Pitovoitelun kannalta ongelmakelinä pidetään yleisesti nollakeliä, varsinkin uuden lumen tai räntäsateen keliä. Onko vaikeinta oikea pitovoitelu lumipallokelillä vai silloin kun nollan tuntumassa lumipalloa ei vielä saada tehdyksi. Voiko pelkästään nollakelille tarkoitetuilla purkkivoiteilla saada riittävän pidon? Jäätyvätkö nämä helposti lievästi pakkasen puolella.
Ongelmakeli?
5
350
Vastaukset
- -
Lumipallokeli on usein vaikein. Tällöin pitopohjasukset ovat paras ratkaisu.
- tyy 54
no joo....kyllä se taitaa uusi lumi tehdä sen vaikeuden,jos taivaalta tulee pitsalapion kokoista räntää niin vaikeudet alkaa.Muutenhan tuo märkä tai liippakeli ei ole hankala.Alle violetti liisteri ja siihen pari muuta vaikka roden rossa ja startin wide nin jo pelittää.
- hiihtäjäkin
Noh,ei vaikeuksia,tuli räntää tai ei niin RODE SILVERGIALLA.
- Kuusirinne
Mm. Rexin ja Vauhdin sivuilta (www.rex.fi ja www.vauhti.fi) löytyy hyviä voiteluohjeita ongelmakeleille.
Uuden lumen olen kokenut itse vaikeimpana. Mikään voiteluexpertti näiden kelien suhteen en ole ja olen kovasti harkinnut Zero-suksien hankkimista, jotta pääsisin liistereistä ja roskista pitoalueilla. - ............
Pitoteippi auttaa kelissä kuin kelissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351