosammuttimen" kokoiset lapset laskivat rinteet alas "syöksyllä" eikä se homma ollut millään tavalla hallinnassa..... Ihmettelen että vanhemmat eivät laita lapsiaan esim. laskettelukouluun, jolloin he oppisivat laskettelun perusteet ja hallitsisivat oman menonsa rinteessä!!!
Päälleni meinasi laskea lapsi, jonka perässä tuli vielä hänen onnellinen isänsä, kameralla lapsensa syöksyä kuvaten........ EIkä tämä tilanne todellakaan ollut ainoa, vaan näin näitä tilanteita oli todella monta!!! Kurjaa jos joku pieni lapsi loukkaa itsensä törmäämällä aikuiseen ihmiseen!!!

8

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohohohoho

KAMALAA!!!
      Laskettelusukset pitäisi kieltää lailla!!!
      Ja onneliset isät!!!

• Samaa mieltä.....

Olen itsekkin seurannut noiden pikkulasten menoa tuolla rinteessä!! Olen tullut kuitenkin siihen tulokseen, että jos ei lasten vanhemmat välitä lapsistaan, niin minulle on aivan sama miten he laskettelevat!!! Jos minun päälle joku pikkulapsi laskee, niin pahoin pelkään että sille lapselle käy pahemmin kuin minulle.....
      Suosittelen kuitenkin, niin kuin aloittajakkin jo mainitsi, lasten pitäisi ehdottomasti käydä laskettelukoulu jossa he oppisivat laskettelun perusteet.

• ohohoho....

Tuntuuko kivalta vastata itselle omaan viestiketjuun!!!
        2 Lukukertaa!!!
        :-)))

Älä ota niin vakavasti tota hommaa. Lapset on lapsia ja omien kykyjen laatua pitää testailla joka paikassa. Myös rinteessä. Mä oon laskenu mäkeä nyt viimeiset 27 vuotta, ja vähän paljon, enkä oo liiemmin onnettomuuksia ollu todistamassa.
        Ja aina on kakarat rinteessä kaahaillut, niin kuin itsekin.. Kerran (satavuottasitten) kaverin kanssa Vuokatissa hypättiin lumilaudoilla turvaverkon yli suljettuun rinteeseen ja joku hissipoika lähti moottorikelkalla perään :) No ei se meitä kiinni saanu vasta kun hissin portilla ja se yritti tempasta liput pois, mutta ei sen valtuudet riittänykkään, kun meillä oli viikkoliput :)

Muutama viikko sitten tuli varoitus hissipojalta "se oli sitten viimene kerta", ja melkeen vierähti kyynel poskelle, kun tuli nuoruusvuodet mieleen :D
        Ois pitäny kiittää oikeen kädestä!

• Jeps.

Ihan vaan kysymyksenä, eikö olisi kaikkien kannalta turvallisinta jättää 2-vuotias vielä pois mäestä?!? Nuo pienimmät laskevat alas "pommeina" eivätkä varmasti tiukassa paikassa osaa hallita jarrutusta. Joku voi myös laskea heidän päälleen eikä heillä ole hajua siitä, mitä kaikkea rinteessä tapahtuu. Eihän kukaan päästä 2-vuotiasta yksin liikenteeseenkään. 4-vuotiaana saattaa olla jo vähän enemmän "järkeä" päässä (jos silloinkaan...). Selkeästi vanhemmat haluavat vain oman harrastuksensa takia kiiruhtaa asiaa.

• Huolestunut äippä

Minusta myös pienempien lasten pitäisi laskea lasten- tai ns.sinisiä rinteitä. Monta kertaa on käynyt läheltäpiti tilanteita,kun pienet piltit on tulleet takaa syöksyllä. Ehkä turvalliset kääntymis- ja jarruttamisharjoitukset olisivat heidän turvakseen.

• duudeliii

Huolestuttavaa on myös se että pienet laskijat ja jopa aikuisetkin menevät ihailemaan maisemia hyppyreiden päälle ja hyppijät eivät heitä nää vasta kun ilmassa. silloin ei ole paljon tehtävissä. Yhteen osuminen on aika varmaa.

• Lautailija---

Kyllä vanhempien pitäisi vähän lapsien perään katsoa. Ainaki jos on itse aloittanut vasta lautailun ja jarrutus on vielä vähän kankeaa ja eteen laskee pieni lapsi. No, onneksi se kerkesi laskea ohi eikä itsellekkään käynyt pahemmin, mutta ei vanhempia näkynyt missään. Opettaisivat ensin lapset laskemaan ja sitten vasta kun ne osaa laskea yksin päästää ne ilman valvontaa.

• drsrx

Ne on jonneja ne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      19
      1037
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72