AEG astianpesukone

tiskivuoro

Jos vaikka ostaisin Aeg merkkisen koneen niin olisiko aivan järjetön ajatus?
Onko kukaan ollut tyytyväinen Aeg tiskikoneeseen?
Ja sieltä kalliimmasta päästä mallistoa se kone tulisi, missähän ne valmistetaan?

16

8856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOJ

      Osta sellanen malli jossa ei ole veden talteenottoa. ihan uusimmissa A malleissa taitaa olla joku vedensäästökikka niin että viimenen huuhteluvesi jää talteen ja käytetään seuraavan pesun esipesuun.

      Suomessa kun vesi ei maksa juuri mitään niin kattele malli jossa on hieman isompi vedenkulutus = aina puhtaalla vedellä.

      Lisäksi katso että edes joku pesuohjelma jota käytät kestää alle 2 tuntia.
      Vaihtoehtoisesti hiljainen alle 44dB äänitaso ja sitten voi jättää koneen päälle ja mennä itse nukkumaan.

    • Pese itse

      Olipa taas neuvo ja jättää koneen päälle, vesihana auki, vedenpaine päällä, sitten tulee yön aikana vesivuoto...
      Muutenkin riemuidiootteja nämä, jotka pesevät yöllä pyykkiä ja astioita ja jättävät koneen valvomatta yleensä ja aiheuttavat naapueille häiriötä.

      • Minä pesen yöllä pyykkiä. Minä myös kuivaan yöllä pyykkiä rummussa (pyykkipäivänä illan viimeinen kone kuivuriin, täytetään pyykkikone uudestaan ja ajastetaan molemmat käynnistymään joskus kahden aikoihin). Tiskiä ei viitsi öisin pestä, kun tuo superhiljainen tiskikone (olikohan 38 dbA) kuuluu ikävästi makuuhuoneeseen asti...

        Oma koti, oma lupa.

        Hanaa voisi varmaan pitääkin kiinni silloin kun konetta ei ole tarkoitus käyttää, mutta eipä sitä ole jaksanut säädellä... Pyykkikoneella ei niin väliä, mutta tiskikone on keittiössä ja siellä ei ole kunnon vedeneristyksiä tai lattiakaivoa (seuraavassa kämpässä taitaa olla).


      • HOJ

        Jos aiheutin mielipahaa niin anteeksi. En tajunnut että kerrostalossa yöllä aiheuttaa häiriötä. Itsellä ei APK kuulu edes viereiseen huoneeseen ja vesivuotoanturi valvoo muutenkin paremmin kuin ihminen tuota vuotohommaa.

        Päivällä koneita käyttäessä esim. APK.n tapauksessa paljon riippuu onko avokeittiö josta äänet kantautuu olkkariin vai voiko koneen jättää puhisemaan oven taa. Tuohan on sellanen viihtyvyys ja mukavuus seikka joka vaihtelee tilanteen mukaan. Pesuajat on jokatapauksessa nykykoneilla yllättävän pitkiä eli se kannattaa huomioida jo konetta ostaessa.


    • TT1111

      Viimeksi kun pestiin astiat niin kolmisen vuotiaasta AEG:stamme oli tullut n. puoli litraa vettä lattialle luukun alareunasta...liekö tiiviste tai joku alkanut falskata.
      Kahva (sellainen vedettävä muovinen) siitä hajosi jo heti takuuajan jälkeen, joten seuraavaksi voisi kokeilla muuta merkkiä.

    • Make><><

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTA AEG-MERKKISTÄ! Juuri tulin palstalle etsimään muiden kokemuksia. Meillä neljä vuotta vanhat AEG:t, pesukone hajosi talvella, ja nyt hajosi astianpesukone. Mikro pitää outoa ääntä ja hajonnee seuraavaksi.

