Kannattaako ostaa omia voitelutarvikkeita jos kannattaa ni linkkiä vaan.Ja miten voitelu edistyy itte oon vasta 2kk lautaillu
Voitelu (vastatkaa nopeesti)
3
5693
Vastaukset
- 232
Nii ja mistä vois ostaa pressejä vai pitääkö itse tehdä ja miten?
- Lumilaudan vahaus
Kyllä lumilaudan pohjan huolto kannattaa tehdä itse!
Mä hommasin just uuden laudan ja vahasin pohjan ite ja tuli niin perhanan liukas laite, ettei oo ikinä ollu moista!
Aikaisemmin oon aina käyttäny huollossa, mutta vastedes vien vain jos kantit pitää viilata.
Ostin voitelukamat prismasta. Voiteet oli helposti aloituspakkauksessa ja valmistaja oli rex. Paketissa oli pohjustusöljy, pohjaparafiini ja racing vaha (sininen).
Raudaksi ostin halvimman Start -merkkisen (30€) joka toimi loistavasti. Siinä oli säätönupissa lämpöasteetkin merkattu, mikä oli hyvä, sillä eri vahat sulaa eri lämmössä..
Prosessi meni näin: Sähköurkujen teline sai toimia vahauspenkkinä, joten hammondit kuikkaan ja lauta tilalle! Sitten levitin öljyn pohjaan ja se sai imeytyä vuorokauden. Seuraavana iltana lisäsin öljyä ohuen kalvon ja aloin sulatella pohjustusparafiinia pohjalle. Eli vahapalaa hierotaan rautaa vasten ja vahapisaroita tiputellaan laudalle. Pohjustusparafiini oli aika pehmeää kamaa, joten hieroin sitä puoli lautaa kerralla ja skrabasin pois, ja sitten toinen pääty sama homma.
Tämän tein siis kolme kertaa, öljy pohjavaha skrabaus pois.
Lopuksi pintavahaa, racing wax, joka oli huomattavan paljon kovempaa työstettävää, että 30 cm matka kerrallaan oli maksimi levitellä! Lämmittämiseenkin kului enemmän aikaa ja lämpötilakin oli hieman korkeampi.
Kannattaa noudattaa pakkauksissa olevia suosituslämpöjä!
Pintavahauksen tein kaksi kertaa, jonka jälkeen harjasin pohjan nylonharjalla, sellaisella perunaharjan näköisellä, mutta siinäkin luki REX. Harjausliike oli enimmäkseen pituussuuntaista, mutta johonkin kohtaan kun oli jäänyt paksumpi kalvo vahaa, niin hankasin ensin pyöreällä liikkeellä ja sitten taas pitkittäin.
Aikaa koko hankkeseen kului noin neljä tuntia, joten huoltofirmojen 15-40€ ei voi missään tapauksessa riittää näin perusteelliseen työhön.
Lopputulos oli aivan käsittämättömän hyvä ja lauta oli super liukas!
SUOSITTELEN!
Kamat oli:
- rex aloituspakkaus (öljy, pohjustusparafiini, racing vax)
- skraba (polykarbonaattia)
- nylonharja
- Start "silitysrauta"
- urkuteline (thomannilta :)
Vahaa kului melkein 1 1 palaa (á 43 grammaa) ja öljyä tilkkanen
Vanhan vahan poistamiseksi oli kaupan hyllyssä joku pullo, mutta semmoisen ominaisuuksista mulla ei ole tietoa. - Jarppijurppi
Hyvä viesti! Jos käytette fluoripitoisia voiteita, niin listalle lisää myös hengityssuojain (puolinaamari, jota esim. automaalauksessa käytettään). Tämän tyylinen http://www.ironsec.fi/webmarket/huoltovapaa-puolinaamari-ffa2p3d-3m4255-p-402.html vaikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186229Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631593992Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503325Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4762812Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2761823Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341486- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1631327Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141283