(Aihe : Putouksen UNICEF-keräys jakso !)
Nyt kun tämä Putouksen erikoisjakso tuli, niin haluaisin aloittaa keskustelun siitä mutta en voi laittaa sitä varten uutta töpöä kun kuitenkin se lukotettaisiin sanomalla tyyliin "Pistä Putous-aiheiset asiat Putous-ketjuun !", niin siksi pistin sen sitten tähän Putous-töpöön mutta nyt asiaan.
(Mitä tapahtui ?)
Tämän ohjelman aikana tuli muunmuassa noin 6 tarinaa köyhistä lapsista. Lempitositarinani oli se sillan alla asuvan tarina koska sillä tyypillä oli valoisa tulevaisuus ja muutenkin. Sitten tuli aivan liikaa mainoskatkoja omasta mielestäni ja siksi aloin kutsua niitä mainosohjelmiksi ja ohjelmatauoiksi XD. Siinä sivussa tuli sitten sketsihahmojen avulla tehty sketsi jossa Munamies oli huumeissa ja Sulo tuli hulluksi viidakossa kun Jani-Petteri oli menossa penaaliostoksille (ei liity "Arvon Penaali"-tapaukseen). Se viidakkolaulu tuli sitten siinä lopussa.
(Omat mielipiteeni)
Itse olin ihan iloinen tuosta erikoisjaksosta ja tykkäsin eniten siitä sillan alla asuvan lapsen tarinasta. Sitten se viidakkosketsi oli myöskin tosi hyvä. En tykännyt liioista mainostauoista enkä Munamiehen äänen mataluudesta. Köyhien elämä on surullista
mutta onneksi elämä kirkastuu . Sekin oli hyvä kun se Munamies tuli hetkeksi taas kuvioihin.
(Loppusanat)
Yritin kirjoittaa laajan viestin aiheesta mutta loppusanat eivät olleet varmaan maailman pisin osio.
Putouksen UNICEF-erikoisjakso :)
9
195
Vastaukset
- pallimies
''Köyhien elämä on surullista
mutta onneksi elämä kirkastuu.''
Hellyttävää, että joku oikeasti uskoo tuohon fraasiin. Maailmassa on tällä hetkellä 1,7 miljardia absoluuttisessa köyhyydessä elävää ihmistä. Vaaditaan aika paljon lukseja, että kaikkien elämä saadan kirkastumaan. Se että jotkin näyttelijät käyvät pönkittämässä omaa imagoaan ja samalla auttavat paria lasta ei saa aikaan muuta kuin imelän ja toisten kurjuudella mässäilevän Putous-jakson. Ja ilmeisesti katsojatkaan eivät välitä, sillä köyhien elämä ''onneksi kirkastuu'' kuitenkin.
Toisaalta se on mielestäni parempi, että maailmassa on 1,7 miljardia köyhää kuin s että maailmassa olisi 1,7 miljardia suurkuluttajaa enemmän. Siksi en ymmärrä esim. Vihreiden halua siirtää ihmisiä matalan kulutuksen maista Eurooppaan. Somalialainen omavaraistaloudessa elävä kamelipaimen on ympäristön kannalta paljon parempi henkilö kuin Suomessa elävä somalialainen, jolla on suomalaisen hiilijalanjälki ja kulutus. Ja afrikkalaiset ovat harvoin kuulleet mistään hiilijalanjäljestä ja saattavatkin siten olla tuhoisampia kuin suomalaiset. Esim. eräs afrikkalainen perhe yritti lämmittää asuntoaan laittamalla uunin täysille ja avaamalla sen luukun.
Suomessakin on tällä hetkellä köyhiä, joiden elämä on kaukana helposta. Veroja nostetaan, yhteiskunnan tukia vähennetään ja inflaatio kiihtyy, mutta kuitenkin aina löytyy ihmisiä, jotka ilmoittavat jostain ylhäältä saamansa profetian: ''Elämä kirkastuu'', ja jatkavat sketsihahmokisan katsomista.
''En tykännyt liioista mainostauoista enkä Munamiehen äänen mataluudesta.''
Prime time -ohjelman keskellä olevista mainoskatsoista valittaminen on vähän hölmöä; millä MTV3 (mainostelevisio) muuten rahoittaisi katsomasi ohjelman?
Minusta on kummallista, että joku voi oikeasti fanittaa Munamiestä. Jotkut perustelevat tätä sillä, että Munamies on syvällinen hahmo, koska hän harrastaa eksistentionalismia, joka on filosofian suuntauksista yksi naurettavimmista. Loppujen lopuksi Munamies on hyvin lapsellinen hahmo, joka vetoaa lapsellisiin ihmisiin. Kuten niihin, jotka uskovat jonkin abstraktin tekijän yhtäkkiä ''valaisevan'' ja ''kirkastavan'' kaikkien huono-osaisten elämän. - Entinen fani
Varsinainen rimanalitus tämä erikoisjakso. Päihtynyt Munamies ala-asteen luokassa kiroilemassa, isotissinen Jassu sössöttämässä luokan edessä jne. Mitä tässä oikein haettiin??
- 8 + 4
Olin tyrmistynyt niistä koululuokkaesityksistä.
On opetettu ettei kotonakaan kukaan saa kiroilla yms. Ja sitten tapahtuukin kolussa että idolit tulevat sinne kiroilemaan.
Lapset pitää ottaa pois koulusta. - pluslasku
8 + 4 kirjoitti:
Olin tyrmistynyt niistä koululuokkaesityksistä.
On opetettu ettei kotonakaan kukaan saa kiroilla yms. Ja sitten tapahtuukin kolussa että idolit tulevat sinne kiroilemaan.
Lapset pitää ottaa pois koulusta.Hahmot kävi mun veljen luokassa, ja niillä oli kuulemma hauskaa. Kyllä ne nyt tajusi että se on pelkkää läppää. Nää oli neljänsiä luokkia, jotka kyllä haukkuu homoiksi ja kiroilee ihan ilman mitään Putouksen esimerkkejä.
- the_galaxy_pegasus
... `=o
- putosin
Katsoin jakson juuri nauhalta ja voi ei, olin tosi pettynyt! Sketsit ei toimineet ollenkaan, vakavat videopätkät vähäosaisista lapsista ja perään yritetty heittää läppää - ei toiminut.
Kaipasin myös Kristan hahmoa itse ohjelmaan, sekä toiseksi tullutta Usko Eeverttiä. Viimeinen viidakkosekoilu olisi voitu jättää kokonaan pois ja keksiä jotain vähän hauskempaa siihen - ja miksi koko kisan voittajaa ei näkynyt kuin pariin kertaan? Jotenkin ontui koko homma.
Munamies.... Sitä olen inhonnut aina, en tajua sen mukahauskoja juttuja ja nyt tuo sekoilu - ei kiitos.
Mutta entä Saariluoman itku? (Itkunsekaisesti juonsi tarinan jälkeen, jossa pojat haistelivat liimaa ja pääsivät lopulta lastenkotiin tms) Ihmiset ovat veikkailleet näytellyksi itkuksi, että herättäisi sympatiaa ja saisi lisää rahanantajia? Olisiko näin? Iitse en jaksa uskoa, että alentuisi moiseen, oli varmaan vaan niin tunteidensa vietävänä.....- itkupilli
Minä ainakin aloin itkemään kun se sillan alla asuva poika haisteli sitä liimaa...aika outoa sinänsä kun en kovin usein itke muutenkaan.
- putosin
itkupilli kirjoitti:
Minä ainakin aloin itkemään kun se sillan alla asuva poika haisteli sitä liimaa...aika outoa sinänsä kun en kovin usein itke muutenkaan.
Kyllä mielestäni tunteitaan saa näyttää juontajanakin, en tiedä miksi ihmiset syyttivät tekoitkuksi....
- the_galaxy_pegasus
Aina kun yritän vittu kirjoittaa asiallisesti niin eikös joku tule trollaamaan ja pilaamaan palstoja !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241