      • Tyytyväinen ostaja

        Se on kuulkaas niin että koneiden käyttöikä riippuu hyvin paljon siitä kuinka niitä käytetään. Kodinkoneetkin kaipaavat 'huoltoa' sinulta itseltäsi aika ajoin...esim: edestä täytettävä pyykkärin muovikaulus pitää pestä ja kuivata joka kerta kun olet pyykkisi pessyt....ja tiskari taas niin kalkkisaostumat ovat koneelle myrkkyä....
        Et voi syyttää AEG: koneita siitä että ne eivät kestä ja älä ihmeessä osta niitä.
        Mulla itsellä on ollut AEG:t jo kauan sitten ja olen ollut tosi tyytyväinen.
        Ja nythän niiltä on tullut jo vuosi sitten uusi mallisto myyntiin ja ovat ne kyllä niin upean näköisiä....ja ovat laatutavaraa!!


      • vekket65

        Oli meidän huushollissa ENSIMMÄINEN ja VIIMEINEN AEG ( laite ) astianpesukone eikä OLLUT MIKÄÄN HALPPIS KONE on pidetty paikat puhtaana koneella ikää n. 3,5 vuotta Vika koodi 20 vilkkuu kokoajan EI KUULEMA KANNATTA KORJATA maksaa lähes yhtä paljon kuin uusi ??
        Edellin asea skandia kesti n. 12 vuotta


      • Anonyymi

        4 vuotta tiskikone hajosi
        Ohjelmalevyn uusiminen ei kantsi
        Vaihdan merkkiä


    • Kokemuksella

      Osta pois hyviä koneita ne ovat!!

    • vain paras kelpaa.

      osta kerralla oikea(paras)astia/pyykinpesukone.niitä on vain yksi ja ainoastaan yksi merkki. miele

      • pyykkäävä poikamies

        Erään tuttuni työpaikalle hankittiin remontin yhteydessä Mielen astianpesukone. Se osoittautui erittäin hiljaiseksi. Kone myös pesi suhteellisen hyvin.

        Se mikä koneessa oli ongelma, oli korien suunnittelu. Astioita ei tahtonut saada aseteltua koreihin.

        Ainoa kone jonka koreihin nämä suomalaiset Arctica sarjan astiat asettuvat hyvin on UPO. Vanhempani tekivät keittiöremontin muistaakseni 2002, jolloin uusittiin kaikki keittiökoneet. Ne olivat UPO:a. Jääkaappi vaihtui hajottuaan MIeleen, mutta astianpesukone on toiminut täysin moitteetta. Kone on elektronisesti ohjattu. UPO kestää.


    • Tanssiva_yrittäjä

      Onko kellään ollut valitamista AEG:n tiskarin tiloista? Esim mahtuuko ja ylipäätänsä sopiiko astiat koneeseen?

      Muutamaan muuhun merkkiin olen törmännyt jossa astiat ei sovi koneeseen järkevästi, esim syvät kulhot on mahdoton asetella järkevästi.

    • ubo

      Kyllä astianpesukoneitten korit ovat ihan peestä, paitsi Upon ruotsalaisten mallien korit.

      Kai ne puolalaiset osaavat tehä aeg:llekin käypäsiä koneita kun kerran bosch-siemensillekin... mutta ne korit...

    • Sarkka

      2 astianpesukonetta ja 1 pyykinpesukone..kaikki toimivat 15 vuotta (myös tämä viimeisin) ja kovassa käytössä ovat olleet. Viimeisin stoppasi kun tiiviste alkoi "kulua" (meni ihan vakuutukseen). Korjaaja kehoitti välttämään jatkuvaa pesuaine/huuhteluaine tablettia - ovat kehitetty lähinnä saksalaiseen vedenlaatuun joka on meidän vedenlaatua kovempaa, eli ei ihme että tiiviste voi kärsiä kovista pesuaineista (kannattaa miettiä ne pyykkipulveritkin) pelkkä astianpesujauhe lusikallinen riittää käyttöön noin yleisesti. Oma poika muuttaa nyt ja hän osti kaikki kodinkoneensa AEG: n mallisena, ihan vain kotikokemuksestaan.

    • Anonyymi

      Älä osta Aegn tiskaria. Meillä on Aegn tiskari hajonnut vajaan vuoden käytöllä. Puoli vuotta on mennyt korjauksiin ja vieläkään se ei ole kunnossa. Vikaa ei löydetä, ohjelma katkeaa milloin sattuu. Kone käynnistyy kun käynnistät uudelleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe