Minua ärsyttää lapsiperheiden elämän pyöriminen kakaroiden harrastusten ympärillä. Tuntuu, ettei vanhemmilla ole omaa elämää ollenkaan, jututkin alkavat olla pelkkää lasten tekemisten listausta. Liikkuuko siellä päässä mitään aikuisten ihmisten asioita? Millaisen aikuisen mallin oikein annatte jälkikasvullenne?
Kannattaa lukea tämä bogi, siinä on paljn hyviä ajatuksia: http://homotiainen.blogspot.com/2012/03/aikuisten-asiaa.html
Voisiko vanhemmilla olla omakin elämä?
4
150
Vastaukset
- sdjfiaw
Olipa tympeä ja tylsä blogi.
- adele4204
Olen samaa mieltä kuin aloittaja... Hengästyttää jo lukeakin juttuja perheistä, joissa vanhemmat on päivät töissä ja illat menee lasten kuljettamiseen harrastuksiin... ja joka ikinen ilta, jos lapsia on useampia.
Kahden kouluikäisen pojan yksinhuoltajana yritän vielä toistaiseksi vältellä asiaa tai rajoittaa harrastuksia. Onneks vielä on riittänyt esim. luistelu, pulkkamäki ja kavereiden kanssa ulkoilu. - ertejyrskutd
Onneksi minun ystäväni ei koskaan kyseenalaistaisi yhteisiä hetkiä lasteni kustannuksella ja etenkään kehtaisi todellakaan arvostella heidän harrastuksiaan. Aika hävytöntä, onkohan sinulla jäänyt hampaankoloon omien vanhempiesi välinpitämättömyys?
Aikuiset henkilöt ovat nykyään paljon sivistyneempiä, valitettavasti ystävät eivät tiedä paikkaansa.
Epäilen, että olet kateellinen ja säälin syvästi sinua. - rekisteröitymätön**
Vanhemmat elävät omaa elämäänsä, toteuttavat omia unelmiaan lasten kautta. Enemmän minä niitä lapsia säälin mokomassa pyörityksessä. Antaisivat vanhemmat niiden lasten olla lapsia ja suorittaa sitten aikuisena. Harrastus, enintään kaksi riittää kouluikäiselle.
Luulen myös, että osasyynsä lasten elämän aikataulutukselle on kaupungistumisessa ja (koetusta) turvattomuudessa: lapsilla ei ole turvalliseksi koettua paikka, johon heidät voisi jättää leikkimään omia aikojaan kodin ulkopuolelle. Joten viedään ohjattuun toimintaan.
Minulla oli kouluikäisenä muutama harrastus, joihin täytyi ihan mennä (niin lähellä, että sinne käveli ihan itse ne pari kilometriä jumppakamat kainalossa), muuten vietimme aikaa naapuruston pihapiireissä ja lähimetsissä leikkien ja ihan vaan ympäristöä tutkien. Vanhemmat eivät useinkaan tuntikausiin tienneet missä olimme ja se oli ihan tavallista. Kotiin tultiin sitten sovittuun aikaan. Kuinka moni nykyvanhempi olisi valmis antamaan tuolla tavoin pois sen kontrollin, mikä heillä lapsiinsa on? No hyvä, jotain olisi voinut sattua ja joskus sattuikin, mutta sellaista se elämä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005358609Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92215Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17856Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68726- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657