Majavan kevät pyynti on kohta ajankohtainen kun talttahampaat lähtevät liikehtimään pesän ulkopuolelle.Onko jollain alueella joki/puron varressa kuinka suuria metsävahinkoja?Oletteko pyytäneet ahventa katiskalla kesäikaan majavan patolammikoista?Kuulin että joistakin padoista saa hyvin ahventa.Tulevat sinne parveilemaan koska ravintoa hyvin tarjolla.
kanadanmajava
14
2350
Vastaukset
- kutale vm59
Taijat jousimies olla enempi kalamies. Helekatinmoinen kuusikko sortui nurin ja ampumallani majavan nahkalla ei tehny vitt...kaan! Sitte kun verkonrepaleen vetäsin virvelivehkeellä yksin lammikon yli tipahin majavanpessään Saat..na ja sain suun täyteen majavan p.skaa! Arvaappa ottiko pattiin!! Haapapuun maku on vielähi suussa vaikka tappaoksesta on aékaa jo melekeen vuosi.Kokkeilin uutta konstia ahvenien pään menoksi kun veen pinnalla värreili. Kaahluusaappat jalassa vetäsin sen verkonpätkän yli ja kun postoni askista vajeni puolet niin vejin narunpätkästä verkonkutaleen kuiville ja sinne jätin s-na. Oli täynnä sammakoita. Vie parempaan lätäkköön...
- kanatanmajava
Ompa ollu koettelemus! Talttahampaat on todellisie tuholaesie.Verkot revitty ja vettä kahluusaappaissa.Kannattaa putkittoa tuommonen lammikko patomestari ei hoksoa Jita 500mm pohjamurassa vuotaa...
- kysympähänvaen
Ammuttako talttahammasta nuolipyssyllä vai luotipyssyllä? Konipearit polulla taetaa olla parraat?
- Kanalanmajava
Mä laitoin kerran koniipperit majavan polulle ja seuraavana päivänä oli lähteneet hutvittuun sekä raudat että masse. Joku jälkeenpäin kehu että majavaa ei pyydetä näädän raudoilla. Miksi?
- Erä-Unti
Kanalanmajava kirjoitti:
Mä laitoin kerran koniipperit majavan polulle ja seuraavana päivänä oli lähteneet hutvittuun sekä raudat että masse. Joku jälkeenpäin kehu että majavaa ei pyydetä näädän raudoilla. Miksi?
Hetitappavat majavanraudat on tehokkaita pyydyksiä, mutta osta autotarvikeliikkeestä yksikoukkuiset jousipuristimet räikkälenkki, niillä saat raudat helposti vireeseen ja vahingossa lauenneet ranteestasi pois. Toivoa vain voi, ettei minkkejä tappava saukko mene rautoihin. Se on ikävämpi juttu.
- katselu kokemus
Kyllähän nuo jousimiehet siimakeloineen taitaa olla paraita saalistajia majavaojilla. Itse haulikon kanssa sivusta seurannut. Napauttavat uivaa ja vetävät siimasta kuiville. Sulka heille ja majava.
- katselu kokemus
Eiköhän kohta joku keksi kieltää jousen ja siiman käytön kateuksissaan. Miust oli näyttävä suoritus. Tosin olenkin varm outo kun iloitsen toisen hyvästä suorituksesta. Itse odotin majavaa turpeelle, mut kaveri nätisti otti keskeltä n.1,5m syvää ojaa jossa näkyvyys 20cm.
- siinä myös naru
Nuolipyssy taitaakin sitten olla tehokkain.Siimalla saa veittyä elukan vaikka jään alta.No entäs ne ahvenet oottako pyytäny katiskalla?
- seeepe
Eioo vielä kylymänreiän vahtaajaksi ruvettu. Matikalle muutama koukku ja naapurillekkin annettu. Puolangalta!
- kärpäsentoukka
Kylymä tuloo outellessa millonka parvi tuloo kohalle.Pääsiäisenä parempi pääsiäisenä.
- Laikuttaja
Pulskia on ahvenet majavalammissa. Risukkoon noussut vesi tarjoaa mahtavasti ravintoa.
- Kutulammikko
Johan se tuli sieltä!Ahvenet isoja ja lihavia majavalammissa.Kerran kuulin muutamalta pyytäjältä.Onko peräti isompie kun majavat?
- Isot ahvenet
Niin, isoja on ahvenet. Tuossa meidän lähijoen majavalammessa ahvenet ovat niin isoja että ovat syöneet lähes kaikki majavat!
- Laikuttaja
Näyttää pojilla vähän mopo keulivan. Puheista päätellen voipi olla ylivoimainen saalistettava monelle itse padon väsääjä. Mato-ongella olen joskus reissussa majavalammen raitapaitoja iltapalaksi pyytänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831