Minkäikäisenä korkokengät ?

fhy

Minkäikäisenä olis teiän mielestä sopiva aika käyttää korkoja ? Ja kuinka korkeilla ?

Pikkusisko (12v) tuli kotiin yks päivä 10cm kiilakorot kainalossaan.

Itse oon 14.

38

2202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      ihan minkä ikäsenä vaan,mutta ite en edes tykkää korkokengistä!kun niillä kävelee niin näyttää ku ois jalat kipeet tai jotain:)mutta joooos tykkää niin se on ihan ok pitää niitä...

    • mfhguiqehugh

      no minusta on aika noloa jos 12 v käyttää korkokenkiä jos kyseessä ei ole juhla. ite käytin sen ikäsenä matalia korkokenkiä vaan mummin synttäreillä ja todistustenjakopäivänä.

      • meikävain

        jep.. ja hei 10cm korot?
        ite oon kohta 15 ja max 5 sentin korot ellei oo juhlakengät


      • HighheelsHighheels
        meikävain kirjoitti:

        jep.. ja hei 10cm korot?
        ite oon kohta 15 ja max 5 sentin korot ellei oo juhlakengät

        Oon 15 v ja jotkut 12 cm korot. Rakastan korkareita <3


    • beeeeeeeeeeeeeeeeeee

      joskus yläasteella kokopäiväsesti mun mielestä vois käyttäää, mielellään vasta joskus viistoist veenä

    • afafafffafaf

      juhlissa ja tälläsis on ok mut muuten en pidä niistä

    • dsfserwe3raqw

      Nojaa, nykyään pennut tekee mitä lystää joten en sano muutaku että 12 vuotiaan ei kannatteis pilata räpylöitään vielä tässä vaiheessa.

      Itte oon kohta 18 enkä korkkareita käytä kun ehkä pari kertaa vuodes, niillä on nii vittumaista kävellä ja jalat menee paskaksi.

    • vapaudenkaipuu

      ei koskaan ): aineka tälle tytölle tai nilkat paskoo :D:D

    • munmielipidesit

      NEVER! ei ainakaa yläasteella paitsi ehkä jossai juhlissa mut muuten ei:D
      näyttää vaa aika nololta ku joku pikkune kävelee..siis sori kaatuilee jossai 10cm koroissa :D

    • kunhaonitsevarmuut

      Ostin kutosella nilkkurit, niis oli iha pieni korko vaa ja tykkäsin paljo, sit kasil aloin käyttää muutenki aika paljon. Ei kai siin mitää ikää, kunha osaa kävellä ettei kaatuile nolon näkösenä. Mä käytin korkkareit ekan kerran jo kolmosella/nelosella varmaa, sillon ne oli ihan must joka juhlissa, mut ei mutsi päästäny mua niillä muualla menemää, iha hyvä vaa :D nyt oon siis ysil ja käytän tosi usein mut se on mun tyylii :)

    • ggizzz

      sitten kun osaa niillä kävellä ja koska korkokengät on naisten kengät ois myös hyvä näyttää naiselta

    • moi :)

      On se ihan ok jos niillä osaa kävellä mut ite oon 13 v. ja ostin vasta ekat omat korkkarini jotka on noin 5 cm korkeet en jokapäiväisesti käytä arkena juhlissa voi pitää en muuten käytä. Onko järkee jalat tulee tosi kipeiks! Kyllä niitä korkkareita ehtii käyttää! :)

    • fash

      kenkiin erikoistuvana ihmisenä en suosittelisi vielä noin nuorena kovin korkea korkoisia kenkiä koska kasvuiässä vartalo muokkautuu helposti ns. vääränlaiseksi. Pahimmassa tapauksessa liian korkeat korot voivat aiheuttaa vanhemmalla iällä selkäkipuja

    • ½½½½½½½½½½½½½½½½½½½½

      Tuleva teinihuora, mikä on ilo kyrvälleni.

    • teemuki34

      se on jokaisen oma asia, kunhan ei taita nilkkojaan. :D
      esimerkiksi en ole nähnyt 17-vuotiasta siskoani varmaan koskaan korkokengissä, kun taas itse tilasin juuri rokkiponit joissa on 7cm korkeat pohjat, ja olen 12v. kaikki omalla tavallaan. hahhahhee.

      • teemuki34

        enkä siis tilannut niitä kouluun käytettäväksi, ihan lolitamekon kanssa ajattelin käyttää. :D


      • Käytätkö rokkiponeja paljon?
        Minkäväriset, laita linkki?


      • teemuki34 kirjoitti:

        enkä siis tilannut niitä kouluun käytettäväksi, ihan lolitamekon kanssa ajattelin käyttää. :D

        Mikä Väri?


    • typerältä näyttää

      Vasta sitten kun niillä osaa kävellä. Se kompurointi ei näytä ollenkaan tyylikkäältä. Tässä pojan mielipidettä.

    • jos se on outoo, et mokkeri käyttää korkkareita, nii on se vähän outoo et 12v käyttää korkkareita :/ mut ite oon niin joutunu kävelee jo pari vuotta töiden takii :D

    • Pottuvarvas punainen

      Muistakaa kumminkin ...
      että korkkarit on tarkoitettu vain silloin tällöin pidettäviksi.
      Ei sitä heti huomaa, mitä jaloille tapahtuu, mutta annsa ku tulee viiskymppiä mittariin, niin varpaat voi näyttää aika rumilta.

      • 15vuotias.

        minä en varmaankaan edes omista matalia kenkiä ja ihan jokapäiväisesti käytän 12cm korkoja, toiset vaan osaa kävellä. Jotkut sentään on tyylikkäitä eikä kulje converset jalassa vielä viisikymppisenäkin. Saisinkohan jonkun järkevän mielipiteen että mitähän noloa on korkokengissä?


      • Näyttää hyvältä kun niitä käyttää


    • ole hyvä

      Mun mielestä korkkarit vois olla 12 weellä mut ei ehkä 10 cm. Mä ostin ekat korkkarit 3 luokalla, mut en käytä niitä toistaseks muissa kun esim. koulun totarijuhlat ja häät. Asun maalla joten yhet korkkarit riittää 2-3 vuodeks :)

    • pyhpah13veee

      Meidän kevätjuhlissa oli yks 3 luokkalainen jolla oli 8-10 cm korot...... :P Hienosti kompuroi ::DD

      • korokokenegät

        No oon 12 ja ostin just kiilakorkosandaalit, koron korkeus 7cm, 1 cm pohjaa. En tod ala käyttämään vielä joka päivä, lähinnä ravintolaan tms:)

        Ohan mulla ollu sillee parin sentin korkoi juhlis


    • venzi

      oon 12 ja mul ostettii tänää 19 cm korot :) ne oli kolmannet mut en aijo käyttää muuta kun jossai juhlis.. oon siis 6 luokal.

    • venzi

      siis korjaus 10 cm xD :DD he he :) kirjotus virheitä

    • janiinpitkäkinolen

      Oon viistoistavuotta ja mulla on ollu kahdet korkkarit, enkä kumpiakaan käyttäny ku kerran kauppareissulla. Toiset oli sellaset saappaat jois joku 8 sentin korko, heitin ne roskiin heti ku tuli tilaisuus. Ja toiset on viäl kaapissa, kesäkengät, viiden sentin korko ja aion käyttää ens kesänä enemmän jos tulee paremmat säät.

      Totuushan on mun kohdalla se, etten jaksa kävellä niillä kaheksantuntisia koulupäiviä plussana koulumatkat. Joo ei kiitos. Kyl tennarit vaan on enemmä mun juttuni.

      • rfewrtwetwe

        Aivan, tennarit rulaa. Korkkarit on vähän puumatyyliä


    • Sipsunsipsun

      Ehkä riippuu vähän ihmisestä: joku 15-v. voi osata kävellä paremmin, kuin vaikkapa 20-v. :)

      Itse oon 18 ja omistan vasta kahdet korkokengät, mutta hiljaa hyvä tulee. Esim. vuosi sitten en olis ostanu mitään sellasii, mutta nyt voisin ostaa enemmänkin! :D

    • Ei ikinä.

    • uruiy6iyt

      Sano siskolle, että niitä pidetään jalassa eikä kainalossa

    • erqwrqwrqw
    • Kuunteleva.kirkko

      Korkokengät ovat riski nilkkojen terveydelle, koska ne saattavat aiheuttaa nyrjähdyksiä ja siten nivelsiteiden venymistä. Jokaisen nyrjähdyksen jälkeen nivelsiteet ovat löysemmät ja nilkka nyrjähtää helpommin. Kipu on hirveä ja astuminen jonkin aikaa hyvin kivuliasta. Nilkka turpoaa ajusti ja pikainen ensiapu on välttämätöntä. Myös murtumat esimerkiksi nilkan ja jalkapöydän luissa ovat mahdollisia. Murtuman sattuessa jalka on niin kipeä, että sen liikuttaminen on mahdotonta ja sillä astuminen tietenkin täysin poissuljettua. Ilman leikkausta murtuman luutuminen kestää 15 kuukautta. Nyrjähdyksen sattuessa ensiavuksi sopii rukoileminen sekä pyhän veden sively nyrjähtäneeseen kohtaan. Sillä Hänen on voima ja kunnia iankaikkisesti, amen.

    • Anonyymi

      Itse aloin käyttää kymmensenttisiä korkkareita koulussa 14-vuotiaana. Juhlissa toki aiemmin.

    • Ei kait se iästä ole kiinni. Pitää osata kävellä niillä varmasti. Opetella ainakin. Pääasia että käyttää kaikenlaisia kenkiä.

    • Anonyymi

      Ei koskaan. Korkokengillä kävely ei ole jalalle luonnollista ja aiheuttaa vaurioita jalan pienissä luissa ja rustoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe