Pienten lasten "meno"

rinteessä.....

Olin laskettelemassa ja minusta pienten lasten meno rinteessä oli aivan järkyttävää touhua!!
Sellaiset "vaahtosammuttimen" kokoiset lapset laskivat rinteet alas "syöksyllä" eikä se homma ollut millään tavalla hallinnassa..... Ihmettelen että vanhemmat eivät laita lapsiaan esim. laskettelukouluun, jolloin he oppisivat laskettelun perusteet ja hallitsisivat oman menonsa rinteessä!!!
Päälleni meinasi laskea lapsi, jonka perässä tuli vielä hänen onnellinen isänsä, kameralla lapsensa syöksyä kuvaten........ EIkä tämä tilanne todellakaan ollut ainoa, vaan näin näitä tilanteita oli todella monta!!! Kurjaa jos joku pieni lapsi loukkaa itsensä törmäämällä aikuiseen ihmiseen!!!

8

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohohohoho

      KAMALAA!!!
      Laskettelusukset pitäisi kieltää lailla!!!
      Ja onneliset isät!!!

    • Samaa mieltä.....

      Olen itsekkin seurannut noiden pikkulasten menoa tuolla rinteessä!! Olen tullut kuitenkin siihen tulokseen, että jos ei lasten vanhemmat välitä lapsistaan, niin minulle on aivan sama miten he laskettelevat!!! Jos minun päälle joku pikkulapsi laskee, niin pahoin pelkään että sille lapselle käy pahemmin kuin minulle.....
      Suosittelen kuitenkin, niin kuin aloittajakkin jo mainitsi, lasten pitäisi ehdottomasti käydä laskettelukoulu jossa he oppisivat laskettelun perusteet.

      • ohohoho....

        Tuntuuko kivalta vastata itselle omaan viestiketjuun!!!
        2 Lukukertaa!!!
        :-)))

        Älä ota niin vakavasti tota hommaa. Lapset on lapsia ja omien kykyjen laatua pitää testailla joka paikassa. Myös rinteessä. Mä oon laskenu mäkeä nyt viimeiset 27 vuotta, ja vähän paljon, enkä oo liiemmin onnettomuuksia ollu todistamassa.
        Ja aina on kakarat rinteessä kaahaillut, niin kuin itsekin.. Kerran (satavuottasitten) kaverin kanssa Vuokatissa hypättiin lumilaudoilla turvaverkon yli suljettuun rinteeseen ja joku hissipoika lähti moottorikelkalla perään :) No ei se meitä kiinni saanu vasta kun hissin portilla ja se yritti tempasta liput pois, mutta ei sen valtuudet riittänykkään, kun meillä oli viikkoliput :)

        Muutama viikko sitten tuli varoitus hissipojalta "se oli sitten viimene kerta", ja melkeen vierähti kyynel poskelle, kun tuli nuoruusvuodet mieleen :D
        Ois pitäny kiittää oikeen kädestä!


    • Jeps.

      Ihan vaan kysymyksenä, eikö olisi kaikkien kannalta turvallisinta jättää 2-vuotias vielä pois mäestä?!? Nuo pienimmät laskevat alas "pommeina" eivätkä varmasti tiukassa paikassa osaa hallita jarrutusta. Joku voi myös laskea heidän päälleen eikä heillä ole hajua siitä, mitä kaikkea rinteessä tapahtuu. Eihän kukaan päästä 2-vuotiasta yksin liikenteeseenkään. 4-vuotiaana saattaa olla jo vähän enemmän "järkeä" päässä (jos silloinkaan...). Selkeästi vanhemmat haluavat vain oman harrastuksensa takia kiiruhtaa asiaa.

    • Huolestunut äippä

      Minusta myös pienempien lasten pitäisi laskea lasten- tai ns.sinisiä rinteitä. Monta kertaa on käynyt läheltäpiti tilanteita,kun pienet piltit on tulleet takaa syöksyllä. Ehkä turvalliset kääntymis- ja jarruttamisharjoitukset olisivat heidän turvakseen.

      • duudeliii

        Huolestuttavaa on myös se että pienet laskijat ja jopa aikuisetkin menevät ihailemaan maisemia hyppyreiden päälle ja hyppijät eivät heitä nää vasta kun ilmassa. silloin ei ole paljon tehtävissä. Yhteen osuminen on aika varmaa.


    • Lautailija---

      Kyllä vanhempien pitäisi vähän lapsien perään katsoa. Ainaki jos on itse aloittanut vasta lautailun ja jarrutus on vielä vähän kankeaa ja eteen laskee pieni lapsi. No, onneksi se kerkesi laskea ohi eikä itsellekkään käynyt pahemmin, mutta ei vanhempia näkynyt missään. Opettaisivat ensin lapset laskemaan ja sitten vasta kun ne osaa laskea yksin päästää ne ilman valvontaa.

    • drsrx

      Ne on jonneja ne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4674
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1894
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      225
      1445
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1235
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1228
    Aihe