Olen kiinnostunut opiskelemaan kirkon nuorisotyönohjaajaksi Diakonia-ammattikorkeakoulussa Järvenpäässä. Mua vaan jännittää ihan hirveesti valintakoe. Haluaisin tietää, millaisia valintakokeita Diakonia-ammattikorkeakoulussa Järvenpäässä on ollu kirkon nuorisotyönohjaajan koulutukseen liittyen.
Opiskelemaan Diakonia-ammattikorkeakouluun Järvenpäähän
5
364
Vastaukset
- Hipparullallei
Sosionomi-kirkonnuorisotyönohjaajan pääsykokeet ja ylipäätään diakin sosionomin pääsykokeet ovat päivän kestävä rupeama. Sisältää opettajien ryhmähaastattelun, jossa annetaan testattavalle ryhmälle pari aihetta käsittelyyn ja sitten on Psykologikeskus Päämäärän tekemä kirjallinen osio, jossa muistaakseni vierähtää aikaa kolmisen- nelisen tuntia. Kirjallisilla testeillä testataan luonteenominaisuuksia, sopivuutta alalle ja oppimiskykyä, luetun ymmärtämistä, loogista ajattelua, luovuutta jne... Testiin ei oikeastaan voi valmistautua. Itseäni autoin aikanaan katselemalla etukäteen ihan matematiikan perussääntöjä, että osasin laskea yksinkertaisia laskuja pääsykokeissa. Muutenhan se homma meni ihan olemalla oma itsensä ja vastailemalla rehellisesti esitettyihin kysymyksiin. Opettajien ryhmähaastatteluun voi valmistautua mietiskelemällä etukäteen pinnalla olevia yhteiskunnallisia ilmiöitä, pohtimalla työpaikan ihmissuhteita jne...
Tottakai pääsykoe jännittää ja hyvä niin, pienen paineen alla on vähän herkempi ympäristön vihjeille ja saattaa olla kokonaisvaltaisemmin läsnä tilanteessa ja sehän vaikuttaa positiivisesti pääsykokeessa.
Toivottavasti pärjäät pääsykokeissa. Järvenpään Diakissa on kiva opiskella
T: Sosionomi-diakoniaopiskelija Kiitos sulle tosi paljon! Mä toivon niin kovasti, että pääsisin opiskelemaan Järvenpään Diakiin! Oon ollu seurakunnan toiminnassa mukana melkein kahdeksan vuotta, ja musta tuntuu, että kirkon nuorisotyönohjaaja on mun kutsumusammatti. Pääsitkö ensimmäisellä yrityksellä opiskelemaan, vai jouduitko yrittämään monta kertaa, ennen kuin pääsit opiskelemaan?
- Hipparullallei
Heips again!
Pääsin sisään toisella hakukerralla. Ekalla kerralla jäin kahden pisteen päähän:). Toisella hakukerralla jo tiesin, mitä odottaa, niin olin mahdollisimman lunkki ja ylitin sisäänpääsyrajan lähes kahdellakymmenellä pisteellä. Vähän samaan malliin on monella kaverillakin mennyt.
Onnea hakuun! Kiitos paljon! :)
- mulle ei
Onko sulle tullu jo kutsu pääsykokeisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492288- 262043
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161424- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107904Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873