miten välittäjä oikein

arvioi asuntomme

Kutsuimme kiinteistönvälittäjää arvioimaan asuntomme myyntiä varten. Välittäjä ei ollut mistään halpis-huonomaineisesta firmasta vaan arvostettavasta sellaisesta.

Välittäjä ei alkanut tekemään hintaarviota. Vaan katsottuaan asunnon, tiedusteli meiltä millä hintaa melko tarkkaan 5 v sitten sen olimme ostaneet. Menimme sanomaan. Siitä välittäjä veti nopeasti 20 000 pois ja sanoi että se summa on lähtöhinta. Miten tällainen menettely on mahdollista? Jäi tunne että välittäjä pisti ihan halvalla!

Tuo hänen ilmoittamansa lähtöhinta on kuin ilmaiseksi kämpän lahjoittaisimme. Senh'än pystymme tekemään ilman välittäjääkin: lahjoittamaan ilmaiseksi. Kuka haluaa asuntomme? Vältytään lisäksi välittäjän hurjalta välitysmaksulta.

Välittäjällä oli mukanaan viereisistä taloista tehtyjä kauppoja ja alkoi ensin niitä lukemaan. Ne olivat about 80 000 suurempia tehtyjä kauppoja. Olin tietoinen niistä kaupoista itsekkin. No, on niissä keittiöt uusittu ja 20 neliötä enemmän tilaa, mutta silti hetti hurjan alhaisen hinta-arvion asunnollemme.

Päädyttiin siihen että eihän tätä sitten laitettu myyntiin lainkaan. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Alkaa itse myymään?

Välittäjä pelasi itsensä sekunnissa tuolla käytöksellään ulos. Kohteliaasti ilmoitimme, että teemme remonttia ja katsotaan sitten jos arvo olisi parempi jne. ja sitten otetaan yhteyttä uudelleen, mutta arvakkaapa vain otetaanko yhteyttä!

8

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kämppäkuntoon

      Eihän välittäjä sitä myyntihintaa päätä vaan te itse sen sanotta mitä pitää saada, on sitten välittäjän asia ottaako sen myyntiin sillä hinnalla.

      Jos on tollainen välittäjä niin vaihtakaa ihmeessä firmaa ja etsikää parempi. Niitä kyllä piisaa...ei pienetkään firmat välttämättä ole huonoja. Itse olen pikkufirman kauttaa myynyt asuntoja.

    • nyyyyyh

      Välittäjä_LKV
      23.6.2011 17:09
      0
      Sulje
      Ainakin minua vainonnut henkilö paljastui, eli sinä, "Aurinkolahden asukas" "okt kuningas" "okt kreivi" "Aulis merenkulkija(?)" ainakin 100 muuta nikkiä, etenkin Asuntojen Hinnat palstan häirikkö.

      • i7ry6e

        täähän on tuttu venevälittäjä sipppppoooon seuruulta!


    • kukin tavallaan

      tuo lähtöhinta tarkoittaa esim. Kiinteistömaailmalla tarjouskaupassa hintaa mistä lähdetään ylöspäin. Siis sillä ei myydä vaan sillä aletaan kohdetta markinoida ja te myyjinä sitten päätätte millä myytte. Välittäjä ei ole osannut tai jostain syystä ette ole ymmärtänyt tätä juttua. Mutta kukin saa tehdä kodilleen mitä tahdotte eikä sota yhtä asuntoa kaipaa.

    • Älä tyydy ekaan

      Näitä ylimielisiä välittäjiä on maailma täys. Meillä kävi entisen asunnon kohdalla ihan sama, hyvämaineisen välitysfirman välittäjä kävi katsomassa asuntoamme ja antoi siitä ihan luokattamon hinta-arvion ja 5% ois ottanut välittämisestä. Oli naama norsun veellä ja tosi epäkohtelias. Käytös oli tosi kummallista sillä olimme tosi monesti käyneet tämän saman välittäjän näytöillä ja íhan järkyttäviä murjuja kehuu näytöillään maasta taivaaseen. Ja meidän koti oli just täysin remontoitu yms.
      Me pyydettiin sitten pienestä, yhden naisen välitysliikkeeltä arvio. Hinta oli 20 000€ parempi, kun oltiin itse päätetty laittaa ja se myi sen tokalla näytöllä. Välityspalkkiokin oli vain 2,7%. Rohkeati vaan pyytämään tajouksia muiltakin ja se iso ei aina ole paras!
      Remontin tekeminen on aina hyvästä, mutta myynti remonteissa kannattaa huomioida se, että nostaako se oikeasti asunnon arvoa niin paljon ettei tule takkiin. Useinhan vaan itse tehtynä remontista saa hyödyn. Vielä, kun ajatellaan että arvostettuja remontteja on keittiö ja kylpyhuoneremontit, niissä helposti kusannukset nousee.
      Voittehan toki yrittää itse myydä asuntoa, sillä saisitte ainakin viitettä siitä, että onko asunnollenne kysyntää.

      • Aloittajalla on käynyt huono onni. Joko hänen kohdalleen on sattunut harvinaisen epäpätevä välittäjä, tai sitten hän on itse aikoinaan maksanut roiman ylihinnan, myöhempi vaihtoehto on pahempi.

        Remontit kannattaa suosiolla jäättää ostajan vastuulle, vain ammattigrynderi pystyy tekemään remontin joka oikeasti nostaa asunnon arvoa remontin kustannuksia enemmän.


      • dfrtgu7hk9o
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Aloittajalla on käynyt huono onni. Joko hänen kohdalleen on sattunut harvinaisen epäpätevä välittäjä, tai sitten hän on itse aikoinaan maksanut roiman ylihinnan, myöhempi vaihtoehto on pahempi.

        Remontit kannattaa suosiolla jäättää ostajan vastuulle, vain ammattigrynderi pystyy tekemään remontin joka oikeasti nostaa asunnon arvoa remontin kustannuksia enemmän.

        Siveä evakkohuora - Vanhoillislestadiolaisuus - Suomi24
        1 henkilö suosittelee tätä.


    • Osakkeessa oma koti

      "vain ammattigrynderi pystyy tekemään remontin joka oikeasti nostaa asunnon arvoa remontin kustannuksia enemmän"

      Voi olla, ettei remontin hintaa saa takaisin asuntoa myydessään, mutta joskus pintaremontti kannattaa tehdä, että saa asunnon kaupaksi joko ylipäätään tai ainakin nopeammin. Vaikka kyseessä on useimmilla elämän suurin kauppa, ostaja ajattelee aika lailla tunteella, ja siihen vaikuttaa suuresti asunnosta saatu ensivaikutelma. Siisti asunto on aina mieluisampi kuin rähjäinen, vaikka ostaja sitten tuunaisikin asuntoa.

      Myös tyhjillään oleva asunto on vaikeampi saada kaupaksi kuin asuttu, koska tyhjä asunto on kolkon näköinen, ja kaikki taulunreiät paistavat silmiin.

      Mitä välittäjiin ja heidän osaamiseensa tulee, minä olen sitä mieltä, että kuka tahansa pystyy myymään asunnon, kunhan hinta on sopiva. Yleensä vain myyjät ovat liian ahneita ja kiintyneitä kotiinsa niin, että pyytävät ylihintaa. Ostajat ovat kuitenkin nykyisin aika hyvin selvillä alueen yleisestä hintatasosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe