Voitelu (vastatkaa nopeesti)

232

Kannattaako ostaa omia voitelutarvikkeita jos kannattaa ni linkkiä vaan.Ja miten voitelu edistyy itte oon vasta 2kk lautaillu

3

1744

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 232

Nii ja mistä vois ostaa pressejä vai pitääkö itse tehdä ja miten?

• Lumilaudan vahaus

Kyllä lumilaudan pohjan huolto kannattaa tehdä itse!

Mä hommasin just uuden laudan ja vahasin pohjan ite ja tuli niin perhanan liukas laite, ettei oo ikinä ollu moista!
      Aikaisemmin oon aina käyttäny huollossa, mutta vastedes vien vain jos kantit pitää viilata.
      Ostin voitelukamat prismasta. Voiteet oli helposti aloituspakkauksessa ja valmistaja oli rex. Paketissa oli pohjustusöljy, pohjaparafiini ja racing vaha (sininen).
      Raudaksi ostin halvimman Start -merkkisen (30€) joka toimi loistavasti. Siinä oli säätönupissa lämpöasteetkin merkattu, mikä oli hyvä, sillä eri vahat sulaa eri lämmössä..

Prosessi meni näin: Sähköurkujen teline sai toimia vahauspenkkinä, joten hammondit kuikkaan ja lauta tilalle! Sitten levitin öljyn pohjaan ja se sai imeytyä vuorokauden. Seuraavana iltana lisäsin öljyä ohuen kalvon ja aloin sulatella pohjustusparafiinia pohjalle. Eli vahapalaa hierotaan rautaa vasten ja vahapisaroita tiputellaan laudalle. Pohjustusparafiini oli aika pehmeää kamaa, joten hieroin sitä puoli lautaa kerralla ja skrabasin pois, ja sitten toinen pääty sama homma.
      Tämän tein siis kolme kertaa, öljy pohjavaha skrabaus pois.

Lopuksi pintavahaa, racing wax, joka oli huomattavan paljon kovempaa työstettävää, että 30 cm matka kerrallaan oli maksimi levitellä! Lämmittämiseenkin kului enemmän aikaa ja lämpötilakin oli hieman korkeampi.
      Kannattaa noudattaa pakkauksissa olevia suosituslämpöjä!
      Pintavahauksen tein kaksi kertaa, jonka jälkeen harjasin pohjan nylonharjalla, sellaisella perunaharjan näköisellä, mutta siinäkin luki REX. Harjausliike oli enimmäkseen pituussuuntaista, mutta johonkin kohtaan kun oli jäänyt paksumpi kalvo vahaa, niin hankasin ensin pyöreällä liikkeellä ja sitten taas pitkittäin.

Aikaa koko hankkeseen kului noin neljä tuntia, joten huoltofirmojen 15-40€ ei voi missään tapauksessa riittää näin perusteelliseen työhön.

Lopputulos oli aivan käsittämättömän hyvä ja lauta oli super liukas!
      SUOSITTELEN!

Kamat oli:
      - rex aloituspakkaus (öljy, pohjustusparafiini, racing vax)
      - skraba (polykarbonaattia)
      - nylonharja
      - Start "silitysrauta"
      - urkuteline (thomannilta :)

Vahaa kului melkein 1 1 palaa (á 43 grammaa) ja öljyä tilkkanen
      Vanhan vahan poistamiseksi oli kaupan hyllyssä joku pullo, mutta semmoisen ominaisuuksista mulla ei ole tietoa.

• Jarppijurppi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. TTK-tippuja Elina Gustafsson tilittää tulosten jälkeen: "Mä olisin toivonut, että Suomen kansa..."

Ou nou, ex-nyrkkeilijä Elina Gustafsson tippui parinsa Ansku Bergströmin kanssa Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Tuli kyllä täysin puskista ja yllätyk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      4909
    2. Maria Veitola sai pakit tänäkin vuonna - Tämä yksi pariskunta kieltäytyy aina Yökylässä-sarjasta

Maria Veitola on kyllä nähnyt monenlaisia julkkisten koteja vuosien varrella. On ollut Maisa Torppaa, Tiina Jylhää ja Anu Saagimia... Kenet sinä halua
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      3984
    3. Martina avautuu

Gekkoselle. Tosi hyvin sanottu: https://gekkonen.net/martina-aitolehti-hannu-pikkarainen-18921/ Näen nyt ekaa kertaa videolla. Aika paljon muistutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      2926
    4. Tohtori Jussi Halla-aho sairaslomalla

Viikon ikävin uutinen oli Suomen suosituimman poliitikon, äänikuningas tohtori Halla-ahon joutuminen sairaslomalle. Peukut pystyyn, että Suomen ykkösp
      Maailman menoa
      81
      2148
    5. Ei oo Pikkaraisella kaikki kotona

Viimeisessä insta pätkässään tuijottaa kameraan nyrkki pystyssä, ja huutaa vamos. Voi hyvää päivää, kertoo mitä päässä liikkuu.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1272
    6. Semmonen rakas kuin sinä

Mistähän sellaisen saisi? :)
      Ikävä
      58
      765
    7. Uskomattomia törkykommentteja

Miten ihmeessä ihmisistä saa kirjoitella näin järkyttäviä kommentteja? Miltä tuntuisi kirjoittajasta, jos häntä jatkuvasti solvattaisiin samalla taval
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      756
    8. Martinan live, ääää, öööööö

Kuka pystyi katsomaan loppuun, ihan kamalaa kuunneltavaa, ja toi ylimielisen ällöttävä olemus. Mulle riitti siihen saakka, kun sanoi, "on vielä muutam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      717
    9. Romanit osoitteli pistoolilla nuoria La iltana

Nonii. 15-16v poikia oli osoiteltu pistoolilla ohiajavasta sinisestä Fordista? Onneksi pojat olivat yhdessä soittaneet poliisille ja ilmoittaneet r
      Kannus
      22
      708
    Aihe